Slechts 1% van de Ziggo-abonnees kiest voor HD

Started by Shorty, November 18, 2008, 11:25:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Volgens een bericht op het DutchMedia Weblog hebben tot nu toe slechts 40.000 van de 3,1 miljoen Ziggoklanten een HD-pakketje genomen.....

Kip-en-ei-situatie, neem ik aan.... Enfin, in maart 2009 starten NL 1, 2 en 3 met HD, en RTL en Net 5 hebben ook aangekondigd klaar voor HD te zijn (maar dan willen de commerciëlen daarvoor wel extra betaald worden door de kabelaars...). Dus 't zal volgend jaar wel wat harder gaan lopen met die HD-abo's. Alhoewel ik me wel afvraag hoeveel echte HD er op de buis komt. Het meeste zal in het begin wel opgeschaalde SD zijn...  :(

VrGr,

Bart J.

denoontje

ik heb voor HD gekozen omdat de decoder makkelijk op mijn projector is aan te sluiten zodat ik F1 etc kan kijken.
Verder kan het HD abonnement direct opgezegd worden, want HD op mijn oude CRT ;-)....
Maar wel leuk om dit even te checken op mijn projector.

Ben benieuwd....

Audio_Jim

Een HD ontvanger heeft op het moment denk ik nog (te) weinig toegevoegde waarde. Van de andere kant ben je wel voorbereid op de toekomst ook al is het in begin upgescalde SD  :-X
Daarnaast beschikt de HD decoder over een HDMI uitgang welke een beter plaatje zal opleveren dan de Scart verbinding van de normale SD decoder.
Persoonlijk zou nu dus wel een HD decoder kopen... Maar wie ben ik  ;D

Paul Landsmeer

De HD content is momenteel te beperkt en onaantrekkelijk om de vrij hoge instapprijs te rechtvaardigen. Gecombineerd met de economische malaise is de interesse van consumenten dus laag. Bovendien doet Ziggo ook maar weinig moeite om het aan de man te brengen.

Pas als minstens 25% van de voor mij interessante uitzendingen HD zijn en de prijs van de decoders flink gaat dalen, heb ik interesse, afhankelijk van de meerprijs bovenop de huidige kosten voor mijn digitale pakket. Dat kan nog wel enkele jaren duren, verwacht ik.

svmnb

In het 1ste kwartaal van 2009 gaan NL 1-2-3 ook in HD uitzenden. Dat lijkt heel wat, maar vermoedelijk wordt het voornamelijk opgeschaald SD spul.
Ik heb die HD decoder al ruim een jaar in de kast staan en overweeg weliswaar de HD PVR van Cisco, maar dan moet er wel genoeg aanbod zijn.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

GH

Ik zou heel graag een HD pakket afnemen.... maar dan moet er toch echt iets meer te zien zijn dan Discovery HD....

Marcel_T.

Quote from: Shorty on November 18, 2008, 11:25:42
Alhoewel ik me wel afvraag hoeveel echte HD er op de buis komt. Het meeste zal in het begin wel opgeschaalde SD zijn...  :(

VrGr,

Bart J.

In het begin zo'n 15%, werd er gezegd op de HDTV dagen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ronwiel

QuoteHet is de bedoeling dat Nederland 1, 2 en 3 vanaf begin 2009 in HD uitgezonden worden. In eerste instantie zal een beperkt deel van de programma's echte HD-content zijn terwijl de overige programma's naar HD opgewaardeerd worden.

Inderdaad, in het begin zal het nog niet veel voorstellen. Maar ik las op tweakers.net ook dat Fabchannel (internet concert zender) nu ook alles in HD gaat opnemen. Dus het begint nu dan toch echt te komen :). http://tweakers.net/nieuws/56893/fabchannel-gaat-in-hd-opnemen.html

Paul Landsmeer

Quote from: ronwiel on November 27, 2008, 11:23:01
Inderdaad, in het begin zal het nog niet veel voorstellen. Maar ik las op tweakers.net ook dat Fabchannel (internet concert zender) nu ook alles in HD gaat opnemen. Dus het begint nu dan toch echt te komen :). http://tweakers.net/nieuws/56893/fabchannel-gaat-in-hd-opnemen.html

Veel concerten worden al in HD opgenomen, want er zijn genoeg Blu-Ray's met concertregistraties in 1080p. Bovendien is Fabchannel een internet zender, dus het belang voor de Ziggo abonnee ontgaat me. In ieder geval kun je moeilijk op basis hiervan concluderen dat "het nu dan toch echt begint te komen".

ksi

F1 HD waaro?
A1GP HD waaro?

Rtl heeft die rechten volgens mij.

riwi

BBC HD zouden ze (desnoods met extra betaling) bij moeten zetten in het HD pakket.

Ik heb het HD pakket al vanaf het begin, maar kijk weinig naar deze zenders. Nu EurosportHD er bij is gekomen iets meer, maar het houd nog steeds niet over.

Flexaa

Ik denk dat de grote fout van de zenders zijn dat ze extra geld vragen voor de HD versies van de zenders.

Voor de overgang van zwartwit naar kleur en van vierkant naar breedbeeld hoefden we ook niks extras te betalen.
Nu opeens zou dat wel moeten?   Dat wil er bij de meeste mensen niet in! En gelijk hebben ze.


Het wordt pas een succes als de HD zenders zonder meerkosten te zien zijn.

Paul Landsmeer

Nou, het wordt sowieso pas een succes als er meer aanbod is - nu is dat aanbod echt veel te mager. Eurosport in HD? Ik kijk niet eens Eurosport in SD. En voor al die demonstratiekanalen die 24*7 dezelfde HD beelden herhalen bestaat van mijn kant ook zeer weinig interesse. BBC HD is dan weer wel interessant, maar te weinig om een HD pakket voor te nemen. Wil ik dat overwegen, dan moeten er minstens vijf voor mij qua content interessante zenders in zitten.

Overigens is mijn behoefte aan HDTV broadcasting vrij laag, ik vind de (digitale) SD doorgifte van de meeste zenders van meer dan voldoende kwaliteit tegenwoordig en beschouw een upgrade naar HD als een nice-to-have.

RonG

HD ontvangen is mooi, maar ik wacht nog tot er een goede HD PVR komt en niet te duur is. Heb op het moment een Humax PVR-9200C, als deze nou ook nog HD kon ontvangen cq op nemen zou ik overstappen.

ksi

Discovery HD is zeker moeite waard hoor. Alleen hiervoor heb ik ook het HD pakket.
Deadliest catch, rides hier en daar docus en natuur dingen. Vind/vond het altijd al vet om gewoon beetje discovery te kijken. Maar dat is alleen nog beter geworden. Owja het 5.1 geluid is ook echt wel een verademing (al wordt er niet altijd even goed gebruik van gemaakt).

En vind het meer dan logisch dat er voor moet worden betaald. Vraag en aanbod, bovendien neemt het nogal wat capaciteit van de normale kabel. Denk dat voor 1 HD kanaal je zo 5 andere kanalen kunt uitzenden namelijk. Keuzes.

WickedGame

Gebruik nu 1 maand tijdelijk Ziggo en het enige wat ik HD kijk is Film1HD. De overige kanalen boeien mij erg weinig of ze herhalen continu dat je het naar verloop van tijd zat bent.

Flexaa

Zolang HD versies van bestaande kanalen niet gratis worden aangeboden zullen de meeste mensen het wel prima vinden zo.
Het is dus de schuld van de aanbieders dat HD zo moeizaam verloopt in Nederland. Gewoon veel meer HD zenders gratis doorgeven in het basispakket en je zal eens zien !!!

papaleo

Ziggo...HD-pakket?.....Ooohja.. ??? ,dit heb ik ook(al v/a het begin) kijk er eigenlijk nooit meer naar  :sleep:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bengbeng

#18
Quote from: Flexaa on January  2, 2009, 13:14:18
Gewoon veel meer HD zenders gratis doorgeven in het basispakket en je zal eens zien !!!

Nee hoor, dan nog loopt de gemiddelde Nederlander niet warm. Er moet namelijk nog een
prijzige HDTV decoder aangeschaft worden, een onoverkomelijk probleem voor de uiterst gierige Nederlander (=op TV gebied, als
het om vakantie's of inbouwkeukens en auto's gaat laat men hem wél uit de broek hangen. TV kijken mag echter niets kosten).

Pas als HDTV decoders op de hoek van de straat gratis uitgedeeld worden, of in ieder geval
niet meer duurder zijn dan een SD ontvanger, zal HDTV massaal doorbreken in Nederland.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Heel veel Sony televisies hebben tegenwoordig standaard een HDTV kabeltuner dus dat probleem is veel kleiner op de Ziggo, Caiway, Delta kabelnetwerken.

Alleen UPC verplicht je tot een duur abonnement van 9 euro per maand om de publieke omroep in HD te kunnen zien. Dat is overigens schandalig want nergens in Europa hoeven de kijkers extra te betalen voor HDTV van de publieke omroep. Gelukkig zijn ze bij Ziggo in je basisabonnement te zien. Daar kan UPC een voorbeeld aan nemen.

Paul Landsmeer

Quote from: Flexaa on January  8, 2009, 17:59:38
Heel veel Sony televisies hebben tegenwoordig standaard een HDTV kabeltuner dus dat probleem is veel kleiner op de Ziggo, Caiway, Delta kabelnetwerken.

Meestal is dat een DVB-T tuner (voor Digitenne) en niet DVB-C (voor digitale kabeltelevisie).

Marcel_T.

Quote from: Paull on January  9, 2009, 09:25:55
Meestal is dat een DVB-T tuner (voor Digitenne) en niet DVB-C (voor digitale kabeltelevisie).

Nee, beide. Alleen wordt deze officieel niet door Ziggo ondersteund.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650