Nieuwe Humax HDTV PVR voor Ziggo in Q1 2009

Started by Marcel_T., December 2, 2008, 14:37:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: TTR on February 13, 2009, 17:56:20
De webshops zullen zoals het er nu uitziet ook niet kunnen leveren voor die tijd, of ze hebben "wilde import" wat je nooit kan uitsluiten.
vlgs mij gaat Ziggo deze nog niet direct zelf aanbieden, pas op latere termijn.
Wat ik heb begrepen wordt vanaf wk 10 gewoon de 1e zending backorders uitgeleverd.


OK geleverd vanaf de Humax productie lijn dus :)
Bij sommige webshops staat ie al wel als "in voorraad" maar ja dat is dan twijfelachtig.

TTR

Dat op voorraad bij sommige webshops, moet je vlgs mij momenteel meer zien als een voorinschrijving.

Ik zag bij sommige staan voorraad : JA  ........ Leverbaar vanaf .... en dan een veel latere datum, ja wat is dan op voorraad ??  :wacko:




RonG

Ik wacht nog geduldig af, heb nog de "oudere" humax PVR welke nog uitstekend voldoet.

JeKa



JeKa

Zijn er mensen die al ergens een bestelling hebben geplaatst?

The Forest Stars

#56
Quote from: JeKa on February 20, 2009, 23:28:43
Zijn er mensen die al ergens een bestelling hebben geplaatst?

Ja, gisteren besteld. Levering week 10!

Theo

JeKa

Quote from: The Forest Stars on February 21, 2009, 09:16:36
Ja, gisteren besteld. Levering week 10!

Theo

Waar en voor welke prijs als ik zo vrij mag zijn? (mag via pm)
Laat het even weten als hij binnen is, ben zeer benieuwd!

chulin

Quote from: JeKa on February 21, 2009, 10:38:18
Waar en voor welke prijs als ik zo vrij mag zijn? (mag via pm)
Laat het even weten als hij binnen is, ben zeer benieuwd!

me2  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

CineSmurf

Ik ben ook wel benieuwd waar je 'm gekocht hebt.

Heeft iemand een idee of deze ook in het zilver gaat komen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MLCinema

Ik verwacht zelf van niet, gezien de 5000C die ook enkel in het zwart leverbaar is. Daarnaast zijn de meeste tv's die op dit moment op de markt zijn zwart. Een zilveren versie zie ik dan ook niet snel komen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

The Forest Stars

#61
Ik weet niet of het mag, want het is geen sponsor va dit forum, maar ik heb hem hier besteld/gekocht voor €349.

Theo

**edit** Hier is alvast de gebruikershandleiding van de iHDR-5050C **edit**

Marcel_T.

Quote from: The Forest Stars on February 23, 2009, 10:31:26
Ik weet niet of het mag, want het is geen sponsor va dit forum, maar ik heb hem hier besteld/gekocht voor €349.

Theo

**edit** Hier is alvast de gebruikershandleiding van de iHDR-5050C **edit**

Hehe, eindelijk een apparaat dat standaard mét hdmi kabel wordt uitgeleverd.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

The Forest Stars

Quote from: Marcel_T. on February 24, 2009, 11:45:05
Hehe, eindelijk een apparaat dat standaard mét hdmi kabel wordt uitgeleverd.

ja precies, dat kwam ook in me op  ::) , niet dat ik hem gebruik maar toch :thumbs-up:

Theo

Marcel_T.

Quote from: The Forest Stars on February 24, 2009, 12:10:51
ja precies, dat kwam ook in me op  ::) , niet dat ik hem gebruik maar toch :thumbs-up:

Theo

Jij gebruikt Component?  ;D

Deze hdmi kabel hoeft ook maar tot 1080i te gaan, dus ik verwacht geen problemen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650


svmnb

Eerste productiemodellen zijn uitgeleverd en vanaf volgende week zou deze volop beschikbaar moeten zijn.

De gebruikerservaringen druppelen langzaam binnen en zijn overwegend erg positief:
Zowel de harddisk als de fan zijn erg stil, ook bij opstarten.
Timeshift buffer is 2 uur, net als bij de 9200C PVR
Beeldkwaliteit is prima, maar upscalen via hdmi moet even worden ingesteld. Deze staat standaard op origineel signaal.

Vrij uitgebreide indruk van een gebruiker:
1:beeldkwaliteit van de Humax is erg goed, ook in SD kwaliteit! maar het beeld lijkt wel iets donkerder dan de Samsung.
maar zeker niet wazig!
2:het geluid van de HDD en fan is gewoon heel erg goed, ik hoor het alleen bij opstarten en afsluiten. dan hoor je even een tikje meer niet!
3: de zenderlijst van de Humax is gewoon heel erg goed.
bij de Samsung moest je een hele lijst doorbladeren, en bij de Humax kan je ook naar links en rechts bladeren.en de HD zenders hebben een rood HD icoontje achter de naam staan erg handig!
4:als je de list button indrukt krijg je de keuze uit alles, favoriet,HD of historie. Als je dus op HD drukt krijg je alle(5) HD zenders onderelkaar in beeld.
vergeet niet om het weer terug te zetten naar alles, anders kan je niet terug zappen naar een SD zender. ik dacht even dat de decoder helemaal vast stond.maar dat was niet zo.
5: in het display staat de zender naam.dit gebeurd ook als je de radio aan hebt staan. dit vind ik handig.
6:de guide ziet er goed en verzorgd uit.je kan in de dag , maar ook naar de volgende dagen op een hele snelle manier bladeren
7: de informatie over een programma is veel sneller terug te vinden dan op de samsung decoder
er zit een i knop op de afstand bediening, en 1 keer geeft het programma en resolutie en beeldverhouding aan, en 2 keer klikken geeft een beschrijving van de uitzending.
dit is beeldvullend, en niet zoals de samsung een klein hoekje
in de guide!
ook wanneer je in de guide zit, en je drukt op de i button krijg je een uitgebreide beschrijving
8:je kan een geluidsvertraging instellen,nog niet uitgetest.
9: opnemen is echt kinderspel, guide aanzetten, op de record knop drukken, en het programma is ingeprogameerd.een begin en eindtijd kan je verlengen!
afspelen is ook heel handig gedaan! je drukt de knop media in en kiest het opgenomen programma, die zie je onderelkaar staan.
HD ziet er erg goed uit!
je krijgt een popup schermpje wanneer je iets wilt bekijken:hier kan je bepalen vanaf welke positie je wilt gaan kijken, en er zit een index plaatje bij.je krijgt dus precies te zien wat je kan gaan bekijken
10:bij een Dolby Digital uitzending komt heel even Dolby in beeld te staan
11: de FTP server heb ik nog niet uitgeprobeerd,maar dat zal zeker gaan gebeuren
12:als je een usb stick aansluit krijg je direct een melding in beeld
13:bij de stand energiebesparing komt er geen tijd in de display te staan
14:het frontje heeft aan beide kanten een magneetje zitten,dus openklappen doet het frontje niet.
15:het frontje ziet er een beetje eruit als de sony blu ray spelers.
over de gehele breedte is het een glimmend frontje, en er zit een licht blauwe gloed in.
ik vind het er super mooi uitzien
16: er is een hdmi en scartkabel meegeleverd!!
17:afstandbediening vind ik beter dan de samsung afstandbediening.
18:tot nu toe gaat het gebruik van de afstandbediening goed en snel,zappen gaat prima.
19:de opstarttijd van de Humax is trager dan van de samsung,maar dat vind ik niet erg!

LET OP: Pas op met gebruik in voormalig Casema gebied. Er is een firmware update beschikbaar via Ziggo, maar deze kun je beter niet installeren. Schijnt een testversie te zijn voor intern gebruik en deze zal binnenkort offline worden gehaald.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

JeKa

Quote from: svmnb on February 28, 2009, 21:06:36
Vrij uitgebreide indruk van een gebruiker:

Daar word ik alleen maar enthousiaster van!  :thumbs-up:

The Forest Stars

Quote from: svmnb on February 28, 2009, 21:06:36

Vrij uitgebreide indruk van een gebruiker:


Mooi verhaal, ik lees er inderdaad erg goede berichten over, morgen is het gelukkig al week 10  ;D ;D

Theo


JeKa

Quote from: The Forest Stars on March  1, 2009, 10:05:57
Mooi verhaal, ik lees er inderdaad erg goede berichten over, morgen is het gelukkig al week 10  ;D ;D

Theo



Wanneer verwacht jij 'm?

The Forest Stars

Quote from: JeKa on March  1, 2009, 11:10:45
Wanneer verwacht jij 'm?

Zaterdag nog even geweest maar helaas had hij niets binnen gekregen, dus ik hoop z.s.m.

Theo

Ps.
Jeka heb jij hem (ook) besteld?

JeKa

Quote from: The Forest Stars on March  1, 2009, 13:15:46
Zaterdag nog even geweest maar helaas had hij niets binnen gekregen, dus ik hoop z.s.m.

Theo

Ps.
Jeka heb jij hem (ook) besteld?

Jep, zojuist besteld.  O0

CineSmurf

Enige nadeel wat ik zo lees in het forum op de ziggo-gebruikers website is dat je niet kan knippen in opnames.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

svmnb

Quote from: CineSmurf on March  1, 2009, 17:45:11
Enige nadeel wat ik zo lees in het forum op de ziggo-gebruikers website is dat je niet kan knippen in opnames.

In het apparaat zelf niet, maar op een pc natuurlijk wel. Misschien iets dat met een firmware kan worden aangepast?
Er schijnt ook een issue te zijn met formatteren van de interne hd. Bij een gebruiker duurt dit zeer lang, maar anderen hebben hier geen last van.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

MLCinema

Ben zeer benieuwd, normaal gesproken worden ze deze week uitgeleverd. Verwacht hem deze week wel te zien draaien! (in de MM dan te verstaan ;))
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |