The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Het is even stil geweest in dit topic, maar er zijn 'gelukkig' weer wat dingen te melden :).

Gisteravond voor de eerste keer een film gekeken samen met Angelie en onze hond Bartók in 'Confidence Mansion'. We hadden eigenlijk nog een vuurwerk training met Bartók willen doen, maar helaas paste onze eigen agenda niet in de agenda van de hondentrainster, dus we hadden bedacht dat een 'over de top' actiefilm in de ruimte ook een goede test zou zijn (de feitelijke vuurwerktraining is namelijk ook op basis van een CD, met daarop harde knallen, die steeds luider wordt afgespeeld). Gisteravond dus in de ruimte gezellig 'The Expendables' gekeken. Af en toe gingen zijn oortjes even omhoog (had het volume overigens niet op 'oorlogsstand' staan), maar het ging eigenlijk perfect. Bartók vond de film overigens niet super interessant en ging op een gegeven moment maar lekker slapen (volgende keer dus Lassie kijken ;). Als dit representatief is voor zijn reactie op vuurwerk, dan hebben we dit jaar (en komende jaren) een goed en rustig oud en nieuw!

Verder volgende week een nieuwe mijlpaal in 'Confidence Mansion'. Vorige week en vandaag contact gehad met Bjorn en volgende week donderdag komt de JVC DLA-RS55 deze kant op (voor de tellers onder ons... dat is nog 10 nachtjes slapen) :D! Komende zaterdag nog even signaalkabels trekken en dan is de hardware set-up in de ruimte vooralsnog in balans qua beeld en geluid (althans voor zolang het duurt; zie hieronder) ;)

Morgenavond krijg ik namelijk twee Abbingdon Music Research AM-777's (in mono gebrugd) op proef. Ben erg benieuwd of en hoe deze de Dynaudio's C4's aan het zingen krijgen.
Verder staat er op korte termijn een luistersessie gepland met een extra zware (800W prototype) van de Leur eindversterker.

Dat betekent dus dat er eindelijk weer een foto-update kan en gaat komen (de laatste foto status is nog van mei 2012) en er is tussendoor toch nog wel het een en ander veranderd!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on October  6, 2012, 23:50:57
Hoi Jan,

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd in je topic maar lees vaak enthousiast mee. Wat hebben jullie een prachtige vorderingen gemaakt zeg! Werkelijk waar is het schitterend geworden :)

En nog gefeliciteerd met de beamer aanschaf!
Bedankt Etienne! We zijn ook erg blij met het resultaat. Afgelopen week eindelijk twee films samen met Angelie kunnen kijken in de ruimte :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


LittleNinja

Gaaf zeg! Lijkt me een bizar mooie projector! Feli met de aanwinst. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Ik dacht al, waar blijven toch die foto's :D

Serieus mooie upgrade Jan, begint toch zo langzamerhand wel te kriebelen hier hoor om het te komen beleven  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R


Jean Sibelius

Quote from: LittleNinja on October 22, 2012, 21:02:19
Gaaf zeg! Lijkt me een bizar mooie projector! Feli met de aanwinst. 8)

Bedankt Dennis! Ben erg benieuwd hoe de projector hier in de ruimte presteert in combinatie met het Stewart-scherm. De verwachtingen zijn in ieder geval erg hoog gespannen. In de tussentijd ben ik alvast begonnen met het vergroten van mijn Blu-ray collectie. De aanvulling op de collectie zit hem vooralsnog in de concerten op Blu-ray (dat is win-win: beeld + surround), maar ik zit nog te wachten op een mooie aanbieding mbt Star Wars (ik heb mijn buurjongetje al 3 jaar geleden belooft dat hij die hier mocht komen kijken en als ik nog langer wacht zit hij dadelijk aan het bier en achter de vrouwen aan).

Quote from: Madhouse on October 22, 2012, 21:08:08
Ik dacht al, waar blijven toch die foto's :D

Hoi Roy. Klopt, zeker omdat hier op het forum geldt: "no pics no glory!" ;). Binnenkort komt R langs, dan kan ik weer wat laten zien.

Quote from: Madhouse on October 22, 2012, 21:08:08
Serieus mooie upgrade Jan, begint toch zo langzamerhand wel te kriebelen hier hoor om het te komen beleven  :blush:
Gaat ook zeker gebeuren wat mij betreft. Ik stuur je zodirect een PM.

Quote from: R on October 22, 2012, 20:56:25
Tof! En dank voor de reminder, zal je nog even terugmailen.
Quote from: R on October 24, 2012, 21:38:41
En binnenkort R op bezoek, heb er nu al zin in!
Staat genoteerd en dan heb je de première voor wat betreft het HT-forum (als je Bjorn in dat geval niet mee telt ;) ).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Vandaag de laatste voorbereidingen voor de komst van de JVC DLA-RS55. Kabels trekken (o.a. HDMI, CAT6, SVGA, RS232) en de projectorbeugel op maat maken om de projector zo ver als mogelijk bij het plafond te krijgen. Was nog een hele uitdaging om alle kabels door het labyrint van 50mm rond buis te trekken, maar het is gelukt (er zit weer bijna 100 meter extra bekabeling in het plafond) Morgen nog even het plafond afdoen en dan kan Bjorn komen :)



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Wijx wondere wereld

Quote from: Jean Sibelius on October 22, 2012, 19:57:13

Morgenavond krijg ik namelijk twee Abbingdon Music Research AM-777's (in mono gebrugd) op proef. Ben erg benieuwd of en hoe deze de Dynaudio's C4's aan het zingen krijgen.
Verder staat er op korte termijn een luistersessie gepland met een extra zware (800W prototype) van de Leur eindversterker.

Dat betekent dus dat er eindelijk weer een foto-update kan en gaat komen (de laatste foto status is nog van mei 2012) en er is tussendoor toch nog wel het een en ander veranderd!


Groeten, Jan

Zeker geen succes die AM-777's?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Sibelius

Quote from: Wijx wondere wereld on October 27, 2012, 20:56:29
Zeker geen succes die AM-777's?
Uhm... nee, niet echt ;) Laat we het erop houden dat er geen match was. Ben er ondertussen voor mezelf wel uit dat ik evt. alleen nog extreem stabiele en zware eindversterkers wil gaan beluisteren. Kom er keer op keer achter hoe moeilijk het (b)lijkt te zijn om de Confidence C4's goed aan te sturen (en hoe goed de Parasound JC-1's dat doen). Tot nu toe ben ik alleen echt enthousiast geworden van de Goldmund Telos 600's.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Wijx wondere wereld

Het is ook echt compleet iets anders als de Parasounds. Misschien meer in de hoek van de Duiters kijken. 
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Sibelius

Quote from: Wijx wondere wereld on October 28, 2012, 15:24:42
Het is ook echt compleet iets anders als de Parasounds. Misschien meer in de hoek van de Duiters kijken.

Klopt, maar ik wil(de) eigenlijk vooraf in deze hele zoektocht mijn 'spam'-filter niet al te hard aanzetten om juist niet alleen maar de standaardwegen te bewandelen. De leverancier via wie ik de AMR's kon beluisteren weet ondertussen (ook uit eigen ervaring) hoe lastig het is om de Confidence C4's goed aan te sturen, maar het was dus een inschattingsfout (wat overigens niets wil zeggen over de AMR's in een andere set-up). Ik kreeg de mogelijkheid om de AMRs' te beluisteren, twee stuks gebrugd, inclusief ingebouwde voorversterker, dus als er een perfecte match was geweest was ik (bijna) in een klap klaar geweest qua 'dedicated stereo'. Mede gezien mijn beperkte tijd heb ik me vooraf niet verdiept in het versterkerconcept en had ik zoiets van: "laat maar komen omdat ik er onbevooroordeeld in wilde stappen". Achteraf gezien dus niet zo handig, maar mede op basis van deze ervaring ga ik mijn 'spam'-filter strakker zetten.

Er staat nog wat 'Duits-spul' op het lijstje, dus dat ga ik zeker te zijner tijd nog beluisteren. De komende tijd ga ik vooral genieten van mijn huidige set-up en met de komst van de nieuwe projector en met de koude winterdagen in het vooruitzicht zal dat ook zeker en regelmatig gaan gebeuren.

Nog 2 nachtjes slapen :D :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Ik zie zelf component kabels lopen. Heb je nog apparatuur die je zo aan wilt sluiten?
Wellicht is een video scaler dan een handige oplossing, kun je al je apparaten aansluiten, en hoef je minder kabels naar je projector te leggen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Quote from: jaco on October 30, 2012, 08:01:32
Ik zie zelf component kabels lopen. Heb je nog apparatuur die je zo aan wilt sluiten?
Wellicht is een video scaler dan een handige oplossing, kun je al je apparaten aansluiten, en hoef je minder kabels naar je projector te leggen.

Hoi Jaco,

Bedankt voor je reactie! Klopt, maar hiermee dek ik voor dit moment (ongeveer) alle mogelijkheden af die ik kan c.q. wil kunnen gebruiken in combinatie met de projector. Het idee hierbij was: "wat erin zit hoeft er niet meer bij" ;). Ik heb nog wel een extra trekdraad meegetrokken, maar ik geloof niet dat die nog zin heeft (dus iedereen die mee leest: zelfs een buis van rond 50mm kan volgeraken!). Dit was voor dit moment de snelste en goedkoopste manier terwijl ik wel alle opties openhoud (waarbij ik wel met zorg een Supra HF100 HDMI-kabel heb uitgezocht aangezien dat de belangrijkste kabel ten behoeve van het beeld is). Naast mijn audio apparatuur heb ik o.a. nog een Playstation 3, Nintendo WII en Velodyne in de ruimte staan. De uitgangsignalen wil ik ook 'direct' via de projector kunnen bekijken en toen viel me pas (weer) op hoeveel verschillende beeldformaten/aansluitingen gebruikt worden door al deze apparaten. In de woonkamer was hierdoor 1 grote kabelbrij ontstaan en viel dat niet eens meer op. In deze ruimte wil ik proberen om het opgeruimd te houden. Misschien nog belangrijk/leuk om op te merken is dat de (afgeschermde) stroomkabel direct vanuit een eigen stroomgroep richting de stekker loopt die te zien is op de foto's en er wordt dus geen enkele wandcontactdoos/overgang gebruikt in de stroomvoorziening van de projector. Deze stroomkabel ligt bovendien aan de andere kant van de diffusie eilanden op het plafond ten opzichte van de hierboven genoemde signaalkabels om mogelijke overspraak te elimineren (alleen in de buis van de Audipack projector steun lopen ze even samen).

Terugkomend op jouw opmerking... Een video-scaler zou inderdaad een handige optie zijn, maar die heb ik (nog) niet en heb ik misschien straks ook niet meer nodig. Met de komst van een nieuwe processor(?) zou dat in 1 klap niet meer nodig zijn. Praktijk leert dat als iets me irriteert er snel een oplossing komt. Ik ga de 2e handsmarkt wel in de gaten houden, maar ik wil eerst eens bekijken wat ik nu straks echt veel gebruik en hoe.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Quote from: jaco on October 30, 2012, 08:01:32
Ik zie zelf component kabels lopen. Heb je nog apparatuur die je zo aan wilt sluiten?
Wellicht is een video scaler dan een handige oplossing, kun je al je apparaten aansluiten, en hoef je minder kabels naar je projector te leggen.
Een ander voordeel kan zijn het instellen van je versterkers via component. Althans, zo werkt mijn Marantz wel op de tv. Dan hoef je niet zo in de menu's te pielen. ;)

Maar weet niet of dat voor Jan van toepassing is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Quote from: Jean Sibelius on October 31, 2012, 07:42:32
Naast mijn audio apparatuur heb ik o.a. nog een Playstation 3, Nintendo WII en Velodyne in de ruimte staan. De uitgangsignalen wil ik ook 'direct' via de projector kunnen bekijken en toen viel me pas (weer) op hoeveel verschillende beeldformaten/aansluitingen gebruikt worden door al deze apparaten.
Playstation 3 is ook HDMI, WII is component (veel beter dan composiet op een WII) Velodyne is composiet.
Als je de velodyne aan wilt sluiten, kun je al geen component meer aansluiten.

Kijk wel goed uit bij de aanschaf van een (voor)versterker. Ze kunnen niet allemaal omzetten van composiet, component input naar HDMI output. Een beetje scaler kan dat allemaal wel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Donderdagmiddag exact om 15:00 zoals afgesproken stond Bjorn met een grote doos met daarop een klein gereedschapskistje op de stoep. Yeah, de JVC DLA RS55 is gearriveerd! (en Bjorn natuurlijk) :)

Meteen samen door naar de ruimte en terwijl ik nog wat drinken was halen, had Bjorn de projector al uit de doos gehaald en op de bank gezet. Angelie kwam ook nog even kijken en reageerde van: "och, dat is best een kleine", dus mijn tactiek om enigszins wat te overdrijven qua grootte van de projector had geholpen ;). Garmt had de projector vorige week als opnieuw gekalibreerd, dus dat hoefde niet meer te gebeuren. Vervolgens is (met name) Bjorn zo'n 30 à 40 minuten bezig geweest om de projector uit te richten ten opzichte van het scherm en om de Audipack beugel verder goed te fixeren, maar het is gelukt! Daarna verder met de zoom, lens-shift en focus instellen en de 3 panelen ten opzichte van elkaar uitlijnen voor het gehele raster (de ruimte wordt tijdelijk verduisterd om dit goed voor elkaar te krijgen, want de zon schijnt vol en exact in de ruimte richting het scherm).

Rond 16:30 is er dan definitief beeld en we kijken kort naar Ice Age 3 en Avengers (in 3D), WAUW wat een verbetering in vergelijking met de Sony VPL HS-20. Angelie komt ook even kijken en met de drie 3D-brillen op, komen we allemaal aan ons trekken! O ja, nog even de Oppo vertellen dat de diagonaal van het beeld 123 inch is, in plaats van de standaard ingesteld 30 inch om het juiste 3D effect te krijgen.

Daarna nog even wat muziek luisteren zodat Bjorn een idee krijgt van wat er wel goed is en waar mogelijk nog wat verbeterd kan worden. Ik heb in ieder geval weer voldoende suggesties gekregen om uit te testen, maar eerst maar eens even genieten van de huidige status van de ruimte en dit nieuwe 'speeltje'!

Gisterenavond samen met Angelie naar Kungfu Panda 2 (in 3D) en Ice Age 3 gekeken. Echt waanzinnig beeld deze projector. Het heeft uiteindelijk bijna 4.5 jaar geduurd, maar met de komst van deze projector heb ik eindelijk mijn (jongens)droom gerealiseerd, namelijk mijn eigen 'dedicated ruimte' waarin ik zowel op hoog niveau muziek kan luisteren als film kan kijken.

Onnodig om te vertellen, dat ik hiermee heel erg blij ben! Heb alvast wat foto's genomen voor een eerste indruk van de ruimte op dit moment.
R komt binnenkort langs en zal dan ongetwijfeld betere foto's weten te produceren.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Martijnst1990

Wat ongelooflijk gaaf zeg, echt een prachtige ruimte en dito componenten! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Jumping Jack

Mja, het blijft natuurlijk wat behelpen, zo'n hok...  :D

Ziet er echt waanzinnig uit, geniet er van! :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

hoekie


Madhouse

Jan, hier mag je met recht trots op zijn! Nu lekker genieten geblazen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Former member 78



-chiel-