Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: knubbe on January 14, 2012, 13:18:58
Gisterenmiddag hier in Eindhoven even bij een B&W Dealer langs gegaan om te vragen wat de prijs was van de 805Di.
Nu weet ik natuurlijk allang de adviesprijs, maar ik was benieuwd naar de mogelijke korting.
Eerdere ervaringen hebben mij geleerd dat hier best het een en ander mogelijk is.

Nu werd er mij direct stug verteld dat op de 800serie GEEN korting wordt gegeven.
Niet daar, maar door niemand niet.

Meteen even gebeld naar waar ik de 600serie eerder heb aangeschaft en werd mij verteld dat er best wel iets mogelijk was.
Hij kon het zo niet exact doorgeven maar 10% moest zeker wel lukken.

Hoe zijn hier de ervaringen?
Heeft B&W een bepaalde policy op de 800serie oid?
Hoeveel korting hebben jullie weten te bedwingen? (specifiek op de 800serie dan)

Wat betreft de policiy. B&W Nederland heeft het laatste woord wat betreft wie wel en wie niet de 800-serie mag verkopen. Hiermee is de concurrentie ngelijk geregeld en blijven de prijzen zoals ze door B&W worden opgelegd. Er is best wel wat mogelijk, maar verwacht geen gigantische kortingen. Een 10% met uitloop naar 15% is haalbaar. Heb mijn speakers wel met wat geluk weten aan te schaffen.


knubbe

Quote from: WickedGame on January 14, 2012, 19:03:36
Wat betreft de policiy. B&W Nederland heeft het laatste woord wat betreft wie wel en wie niet de 800-serie mag verkopen. Hiermee is de concurrentie ngelijk geregeld en blijven de prijzen zoals ze door B&W worden opgelegd. Er is best wel wat mogelijk, maar verwacht geen gigantische kortingen. Een 10% met uitloop naar 15% is haalbaar. Heb mijn speakers wel met wat geluk weten aan te schaffen.



Bedankt voor je reply. 10-15% vind ik zeer redelijk op zo'n bedrag.
Vroeg het me gewoon of omdat ze zo stuk geen korting gaven op specifiek de 800 serie.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Gaeje

mja, das proberen van hun kant zeker... zij zijn totaal niet zeker of jij wel (terug) komt voor die 800 serie, en voort zelfde geld ben jij een sucker die z'n gedacht al gemaakt heeft, en die speaker gewoon meepakt, ongeacht de prijs. maar toch gewoon eens polst

EJ

Quote from: WickedGame on January 14, 2012, 19:03:36
Wat betreft de policiy. B&W Nederland heeft het laatste woord wat betreft wie wel en wie niet de 800-serie mag verkopen. Hiermee is de concurrentie ngelijk geregeld en blijven de prijzen zoals ze door B&W worden opgelegd. Er is best wel wat mogelijk, maar verwacht geen gigantische kortingen. Een 10% met uitloop naar 15% is haalbaar. Heb mijn speakers wel met wat geluk weten aan te schaffen.

Hoor ik de NMA daar op de deur kloppen?

blue-eyes

Quote from: EJ on January 14, 2012, 23:43:51
Hoor ik de NMA daar op de deur kloppen?


Niet alle B&W dealers mogen dat, het is een selectie. NMA voor dit?
Dan kunnen heel veel merken stoppen. Je ziet dit zo vaak.......

Auto's bijv. ook, niet alle merken mogen bepaalde modellen verkopen. Etc.


Waarom NMA?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EJ

Quote from: Blue-Eyes on January 15, 2012, 08:28:03

Niet alle B&W dealers mogen dat, het is een selectie. NMA voor dit?
Dan kunnen heel veel merken stoppen. Je ziet dit zo vaak.......

Auto's bijv. ook, niet alle merken mogen bepaalde modellen verkopen. Etc.


Waarom NMA?
Importeur mag geen bindende prijzen opleggen...

FFF

Wat is de hoogste korting op de 600 serie die jullie hebben gekregen?


Hopjesvla

Ik zou 80x's nooit bij een dealer kopen. Ik heb mijn 802 Diamond in België opgehaald paar maanden geleden, waren paar maanden oud en 9K ipv 14K.
Die korting krijg je natuurlijk nooit bij een dealer en ze zijn echt net zo nieuw (een paar maanden oud hoor & zie je niet hoor ;) ). Worden alleen niet thuis gebracht, maar een koeriertje huren moet lukken voor het prijsverschil en even naar Antwerpen heen en weer voor zulke speakers was ook geen drama..


Gaeje

met alle respect hopjesvla, maar die speakers komen toch nooit tot hun recht in zo'n kleine kamer? die dingen hebben toch ruimte nodig om te kunnen ademen?

Hopjesvla

#1884
Geloof me, het klinkt niet slecht ;)

Ik weet wel dat ik er nog niet alles uit haal hoor, maar ben met een nieuw vrijstaand huis bezig met een woonkamer van 98m2. Met dat in mijn achterhoofd ik heb ik ze ook vast gekocht.

Ging mij ook vooral even om aan te geven dat als je in de top van de markt shopt, er vaak wel goede deals te maken zijn en ik mij daarin nooit afhankelijk van dealers zou maken. Vroeger kocht ik alles bij RAF, terwijl ik het een vreselijke tent vond.. Nee, ik gun het ze niet meer, vind het ook niet meer van deze tijd.

JCL

Tot 20% moet kunnen op B&W. Heb zelf nog ietsje meer gehad op mijn CM1. Maar of deze zaak heeft volgens de site van B&W geen 800 serie. Bij interesse in de naam even PM sturen ;)

Gaeje

damn 20% is veel. Zeker op zo'n "goedkope" speaker als de CM1! schiet bijna niks meer van over dan :)

goeie deal van jou!

@hopjesvla: dat het goed klinkt geloof ik graag, maar ben ook benieuwd naar het verschil eenmaal je naar de grotere ruimte gaat!

knubbe

Weet iemand of de stands van de 805 ooit veranderd zijn?
Of zijn die van de N, S en Di gewoon identiek?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WickedGame

Quote from: knubbe on January 17, 2012, 09:40:37
Weet iemand of de stands van de 805 ooit veranderd zijn?
Of zijn die van de N, S en Di gewoon identiek?

Volgens mij identiek, alleen kleur zou mogelijk in de jaren wel eens gewijzigd zijn. Kom wel eens naast mat zwarte ook grijs glanzende tegen.

ll0ll

Heb vandaag de Boston Acoustic A25's binnen gekregen. Ik ga kijken of ze beter zijn dan de CM1's :)

Iemand hier ervaringen met hoe de A25's zich verhouden tot de CM1's?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

jon81

Quote from: JCL on December 28, 2011, 12:35:49
Een center van een ander merk zou ik nooit doen, moet gewoon goed matchen. Een mooie oplossing is de CC3. Zoals je aangeeft niet de beste B&W maar ook niet de duurste ;). Als je niet over wilt naar 600 of CM serie dan is het een prima keuze. Zo wel praat je over een totaal ander financieel plaatje ;)

Als het goed is komt in de loop van volgende week een CC3 mijn kant op, voor 75 eurootjes.  :)

Laatst heb ik een setje DM305 beluisterd, en die klonken ook wel erg fijn moet ik zeggen. Ze stonden dan ook wel op een mooie eindversterker te spelen, maar dan nog.
Die deal is jammer genoeg fout gelopen, maar wellicht dat ik de 302's met de tijd toch ga vervangen door 305's
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

knubbe

Quote from: WickedGame on January 17, 2012, 09:48:43
Volgens mij identiek, alleen kleur zou mogelijk in de jaren wel eens gewijzigd zijn. Kom wel eens naast mat zwarte ook grijs glanzende tegen.

Bedankt voor je reply, gaan we die alvast 2e hands zoeken :)

Quote from: ll0ll on January 17, 2012, 10:53:41
Heb vandaag de Boston Acoustic A25's binnen gekregen. Ik ga kijken of ze beter zijn dan de CM1's :)

Iemand hier ervaringen met hoe de A25's zich verhouden tot de CM1's?

