Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Gaaf zeg! Veel plezier ermee  :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Gaaf man!
Vind het echt een beestig groot apparaat vergeleken met de eshift modellen, maar dat beeld.... echt geweldig, enjoy  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Proficiat !!! Heel veel plezierige films toegewenst  :popcorn:, tip: probeer gemini man , weet je precies waar dat toestel tot in staat is  :inlove:

skyfox

Gefeliciteerd kerel! Ik kan niet wachten totdat ik em bij je in het echt kan zien. Snel binnenkort wat plannen. Bewaren we Le Mans voor dan. Of kijken we een andere referentiefilm :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Veel plezier ermee Mark en nog bedankt voor je enorme geduld.  :thumbs-up:


Quote from: Kamidioblitz on May 16, 2020, 15:28:14
Meer N-Day dan D-Day inderdaad! De JVC hangt. Wat een enorme doos is het eerste dat opvalt. Qua formaat zelf vind ik de projector nog wel meevallen. Hij is vooral hoger dan de Epson, verder net zo breed en iets dieper.

Het verschil in beeld echter valt niet mee. Wat een diepte, kleuren en contrast! Met recht een UP grade. Nog te weinig kunnen kijken om echt iets zinnigs te kunnen roepen.

De komende tijd gaat de hele Marvel collectie op 4K er in ieder geval doorheen. Vanavond wordt echter afgetrapt met Gemini Man of Le Mans 66.

Vik enorm bedankt voor de tijd vandaag. Mooi resultaat!

Foto's volgen nog.







Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Quote from: vik on May 17, 2020, 07:19:27
Veel plezier ermee Mark en nog bedankt voor je enorme geduld.  :thumbs-up:
Wat ben jij er weer vroeg bij! Het wachten is beloond. Gisteren afgetrapt met Tomb Raider uiteindelijk vanwege mede kijkers. Ik heb zeker zitten genieten gisteren! Komende dagen wat meer spelen met de JVC en vooral films kijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: DVDmartinDVD on May 16, 2020, 14:38:43
om daarna nog even bij mij langs te komen voor een demo met de Oppo 205 Final editie :)

Succes Kamidioblitz met je nieuwe beamer, zal wel weer een grote stap zijn
Bedankt! Grappig dat je in de buurt woont. Zijn er al weer 2 waar ik het van weet. Jij veel succes met het weerstaan van de Laatste stap met de Oppo. Zal het geld vast wel weer waard zijn[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

DVDmartinDVD

Quote from: Kamidioblitz on May 17, 2020, 07:32:29
Bedankt! Grappig dat je in de buurt woont. Zijn er al weer 2 waar ik het van weet. Jij veel succes met het weerstaan van de Laatste stap met de Oppo. Zal het geld vast wel weer waard zijn[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hi Ja zo hoor je nog eens wat. Misschien in de toekomst, als de kust weer veilig is, eens afspreken.

Veel plezier met je beamer.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

MLCinema

Quote from: DVDmartinDVD on May 17, 2020, 10:36:48
Hi Ja zo hoor je nog eens wat. Misschien in de toekomst, als de kust weer veilig is, eens afspreken.

Veel plezier met je beamer.
Kunnen we zeker een keer doen, lijkt mij ook gezellig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Gaaf hoor :headbanging:. Heel veel plezier de komende tijd (ook met het herontdekken van je collectie) :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Gerjan1994

Wat een super mooie ruimte en wat strak!
Die panelen, het spul wat je erin doet moet dat op maat worden gemaakt?
En dan beide kanten met stof?

Heel gaaf die atmos, ik wil zelf ook atmos en wou dali c1 aan het schuine dak naast me maken omdat ik van anderen las dat front high geen optie was. Bij jou zie ik ze juist wel front high hangen?
Raad je mij aan om dali c1 of klipsch atmos of normale speakers ook als front high te plaatsen ?

MLCinema

#861
Quote from: Jean Sibelius on May 17, 2020, 14:10:17
Gaaf hoor :headbanging:. Heel veel plezier de komende tijd (ook met het herontdekken van je collectie) :colgate:

Dankjewel Jan! Gisteren Captain America 1 gekeken. Echt een feestje, nu voor het eerst in Dolby Atmos en 4K HDR. Je ziet wel dat deze film geschoten is als 3D film. Maar zag er zeker prima uit! Vormt ook het startsein voor de hele Marvel reeks[emoji13].

Quote from: Gerjan1994 on May 17, 2020, 23:26:26
Wat een super mooie ruimte en wat strak!
Die panelen, het spul wat je erin doet moet dat op maat worden gemaakt?
En dan beide kanten met stof?

Heel gaaf die atmos, ik wil zelf ook atmos en wou dali c1 aan het schuine dak naast me maken omdat ik van anderen las dat front high geen optie was. Bij jou zie ik ze juist wel front high hangen?
Raad je mij aan om dali c1 of klipsch atmos of normale speakers ook als front high te plaatsen ?

Dank voor de complimenten[emoji4]. De configuratie zoals ik hem heb hangen is in feite een compromis tussen de 3 standaarden Dolby Atmos, Auro 3D en DTS X. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vind dat dit het meest natuurlijk klinkt. In het geval dat er regen is bij Atmos tracks, komt deze met deze configuratie ook echt gevoelsmatig recht van boven. Objecten die overvliegen of door de ruimte vliegen doen dat ook echt.

Voor front height kun je in feite iedere speaker gebruiken die je wilt. De voorkeur gaat er altijd naar uit om van het hetzelfde merk en serie luidsprekers te gebruiken in 1 setup. Bij mij zijn het wel allemaal Klipsch alleen de LCR zijn bij mij van dezelfde serie en de rear en height speakers komen uit dezelfde serie. Dat komt doordat er best wat tijd zat tussen het aanschaffen van de speakers.

Het belangrijkste is dat de front height voldoende naar beneden gericht zijn. Omdat mijn ruimte gewoon recht is heb ik ze onder een hoek naar beneden gericht vanaf de zijmuur.

In geval van een schuine wand zou mijn voorkeur er naar uitgaan een speaker te kiezen die specifiek bedoelt is als Atmos speaker, het liefste een die schuin afloopt en afhankelijk van de hoek die je nodig hebt ondersteboven kan worden geplaatst zodat je de juiste hoek kunt maken.

Daarbij is de keuze voor het merk afhankelijk van de rest van je setup. Als je nog niks hebt, ik vind Klipsch fantastisch voor film. Makkelijk aan te sturen, lekker fel en dynamisch. Het zijn niet de beste speakers maar qua prijs/performance op HT vlak echt top.

Voor front en rear height moet je wel de juiste receiver hebben. Marantz en Denon daarvan weet ik zeker dat ze met deze config overweg kunnen in combinatie met een Dolby Atmos track. Hoop dat dit helpt.

Wat betreft de panelen. Dit zijn panelen gemaakt van mdf. Ik heb als maat de maat van de akotherm panelen gebruikt die erin zitten. Hier overheen heb ik gordijnstof van de Ikea gespannen en vastgeniet. Het belangrijkste wat betreft de stof is dat je hierdoor heen kunt blazen zodat de Akotherm zijn werk kan doen. Je kan nog variëren in dikte door er twee op elkaar in een frame te verwerken.

Je hoeft de achterkant van het paneel niet dicht te maken omdat in tegenstelling tot Rockwool Akotherm niet gemaakt is van giftige vezels maar van gerecyclede petflessen die niet schadelijk zijn.



Hierbij nog een slechte iphone foto van de front speakers zonder frontjes. Weet niet of ik die al gepost heb. Vind ik er best bruut uitzien, allemaal koperkleurige conussen. Van 15" subs tot 5,5" voor de front height. Klipsch powerrrr.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: PascalP on May 16, 2020, 18:24:39
Gaaf man!
Vind het echt een beestig groot apparaat vergeleken met de eshift modellen, maar dat beeld.... echt geweldig, enjoy  :clapping:

Dank! Ik moet zeggen. De maat valt mij echt mee. De overgang van de BenQ w1070 naar de Epson was een grotere schok. Deze is vooral hoger. De breedte is gelijk en de JVC is iets dieper.

Quote from: Martijn90 on May 16, 2020, 17:07:54
Gaaf zeg! Veel plezier ermee  :headbanging:

Dank! Uitnodiging staat nog steeds open voor post Corona ter inspiratie[emoji6].

Quote from: skyfox on May 16, 2020, 20:00:10
Gefeliciteerd kerel! Ik kan niet wachten totdat ik em bij je in het echt kan zien. Snel binnenkort wat plannen. Bewaren we Le Mans voor dan. Of kijken we een andere referentiefilm :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gaan we zeker doen. Ik zit je nu tot vervelens toe gek te maken met ooohsss en aaaahhhss via de app over hoe geweldig dit nu is vergeleken met de Epson en jij blijft verstoken van de ervaring. Dus dag komt goed binnenkort.

Quote from: anton on May 16, 2020, 19:32:22
Proficiat !!! Heel veel plezierige films toegewenst  :popcorn:, tip: probeer gemini man , weet je precies waar dat toestel tot in staat is  :inlove:

Dank! Gemini Man stond eigenlijk op de rol als film nummer 1 maar ik heb hem liggen en hij gaat zeker weten binnenkort gekeken worden. Ben heel erg benieuwd. Ook een goede kabeltest...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Welke a-therm panelen heb je gebruikt mbt dichtheid en dikte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Akotherm D40. Die zijn 5 cm dik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on May 18, 2020, 07:05:55
Dankjewel Jan! Gisteren Captain America 1 gekeken. Echt een feestje, nu voor het eerst in Dolby Atmos en 4K HDR. Je ziet wel dat deze film geschoten is als 3D film. Maar zag er zeker prima uit! Vormt ook het startsein voor de hele Marvel reeks[emoji13].

Dank voor de complimenten[emoji4]. De configuratie zoals ik hem heb hangen is in feite een compromis tussen de 3 standaarden Dolby Atmos, Auro 3D en DTS X. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vind dat dit het meest natuurlijk klinkt. In het geval dat er regen is bij Atmos tracks, komt deze met deze configuratie ook echt gevoelsmatig recht van boven. Objecten die overvliegen of door de ruimte vliegen doen dat ook echt.

Voor front height kun je in feite iedere speaker gebruiken die je wilt. De voorkeur gaat er altijd naar uit om van het hetzelfde merk en serie luidsprekers te gebruiken in 1 setup. Bij mij zijn het wel allemaal Klipsch alleen de LCR zijn bij mij van dezelfde serie en de rear en height speakers komen uit dezelfde serie. Dat komt doordat er best wat tijd zat tussen het aanschaffen van de speakers.

Het belangrijkste is dat de front height voldoende naar beneden gericht zijn. Omdat mijn ruimte gewoon recht is heb ik ze onder een hoek naar beneden gericht vanaf de zijmuur.

In geval van een schuine wand zou mijn voorkeur er naar uitgaan een speaker te kiezen die specifiek bedoelt is als Atmos speaker, het liefste een die schuin afloopt en afhankelijk van de hoek die je nodig hebt ondersteboven kan worden geplaatst zodat je de juiste hoek kunt maken.

Daarbij is de keuze voor het merk afhankelijk van de rest van je setup. Als je nog niks hebt, ik vind Klipsch fantastisch voor film. Makkelijk aan te sturen, lekker fel en dynamisch. Het zijn niet de beste speakers maar qua prijs/performance op HT vlak echt top.

Voor front en rear height moet je wel de juiste receiver hebben. Marantz en Denon daarvan weet ik zeker dat ze met deze config overweg kunnen in combinatie met een Dolby Atmos track. Hoop dat dit helpt.

Wat betreft de panelen. Dit zijn panelen gemaakt van mdf. Ik heb als maat de maat van de akotherm panelen gebruikt die erin zitten. Hier overheen heb ik gordijnstof van de Ikea gespannen en vastgeniet. Het belangrijkste wat betreft de stof is dat je hierdoor heen kunt blazen zodat de Akotherm zijn werk kan doen. Je kan nog variëren in dikte door er twee op elkaar in een frame te verwerken.

Je hoeft de achterkant van het paneel niet dicht te maken omdat in tegenstelling tot Rockwool Akotherm niet gemaakt is van giftige vezels maar van gerecyclede petflessen die niet schadelijk zijn.



Hierbij nog een slechte iphone foto van de front speakers zonder frontjes. Weet niet of ik die al gepost heb. Vind ik er best bruut uitzien, allemaal koperkleurige conussen. Van 15" subs tot 5,5" voor de front height. Klipsch powerrrr.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel gaaf zo met al dat conus oppervlak! :D

Wat is trouwens de modelnaam van je Chief mount? Afhankelijk van hoe veel m'n plafond wordt verlaagd, moet de beugel lang genoeg zijn  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Chief CMS115 en CMS006. Met de laatste bepaal je de lengte van je buis. Die kan dus nog langer. In mijn geval zit er daarna een RPMA281 aan vast. Volgens mij heb jij die ook nodig. Let wel, niet goedkoop wel heel degelijk en goed in te stellen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

#867
+1 voor de Chief, heb hem hier ook met de kortste buis (ca. 10cm) maar is in vele lengtes te krijgen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on May 18, 2020, 15:04:40
Chief CMS115 en CMS006. Met de laatste bepaal je de lengte van je buis. Die kan dus nog langer. In mijn geval zit er daarna een RPMA281 aan vast. Volgens mij heb jij die ook nodig. Let wel, niet goedkoop wel heel degelijk en goed in te stellen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Quote from: PascalP on May 18, 2020, 15:15:22
+1 voor de Chief, heb hem hier ook met de korste buis (ca. 10cm) maar is in vele lengtes te krijgen
Ah top! Die buislengtes vind ik net toevallig ook. Dus afhankelijk van hoe veel mijn plafond wordt verlaagd heb ik een langere of kortere buis nodig. Vond ook een buis in lengte verstelbaar, maar die was gelijk een stuk duurder. Deze hobby kost nu eenmaal geld.. dan maar gelijk goed doen toch :P Heb hem op mijn lijstje gezet met spullen die ik nog nodig heb ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

inderdaad, maar ook de bevestigingsplaat op het plafond is al een paar cm dik, dus deze plaat + kortste buis zit je al op 9cm totaal, net even nagemeten bij mij, zie foto voor een idee.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Quote from: PascalP on May 18, 2020, 15:26:21
inderdaad, maar ook de bevestigingsplaat op het plafond is al een paar cm dik, dus deze plaat + kortste buis zit je al op 9cm totaal, net even nagemeten bij mij, zie foto voor een idee.
Bedankt voor de moeite :D Moet sowieso nog uitzoeken hoeveel mijn plafond verlaagd moet worden voor optimale akoestische voordelen. Gaat om een slaapkamer van normale hoogte, dus kan best wat verlagen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Verstelbaar is belachelijk duur. Gewoon de lengte bestellen die je nodig hebt. Mijn plafond is met ongeveer 7 cm verlaagd. Dat was voldoende voor het inbouwen van de spotjes. Afhankelijk van de wijze waarop je je speakers wilt inbouwen / akoestisch plafond wilt realiseren zou ik gewoon de lengte pakken waarbij je niet super strak tegen het plafond zit maar wel vlak eronder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

ja denk dat wanneer je zo'n Rockfon plafond of iets dergelijks laat plaatsen je al makkelijk naar 10cm+ gaat (mits de ruimte aanwezig is). Bij mij is zoals je ziet de gipsplaat ongeveer 4cm verlaagd en heb daarna nog 'maar' 2.18m over kwa hoogte.

Maar genoeg offtopic in Kamidoblitz zijn topic, nu wil ik actiefoto's van die N5 zien :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on May 18, 2020, 15:32:22
Verstelbaar is belachelijk duur. Gewoon de lengte bestellen die je nodig hebt. Mijn plafond is met ongeveer 7 cm verlaagd. Dat was voldoende voor het inbouwen van de spotjes. Afhankelijk van de wijze waarop je je speakers wilt inbouwen / akoestisch plafond wilt realiseren zou ik gewoon de lengte pakken waarbij je niet super strak tegen het plafond zit maar wel vlak eronder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, lijkt mij ook de beste optie! En verder eens met Pascal, kom maar door met die actie foto's :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Lastig hoor. Heb gisteren wel actie shots genomen maar goed, die doen geen recht aan het plaatje dat je ziet. Vanavond wil ik indien ik tijd heb nog wel een poging doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |