Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Gerrit RSV Mille

Mooi spul die Emotiva´s. Waarom heb je voor deze apparatuur gekozen? Ziet er mooi uit en de beloftes zijn erg goed. En dat voor zeer aantrekkelijke prijzen zie ik!

JCL

Quote from: vester86 on August 24, 2010, 23:03:48
Heb mn set (eindelijk) compleet, Nieuwe versterkers zijn binnen (emotiva) en mn zelfbouw subjes zijn af.
nu snel een nieuw audiomeubel maken, alles aansluiten, afregelen en dan genieten  :clapping: :clapping:

Ziet er prachtig uit! Mooi spul blijft dat toch ook! Welke speakers zijn dat? 683?

george80

Dit wordt mijn eerste post hier dus grote kans dat het fout gaat...

Jaja ook ik heb een mooie set B&W speakers thuis staan;D Na eerst een jaar of 7 lang (vanaf 2000) een set Nautilus 804 te hebben gehad, nu al zo'n 3 jaar lang een kersenhouten paar B&W 804s.
Mijn luisterruimte en ook meteen enige ruimte (ik heb een 1-kamer appartementje) is niet al te groot. Deze meet 4x5 m. De B&Ws nemen al gauw een voorname plaats in natuurlijk ;)
Hoewel het geluid me zeker bevalt, een hele verbetering met de origninele Nautilus 804, vind ik het steeds meer te veel verspreid. Vooral bij wat complexere muziek is de samenhang tussen hoog, midden en laag me wat te gering. En misschien dat het juist ook door mijn wat kleine kamer komt. Maar instrumenten en geluiden zijn wat moeilijk te plaatsen, zodat het al gauw te rommelig, onrustig en zelfs vermoeiend om naar te luisteren wordt.

Ben dan ook aan het overwegen over te stappen op een set compacte speakers. Te denken aan B&Ws (jaja toch nog) 805s, Wilson Benesch Arc of iets van Dynaudio. Maar dit past toch weer meer bij een ander topic vrees ik   ;D
     
Marantz PM15s2 | Marantz CD17 MKIII | Marantz ST17 | Tannoy Mercury V1 | Chord Company Carnival Silverscreen | Chord Company CrimsonPlus | Wireworld Stratus 52 | iPhone 3GS | iPod Shuffle 4G | Panasonic RP-HTX7 Headphones | Klipsch Image X10 Earphones

WickedGame

Mooi speakers! Misschien een ideetje om een eigen showcase/show je set topic aan te maken?

Hoeveel m2 praat je overigens over bij jou kamer? En wat is de aansturing/bron van de speakers?

Atmoz

#1379
Quote from: WickedGame on September  1, 2010, 17:51:47

Hoeveel m2 praat je overigens over bij jou kamer? En wat is de aansturing/bron van de speakers?

QuoteDeze meet 4x5 m.
= 20m2 ;)


[edit]

Mooie speakers george80, ik heb je er een PM over gestuurd ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Quote from: atmoz on September  1, 2010, 17:59:11
= 20m2 ;)


[edit]

Mooie speakers george80, ik heb je er een PM over gestuurd ;)

Mvg,

Atmoz

Oeps... toch moet het geen rommelig geheel geven... heb zelfs de zwaardere broers op dergelijke ruimtes gehoord en het kan wel. De 804S en 805S ontlopen elkaar ook niet zo heel veel. Dus denk eerder dat plaatsing en akoestiek nog wel eens een boosdoener kan zijn.

Atmoz


De 803n is nieuwer dan de 804s right?
Is deze dan ook direct beter?

Ik kan eigenlijk nergens een "lijst" vinden met speakers op volgorde.
Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Dus dat ik kan zien welke nieuwer en beter (duurder) zijn?

Thanks!!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

Quote from: atmoz on September  2, 2010, 07:12:53
De 803n is nieuwer dan de 804s right?
Is deze dan ook direct beter?

Ik kan eigenlijk nergens een "lijst" vinden met speakers op volgorde.
Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Dus dat ik kan zien welke nieuwer en beter (duurder) zijn?

Thanks!!

Atmoz

Nee precies andersom...

N805   ---->  805S             ----> 805D
N804   ---->  804S             ----> 804D
N803   ---->  803S en 803D ----> 803D
N802   ---->  802D             ----> 802D
N801   ---->  801D             ----> 801D
N800   ---->  800D             ----> 800D

De 804S die hier besproken word is er net uit aangezien B&W zijn 800-serie nu heeft vernieuwd.

Gerrit RSV Mille

Quote from: george80 on September  1, 2010, 15:30:23
Dit wordt mijn eerste post hier dus grote kans dat het fout gaat...

Jaja ook ik heb een mooie set B&W speakers thuis staan;D Na eerst een jaar of 7 lang (vanaf 2000) een set Nautilus 804 te hebben gehad, nu al zo'n 3 jaar lang een kersenhouten paar B&W 804s.
Mijn luisterruimte en ook meteen enige ruimte (ik heb een 1-kamer appartementje) is niet al te groot. Deze meet 4x5 m. De B&Ws nemen al gauw een voorname plaats in natuurlijk ;)
Hoewel het geluid me zeker bevalt, een hele verbetering met de origninele Nautilus 804, vind ik het steeds meer te veel verspreid. Vooral bij wat complexere muziek is de samenhang tussen hoog, midden en laag me wat te gering. En misschien dat het juist ook door mijn wat kleine kamer komt. Maar instrumenten en geluiden zijn wat moeilijk te plaatsen, zodat het al gauw te rommelig, onrustig en zelfs vermoeiend om naar te luisteren wordt.

Ben dan ook aan het overwegen over te stappen op een set compacte speakers. Te denken aan B&Ws (jaja toch nog) 805s, Wilson Benesch Arc of iets van Dynaudio. Maar dit past toch weer meer bij een ander topic vrees ik   ;D
     

George,

Je zou kunnen proberen om de flow poorten dicht te doen (dat hielp bij mijn 703´s enorm), de speakers iets dichter bij elkaar te zetten en de "toe in" iets te verminderen. Ik denk dat het geluid daar wel iets rustiger van wordt. Kost niets en wellicht bereik je toch het gewenste resultaat.

Groet,

Gerrit

Atmoz

Quote from: WickedGame on September  2, 2010, 07:43:20
Nee precies andersom...

N805   ---->  805S             ----> 805D
N804   ---->  804S             ----> 804D
N803   ---->  803S en 803D ----> 803D
N802   ---->  802D             ----> 802D
N801   ---->  801D             ----> 801D
N800   ---->  800D             ----> 800D

De 804S die hier besproken word is er net uit aangezien B&W zijn 800-serie nu heeft vernieuwd.

Thanks!!

Dat zijn dus best wel goede speakers die 804s :)
Met wat voor versterker "moet" je zoiets aansturen?

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JCL

Met flink wat power! Dat merk ik bij de 600 serie al. Om een 685 lekker te laten spelen heb je al een dikke receiver nodig (1000 euro plus). Voor een 804s is een stereo versterker of losse voor/eind combi dus zeker niet overbodig!

WickedGame

#1386
Quote from: atmoz on September  2, 2010, 13:37:56
Thanks!!

Dat zijn dus best wel goede speakers die 804s :)
Met wat voor versterker "moet" je zoiets aansturen?

Mvg,

Atmoz

De 805S en 804S zijn niet zo veeleisend als de 803 en hoger...

Tja wat voor versterker is lastig te bepalen. Voornamelijk voor het laag vragen deze speakers vaak wel een iets potentere versterker. De match is altijd weer afhankelijk van de luisteraar ;)

Quote from: JCL on September  2, 2010, 13:40:37
Met flink wat power! Dat merk ik bij de 600 serie al. Om een 685 lekker te laten spelen heb je al een dikke receiver nodig (1000 euro plus). Voor een 804s is een stereo versterker of losse voor/eind combi dus zeker niet overbodig!

De N804 en 805S was de opstelling op een SR9200 van Marantz en dit was een erg goede potente combinatie. Dus om nu gelijk naar VV en EV te stappen is misschien bij deze serie nog wat overbodig. Kijk tuurlijk zal die combo er net weer wat meer uithalen maar het is niet strikt noodzakelijk. Een wat potente receiver lukt het ook...




JCL

Een SR9200 is dan ook een potente receiver. De beste tip is misschien om te kijken wat andere mensen er zoals aanhangen aan versterkers. Dan kun je deze eens zelf gaan beluisteren om te zienw at jou goed bevalt.

Atmoz


Op dit moment heb ik al een Marantz SR8002 (surround receiver dus) met 2 KEF Q11 speakers.

De B&W's zijn voor een andere kamer, dus daar moet dan ook nog een (stereo) versterker bij.

In het begin kan ik misschien gewoon m'n SR8002 gebruiken toch? (en dan de KEF's loskoppelen uiteraard!!)

Er daarna dan een Marantz, NAD of ander leuk merk stereo versterker.

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Jurgen79

De SR9200 is al bijzonder krap voor een N804. Ik heb de N804 op een SR14 gehad en op een SR9600 en dat ging met beide best aardig. Maar pas met een goede stabiele versterker (momenteel Musical Fidelity A5.5) komt de boel een beetje tot leven, vooral merkbaar in het laag. Echt heel vermogen heb je volgens mij niet eens nodig (buizen schijnen het ook heel erg goed te doen), maar wel een versterker die bij moeilijke belastingen overeind blijft en stabiel is.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Quote from: jslender on September  3, 2010, 08:43:12
De SR9200 is al bijzonder krap voor een N804. Ik heb de N804 op een SR14 gehad en op een SR9600 en dat ging met beide best aardig. Maar pas met een goede stabiele versterker (momenteel Musical Fidelity A5.5) komt de boel een beetje tot leven, vooral merkbaar in het laag. Echt heel vermogen heb je volgens mij niet eens nodig (buizen schijnen het ook heel erg goed te doen), maar wel een versterker die bij moeilijke belastingen overeind blijft en stabiel is.

N804 is inderdaad lastiger aan te sturen dan de 804S, niet onmogelijk maar hij haalt er nog niet alles uit. Nu kan dit ook te maken hebben met het AV/Receiver doel. Vind maar weinig AV Receiver die op stereo echt veel klaarspelen. Nu is het zo dat hij wel neigt naar een stereo setup met de 804 (ik vermoed dan de S waar hij op doelt).

Tja de combinatie van 804 met een stereoversterker is lastig te bepalen, dat zal hij zelf moeten beluisteren. Je zou haast zeggen kijk wat andere hebben maar goed dan kom je zoals jij op MF A5.5 of in mijn geval op Classé. Nu zou hij met Classé wel naar de lichtere eindtrap kunnen gaan, scheelt weer geld. Tenzij hij de drang heeft naar 803 te gaan grijpen.

Value for money zou Emotiva kunnen zijn. Ralphie stuurt er zijn 803 mee aan.

JCL

Ik dacht eigelijk dat er zo'n MF te koop stond hier op het forum. Maar zal al wel verkocht zijn. Misschien dat dit iets is? Ligt ook aan je budget natuurlijk, maar ik weet zeker dat deze receiver in staat is om een paar 804 aan te sturen. Zit volgens mij ook HDMI op dus prima te intergreren in een home cinema setup.

vester86

#1392
Quote from: Gerrit RSV Mille on September  1, 2010, 11:59:11
Mooi spul die Emotiva´s. Waarom heb je voor deze apparatuur gekozen? Ziet er mooi uit en de beloftes zijn erg goed. En dat voor zeer aantrekkelijke prijzen zie ik!

De prijs was zeker een criterium.
verder wilde ik een stereo-set, geen surround of processor. de PRe van deze set heeft ingebouwd een (dubbele)crossover zitten waarmee ik sub en staander-signaal kan scheiden.
verder ziet de set er retestrak uit, al zeg ik het zelf.
en mn oude sony STR receiver"ding" met dito cd-speler kon echt niet meer.

beetje het totaalplaatje dus, waarbij de prijs wel een doorslaggevende factor was... anders was ik 2e hands gaan kijken (en dan moet je maar net tegen een complete bij elkaar passende set aanlopen).

anyway: Foto met het meubel erbij  :pompom:


ksi

#1393
geen tekort aan bas zo te zien  ;D

vester86

Quote from: ksi on September  4, 2010, 14:31:43
geen tekort aan bas zo te zien  ;D
't is "maar" 1x10" per kastje  O0

Gerrit RSV Mille

Quote from: vester86 on September  4, 2010, 12:05:02
De prijs was zeker een criterium.
verder wilde ik een stereo-set, geen surround of processor. de PRe van deze set heeft ingebouwd een (dubbele)crossover zitten waarmee ik sub en staander-signaal kan scheiden.
verder ziet de set er retestrak uit, al zeg ik het zelf.
en mn oude sony STR receiver"ding" met dito cd-speler kon echt niet meer.

beetje het totaalplaatje dus, waarbij de prijs wel een doorslaggevende factor was... anders was ik 2e hands gaan kijken (en dan moet je maar net tegen een complete bij elkaar passende set aanlopen).

anyway: Foto met het meubel erbij  :pompom:



Waanzinnig mooi spul. Ik heb veel gelezen over Emotiva de laatste paar dagen en alleen maar positieve berichten gezien.  :clapping:

Kun je iets vertellen over de klank van de Emotiva´s? Ik draai nu met NAD op B&W 703 speakers, ik vraag me af of de Emotiva ze met name in het laag wakker kan maken.

jolluh1975

ik ben begonnen met de dm220
die daarna zijn vervangen voor de dm330 die ik maar moeilijk weg kon doen  :smile:
en dus nu ook een b&w set en wel de m-1 en dan 5 stuks
en de as2 woofer
waar ook zeer tevreden over ben.

kruzer

Hallo allen,
Ik ben Steven, 29 en woonachtig in de omgeving van Aalst, Oost-Vlaanderen.  Heb momenteel een Marantz-set, meerbepaald de PM7001KI en SA7001KI.  Mijn Wharfedale Pacific EVO 40 speakers zijn net de deur uit, dus ik ben op zoek naar nieuwe.  B&W wordt een logische keuze voor mij, heb destijds de 603S3 gehoord toen ik m'n set kocht, en ondertussen ook de 683.  Volgende week ga ik nogmaals bij de dealer gaan luisteren naar oa 683 en CM7 (knap design!!).
Nu zag ik tweedehands een paartje 703 staan.  Ik vroeg me af of het de moeite loont deze (tweedehands) te overwegen, ipv de voorgenoemde (nieuw)?  Ik ben enorm tevreden van m'n set, maar vraag me dan wel af of de versterker sterk genoeg is om een paar zwaardere B&W's aan te sturen?  Ik hou jullie zowiezo op de hoogte van m'n luisterbevindingen, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
!

vester86

#1398
Quote from: Gerrit RSV Mille on September  5, 2010, 23:17:26
Waanzinnig mooi spul. Ik heb veel gelezen over Emotiva de laatste paar dagen en alleen maar positieve berichten gezien.  :clapping:

Kun je iets vertellen over de klank van de Emotiva´s? Ik draai nu met NAD op B&W 703 speakers, ik vraag me af of de Emotiva ze met name in het laag wakker kan maken.
daar kan ik helaas geen goed antwoord op geven, en wel om de volgende redenen.

- Ik ken zowel de NAD als de speakers niet
- Ik kom van een cheape sony-receiver af (str-de197), ieder vergelijk (referentie) is in het voordeel van de emotiva-set ;)
- voor het laag gebruik ik dus 2 subs, die door een aparte amp aangestuurd worden, juist om het laag van de 603's wat te ontlasten. (die staan afgefilterd op, ik schat, zo'n 70 á 80 hz)

mijn bevindingen.
-bij de sony versterker in combinatie met de 603's had ik een dip in het laag rond de 80hz... geen sublaag dus, maar eerder de frequentie's die geluid "vol" of "warm" maken. die dip is nu weg, ook zonder de subs aangesloten. al kan ik niet zeggen dat ik de emotiva-set in combi met de 603's warm vind klinken. overigens zat en zit echt laag er wél in, aan 50hz (sublaag) had ik geen gebrek bij de 603's. kan niet goed beoordelen of dat echt heel veel verbeterd is, mede door de subs, maar ik krijg totaal niet de indruk dat de emotiva's power te weinig hebben...
-de sony had tevens een hele vervelende piek in het hoog, zo rond de 10 & 12k, ook dat is mooi glad gestreken. de set als geheel heeft zeker geen gebrek aan hoog, dat zit er genoeg in. ook de sony had geen gebrek aan hoog, dit zit dus ook zeker in de 603's. ik vind het hoog wel een stuk mooier klinken, het hoog klinkt nu fijner, iets minder "rauw"en zelfs wat voller als je dat zo kan omschrijven.
-stemmen komen er heerlijk helder uit, en ook de koper van slagwerk (bekkens/hi-hat) komt erg mooi naar voren. denk dat veel audiofielen dit als "analytisch" zouden omschrijven ;)
plaatsing is supermooi geworden, zeker in combinatie met de cd-speler. de speakers lijken wat te verdwijnen in het klankbeeld, en het klankbeeld lijkt zich breder uti te strekken tot voorbij de speakers. plaatsing van instrumenten in een goeie mix is zo enorm precies, echt heerlijk om naar te luisteren. kan wel zeggen dat mp3's ook mooi klinken, maar dat ik daar juist die plaatssing heel erg in mis en dat het wat plat gaat klinken.... logisch ook, daar is het mp3 voor.

nadelen van de emotiva:
- de cd-ingang heeft het kort gedaan maar werkt nu niet (meer). geen idee wat het probleem is, de cd-speler zit nu tijdelijk aangesloten op de aux-1. ook de muteknop werkt niet goed, ik kan de preamp op het apparaat wel OP mute zetten, maar niet eraf??? met de afstandbediening geen enkel probleem
-de cd-speler doet er relatief lang over om op te starten en een nieuwe cd te laden, en de verlichting (blauwe ledjes) is alleen van de knoppen uit te zetten, het display blijft schijnen en ook de grote "emotiva"knop in het midden blijft blauw.
-miereneuker-modus: de kleur blauw van het display is anders dan de knoppen, daar ben ik gevoelig voor :P
de verlichting van de preamp (usp-1) is in zn geheel niet uit te schakelen.  van de eindversterker (upa-2) zjin alleen maar de signaalledjes uit te schakelen, ook heir blijft de emotiva-knop verlicht. ik heb de signaallampjes overigens nog niet zien bewegen, zo hard heb ik de set dus nog niet gehad.
de afstandbediening van de cdspeler is fantastisch, zwaar (600gr ofzo?) van aluminium. daartegenover doet de afstandbediening van de preamp erg goedkoop aan, plastic, met deuken erin... jammer, zodra een mooie afstandbediiening daarvoor uitkomt bestel ik em.
-met de afstandbediening is het volume niet erg precies te regelen, het is uit, of net te hard om een gesprek (op laag tot normaal volume) te voeren. met de hand is dat prima in te stellen. ook regaeert deze zelfde afstandbedeining niet altij even snel

om het allemaal in perspectief te plaatsen: sinds ik de set aangesloten heb probeer ik iedere dag (in mn toch best drukke leven) minimaal een half uur te relaxen en te luisteren, het is echt een heerlijke set geworden om van te genieten.
ik heb er geen enkele spijt van  dat ik deze set "blind" heb gekocht, de paar onvolkomenheden worden door de kwaliteit van het geluid en de muziekbeleving ruimschoots goedgemaakt...

JCL

Quote from: kruzer on September  7, 2010, 21:54:45
Hallo allen,
Ik ben Steven, 29 en woonachtig in de omgeving van Aalst, Oost-Vlaanderen.  Heb momenteel een Marantz-set, meerbepaald de PM7001KI en SA7001KI.  Mijn Wharfedale Pacific EVO 40 speakers zijn net de deur uit, dus ik ben op zoek naar nieuwe.  B&W wordt een logische keuze voor mij, heb destijds de 603S3 gehoord toen ik m'n set kocht, en ondertussen ook de 683.  Volgende week ga ik nogmaals bij de dealer gaan luisteren naar oa 683 en CM7 (knap design!!).
Nu zag ik tweedehands een paartje 703 staan.  Ik vroeg me af of het de moeite loont deze (tweedehands) te overwegen, ipv de voorgenoemde (nieuw)?  Ik ben enorm tevreden van m'n set, maar vraag me dan wel af of de versterker sterk genoeg is om een paar zwaardere B&W's aan te sturen?  Ik hou jullie zowiezo op de hoogte van m'n luisterbevindingen, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen!

Als het gaat tussen de 683 en de CM7 dan zou ik (ben ik...) voor de CM7 gaan. Design vind ik veel mooier (maar is persoonlijk) een de CM serie is gewoon een veel muziekalere speaker. Als je een sterke focus op HT hebt dan zou je aan de 683 wel een hele goede hebben, die levert lekker veel laag. De CM7 daarintegen heeft wat minder laag, maar weet vooral in het midden gebied te overtuigen. Stemmen klinken beter en de spreiding van de instrumenten is beter, meer detail, etc.