Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ranger

QED is inderdaad snel over the top. Op engelse forums wordt hier ook over geklaagd. Ik heb op dit moment een v.d. Hul the Well interlink ertussen. Goedkoop via Ebay. Maar denk nu als luidspreker kabel aan de Kimber 8pr. Wat denken jullie van deze kabel? Mijn systeen: Denon 1500 versterker en cd speler en B&W 684 speakers. Muziek is veel rock.

VIP

#1076
Het ervaren van deze lijn is gewoon bij elk ander stukje muziek anders kwa beleving.

transistoren worden lekker warm.

:worship: :clapping: :headbanging: :music: :thumbs-up: :wub:

STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

gullit

Hallo
niemand intresse in 2 dipool ds6 thx zwart van B&W
Mvg

remon123

Quote from: VIP on August 10, 2009, 19:28:56
Nog een foto van de begin / huidige locatie  :)











Natuurlijk de vloer ook goed aangepakt... Zeker 6 cm of meer omhoog.
Muren vol met pur schuim en steenwol...



Alleen moet ik alles nog afwerken kwa bekabeling, vandaar nog geen plinten etc...
En eigenlijk wil ik ook een Mooi stereo meubel voor ergens ernaast.
Mooie verlichting en dan klaar :)


p.s. Weet iemand trouwens of de Bullits op de fst speakers van de 803D afschroefbaar is / te vervangen is voor een metaal look ?

* Classé audio zit er toch wel te prikkelen *

Zoveel nog in de verkoop te doen  :alien:

wat moet je eigenlijk met een sub ???? de b&W's geven toch genoeg laag ??? of voor de fun ?
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

VIP

#1079
Quote from: remon123 on August 18, 2009, 20:01:38
wat moet je eigenlijk met een sub ???? de b&W's geven toch genoeg laag ??? of voor de fun ?
Die sub had ik gekocht bij mijn vorige luidsprekers (B&W 703). Echter heb ik die dus niet meer, en is de sub eigenlijk overbodig ja.
Staat nu geneens aangesloten. Gaat denk ik binnenkort in de verkoop, met wat Marantz Spullen.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Marcel_T.

Quote from: remon123 on August 18, 2009, 20:01:38
wat moet je eigenlijk met een sub ???? de b&W's geven toch genoeg laag ??? of voor de fun ?

Het laag van een speaker vind ik anders niet te vergelijken met het laag van een (goede) sub.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

VIP

Quote from: Marcel_T. on August 19, 2009, 13:47:48
Het laag van een speaker vind ik anders niet te vergelijken met het laag van een (goede) sub.
Ben ik ook weer mee eens.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

JCL

Mee eens. Mis je ook bij films geen laag? Het lijkt me (heb ze helaas nooit gehoord) dat je niet zoveel laag uit een goede speaker kunt trekken als uit een goede sub?

JCL

Quote from: VIP on August 19, 2009, 13:50:37
Ben ik ook weer mee eens.

Dat wordt sparen voor een dikke velo, REL of B&W ASW :P

Marcel_T.

Het is wel belangrijk dat het kwalitatief met mekaar in overeenstemming is inderdaad.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

VIP

Quote from: JCL on August 19, 2009, 13:52:03
Dat wordt sparen voor een dikke velo, REL of B&W ASW :P
Sparen hoeft niet percee, maar of ik het echt nodig heb is wat anders.
Vind films wel aardig letterlijk knallen eigenlijk.
De film Band of brothers waar veel explosie's in voorkomt doen de speakers precies wat ze moeten doen.
Een sub erbij zou teveel worden.. Denk dat ik dan beter af zou zijn met wat bass shakers.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Ghosty J

Daar wil ik even op inhaken.
Je gaat je speakers ontlasten door een sub. Daar je speakers ook iig gecontroleerder gaan klinken. Het beste recept is een velodyne spl 1200 of wat meer bij jou speakers past een DD serie. :)

Quote from: VIP on August 19, 2009, 13:58:42
Sparen hoeft niet percee, maar of ik het echt nodig heb is wat anders.
Vind films wel aardig letterlijk knallen eigenlijk.
De film Band of brothers waar veel explosie's in voorkomt doen de speakers precies wat ze moeten doen.
Een sub erbij zou teveel worden.. Denk dat ik dan beter af zou zijn met wat bass shakers.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

VIP

#1087
Alleen is het wel lastig dat de High en de Low level altijd aanstaan en niet mogelijk is allebij tegelijk te gebruiken of er tussen te switchen.
Dan loop je volgensmij altijd te spelen met de instellingen als je weer eens muziek wil luisteren.

Zou niet de beste keus voor mij zijn denk ik omdat ik meer muziek speel maar af en toe een film leuk vind.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Ranger

Wat zal een goede speakerkabel zijn tussen mijn Denon 1500 stereo set en de B&W 684 speakers. De Kimber 8pr, de 8vs of de 4 tc. Ik speel voornamelijk rock en pop.

WickedGame

Quote from: Ranger on August 30, 2009, 10:42:07
Wat zal een goede speakerkabel zijn tussen mijn Denon 1500 stereo set en de B&W 684 speakers. De Kimber 8pr, de 8vs of de 4 tc. Ik speel voornamelijk rock en pop.

Alleen jij zelf kan dit bepalen. Zelf Kimber 8TC altijd gehad op een Marantz met B&W 805S-jes. Dat vond ik al een enorme verbetering tegenover mijn IXOS Superstrand die ik daarvoor had.

Fabian1

#1090
Quote from: Ranger on August 30, 2009, 10:42:07
Wat zal een goede speakerkabel zijn tussen mijn Denon 1500 stereo set en de B&W 684 speakers. De Kimber 8pr, de 8vs of de 4 tc. Ik speel voornamelijk rock en pop.

Ik draaide altijd met QED SA Biwire tussen de Denon PMA 1500AE en de B&W 683's. Echter vond ik het hoog niet erg netjes. Af en toe het idee dat er in de hoge tonen gespuugd werd  :dry:. Ben toen overgestapt op de Kimber 8TC Stereoplay 25th Spec. Ed. Bij aansluiten en spelen gedacht dat ik een grove fout had gemaakt; het laag compleet weg!! :crazy: Na een paar dagen spelen echter was het laag weer op het oude niveau en het hoog een stuk netter. Ben echt  :wub: op de kabels.

Fabian

Jurian

Ik heb de Kimber 12tc tussen de rotel 1090 en de B&W 804S zitten. Kimber is een mooie kabel om de B&W's aan te sluiten.

Ranger

Ik kan voor een leuk prijs 2 x 2 meter Kimber 8VS met krimphulzen ene kant en banaanstekkers aan de andere kant kopen. Ga dit doen. Zal wel beter zijn dan de standaard 2,5 mm koper wat er nu ligt. En inderdaad; ik lees opvallend  vaak de combinatie B&W speakers en Kimber.

Nog suggesties voor een interlink?

Fabian1

Quote from: Ranger on September  1, 2009, 21:18:46
Ik kan voor een leuk prijs 2 x 2 meter Kimber 8VS met krimphulzen ene kant en banaanstekkers aan de andere kant kopen. Ga dit doen. Zal wel beter zijn dan de standaard 2,5 mm koper wat er nu ligt. En inderdaad; ik lees opvallend  vaak de combinatie B&W speakers en Kimber.

Nog suggesties voor een interlink?

Wat is je bron?

Ranger

Denon DCD 1500 AE. Versterker Denon PMA 1500AE.

WickedGame

Quote from: Ranger on September  1, 2009, 21:18:46
Ik kan voor een leuk prijs 2 x 2 meter Kimber 8VS met krimphulzen ene kant en banaanstekkers aan de andere kant kopen. Ga dit doen. Zal wel beter zijn dan de standaard 2,5 mm koper wat er nu ligt. En inderdaad; ik lees opvallend  vaak de combinatie B&W speakers en Kimber.

Nog suggesties voor een interlink?

B&W Kimber is inderdaad een veel gehoorde combinatie, en het verraste mij ook positief. Wel een hele stugge kabel en zeker niet handig als bare-wire te hanteren zoals ik een keer gedaan heb. Dus afmonteren is zeker het devies.

Zelf ben ik alleen van Kimber afgestapt en naar MIT gegaan. Dit is weer een overtreffende trap geweest.

Fabian1

Quote from: Ranger on September  1, 2009, 22:12:33
Denon DCD 1500 AE. Versterker Denon PMA 1500AE.

Heb zelf de DCD 1500AE nooit gehoord dus kan je daar geen zinnig advies in geven. Wellicht kan je bij je dealer een paar modellen lenen? Zelf Audioquest, Profigold en Monster gehad. Nu draai ik naar volle tevredenheid met de Ecosse NuDiva. Bron is een Marantz SA7001.

mvdveek

ff een vraagje,
Heb de nieuwe CM serie en nu zie ik de woofers amper bewegen bij low frequencies, maakt niet uit hoe hard ik hem zet.
Terwijl ik van subwoofers wel hoor dat ze 3cm of meer heen en weer kunnen gaan.
Is het normaal dat ik mijn woofers practisch niet zie bewegen. Verwacht geen centimeters, maar had wel iets verwacht.
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

ksi

#1098
Probeer eens:
http://www.audiocheck.net/testtones_sinebursts20-200.php
Probeer eens iets in de 50hz ofzo
En dan je volume goed open.

Alleen met testtonen ga je je woofers echt inspannen, bovendien niet erg goed om op hoge volumes en lang te spelen trouwens.


mvdveek

Zal hem eens proberen.
Luisterniveau is gewoon wat harder dan normaal, maar niet te hard. zo rond de 68db staat mijn processor.
Ik zou dus wel wat excursion moeten kunnen verwachten van mijn CM9's?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91