Wat gebruiken jullie voor het HT/HTPC te bedienen

Started by Arno P, July 24, 2008, 12:34:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ik heb ondertussen heel wat remotes, extenders, RF/IR verzameld maar nog steeds niet de holy grail gevonden die "HET" is.

Wat gebruiken jullie (en voor wat, licht, pc, dvd speler, projector) en zijn er ook mensen die zoals ik proberen om alle bediening onder de 4 macro's (start, pause, resume, end) te houden ?

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bart_nl

zelfde ervaring hier dus ondertussen terug naar mijn holy grail .... per apparaat een remote  ;)

Raphie

JBL PRX Power!

Arno P

Quote from: Durk on July 24, 2008, 12:38:17
MCE remote + girder

Bummer....girder...en daar wou ik nu net vanaf....of is de laatste versie wat praktischer geworden?

Arno P

Quote from: bart_nl on July 24, 2008, 12:39:46
zelfde ervaring hier dus ondertussen terug naar mijn holy grail .... per apparaat een remote  ;)

;D

Arno P


Raphie

JBL PRX Power!

Arno P


Raphie

Quote from: Arno P on July 24, 2008, 13:04:52
Te krap voor hier ben ik bang
is vanaf je PC dus als je PC achterin staat, dan is de situatie al weer anders ;)
JBL PRX Power!

jaco

Pronto. Inmiddels de meeste dingen via RS-232 en dat werkt een stuk beter dan IR. Bovendien kun je veel meer controleren, en voor veel apparaten is er feedback.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

denoontje


Durk

Quote from: jaco on July 24, 2008, 16:37:37
Pronto. Inmiddels de meeste dingen via RS-232 en dat werkt een stuk beter dan IR. Bovendien kun je veel meer controleren, en voor veel apparaten is er feedback.


hoe werkt pronto via RS-232? is daar een creston achtige oplossing voor?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Deleted member

Logitech Harmony 885 voor alles. Microsoft MCE USB ontvanger voor HTPC, ook bediend door de 885.

Arno P

Quote from: jaco on July 24, 2008, 16:37:37
Pronto. Inmiddels de meeste dingen via RS-232 en dat werkt een stuk beter dan IR. Bovendien kun je veel meer controleren, en voor veel apparaten is er feedback.


Heel benieuwd hoe dat in elkaar zit met RS232....ben ik wel voor te vinden  ;)

Durk

ik had op een gegeven moment ook veel via rs232.. dvd speler, receiver en projector.. aansturing via pc en girder. Plugins zijn toen voor mij geschreven door een aardige gast op het girder forum... Toen ik het HT heb gesloopt ben ik gestopt met rs232

Op het werk hebben we een creston installatie in de grote vergaderzaal. Werk geweldig leuk; projecterenmacro laat scherm zaken, verduisteringsgordijnen, lampen dimmen, projectorlift wordt bediend en de hanglampen worden opgetrokken.. (dat laatste merkte ik gister pas..)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Philips TSU-9600 met een RFX-9600
De TSU heeft een wiFi verbinding met een Acces point/router/whatever en dan met een UTP kabel naar de RFX-9600 toe.
Daar zitten 4 RS-232 poort, 4 IR poorten, 4 relais uitgangen en 4 sensor ingangen op (zo uit mijn hoofd)

Je kunt commando's over een RS-232 interface sturen net zoals je IR uit stuurt.
Met Prontoscript kun je echter ook de interfaces uitlezen, en terugkoppeling van de aangesloten devices afhandelen.
Dus als je je versterker harder zet, meld deze de nieuw volume stand terug. Werkt ook als je op de versterk zelf aan de volume knop draait. Je kunt dus een indicatie maken op je afstandbediening hoe hoog het volume is etc. Kan handig zijn als de versterker niet zichtbaar is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Arno P

Even gekeken naar die RFX-9600 wist niet dat het bestond....erg interessant apparaatje

Durk

inderdaad.. een stuk gunstiger kwa prijs dan creston-amx..


HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Arno P

Ik heb vandaag de MCE IR ontvanger en remote eens aangesloten...geen plug and play....doet af en toe iets en dan heel traag...iemand dit ook meegemaakt?

Durk

wel P&P in Vista en XP media center.. Ik gebruik de eerste..

Straks op mijn zoldertje ga ik weer verder met rs232.. is altijd wel leuk hobbien..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Robert - Jan

Een Pronto, wel al een heel oudje hoor (bijna 9 jaar). Deze heeft eigenlijk te weining hard buttons.

Heb laatst de Nevo SL geprobeerd. Die beviel erg goed en de SL of Q50 wordt waarschijnlijk mijn volgende remote.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Arno P

Quote from: Arno P on July 26, 2008, 19:19:27
Ik heb vandaag de MCE IR ontvanger en remote eens aangesloten...geen plug and play....doet af en toe iets en dan heel traag...iemand dit ook meegemaakt?

Oorzaak gevonden...andere USB aansluiting op het mobo reageerde wel goed  ;)

Arno P

Quote from: Robert - Jan on July 27, 2008, 06:16:50
Een Pronto, wel al een heel oudje hoor (bijna 9 jaar). Deze heeft eigenlijk te weining hard buttons.

Heb laatst de Nevo SL geprobeerd. Die beviel erg goed en de SL of Q50 wordt waarschijnlijk mijn volgende remote.

Ik wil de pronto vullen met de codes van de mce remote (voorheen theatertek), X10 zit er al in en de bediening van powerdvd.
Alleen nog op zoek om pdvd met de remote op te starten (zonder girder)...dit zou kunnen via MCE maar de plugin die hiervoor bestaat werkt kennelijk (nog) niet op vista 64.

celerontje

#24
Heb je hier wat aan?
http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/60/article.asp

Waarom wil je geen Girder gebruiken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!