Mijn HT in HVT van deze maand

Started by anton, May 1, 2003, 20:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

reza

#175
Ik had vandaag niks te doen en dacht: ik rij even naar Anton :D

Het is omdat ik weet dat de aarde rond is anders was ik er echt vanaf gereden :tounge: wat woont hij ver van de bewoonde wereld..
Op deze "stille zaterdag" was het allesbehalve stil in zijn HT maar daar straks meer over.

Anton en ik hadden op de achtergrond contact over wat speakers die hij over had en ik wel wil proberen in mijn bioscoopje. Vandaag was dus de dag dat ik die op ging halen, hier het verhaal:

Na anderhalf uur rijden kwam ik aan bij huize boerderij Anton. Ik werd vriendelijk ontvangen en na wat gekletst te hebben gingen we naar boven.
Voordat je in de bioscoop zelf komt, kom je in de foyer en kijk je je ogen al uit. Er staan honderden BD en een bar met lekkere drankjes :thumbs-up:
Je komt al gelijk in de bioscoop stemming.

Daarna is het zo ver..
De deur van DE ruimte gaat open.
Het eerste wat opvalt is de reuze center speaker, WTF zeg ik!! Wat is dat? Het lijkt wel een beest wat ergens ontsnapt is, zo groot! Als dat eenmaal tot me  doorgedrongen is zie ik dat ik in het land van de reuzen ben beland. De Vulcans komen bijna boven mij uit, het scherm is 3.4 mt breed, de projector is een monster van een apparaat, de teufals die aan het dak hangen zijn groter dan de meeste height speakers die men gebruikt..

Anton heeft veel grote speakers en dat moet eigenlijk ook wel in zo een grote ruimte, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat klinken.

Na wat uitleg over van alles en nog wat gaan we lekker kijken. Het scherm is ook echt grooot, had ik dat al gezegd? Het gevoel van thuis bioscoopje heb ik niet meer, we zitten gewoon bij Pathé :popcorn:
Alleen klinkt het beter (veel) en ziet het beeld er beter uit. We kijken een aantal stukken film en de beleving is waanzinnig! Alle apparatuur vormen samen de precies opmaat gemaakte puzzel, die door Viktor (CM) en uiteraard de eigenaar is gelegd en het is een MASTER PIECE geworden.

Anton houd van een "bombastisch" geluid, dat is gelukt :D maar dit klinkt misschien als gerommel denkt u en dat is het juist echt niet!
Alles is perfect in balans, tot in het kleinste detail.
Ik haal nog even snel mijn telefoon met geluidsmeter er bij en zie dat we op 90db zitten  :blink: HEH, WAT ZEG JE?

De tijd vliegt voorbij en aan mijn bezoek komt een eind. We praten buiten weer verder ( dat kan Anton ook heel goed )  :D en na 10 min stap ik snel in mijn auto anders kom ik nooit meer thuis..

Anton, bedankt voor de gastvrijheid en tot snel :thumbs-up:

Groet en zegen,

Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Leuke review, Reza! Ik ben ook wel heel benieuwd hoe deze eindbazen HT klinkt. Qua sfeer en formaat zit het zo te lezen in ieder geval goed. En bloody hell, dat scherm is groot! Nu snap ik waarom ik de speakers op de foto's niet zo heel imposant vond. Dat had niets met de speakers te maken... [emoji23]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Mooi verhaal Reza  :pompom:

Waar ik ook gewoon nog iedere keer van sta te kijken als ik bij Anton kom is ook de impact die zijn sub geeft, niks geen gedoe met dual (of meer) subs, maar gewoon eentje die met een perfecte plaatsing en afregeling gewoon de hele ruimte perfect onder druk zet met de grootste finesse  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Leuk verhaal om te lezen Reza!! Maakt mij ook weer heel nieuwsgierig[emoji3].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#180
Quote from: vik on April  4, 2021, 08:31:50
Leuk verslag Reza!  ^^

Jammer dat ik je niet heb gezien  ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

anton

#181
Altijd erg gezellig en interessant om de mens achter de naam te leren kennen  ;D. Was erg gezellig Reza, mooi om te zien dat mensen uit totaal verschillende werelden met eenzelfde hobby toch een fijne , leerzame middag kunnen hebben.
Hopelijk kunnen we weer heel snel (als de vaccinatietrein op stoom komt) weer een heleboel M&G inhalen, heb er erg veel zin in  :pompom:. Nog een fijne verjaardag vandaag Reza  :headbanging:
Fijne paasdagen iedereen !!!

Xander32

Mooi verslag, lekker leesbaar geschreven. Fijn dat er weer iets van een M&G was.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

papaleo

Leuk om dit verslag te lezen... :thumbs-up:
Altijd leuk om 'die' Reza over de vloer te krijgen en zijn ongezouten mening(en) aan te horen  :tounge: ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Met veel plezier het verslag van de jarige Reza gelezen . :pompom:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

denoontje

Toch nog even een kort verhaaltje typen dan maar. Maar heeft dat zin?
Je bent net weg en het volgende staat er alweer :-P

Ja ik zie toch af en toe een judder in mijn beeld. Met name als er veel contrastverschil is: bijv zwarte delen die bewegen over wit vlak. Kan best zijn dat het mijn ogen (al dan niet in combi met mijn bril is). Het is niet bij iedere film. Ik zag het soms ook bij Anton, dus vandaar denk ik gewoon dat het aan mij ligt of toch aan de disk (bijv lotr zag ik het weer niet). Ik draai zelf met motion flow en enhanced op low op de n7.


Verder veel muziek beluisterd/gekeken...heel Vik zijn rijtje kwam weer voorbij  Tja wat kan ik hier van zeggen. Wauw...en dat was dan niet de stroopwafel. We wilde gewoon niet te technisch kijken en luisteren maar vooral genieten van vele fragmenten. Zelfs wat oude dvd's bekeken (bijv Kane die ik meegenomen had) en die kwamen er ook kijkbaar uit.

Beeld van de n7 cm is bloedscherp en geluid is mega goed. De grote sub is massive en geeft ook massive geluidsdruk. (zou in mijn smaak iets minder mogen, en ik moet daarbij ook nog aan wat buren denken, daar heeft Anton geen last van).

Sinds de laatste keer is er wel veel veranderd: 2 surrounds weg, andere fronts, nieuwe stroom/luidspreker kabels, oppo extra CM aangepakt, de cm hdmi etc. Ook wat extra/andere demping en diffusie.
Alles met zorg samengesteld en het geeft een geweldige beleving.
Wat moet dat worden met dat nieuwe scherm en center?!

Pathé kiss my ass zou ik zeggen.
En die snor.....wellicht dat de volgende cm mod hem weghaald???

En natuurlijk gewoon goed gezeldschap van die HT mede maloten.

Ik heb iig weer een excuus om terug te komen als het nieuwe materiaal is gearriveerd.
Anton THX!



vik

Leuke bijdrage Thuur en op het moment dat ik jouw voetjes zag wippen (plus de stilte rondom Thuur) wist ik eigenlijk al dat het goed zat.  :music: Jij hebt intussen toch ook al aardig wat referentie opgebouwd in de loop der jaren dus mooi compliment dacht ik zo.  8)

Die scene in The Hunger Games daarbij lijkt het wel of er ergens iets niet goed is gegaan bij het filmen zelf, of tijdens de post production. Ze lopen dan wel heel erg vreemd weg links boven in beeld. Als ik het zou mogen omschrijven: alsof er frames gedropt zijn tijdens export of iets in die geest.

Sowieso is die film in het algemeen erg schokkerig en onrustig kijken. Had een tikkeltje minder gemogen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de hele film nog niet eens heb gezien en zou bijvoorbeeld ook niet kunnen vertellen wat hij op een Sony projector doet bijvoorbeeld.

Voor de rest was het een top avondje en zoals altijd staat gezelligheid voor op!  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mocht er een liefhebber zijn. De processor van Anton staat hier te koop.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Als er een processor wordt verkocht, dan komt er meestal wat nieuws voor terug  :). Heb ik wat gemist?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Quote from: Jean Sibelius on April 18, 2021, 16:47:34
Als er een processor wordt verkocht, dan komt er meestal wat nieuws voor terug  :). Heb ik wat gemist?
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik gok gezien de CM voorkeur een 8805 CM?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Ik weet het ik weet het[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Quote from: denoontje on April 18, 2021, 17:18:30
Ik weet het ik weet het[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:baaa:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Hold your horse,s boy,s  8), er is nog niets definitiefs. Er komt bij CM in Simmenrath een 8802A beschikbaar en wel de meest uitgebreide tuning die ze hadden; Ultimate.
Heb bij Viktor de stufe 2 altijd machtig mooi gevonden en heb in Duitsland een demo gehad paar jaar geleden met deze uitvoering  :wub: :wub:. Met Viktor en CM afgesproken mijn processor te koop te zetten en als hij verkocht wordt de Ultimate aan te schaffen.
Heb in het verleden al verschillende malen herhaald dat iedere CM upgrade beter klonk al zou je van te voren zweren dat het bijna niet beter kan.....
Mijn huidige processor klinkt waanzinnig, geen letter overdreven en ben gewoon super tevreden maar omdat deze kans zich nu voor doet ga ik het proberen  ::).
Dus even afwachten en als ik hem niet kan verkopen blijf ik gewoon met dit beessie spelen  ;D

PascalP

Quote from: anton on April 18, 2021, 20:01:11
Hold your horse,s boy,s  8), er is nog niets definitiefs. Er komt bij CM in Simmenrath een 8802A beschikbaar en wel de meest uitgebreide tuning die ze hadden; Ultimate.
Heb bij Viktor de stufe 2 altijd machtig mooi gevonden en heb in Duitsland een demo gehad paar jaar geleden met deze uitvoering  :wub: :wub:. Met Viktor en CM afgesproken mijn processor te koop te zetten en als hij verkocht wordt de Ultimate aan te schaffen.
Heb in het verleden al verschillende malen herhaald dat iedere CM upgrade beter klonk al zou je van te voren zweren dat het bijna niet beter kan.....
Mijn huidige processor klinkt waanzinnig, geen letter overdreven en ben gewoon super tevreden maar omdat deze kans zich nu voor doet ga ik het proberen  ::).
Dus even afwachten en als ik hem niet kan verkopen blijf ik gewoon met dit beessie spelen  ;D

Houd jezelf niet voor de gek Anton, die 8802 staat binnenkort bij jou te spelen, dat kan niet anders :P
Als die 7702 niet verkoopt voor dit bedrag dan snap ik het niet meer... meermaals gehoord en voor dit geld kan er echt niks tegenop boksen!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on April 18, 2021, 20:47:23
Houd jezelf niet voor de gek Anton, die 8802 staat binnenkort bij jou te spelen, dat kan niet anders :P
Als die 7702 niet verkoopt voor dit bedrag dan snap ik het niet meer... meermaals gehoord en voor dit geld kan er echt niks tegenop boksen!
1:0

MLCinema

Oooh mijn 8805 gok was nog best aardig. Altijd leuk om een stap te kunnen maken. Ik heb alleen de cm uitvoeringen gehoord in Den Bosch. En de twee keer dat ik het heb mogen ervaren ben ik weggeblazen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RvD

Mooie vooruitzichten ook hier weer.  ;D

Je huidige pre heeft een top prijs dit model en uitvoering heb ik zelf ook nog gehad, dat gaat echt wel goed komen laat hem ook op audio-markt zetten en ebay kleinanzeigen om een groter publiek aan te spreken.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

anton

#198
Gistermiddag is Bas (audiomanagement) op de koffie geweest om naar mijn processor te kijken/beluisteren. Was een kort maar wel erg gezellig bezoek. Bas heeft in het verleden bij bedrijven als Barco, IMAX en Wilfried van Balen (Auro 3D) enz beroepsmatig binnen kunnen kijken.....leverde leuke gespreksstof op  :headbanging:.
Na een korte demo besloot Bas de Marantz over te nemen. Mijn volgende Marantz komt pas over een paar weken (staat nog in Munchen totdat zijn nieuwe CM 8805 afgeleverd wordt) en tot die tijd kan ik mijn huidige pre blijven gebruiken  ;D.
Was erg gezellig Bas en ik laat het je zoals afgesproken meteen weten als ik post heb gehad  :pompom:, tot gauw !!

P.S.: Viktor bij deze nog hartstikke bedankt voor het razendsnel schakelen met Duitsland  :worship:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono