Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

JCL

Quote from: THX-ultraII on August 28, 2006, 16:41:18
heb hier 6x een 705 en 1x een HTM7 center staan aangestuurd door een Denon A1-SR. Oh ja, ergens in een hoek is ook nog een kersen SvS PB12+ staan  ::)

Dat is een erg mooie set! Zou je een keer fotos kunnen posten, wij zijn dol op fotos >:D

Marcel_T.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwe CM serie van B&W?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

manco401

#528
Ik heb 2 maanden geleden een paar CM7 gekocht. Mijn eerst B&W set (and very happy ;D) trouwens. Mijn eerste hifi systeem eigenlijk :) na heel veel sets beluisterd te hebben overigens.

Ik wou eerst voor de 603s3 gaan, maar de CM7 vond ik persoonlijk in het midden/hoog een heel stuk beter. Dat ligt vooral aan de FST middentoner en de beter tweeters geloof ik. Je hoort ook duidelijk dat het om een 3 weg gaat in vergelijking met de "2,5" weg 603. Goeie all rounder ook met alle soorten muziek. Voor de prijs is het naar mijn mening een hele goeie speaker, misschien wel B&W hun meeste "bang for the buck" speaker. Maar als ik een instrument moet kiezen dan zou ik zeggen dat saxofoons en trompetten het meest uitblinken op de B&Ws.

Ik ben nog altijd aan het schuiven en draaien voor de perfecte positie in mijn ruimte. Heb ondervonden dat dit uiterst essentieel is bij deze speakers. :)

Ik ben maar een leek, maar hopelijk ben je er iets mee :)

Arjen221

#529
Ik heb momenteel de B&W 603S3 en wil misschien upgraden.

Nu zag ik op internet een 2de hands B&W 604S2 set staan.

Vraag me nu af of dit wel een goede upgrade is.

Zou ook naar een CDM 7 (of 9)NT kunnen gaan. is misschien een betere keus denk ik.
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

R

Ik denk dat de 7/9 NT een betere keus is. Ik heb zelf de 7NT gehad voor een tijd en ik denk dat het een meer volwassen speaker is. Mits goed aangestuurd natuurlijk.

remon123

#531
Quote from: Arjen221 on January 17, 2007, 17:55:58
Ik heb momenteel de B&W 603S3 en wil misschien upgraden.

Nu zag ik op internet een 2de hands B&W 604S2 set staan.

Vraag me nu af of dit wel een goede upgrade is.

Zou ook naar een CDM 7 (of 9)NT kunnen gaan. is misschien een betere keus denk ik.
zekers een 9 nt is een heele mooie speaker als je deze heel goed aanstuurt kan die heel mooi klinken ik zou de 7 nt overslaan
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Peter dikkeprima

Quote from: Arjen221 on January 17, 2007, 17:55:58
Ik heb momenteel de B&W 603S3 en wil misschien upgraden.

Nu zag ik op internet een 2de hands B&W 604S2 set staan.

Vraag me nu af of dit wel een goede upgrade is.

Zou ook naar een CDM 7 (of 9)NT kunnen gaan. is misschien een betere keus denk ik.

Dan zou het wel een 604S3 moeten zijn denk ik. De 604 klinkt wel degelijk anders dan de 603 maar of het nou een upgrade te noemen is weet ik niet. Wij hebben beide in de huiskamer staan (603 S2 en 604 S3) en het verschil is duidelijk aanwezig maar je hebt wel ongeveer hetzelfde geluid alleen meer helderheid en power in de 604. Geluid klinkt voller.

Ik zelf koop volgende week een set CDM7 NT als aanvulling op mijn twee 602 S2 speakers :) Wat is eigenlijk het verschil tussen CDM7 SE en NT?? Weet wel dat de NT voor nautilus staat en SE voor special edition maar de verschillen?!?!

Robert - Jan

De SE is Special Edition uitvoering van de CDM reeks. Als ik het goed herinner zaten de veranderingen hoofdzakelijk in een iets ander filter met betere componente. De NT uitvoering is voorzien van de Nautilus tweeter (heeft de SE dus niet). Deze tweeter loopt in het hoog verder door, geeft meer detail maar kan in combinatie met sommige eindversterkers wat hard klinken, uiteraard afhankelijk van jouw smaak.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

luistervinkje

Quote from: Arjen221 on January 17, 2007, 17:55:58
Ik heb momenteel de B&W 603S3 en wil misschien upgraden.

