Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

kreeg zojuist een bericht dat er 4 speakers staan te trappelen om deze kant op te komen :)
morgen maar even ophalen ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Quote from: Ghosty J on June 17, 2009, 22:02:43
kreeg zojuist een bericht dat er 4 speakers staan te trappelen om deze kant op te komen :)
morgen maar even ophalen ;D
:blink: had jij niet net nieuwe die bij je thuis waren gebracht?? :eh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Toen ik ze bestelde boden ze dat aan.
Ga zo eerst even bellen wanneer ze kunnen komen brengen en anders haal ik ze zelf vandaag op!

Quote from: Robbert54 on June 18, 2009, 01:15:22
:blink: had jij niet net nieuwe die bij je thuis waren gebracht?? :eh:
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Het meest verschikkelijke aan upgraden, het wachten! Als het te lang duurt gewoon lekker zelf ophalen, kun je er van het weekend meteen mee gaan spelen ;D

mjtdevries

#1004
Quote from: Major_Ton on June 15, 2009, 22:50:54
Die 500,- om een D tweeter te vervangen is trouwens uit de lucht gegrepen en het verbaasd mij dat een winkel medewerker dit zomaar roept. Het membraam (de diamond dop) + de motor wordt door B&W voor ruim dat genoemde bedrag EX. BTW verkocht, dus je kan wel raden waar dat voor de consument op uitkomt. Wil je de behuizing met tapering tube er ook bij hebben ben je helemaal aan beurt om te lappen.
Ik heb ook nergens geroepen dat een consument die prijs zou moeten betalen. Ik heb aangegeven dat dat het bedrag is dat de winkel ZELF moest betalen om de boel te repararen. (het membraam was kapot)

Dus voor je weer eens roept dat iemand iets zomaar uit de lucht grijpt, kun je beter even goed lezen wat er gezegd is!

mjtdevries

Quote from: Major_Ton on June 16, 2009, 18:52:31
Lees even een post van mij een paar blokjes omhoog. De 803D speelt NIET harder dan een 803S en een 803D gaat ook NIET dieper door dankzij zijn extra woofer. Hij speelt wel met minder vervorming op de lage frequenties, waardoor het laag naar het kwaliteits niveau van de D tweeter is getrokken.
In mijn kamer was het gewoon duidelijk te horen dat de D harder speelde en het was ook duidelijk MEETBAAR!

Wellicht kun je me verklaren waarom een SPL meter anderhalf dB extra geeft, terwijl die 803D niet harder speelt?
(anderhalf dB is overigens ook heel goed hoorbaar, maar een SPL meter is wat objectiever)

En ja, ik weet ook dat de specs van B&W op dat punt aangeven dat de D niet harder zou moeten spelen.
Maar wellicht worden die specs bij een ander volume gemeten of zo. In mijn woonkamer, bij een normaal geluidsnivo was het ding gewoon luider. Dat is een objectief feit!

museumdistrict

Quote from: mjtdevries on June 18, 2009, 11:02:20
Ik heb ook nergens geroepen dat een consument die prijs zou moeten betalen. Ik heb aangegeven dat dat het bedrag is dat de winkel ZELF moest betalen om de boel te repararen. (het membraam was kapot)

Dus voor je weer eens roept dat iemand iets zomaar uit de lucht grijpt, kun je beter even goed lezen wat er gezegd is!

Hè wat onvriendelijk  >:(

museumdistrict

Quote from: mjtdevries on June 18, 2009, 11:11:59
In mijn kamer was het gewoon duidelijk te horen dat de D harder speelde en het was ook duidelijk MEETBAAR!

Wellicht kun je me verklaren waarom een SPL meter anderhalf dB extra geeft, terwijl die 803D niet harder speelt?
(anderhalf dB is overigens ook heel goed hoorbaar, maar een SPL meter is wat objectiever)

En ja, ik weet ook dat de specs van B&W op dat punt aangeven dat de D niet harder zou moeten spelen.
Maar wellicht worden die specs bij een ander volume gemeten of zo. In mijn woonkamer, bij een normaal geluidsnivo was het ding gewoon luider. Dat is een objectief feit!

Tja, meten is weten  :sly:

Maar goed, volgens mij gaat het om de kwaliteitsverschil tussen de 803s en 803d, niet de db's.

mjtdevries

Het gaat inderdaad om het kwaliteitsverschil. Maar als je een speaker wat harder laat spelen, dan hoor je meer detail.
En dan denk je dus dat die beter is. Daarom is het wel erg belangrijk in een luistertest om te zorgen dat het volume even hoog is.

Nou is die D wel iets beter, maar niet zoveel dat het mij 1300 euro per speaker waard is. Als het nou 300 euro was geweest...

En uiteraard is het soort muziek dat je speelt ook wel van belang hoeveel je het verschil waard vind. Als je helemaal weg bent van viool concerten en harpen zul je IMO meer bereid zijn uit te geven voor die diamant tweeter.

En wellicht dat ze in een heel grote ruimte ook weer meer tot zijn recht komen dan in een woonkamer van gemiddelde grootte.

Uiteindelijk moet je ze natuurlijk zelf luisteren. Wellicht bemerk je dan ook een volume verschil en dan moet je daar rekening mee houden. Wellicht ook niet. Ik kan alleen mijn ervaringen delen in de hoop dat iemand er wat aan heeft.

BenWfan

ja die 803d is wel duur...
Classé CAP 2100

Robbert54

Quote from: Ghosty J on June 18, 2009, 06:52:39
Toen ik ze bestelde boden ze dat aan.
Ga zo eerst even bellen wanneer ze kunnen komen brengen en anders haal ik ze zelf vandaag op!

ben benieuwd wat je gaat doen, welke 4 krijg je nou dan? wouden ze de speakers langsbrengen of via koerier?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Major_Ton

Quote from: BenWfan on June 18, 2009, 14:17:08
ja die 803d is wel duur...

De 803D is niet duur, hij is kostbaar ;)

Ik vind het toch wel bijzonder dat er 1,5dB verschil gemeten is en hoewel ik mjtdevries zijn bevindingen niet in twijfel wil trekken, heb ik het zelf nog nooit ervaren. En om misverstanden te voorkomen, ik kan beide 24/7 beluisteren als ik zou willen en heb ze dus ook regelmatig in een direct vergelijk gehad. Ongeacht een volume verschil of niet, de meerwaarde van de 803D blijft zeer persoonlijk. Ga je voor een BMW 318 of betaal je meer voor de320?? Ik ben ook van mening dat beide speakers een andere toepassing kennen en dat de 803D in een andere klasse zit qua aansturing. Dat gezegd (of getypt zo je wilt), denk ik dat op de vorige pagina aardig wat zinvolle info is neergezet omtrent de 803S en D door ons :pompom:
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Robbert54

Quote from: PallMall on June 16, 2009, 21:05:36
Zojuist bericht van de spuiter gehad; Morgen om 17.00uur heb ik mijn cm9's terug  :smile:

Heb ik morgenavond ook weer wat te doen ;)


waar blijven de foto's :pompom: :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PallMall

Sorry voor het wachten.
Gisteren uiteraard direct de speakers weer gemonteerd en erna een luistersessie met een vriend, vandaar dat het er niet meer van gekomen is om nog te posten hier  :blush:

Ik ben echt héél tevreden met de kleur, ik had stiekem toch een beetje twijfels maar die zijn nu kompleet verdwenen!!

Ik mis alleen toch wel het logo'tje, die ga ik dus ergens laten maken.


PallMall

Alleen moeten nu de plinten ook in het noten hout. Weer een klusje voor de meubelmaker ;)


PallMall

Quote from: superleo7 on June 11, 2009, 08:40:20
Op die foto's van jou zie ik 2 zwarte condensatoren.
Zijn dat mundorf zilver gold versie? Zo nee wat voor versie dan.
Zit er aan tedenken om voor mijn cdm 9 de condensatoren van midden hoog te vervangen.
Je ziet dat de nautulis lijn ook een omzwaai heeft gemaakt van ICW naar mundorf .
Dit zan dan de kostbare type's .

Altijd leuk binnen kanten tezien van speakers.
Het leukste ervan zie ik dat de zelf bouwers al jeran bezig zijn met duurdere type's en simpele filters en de industrie daar later achter aan hobbelt.
Ook B&w dus.
De zelf bouwers zijn zo gek nog niet. ;D

Ik heb de condensatoren bekeken en er staat het volgende op; Mcap Supreme made bij Mundorf for Bowers&Wilkins

Ben bang dat je daar niet veel aan hebt?

AnubisNefer

@PallMall

Mooi hoor, na al die moeite beloond worden met het uiteindelijk resultaat.

Schitterend !!!  Veel ''kijk'' en luister-plezier !
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

BenWfan

Mooi hoor. Veel plezier gewenst!

Vraagje...waar heb je je sideboard / dressoir laten maken? Meubelmaker? Beetje schappelijk tarief???

gr
Classé CAP 2100

Stradivarius

@PallMall: Schitterend resultaat en ik zou ook graag willen weten wat je hebt betaald. Eigenlijk wil ik weten hoeveel ik zou moeten betalen voor een paar Monitor Audio RS-1? Kun je een schatting maken?
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A

superleo7

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 19:40:02
Ik heb de condensatoren bekeken en er staat het volgende op; Mcap Supreme made bij Mundorf for Bowers&Wilkins

Ben bang dat je daar niet veel aan hebt?


Ja dan weet ik genoeg. Het is de midden klasse condensator van mundorf.
In de nautilus zitten de zilver/ gold type's.
Die zijn veel duurder. Neemt niet weg dat de mc cap supreme een erg goede condensator is.
Bedankt voor de informatie.

Je luidsprekers zijn erg mooi geworden, Staat perfect bij je interieur. :smile:

PallMall

Quote from: BenWfan on June 18, 2009, 21:24:05
Mooi hoor. Veel plezier gewenst!

Vraagje...waar heb je je sideboard / dressoir laten maken? Meubelmaker? Beetje schappelijk tarief???

gr

Het dressoir is van Bert Plantagie. Het model leek teveel op een interlübke en moest daarom uit de handel, zodoende heb ik hem redelijk goedkoop kunnen krijgen. De achterwand heb ik wel bij een meubelmaker laten maken, is handig om de kabels in weg te werken.
Maar als je zoiets door een meubelmaker zou laten maken, en in plaats van massief hout fineer zou nemen denk ik dat je redelijk gunstig uit bent. Je moet er wel rekening mee houden dat de ruimte beperkt is, zo is de hoogte in de kast 29cm zodat ik met de keuze voor een versterker beperkt ben  ???

PallMall

Quote from: Stradivarius on June 18, 2009, 21:30:11
@PallMall: Schitterend resultaat en ik zou ook graag willen weten wat je hebt betaald. Eigenlijk wil ik weten hoeveel ik zou moeten betalen voor een paar Monitor Audio RS-1? Kun je een schatting maken?

Ik heb 150 euro en een kratje bier betaald, maar dat is dan bij een spuiter die het "na de tijd" heeft gedaan. Ik weet niet waar jij woont anders kan ik je wel het nummer geven (is een ex collega).

Klusjes als deze blijken altijd lastiger dan vantevoren gedacht, zo bleek bij deze speakers de grondlak geen hechting te hebben op het vernis (sterker nog er kwamen "blaren" op).

Maar ik ben er ook zeer blij mee... Het spuitwerk is perfect (het schijnt dat van de originele zwarte hoogglans cm's er nogal wat terug komen bij de importeur met klachten over het lakwerk)

BenWfan

Quote from: PallMall on June 18, 2009, 22:29:24
Het dressoir is van Bert Plantagie. Het model leek teveel op een interlübke en moest daarom uit de handel, zodoende heb ik hem redelijk goedkoop kunnen krijgen. De achterwand heb ik wel bij een meubelmaker laten maken, is handig om de kabels in weg te werken.
Maar als je zoiets door een meubelmaker zou laten maken, en in plaats van massief hout fineer zou nemen denk ik dat je redelijk gunstig uit bent. Je moet er wel rekening mee houden dat de ruimte beperkt is, zo is de hoogte in de kast 29cm zodat ik met de keuze voor een versterker beperkt ben  ???

Mooi hoor. Ga maar weer eens rondkijken. Zoek al tijden naar een mooie kast, maar die dingen zijn onbetaalbaar... :confused:
Classé CAP 2100

PallMall

Quote from: superleo7 on June 18, 2009, 21:36:26
Ja dan weet ik genoeg. Het is de midden klasse condensator van mundorf.
In de nautilus zitten de zilver/ gold type's.
Die zijn veel duurder. Neemt niet weg dat de mc cap supreme een erg goede condensator is.
Bedankt voor de informatie.

Je luidsprekers zijn erg mooi geworden, Staat perfect bij je interieur. :smile:


Ben blij dat je de ls mooi vindt. Ben minder blij dat de condensatoren middenklassers zijn  :(
nee da's onzin, ze klinken gewoon erg goed en daar gaat het om toch om!
Ik heb alleen erg weinig bas, er zitten schuimpluggen bij die je kunt gebruiken als de bas zou gaan dreunen, nou geloof me, ik krijg de bas niet aan het dreunen. Maar dit ligt aan mijn versterker, is een oud Sony beestje en is als eerste aan vervanging toe.

PallMall

Quote from: BenWfan on June 18, 2009, 22:39:13
Mooi hoor. Ga maar weer eens rondkijken. Zoek al tijden naar een mooie kast, maar die dingen zijn onbetaalbaar... :confused:

Ik zou eens op internet zoeken naar een lokale meubelmaker en dan kun je alles precies volgens wens op maat laten maken voor stukken minder geld dan bij een beetje redelijke meubel zaak.