Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hertog_Martin

Hey m'n jarenoude topic leeft nog :D

Ik stootte net m'n 601 van de stand, op een of andere manier kreeg ie het voor elkaar om in die kleine afstand naar de grond 180 graden te draaien en een meter verder op te landen en op 2 hoeken te vallen die aan tegenovergestelde kanten zitten...

Hij doet het gelukkig nog, hoewel ik natuurlijk niet zeker kan weten of ie nog 100% hetzelfde werkt en of het aan de binnenkant nog allemaal ongedeerd is.

Maar het deed me afvragen of de 600 s3 lijn uberhaupt nog ergens te koop is? Nee he?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Marcel_T.

Quote from: Hertog_Martin on September 13, 2008, 19:27:28
Hey m'n jarenoude topic leeft nog :D

Ik stootte net m'n 601 van de stand, op een of andere manier kreeg ie het voor elkaar om in die kleine afstand naar de grond 180 graden te draaien en een meter verder op te landen en op 2 hoeken te vallen die aan tegenovergestelde kanten zitten...

Hij doet het gelukkig nog, hoewel ik natuurlijk niet zeker kan weten of ie nog 100% hetzelfde werkt en of het aan de binnenkant nog allemaal ongedeerd is.

Maar het deed me afvragen of de 600 s3 lijn uberhaupt nog ergens te koop is? Nee he?

Misschien nog ergens als demo of winkeldochter. Maar de S3 is sinds midden vorig jaar vervangen door de huidige 600 serie.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ghosty J

Quote from: Hertog_Martin on September 13, 2008, 19:27:28
Hey m'n jarenoude topic leeft nog :D

Ik stootte net m'n 601 van de stand, op een of andere manier kreeg ie het voor elkaar om in die kleine afstand naar de grond 180 graden te draaien en een meter verder op te landen en op 2 hoeken te vallen die aan tegenovergestelde kanten zitten...

Hij doet het gelukkig nog, hoewel ik natuurlijk niet zeker kan weten of ie nog 100% hetzelfde werkt en of het aan de binnenkant nog allemaal ongedeerd is.

Maar het deed me afvragen of de 600 s3 lijn uberhaupt nog ergens te koop is? Nee he?

ik weet dat een audio zaak in hoogeveen nog een S3 serie heeft staan! bruinsma hifi heet deze
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Fransyvy

Weet iemand wat de stand van de ontwikkelingen is van de 800 serie. Gaat men bijvoorbeeld iets nieuws in deze serie uitbrengen? Ik heb zelf de 802N serie. Is er een site (mag ook internationaal) waar ik hierover iets kan lezen?
Primare SP32HD en a30.7, Denon 3930, Dreambox 8000, Pioneer 505XDE, B&W Nautilus 802, HTM3 en CCM818, Sto akoestiek plafond.

BWzes03

Denk niet dat ze "zo snel" weer een vernieuwde serie zullen uitbrengen na de Diamond series 800.

Jouw serie 800 heette de Nautilus 800 Series (van mij ook ..)

De huidige serie heet : 800 Series (zonder de Nautilus toevoeging in de naam)

Laatste wijzigingen sinds de Nautilus series is , verbeterde en versimpelde cross-over filters, nieuwe tweeters (Diamant tweeters in de "D" toevoeging speakers) en de Papier/Kevlar woofers zijn vervangen door Rohacell, lichter en "stijver" dan de papier/kevlar van de Nautilus series.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Boogi

Ik ook maar even dan  ;D.
Volgens mij ben ik de enige op dit forum met de B&W XT4 serie speakers, ik heb deze aangesloten op een Denon AVR-4308.
Overgens komt er een nieuwe look uit voor de XT serie.
De nieuwe worden geschuurd alluminium, en dan alleen van boven naar beneden geschuurd, dus lijntjes.
Ik ben benieuwd.
Overgens ben ik nog op zoek naar 2 B&W XT4 in polished allu, voor mijn rear kanalen.
Als iemand een tipje heeft waar er een setje te hoop is, hoor ik het graag.

WickedGame

Nou de kogel is door de kerk weer eens bij die ouwe van me. De HTM2 gaat eruit en een HTM2-D komt er voor terug.

Tinus_

Quote from: anoonumos on September  9, 2008, 11:40:35
Hoe zit het eigenlijk met de 800 serie welk model is het laatst uitgekomen?
de 800d, 801d,802d of 803d?

Uhhhhhh, da's heel wat anders als ML's hoor. Al was ik van de 802D wel erg gecharmeerd. Het klinkt allemaal wat warmer als met de ML's  :)
Rebuilding my HT

THX-UltraII

wil even een leuk B&W discussiepunt starten welke ik eigenlijk nog niet eerder voorbij heb zien komen:

In dit http://www.htguide.com/forum/forumdisplay.php4?f=22 grote B&W subforum wordt erg veel gesproken over de mismatch tussen de 703s als front en HTM7 als center.

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen aangezien de 703 de FST middentoner hebben en de HTM7 niet. Ze klinken dus wel degelijk verschillend. De 703 wordt op dat forum eigenlijk gezien als het buitenbeentje uit de 700-serie (waar dus wel wat voor te zeggen is).

Er wordt veel gesproken over 2 oplossingen:
1. 1x een 703 als center gebruiken. Dit is echter qua plaatsing bij de meesten erg lastig aangezien de speaker verticaal dient te staan om hem optimaal te laten presteren.
2. Een HTM3S aanschaffen  :o (mij iets te duur!)

Zelf hoor ik het verschil niet echt tot ik gisteren een multi-kanaals SACD afspeelde. Duidelijk hoorbaar dat de HTM7 achterwege blijft.

Hebben anderen die met een 703 en HTM7 spelen hier ook ervaringen mee?

Deel jullie mening!  ;D

Pieter-Jan

Quote from: THX-ultraII on October  7, 2008, 16:38:43
In dit http://www.htguide.com/forum/forumdisplay.php4?f=22 grote B&W subforum wordt erg veel gesproken over de mismatch tussen de 703s als front en HTM7 als center.

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen aangezien de 703 de FST middentoner hebben en de HTM7 niet. Ze klinken dus wel degelijk verschillend.

Hetzelfde probleem stelt zich ook wel een beetje bij de vorige NT serie. Ook daar heeft de 9 NT een andere middentoner dan de CNT, de 1 NT en de 7NT. Hij klinkt net iets donkerder, maar op zich stoort me dat tijdens film niet zo hard.
En een andere uit de nautilusreeks zou misschien een oplossing zijn, maar wel een dure :(
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Marcel_T.

Quote from: Pieter-Jan on October  7, 2008, 18:40:20
Hetzelfde probleem stelt zich ook wel een beetje bij de vorige NT serie. Ook daar heeft de 9 NT een andere middentoner dan de CNT, de 1 NT en de 7NT. Hij klinkt net iets donkerder, maar op zich stoort me dat tijdens film niet zo hard.
En een andere uit de nautilusreeks zou misschien een oplossing zijn, maar wel een dure :(

Mee eens.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Gerbrand

#636
Ik heb daarom mijn 9NTs gecombineerd met een HTM1. Da's inderdaad de dure oplossing, maar dan heb je wel dezelfde middentoner. De woofers zijn daarentegen weer anders...

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

denoontje

zelfde probleem zat in de oude 600 reeks:

een cc6 matchte niet met een 604 s1.
De later lcr6 reeks beter.
Ik heb daarom een LCR600 staan

Jurgen79

Hoe is de match tussen een HTM2 ('oude' nautilus serie) en een N804 eigenlijk? Ik heb erg lang zonder center gedraaid, maar sinds een aantal weken de CDM-CSE center er weer bijgezet en ik moet zeggen dat het met films toch wel zeker een meerwaarde heeft. Maar de match tussen de CDM center en de 804's is (zoals te verwachten) niet ideaal. Het mooiste zou een HTM1 zijn, aangezien dit min of meer een 804 op zijn kant is, maar dat wordt me te duur en is nogal een groot gevaarte om in je woonkamer te integreren.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

WickedGame

Quote from: jslender on October  8, 2008, 12:13:54
Hoe is de match tussen een HTM2 ('oude' nautilus serie) en een N804 eigenlijk? Ik heb erg lang zonder center gedraaid, maar sinds een aantal weken de CDM-CSE center er weer bijgezet en ik moet zeggen dat het met films toch wel zeker een meerwaarde heeft. Maar de match tussen de CDM center en de 804's is (zoals te verwachten) niet ideaal. Het mooiste zou een HTM1 zijn, aangezien dit min of meer een 804 op zijn kant is, maar dat wordt me te duur en is nogal een groot gevaarte om in je woonkamer te integreren.

Match met de HTM-2 en de N804 is goed te noemen. De N805 en N804 zijn perfect met de HTM-2 te doen. De N803 en hoger waren meer voor de HTM-1 of hoger.

Gerbrand

Ik heb de HTM-2 nog nooit gehoord, maar als je de ruimte hebt en je het je kunt veroorloven: koop een HTM-1. Dit was voor mij zondermeer een van de beste upgrades ooit.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Roeland

Quote from: Gerbrand on October  8, 2008, 12:55:15
Ik heb de HTM-2 nog nooit gehoord, maar als je de ruimte hebt en je het je kunt veroorloven: koop een HTM-1. Dit was voor mij zondermeer een van de beste upgrades ooit.

Gerbrand

De HTM-1 zijn er helaas niet in overvloed  :(
Mocht er iemand nog een Black ash hebben in goede staat, PM's zijn welkom  :D
Jullie moeten toch ooit up of downgraden  ;)

WickedGame

Uberhaupt HTM's uit de Nautilus en 800-serie zijn lastig te vinden. Heb over mijn HTM-2 ook een klein jaar gedaan om een goede te vinden in mijn kleur.

Weet nu wel een HTM-2 black ash op hifi.nl te vinden. Een HTM-1 is veel lastiger. Zelf hier een HTM-2 Red Cherry te koop staan.

Roeland

#643
Quote from: WickedGame on October  8, 2008, 13:17:36
Uberhaupt HTM's uit de Nautilus en 800-serie zijn lastig te vinden. Heb over mijn HTM-2 ook een klein jaar gedaan om een goede te vinden in mijn kleur.

Weet nu wel een HTM-2 black ash op hifi.nl te vinden. Een HTM-1 is veel lastiger. Zelf hier een HTM-2 Red Cherry te koop staan.

I know ben zelf ook al een poosje op zoek
Geduld is een schoone zaak  ^-^

Gerbrand

Ik heb voor de mijne ook een ritje van 500 km gemaakt  ;) , maar het was het waard.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Roeland

Quote from: Gerbrand on October  8, 2008, 14:49:39
Ik heb voor de mijne ook een ritje van 500 km gemaakt  ;) , maar het was het waard.

Gerbrand

Ach voor mijn projector ook een dikke 1000 gereden
Zolang je maar niet teleurgesteld terugkomt is het de moeite  ;D

kid

Quote from: Roeland on October  8, 2008, 13:15:15
De HTM-1 zijn er helaas niet in overvloed  :(
Mocht er iemand nog een Black ash hebben in goede staat, PM's zijn welkom  :D
Jullie moeten toch ooit up of downgraden  ;)


Hier staat er een te koop .
http://www.2dehands.be/b-w-htm-1-black-ash-2004-51355476.html?qq=b%20w%20htm%201

Roeland


Prism

Bij deze mijn B&W aanwinsten maar dan.

Front: 685
Center: HTM62

Dit draait op het moment op een Yamaha RX-V457 en een DVD-S657.
Kabels zijn zilver afgeschermde kabels. Dun en wit. Naam weet ik niet.

Receiver wordt eind deze maand vervangen door een Denon 3808.
Wat later komt er nog een Denon DVD-2500BD Blu-Ray speler bij, en weer later wellicht nog een Denon 2930 of zelf 3930 bij. Ligt er aan of die dan nog verkrijgbaar is.
Helaas maakt Denon in de nieuwe series alleen nog gebruik van Zwart of gruwelijk lelijk Premium-Silver.

Surround speakers heb ik niet. Reden is dat mijn woonkamer helaas niet al te groot is.
Dat is dan ook meteen de eis voor het volgende huis. Een grote woonkamer....

Ghosty J

#649
Quote from: Prism on October 12, 2008, 15:14:19
Bij deze mijn B&W aanwinsten maar dan.

Front: 685
Center: HTM62

Dit draait op het moment op een Yamaha RX-V457 en een DVD-S657.
Kabels zijn zilver afgeschermde kabels. Dun en wit. Naam weet ik niet.

Receiver wordt eind deze maand vervangen door een Denon 3808.
Wat later komt er nog een Denon DVD-2500BD Blu-Ray speler bij, en weer later wellicht nog een Denon 2930 of zelf 3930 bij. Ligt er aan of die dan nog verkrijgbaar is.
Helaas maakt Denon in de nieuwe series alleen nog gebruik van Zwart of gruwelijk lelijk Premium-Silver.

Surround speakers heb ik niet. Reden is dat mijn woonkamer helaas niet al te groot is.
Dat is dan ook meteen de eis voor het volgende huis. Een grote woonkamer....

zeer leuke speakers! maar heb je er ook een subje er bij staan ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase