Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

denoontje

bij 604''s s1 draai ik met een lcr600 (opvolger van de lcr6).

cc6 heb ik om zelfde reden weggedaan, gaan partij/match voor grotere fronts.

Shepherd Moon

Hey,

ik zoek eigenlijk nog een goede match stereoversterker voor m'n 704's.

ik hou vooral van een goede scherpe duidelijke staging, strak laag en helder mid/hoog... detail en vooral "emotie" ...
iemand die me een paar hints kan geven...???

op dit moment gebruik ik de denon ACV-A1 SE ook als stereo wat die niet slecht doet.
en m'n HD recorder als cd speler optisch aangesloten op pcm signaal (niet direct de beste keuze, maar ja... ook nog kiezen voor een degelijke cd-speler  :hehe:)
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Major_Ton

Begin inderdaad met een CD-speler! Dankzij je HDrec klinkt alles zo plat als een dubbeltje. Wie weet houd je het daarna nog wel even vol met je Denon ;)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

El Nino

Weet iemand of er nog een nieuwe set B&W's 805s te krijgen is van de huidige versie? En zo ja bij welke hifi dealer?

Of er moet iemand zijn die zijn huidige 805s gaat upgraden naar de Diamond versie en ze in de kleur Black Ash zijn........dan kunnen we zaken doen!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

activ

@Shepherd Moon: Ik draai met een Rotel rsx-1560 en B&W 704 dat bevalt prima en is naar mijn idee lekker neutraal. Misschien kun je dat eens beluisteren.

Shepherd Moon

en welke versterker gebruik jij daar dan op?
Want de denon is al een vrij korte neutrale versterker vind ik persoonlijk. Zou niet graag te neutraal willen gaan.
Mss om te starten had ik eventueel een Marantz CD-17 (evt KI) of de CD-14  (evt KI) in gedachten.
Ik weet er in belgie een CD-17 KIS staan voor 1100€, maar ik weet niet of dat z'n geld wel waard is. Wel met alle garantie etc...

Of heeft er iemand een ander idee over?  :lookaround:
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

activ

De 1560 is geïntegreerd (de pre/pro is de 1570). Smaken blijven verschillen dus ik zou gewoon een keer luisteren en dan weet je of je het wat vindt.

knubbe

Zijn er hier mensen die draaien met goede fronts maar met surrounds + center uit een goedkopere serie?

Ik wil misschien de CM9's aan gaan schaffen maar vind een complete 5.1 set te duur. Bovendien ligt de nadruk ook op stereo ipv films.
Zat te denken om dan de rest aan te vullen met MT-1 speakers. Zijn er mensen die dit (of iets soortgelijks) gebruiken? Of is dit eigenlijk not-done?
Center speaker heb ik dan wel nog mijn twijfel bij omdat deze bij films wel erg belangrijk is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Robbert54

Quote from: knubbe on January 20, 2010, 16:25:26
Zijn er hier mensen die draaien met goede fronts maar met surrounds + center uit een goedkopere serie?

Ik wil misschien de CM9's aan gaan schaffen maar vind een complete 5.1 set te duur. Bovendien ligt de nadruk ook op stereo ipv films.
Zat te denken om dan de rest aan te vullen met MT-1 speakers. Zijn er mensen die dit (of iets soortgelijks) gebruiken? Of is dit eigenlijk not-done?
Center speaker heb ik dan wel nog mijn twijfel bij omdat deze bij films wel erg belangrijk is.
center vind ik absoluut wel een toevoeging. de CM1's vind je nog wel eens tweedehands op marktplaats. maar de Centers bijna niet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Shepherd Moon

Quote from: activ on January 20, 2010, 09:23:44
De 1560 is geïntegreerd (de pre/pro is de 1570). Smaken blijven verschillen dus ik zou gewoon een keer luisteren en dan weet je of je het wat vindt.


ow sorry :-X
verkeerd begrepen, ik zat nog vollop met de cd-speler in gedachten... (draaien met rotel..., ik zag de schijfjes al voor me ipv een versterker...)
oke, ik zal het eens beluisteren, thx voor het advies.  :satisfied:

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Jurgen79

QuoteZijn er hier mensen die draaien met goede fronts maar met surrounds + center uit een goedkopere serie?

Ik wil misschien de CM9's aan gaan schaffen maar vind een complete 5.1 set te duur. Bovendien ligt de nadruk ook op stereo ipv films.
Zat te denken om dan de rest aan te vullen met MT-1 speakers. Zijn er mensen die dit (of iets soortgelijks) gebruiken? Of is dit eigenlijk not-done?
Center speaker heb ik dan wel nog mijn twijfel bij omdat deze bij films wel erg belangrijk is.

Bij de center zou ik het zeker niet doen, nog liever zonder center (phantom center) dan een totaal andere klank. Een goed matchende center is echt een aanwinst, dan hoor je de luidsprekers vrijwel niet meer afzonderlijk maar meer als een geheel. Dit geldt natuurlijk ook voor de surrounds, maar persoonlijk kan ik er mee leven om voor de surrounds een goedkopere/andere serie te gebruiken. Zolang het nog binnnen hetzelfde merk valt is meestel de klankbalans wel redelijk in lijn.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

knubbe

Quote from: jslender on January 20, 2010, 19:29:53
Bij de center zou ik het zeker niet doen, nog liever zonder center (phantom center) dan een totaal andere klank. Een goed matchende center is echt een aanwinst, dan hoor je de luidsprekers vrijwel niet meer afzonderlijk maar meer als een geheel. Dit geldt natuurlijk ook voor de surrounds, maar persoonlijk kan ik er mee leven om voor de surrounds een goedkopere/andere serie te gebruiken. Zolang het nog binnnen hetzelfde merk valt is meestel de klankbalans wel redelijk in lijn.

Bedankt voor je reply, erg nuttig. Begin dan wel met 4.1 en spaar dan verder voor de center !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

El Nino

Voor een stereo set-up ben ik bezig met het uitzoeken van een LS-set. Zit momenteel te kijken naar de B&W CM9......, weet iemand hoe deze zich verhoudt tov de 805S?

Heb een voorkeur voor vloerstaanders voor m'n fronts......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

PHiX

Quote from: El Nino on February  7, 2010, 14:40:15
Voor een stereo set-up ben ik bezig met het uitzoeken van een LS-set. Zit momenteel te kijken naar de B&W CM9......, weet iemand hoe deze zich verhoudt tov de 805S?

Heb een voorkeur voor vloerstaanders voor m'n fronts......


De CM9 is een vloerstaander, de 805 niet. Dus als dat je enige criterium is... Volgens mij is dit een keuze die je zelf moet maken op basis van je eigen smaak. Het is appels met peren vergelijken..
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Major_Ton

Vandaag zijn in de winkel de 804Diamond en 805Diamond binnen gekomen. Het uiterlijk is te persoonlijk om hier even een oordeel over te geven. Opzich kon ik de sobere style van de vorige modellen zeer waarderen, maar de nieuwe Diamond uitvoeringen zijn meer van 'deze' tijd. De afwerking is hoe dan ook van een hoog niveau. De 805D moet nog aangesloten worden, maar ik ben wel alvast even van start gegaan met de 804D. Tja, wat kan je verwachten van een speaker zo koud uit de doos? Misschien genoeg om vast een stempel te zetten. En die stempel is gezet... Wat-een-verbetering tov de 804s is dit! De Diamond tweeter tilt echt het midden gebied naar een hoger niveau. Bij flink wat opnames miste de 804s toch een bepaalde articulatie in het middengebied. Stemmen waren soms wat donker en dof. Dit was niet alleen mijn bevinding, dit hoorde ik ook van anderen. Van dat effect heb ik tot nu toe niks meer gemerkt. Een zeer positieve ontwikkeling die ook zeker nodig is om een prijsverhoging van maar liefst 1500,- per speaker te rechtvaardigen. De 804Diamond is een speaker die in zijn huidige vorm in een compleet andere klasse terecht is gekomen. De vooruitgang heeft ervoor gezorgd dat de Diamond uitvoering de eerste 804 is die op mijn lijstje staat van potentiele privé speakers. Zéér warm aanbevolen! 
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Mario D

Ik heb me vandaag nog een nieuw setje 804s gekocht voor 3000 Euro.  :pompom:
Naar de nieuwe 804D heb ik ook gekeken maar helaas buiten budget.  :-X
Met een goede amp hier op klink het zeker niet verkeerd.  O0

Raphie

feli, heb zelf net eigenaar gworden van setje 803s
JBL PRX Power!

Mario D

Quote from: SOS-Master on February 27, 2010, 08:31:11
feli, heb zelf net eigenaar gworden van setje 803s

Jij ook hoor, de 803 is erg mooi als je er de ruimte voor hebt.  ;)
Hier ook al een tijdje de XPA-2 trouwens, vandaag slecht weer dus dat word een dagje testdraaien.  :smile:

mscofield

Quote from: Major_Ton on February 26, 2010, 23:01:17
Vandaag zijn in de winkel de 804Diamond en 805Diamond binnen gekomen. Het uiterlijk is te persoonlijk om hier even een oordeel over te geven. Opzich kon ik de sobere style van de vorige modellen zeer waarderen, maar de nieuwe Diamond uitvoeringen zijn meer van 'deze' tijd. De afwerking is hoe dan ook van een hoog niveau. De 805D moet nog aangesloten worden, maar ik ben wel alvast even van start gegaan met de 804D. Tja, wat kan je verwachten van een speaker zo koud uit de doos? Misschien genoeg om vast een stempel te zetten. En die stempel is gezet... Wat-een-verbetering tov de 804s is dit! De Diamond tweeter tilt echt het midden gebied naar een hoger niveau. Bij flink wat opnames miste de 804s toch een bepaalde articulatie in het middengebied. Stemmen waren soms wat donker en dof. Dit was niet alleen mijn bevinding, dit hoorde ik ook van anderen. Van dat effect heb ik tot nu toe niks meer gemerkt. Een zeer positieve ontwikkeling die ook zeker nodig is om een prijsverhoging van maar liefst 1500,- per speaker te rechtvaardigen. De 804Diamond is een speaker die in zijn huidige vorm in een compleet andere klasse terecht is gekomen. De vooruitgang heeft ervoor gezorgd dat de Diamond uitvoering de eerste 804 is die op mijn lijstje staat van potentiele privé speakers. Zéér warm aanbevolen! 
Heb hem vandaag ook even geluisterd, klonk erg indrukwekkend.. mag natuurlijk ook wel voor dat geld!

Spijkie

Quote from: kalimero on February 27, 2010, 02:37:43
Ik heb me vandaag nog een nieuw setje 804s gekocht voor 3000 Euro.  :pompom:
Naar de nieuwe 804D heb ik ook gekeken maar helaas buiten budget.  :-X
Met een goede amp hier op klink het zeker niet verkeerd.  O0

Gefeliciteerd!!

Zou je al iets kunnen zeggen wat de verschillen zijn met de XTZ?? ben daar wel benieuwd naar zeker gezien het prijsverschil.

Groeten en veel luisterplezier!

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

El Nino

Heb zojuist nog een nieuwe set 805S gekocht voor de combi met m'n Meridian G96, welke ik heb laten ombouwen voor bi-amping. Gebruik de surround toch niet, aangezien dit voor een tweede setje is. Bij de importeur zijn er geen 805S meer te krijgen. Echter de nieuwe 805D heb ik ook nog niet gezien. Zijn er al leden die de nieuwe range hebben beluisterd?

Heb ook nog naar een prachtige set Neat Acoustics geluisterd. Prachtige gelaagdheid, zuiver, muziekaal, alleen het laag is erg dun.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Robbo

Quote from: Major_Ton on February 26, 2010, 23:01:17
Vandaag zijn in de winkel de 804Diamond en 805Diamond binnen gekomen. Het uiterlijk is te persoonlijk om hier even een oordeel over te geven. Opzich kon ik de sobere style van de vorige modellen zeer waarderen, maar de nieuwe Diamond uitvoeringen zijn meer van 'deze' tijd. De afwerking is hoe dan ook van een hoog niveau. De 805D moet nog aangesloten worden, maar ik ben wel alvast even van start gegaan met de 804D. Tja, wat kan je verwachten van een speaker zo koud uit de doos? Misschien genoeg om vast een stempel te zetten. En die stempel is gezet... Wat-een-verbetering tov de 804s is dit! De Diamond tweeter tilt echt het midden gebied naar een hoger niveau. Bij flink wat opnames miste de 804s toch een bepaalde articulatie in het middengebied. Stemmen waren soms wat donker en dof. Dit was niet alleen mijn bevinding, dit hoorde ik ook van anderen. Van dat effect heb ik tot nu toe niks meer gemerkt. Een zeer positieve ontwikkeling die ook zeker nodig is om een prijsverhoging van maar liefst 1500,- per speaker te rechtvaardigen. De 804Diamond is een speaker die in zijn huidige vorm in een compleet andere klasse terecht is gekomen. De vooruitgang heeft ervoor gezorgd dat de Diamond uitvoering de eerste 804 is die op mijn lijstje staat van potentiele privé speakers. Zéér warm aanbevolen! 

Een tweeter die het midden gebied naar een hoger plan trekt  ?
Verbeterde weergave van de menselijke stem (~200-800hz) komt hoofdzakelijk uit een mid-range driver.  Een tweeter over het algemeen werkt pas >1800hz.

Ben wel met je eens dat B&W al jaren een te donker midden gebied heeft.  Je moet echt hard draaien wil je dit weg hebben. 

Major_Ton

Quote from: Robbo on February 28, 2010, 12:00:06
Een tweeter die het midden gebied naar een hoger plan trekt  ?
Verbeterde weergave van de menselijke stem (~200-800hz) komt hoofdzakelijk uit een mid-range driver.  Een tweeter over het algemeen werkt pas >1800hz.

Ben wel met je eens dat B&W al jaren een te donker midden gebied heeft.  Je moet echt hard draaien wil je dit weg hebben. 

Een tweeter kan er zeker voor zorgen dat het middengebied zich anders gaat gedragen. Hetzelfde als een goede woofer die het midden en hoog volledig anders kan laten klinken.

Wat je zegt over het donkere midden en hard spelen bij B&W ben ik het helemaal mee eens. Zeker wat betreft alle FST gerelateerde modellen. De 805 en 704 deden het een stuk beter wat mij betreft.
Gelukkig is dit dus met de nieuwe 804Diamond een stuk beter geworden! Je kan ook vrij zacht spelen en de soundstage blijft gewoon overeind. Het is echt een hele verbetering.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Mario D

Quote from: Spijkie on February 28, 2010, 10:01:38
Gefeliciteerd!!

Zou je al iets kunnen zeggen wat de verschillen zijn met de XTZ?? ben daar wel benieuwd naar zeker gezien het prijsverschil.

Groeten en veel luisterplezier!

Spijkie

Tnx hoor.  :smile:
er zijn zeker verschillen met de XTZ 99.38 welk ook een te gekke speaker is.
Het laag uit de XTZ speakers was een pak dieper, er zitten dat ook een 10" laagunit in per speaker.
Om goed te klinken mocht het volume wel wat hoger bij de 99.38 de B&W klinkt op elk volume geweldig vind ik.
Wat me ook stoorde was de pianolak bij de XTZ, deze is erg mooi maar ik heb in heel de woning halogeenspots en je ziet werkelijk elk krasje er op.  :unhappy:
Prijs/kwaliteit zijn de XTZ speakers een stuk beter maar mijn voorkeur is altijd wel B&W geweest en ik ben bij om terug de warme B&W sound te horen.  :worship:

taaiewillem

Waaraan kan je bij een DM 602 zien of het een oorspronkele of een s2 of s3 type is?
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's