Speaker op stand vastmaken.

Started by Ejorne, June 9, 2010, 11:23:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik ben in het bezit van een stel Onix monitor speakers die op stands van Audio Magic Genta.

Maar het contact oppervlak van beide is zo glad dat de speaker er makkelijk vanaf kan duwen en zelfs eraf trilt met enige volume van de nabij staande subwoofer.

Ik heb de volgende opties gevonden/verzonnen, graag ontvang ik wat ervaring of tips/ideeën:

- vastschroeven. (goede bevestiging maar wel beschadiging aan de speaker)
- Pritt poster buddies (geen ervaring mee maar kennelijk wel vaker toegepast. Weet alleen niet tot hoe vlak je het kneedgummetje kan platdrukken)
- Tesa Powerstrips (sterk genoeg? en welk type, small/large/poster/deco?)
- Duurdere kleef varianten zoals Blutack
- ... ?

Met name de Tesa Powerstrips lijken mij wel praktisch, makkelijk te verwijderen door te trekken aan het lipje dat uitsteekt.

taaiewillem

Tesa Powerstrips ken ik niet, maar PrittBuddies en BlueTack zijn vrijwel hetzelfde, alleen is BlueTack (van de Amerikaanse lijmfirma Bostic) verpakt in banen van 2x20cm. Je kunt de ca. 1,5 mm dikke stukjes makkelijk veel platter uitdrukken. Een paar kleine stukken zijn voldoende om je speaker goed te zekeren tegen wegschuiven.
Onkyo709/Pana42g10/PanaBD80/Marantz DV9600/Stax Lambda Pro/XXLS400/AM8033/Amphony100/ Dual1009+Orthofon/XTZ99.26's

Hanky Panky

Tesa powerstrips rulen ! Ik heb dit tussen mijn monitoren en de stands zitten en je kunt de speaker oppakken en je tilt de stand mee  :thumbs-up:

Ik heb per speaker 4 powerstrips (elke hoek 1). Het formaat per strip is ca 2 x 3,5 cm - ik weet niet of dat small of large is. Maar het zit als een huis !
Even aandrukken en het laat pas los als jij het wilt. Het is gewoon echt dubbelzijdig tape (ca. 1,5 mm dik) en geen buddie achtige kneedgom oid.

Let wel op dat je ineens goed moet plakken, handigst om even 2 paar handen te gebruiken - zodat 1 door zijn knieën kan om te kijken of je goed gaat.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


drees62

Volgens mij doen die Pritt buddies ook goed hun werk  8)
Maar als ze er af trillen door het schudden van je sub moet je dat probleem misschien ook aan gaan pakken.

morca

Quote from: drees62 on June  9, 2010, 18:25:20
Volgens mij doen die Pritt buddies ook goed hun werk  8)
Maar als ze er af trillen door het schudden van je sub moet je dat probleem misschien ook aan gaan pakken.
zijn hele huis trilt op de sub
wat te doen hele huis vastpritten of de sub eruit.............of een ander huis ;D

Ejorne

Okay, dat wordt dus 1 pakje powerstrips voor mijn speakers en een pallet vol met posterbuddies voor mijn huis...
:P



Ejorne

Quote from: morca on June 10, 2010, 15:15:15
en een krat bier voor tijdens het plakken ;)

Ja inderdaad....

Maar... Kun jij een keer dat extra paar handen zijn?
Dat moet dan natuurlijk wel plaatsvinden voordat het krat bier is genuttigd...  ;D

Quote from: Hanky Panky on June  9, 2010, 12:04:28
Let wel op dat je ineens goed moet plakken, handigst om even 2 paar handen te gebruiken - zodat 1 door zijn knieën kan om te kijken of je goed gaat.


morca

Quote from: Ejorne on June 10, 2010, 16:00:19
Ja inderdaad....

Maar... Kun jij een keer dat extra paar handen zijn?
Dat moet dan natuurlijk wel plaatsvinden voordat het krat bier is genuttigd...  ;D


na een hele krat staan je boxen haaks op de standaard denk ik :laugh:

Ejorne

Quote from: morca on June 10, 2010, 16:54:44
na een hele krat staan je boxen haaks op de standaard denk ik :laugh:

;D ;D

Ejorne

Helaas, de powerstrips kleven niet aan de stands.  :unhappy:

Ik heb ook de stand, die op superspikes staat, aan de vloer vast proberen te plakken. Dat gaat beter, maar de powerstrip kan niet zoveel kracht hebben op de haakse richting. Wanneer ik de stand probeer te schuiven dan werkt het erg goed. Maar wanneer ik de speaker vastpak en deze wegduw om te schuiven dan gaat de stand (driepoot) kantelen. De powerstrip laat dan vrij snel los.

Ik vraag me af of posterbuddies wel gaan werken. Dat zal waarschijnlijk wel dezelfde kleefoppervlakte eigenschappen hebben...

Dus zal het wel schroeven worden. Maar hoe ik de stand het best op de vloer kan bevestigen is nog even uitzoeken... 

morca

Quote from: Ejorne on September  8, 2010, 22:24:39
Helaas, de powerstrips kleven niet aan de stands.  :unhappy:

Ik heb ook de stand, die op superspikes staat, aan de vloer vast proberen te plakken. Dat gaat beter, maar de powerstrip kan niet zoveel kracht hebben op de haakse richting. Wanneer ik de stand probeer te schuiven dan werkt het erg goed. Maar wanneer ik de speaker vastpak en deze wegduw om te schuiven dan gaat de stand (driepoot) kantelen. De powerstrip laat dan vrij snel los.

Ik vraag me af of posterbuddies wel gaan werken. Dat zal waarschijnlijk wel dezelfde kleefoppervlakte eigenschappen hebben...

Dus zal het wel schroeven worden. Maar hoe ik de stand het best op de vloer kan bevestigen is nog even uitzoeken... 

korte schroefjes moet kunnen toch? beter dat als dat ze er eens afvallen
wat dacht je van een dikke meranti plank eronder en daaronder een rubber laagje wat wij beneden onder de vloerbedekking hebben voor de demping
dezelfde dikke plank onder je sub ook met die rubber mat eronder
ik heb er over zitten denken wat er nog meer anders is bij mij tov bij jouw of aalt
en dat is ook deels demping door mijn vloer en ondervloerbedekking (ik heb ook 2 lagen) want bij jullie trilt er ook vaker wat mee als bij mij dus het huis zorgt ook voor een vervormd geluidsbeeld
volgens mij helpt dat bij de sub zeer goed
planken mooi in de vloerkleur lakken en klaar

zal trouwens gauw eens komen luisteren  hoe het nu is ben wel benieuwd ;)

Ejorne

Quote from: morca on September  8, 2010, 22:45:24
korte schroefjes moet kunnen toch? beter dat als dat ze er eens afvallen
wat dacht je van een dikke meranti plank eronder en daaronder een rubber laagje wat wij beneden onder de vloerbedekking hebben voor de demping
dezelfde dikke plank onder je sub ook met die rubber mat eronder
ik heb er over zitten denken wat er nog meer anders is bij mij tov bij jouw of aalt
en dat is ook deels demping door mijn vloer en ondervloerbedekking (ik heb ook 2 lagen) want bij jullie trilt er ook vaker wat mee als bij mij dus het huis zorgt ook voor een vervormd geluidsbeeld
volgens mij helpt dat bij de sub zeer goed
planken mooi in de vloerkleur lakken en klaar

zal trouwens gauw eens komen luisteren  hoe het nu is ben wel benieuwd ;)

Ja, ik ga ze maar vastschroeven. Het moet ook snel gebeuren want nu de sub daar weg is staat de speaker vrij. Als Danique er nu aan komt lopen/rijden dan botst ze tegen de stand op in plaats van tegen de subwoofer...

We moeten snel maar eens een bakkie doen ja.  8)