Ben benieuwd naar je ervaringen ! Heb zelf ook de A25 tijdelijk ;P
Zodra er weer budget is komen er de 805D (had voorheen de N805)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Ik wil t.z.t. een set 805Di aanschaffen.
Vooraf wil ik de rest van de componenten al hebben aangeschaft zodat zodra ik het geld beschikbaar heb voor de speakers ik meteen klaar ben.
Nu wil ik misschien binnenkort de eindversterker aanschaffen.
Nu heb ik een hele tijd met de Emotiva XPA-2 in mijn hooft gezeten. Heb zelf de XPA-5 gehad en waar daar dik tevreden over.
Alleen nu zit ik de markt een beetje af te struinen en staan er een paar Classè eindversterkers in de markt.
Hoe zou bv een Classè CA-150 zich verhouden tegen een XPA-2 ? Misschien niet het goede topic om de vraag in te stellen maar een nieuw topic leek me beetje overdreven :)
Of heeft een eindversterker niet zoveel invloed en zal het vooral van de voorversterker afhangen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Quote from: knubbe on January 17, 2012, 09:40:37
Weet iemand of de stands van de 805 ooit veranderd zijn?
Of zijn die van de N, S en Di gewoon identiek?

Alternatief zijn de replica's die kosten een heel pak minder en zijn gewoon identiek. (PM maar als je wil weten waar)  ;)

ll0ll

Quote from: knubbe on January 17, 2012, 12:32:28
Ben benieuwd naar je ervaringen ! Heb zelf ook de A25 tijdelijk ;P
Zodra er weer budget is komen er de 805D (had voorheen de N805)

Mijn ervaring met de A25's :)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111189.msg2103891#msg2103891
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

El Nino

Quote from: Hopjesvla on January 15, 2012, 10:42:30
Ik zou 80x's nooit bij een dealer kopen. Ik heb mijn 802 Diamond in België opgehaald paar maanden geleden, waren paar maanden oud en 9K ipv 14K.
Die korting krijg je natuurlijk nooit bij een dealer en ze zijn echt net zo nieuw (een paar maanden oud hoor & zie je niet hoor ;) ). Worden alleen niet thuis gebracht, maar een koeriertje huren moet lukken voor het prijsverschil en even naar Antwerpen heen en weer voor zulke speakers was ook geen drama..



Zien er wel heel mooi uit! Gefeliciteerd...... :clapping:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

luistervinkje

Quote from: kalimero on January 18, 2012, 16:32:21
Alternatief zijn de replica's die kosten een heel pak minder en zijn gewoon identiek. (PM maar als je wil weten waar)  ;)

PM mij ook eens waar deze te bekijken en te verkrijgen zijn ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

gsuk

Ik heb het een keer bij de rubriek gezocht gepost
maar misschien heb ik hier meer geluk.

ik zoek een paar
b&w ds6 dipole speakers en dan in de s3 uitvoering (dus niet de thx versie)

iemand suggesties?

alvast bedankt.

groetjes Emile



Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

WickedGame

Quote from: knubbe on January 18, 2012, 16:22:28
Ik wil t.z.t. een set 805Di aanschaffen.
Vooraf wil ik de rest van de componenten al hebben aangeschaft zodat zodra ik het geld beschikbaar heb voor de speakers ik meteen klaar ben.
Nu wil ik misschien binnenkort de eindversterker aanschaffen.
Nu heb ik een hele tijd met de Emotiva XPA-2 in mijn hooft gezeten. Heb zelf de XPA-5 gehad en waar daar dik tevreden over.
Alleen nu zit ik de markt een beetje af te struinen en staan er een paar Classè eindversterkers in de markt.
Hoe zou bv een Classè CA-150 zich verhouden tegen een XPA-2 ? Misschien niet het goede topic om de vraag in te stellen maar een nieuw topic leek me beetje overdreven :)
Of heeft een eindversterker niet zoveel invloed en zal het vooral van de voorversterker afhangen?

Heb er wel eens over nagedacht een algeheel Classé Owners Thread op te zetten. Er is zeker op dit forum heel veel kennis omtrent Classé en de verschillende types. En dan niet alleen het nieuwere werk maar ook de oudere series.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005