Nu zag ik op internet een 2de hands B&W 604S2 set staan.

Vraag me nu af of dit wel een goede upgrade is.

Zou ook naar een CDM 7 (of 9)NT kunnen gaan. is misschien een betere keus denk ik.

Als ik jou was zou ik niet gelijk voor de cdm 9 gaan maar eerder voor de cdm 7 omdat de 9 echt maar dan ook echt om goede aanstuuring vraagd wil het geen teleursteling worden, heb dit persoonlijk meegemaakt waarbij de 7 beter tot zijn recht kwam met nagenoeg de zelfde versterking.
En ook heeft de cdm 9 een grote ruimte nodig .
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Marcel_T.

Quote from: luistervinkje on January 18, 2007, 09:45:13
Als ik jou was zou ik niet gelijk voor de cdm 9 gaan maar eerder voor de cdm 7 omdat de 9 echt maar dan ook echt om goede aanstuuring vraagd wil het geen teleursteling worden, heb dit persoonlijk meegemaakt waarbij de 7 beter tot zijn recht kwam met nagenoeg de zelfde versterking.

Was dit toevallig in de luisterruimte van Stassen?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

luistervinkje

Quote from: Marcel_T. on January 18, 2007, 10:43:37
Was dit toevallig in de luisterruimte van Stassen?

Nee , ik heb dat mee gemaakt bij Soundgallery in Groningen en een kennis van mij heeft 4 van deze jongens in huis staan waar we tijden mee bezig zijn geweest om het een beetje goed voor elkaar te krijgen, zelf na een verhuizing van hem was het nog een hele klus om alles een beetje op elkaar goed af te stemmen .'
Zijn laatste verandering in zijn set was de complete bekabeling om te zetten om over te gaan ( hij had van den Hull) naar Kimber Hero interlink en Kimber 8 TC luidsprekerdraad en dit heeft een zeer positief effect gehad.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Arjen221

Bedankt voor de reacties.

heb de bekabeling van mijn speakers maar eens vervangen en ook de interlink (zie signature wat ik nu heb) Ben hier erg over te spreken, kan ik rustig gaan kijken naar een eventuele upgrade in de toekomst.
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

Beondead

#538
Ik ben nu ongeveer een jaar in het bezit van een Rotel set i.c.m. de 600 serie. Ik luister ongeveer 70% muziek, overige 30% is film en gaming.

Rotel RMD-1075
Rotel RSP-1068
Rotel RDV-1060
Rotel RCD-1072
Rotel RT-1080

B&W DM 603 s3
B&W DM 601 s3
B&W LCR 600 s3
B&W ASW 675

Nou ben ik aan het overwegen de 603 naar achter te verplaatsen en een set 703s aan te schaffen. Heeft er iemand eravring met de 703's, en dan met name i.c.m. de overige speakers uit de 6 serie. Ik vraag mij namelijk of de 703's in het surround verband niet te overheersend zullen gaan worden.

Uiteraard zijn andere gebruikers ervaring van de 703 of alternatieven voor deze uitbreiding ook welkom.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie,




Graag hoor ik jullie reactie
| Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 |  Rotel RCD-1072  |  Rotel RDV-1060 | Rotel RT-1080 | B&W DM603 S3 | B&W LCR600 S3 | B&W ASW-675 | B&W DM601 S3 |

denoontje

wat dacht je van een set 2e hands 800 (bijv 804) serie, dan maakje echt grote stappen..
Komen regelmatig voorbij
Voor stereo ben ik afgestapt van B&W. Bij luistersessies kwam ik erachter dat (ondanks dat ik altijd de 800 serie wilde) de Wilson benesch mij meer bekoorde.
Voor HT blijft dit voorlopig wel staan (604 op Denon)

Marcel_T.

#540
Staat deze thread nou nog steeds in Private Home Theaters? Kan één van de mod's hem niet overzetten naar Luidsprekers ofzo?

Edit: Aha, stuk beter zo...   8)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Beondead

Quote from: Marcel_T. on November 28, 2007, 22:43:35
Staat deze thread nou nog steeds in Private Home Theaters? Kan één van de mod's hem niet overzetten naar Luidsprekers ofzo?

De 8 serie lijkt mij ook wel wat, maar dan vraag ik mij af of de apparatuur nog wel voldoende is om echt goed geluid uit de speakers te halen. Daarnaast wordt dan het verschil tussen de overige speakers in het surround te groot.

Wat mij een beetje 'tegenvalt' (na het horen van andere opties, waaronder de 804s) is dat het geluid een beetje bij de speakers blijft hangen. Pas als je het volume meer open draaid lijkt het wat los te komen. Ik heb de 703's zelf nog niet gehoord i.c.m. Rotel, maar verwacht dat deze speakers dit wel kunnen brengen. Iemand een andere mening toebedeeld?
| Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 |  Rotel RCD-1072  |  Rotel RDV-1060 | Rotel RT-1080 | B&W DM603 S3 | B&W LCR600 S3 | B&W ASW-675 | B&W DM601 S3 |

Tazzy

Quote from: Marcel_T. on November 28, 2007, 22:43:35
Staat deze thread nou nog steeds in Private Home Theaters? Kan één van de mod's hem niet overzetten naar Luidsprekers ofzo?
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

denoontje

Quote from: Beondead on November 28, 2007, 22:54:45
De 8 serie lijkt mij ook wel wat, maar dan vraag ik mij af of de apparatuur nog wel voldoende is om echt goed geluid uit de speakers te halen. Daarnaast wordt dan het verschil tussen de overige speakers in het surround te groot.

Wat mij een beetje 'tegenvalt' (na het horen van andere opties, waaronder de 804s) is dat het geluid een beetje bij de speakers blijft hangen. Pas als je het volume meer open draaid lijkt het wat los te komen. Ik heb de 703's zelf nog niet gehoord i.c.m. Rotel, maar verwacht dat deze speakers dit wel kunnen brengen. Iemand een andere mening toebedeeld?

Dit was voor mij ook 1 van de redenen om weg te gaan bij B&W voor stereo...
Ik heb trouwens geluisterd op primare als verstereker en cd speler.

Robbert54

hai ik mag hier ook eindelijk posten ;D gisteren mijn 2ehands B&W CM centre binnengekregen! en wat een geweldig ding!! voor 300 euro geen miskoop dacht ik zo. hij heeft ook nog 4 jaar garantie en is net 1 jaar oud. hele verbetering tenopzichte van mijn huidige setje. plastic center surround speaker..  nu de CM7's nog!!! en dan waarschijnlijk met een Denon receiver!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

Heb me voor mijn HT nu 2 extra 604's s1 op de kop getikt
Heb nu op mijn 3802 4*604 en LCR600 S3 staan :-0

Kunnen wellicht mijn 4 ds6-en de deur uit.....

Ghosty J

ik heb alleen maar kleine B&W speakers, mag ik dan ook hier posten in  "Het Grote B&W Topic" ? ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

etienne

welke speakers zouden jullie adviseren voor stereo- en surround in combinatie met een denon versterker en dito dvd speler?
Ik heb de 805 S beluisterd en vindt ze prima klinken, maar de sportievere 703's klinken ook niet slecht........vindt het erg moeilijk om een keuze te maken; andere vraag is, hoe dicht mag je B & W speaker naast je tv scherm staan? moet je bang zijn voor magnetisch veld??? 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

Manco401 : jij hebt CM7 speakers van B & W, vind je deze beter klinken dan de 703?  :) ;) :D ;D
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Robbert54

Quote from: etienne on December 17, 2007, 22:51:41
Manco401 : jij hebt CM7 speakers van B & W, vind je deze beter klinken dan de 703?  :) ;) :D ;D
ik heb ze allebei beluisterd op een denon receiver en ook in stereo (wel op de receiver) maar vond de CM veel beter klinken dan de 703's die halen een beetje de diepte uit het geluid. bij de CM stond ik versteld over de kwaliteit van de muziek en hoorde zelfs geluiden die ik niet eerder had gehoord ( en nee geen bijgeluiden :P) bij de 703 had ik dit niet echt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo