Denon afstel- en aansluittopic (Receiver en DVD)

Started by Snowmaster, September 7, 2008, 18:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J-vd-W

Ik heb hier vandaag ook weer een meting uitgevoerd.
En daarna de AVIA II DVD gedraaid met test tonen en sweeps...

Bij de meting kreeg ik oa de volgende waarden:

Resultaten Crossover Check :

Front 40Hz
Center 40 Hz
Surround 200Hz (klopt, zijn erg kleine Logitech  :-X THX speakertjes)

De fronts zijn de iQ50 en de center is de iQ2c.
De sub is de Gemini II.
Maar bij een frequentiesweep blijkt er dan een grote dip in te zitten...
Pas als ik de crossover instel van de fronts op 120Hz. is de dip het kleinst.
De center heb ik dan ook maar op 120Hz gezet.

De ingestelde afstanden kloppen wel goed.

FL: -6 dB
FR: -5½ dB
C: -8 dB
SL: -4 dB
SR: -3½ dB
SW: -3½ dB

Van deze meting vindt ik de center ook wel een groot verschil geven met de rest, maar na een meting met een dB meter blijken de levels onderling wel te kloppen.
Ook kwam naar voren dat de phase instelling bij 180gr. op de sub het meest oplevert.

Toch vindt ik het vreemd dat de iQ50 bij een instelling van 120Hz de kleinste dip vertonen.
Volgens de specs gaan ze tot 40Hz...

Kjelt

Quote from: J-vd-W on March 14, 2010, 18:06:59
Toch vindt ik het vreemd dat de iQ50 bij een instelling van 120Hz de kleinste dip vertonen.
Volgens de specs gaan ze tot 40Hz... 

Ik niet want als de spec zegt dat een speaker tot 40Hz gaat dan zegt dit ...... niets. Want je wilt weten of de speaker deze frequentie met dezelfde amplitude kan weergeven als de overige frequenties en ook TEGELIJK.
Veel speakers kunnen met een sweep alles wel aan maar dan alle frequenties tegelijk dan bouwen ze er niet veel meer van.
Mijn ervaring is dat als je de crossover op 80 of 100Hz zet je de frontspeakers ontlast wat betreft de bass (zwaar vermogen) en ze hun werk in het mid en hoog veel beter kunnen doen, veel meer ruimte in het geluid opleveren anderen noemen dit lucht. Je belast je speakers gewoon wat minder en laat het zware werk over aan een zeer goede subwoofer.
Iedere setup , iedere ruimte , iedere speakercombi is weer anders dus is het moeilijk om te generaliseren.

niels1962

Vandaag een nieuwe update binnen gehaald. Iemand enig idee wat er veranderd zou kunnen zijn???? Het ophalen van muziek van de pc via DLNA lijkt soepeler te gaan nu, dat wil nog wel eens vast lopen
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

niemand een antwoord op mijn vorige vraag???
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

danielo

Quote from: niels1962 on June  5, 2010, 10:53:05
niemand een antwoord op mijn vorige vraag???

Neem aan dat je voor de 3808a bedoeld, let wel bijna alle modellen hebben andere updates. Zelfs de verschillende gebieden ook.

http://denon-firmware-tracking.wetpaint.com/thread

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

TopGun2010

Aankomend weekend ga ik mijn systeem helemaal opnieuw instellen m.b.v. Audyssey. Graag jullie advies over de standen van mijn sub (PV1 van B&W)

Mijn fronts gaan tot 60 hz

Op welke stand moet ik de cross-over van mijn sub zetten? Keuze 40 tot 140

Op welk niveau moet ik het volume zetten? (gebruiksaanwijzing zegt stand 12-uur)

Dank!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Crossover van de sub verschilt per ruimte, kan niemand dus echt iets zinnigs over zeggen. Ik denk dat 60 (in de receiver) wel het beste is (had mijn 685's op 80 dus da's sowieso te hoog). De truck is vaak om een frequentie sweep te draaien die van 200 naar 18 hz gaat en dan  met de crossover te spelen tot hij helemaal kaarsrecht naar beneden gaat.

TopGun2010

Klinkt goed JCL! Maar hoe haal ik die truck uit???
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Ik heb daar wat flacjes van, moet je me even een PB sturen met je e-mail adres, dan stuur ik ze even door. Daarna is het gewoon een kwestie van de crossover op de sub aanpassen.

denoontje


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

denoontje


JCL

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een 4308A en had een vraag over het bi-ampen. Ik kan bij amp assign kiezen voor: bi-amp en 2ch bi-amp. Welke moet ik nu kiezen? En in welke van de speaker terminals (A of B) moet ik de high-level kabel indraaien?