Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Mooie upgrades!  8) Toch niet over naar XTZ dus  :tounge: Ben benieuwd wat je van de PS5 vind, ik vond het een heerlijke verbetering t.o.v. de day 1 PS4.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MLCinema

Citaat van: Martijn90 op december  3, 2020, 07:26:15
Mooie upgrades!  8) Toch niet over naar XTZ dus  :tounge: Ben benieuwd wat je van de PS5 vind, ik vond het een heerlijke verbetering t.o.v. de day 1 PS4.
Nee niet over naar XTZ kan altijd nog[emoji4]. Aan de andere kant, de Klipsch Sound bevalt mij erg goed!

PS5 nog niet aangeraakt. Ga ik vanavond installeren pas. Eerder geen tijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Mooie upgrade! Dat zijn inderdaad flinke jongens. :headbanging:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Sjaak_Banaan

Tot op heden niets gehoord over dIe andere surrounds, dus misschien maar goed dat je deze keuze hebt gemaakt.
De RF-82mk2 heb ik nooit gehoord, z'n voorganger staat hier in de woonkamer te spelen en dat is al geen straf om naar te luisteren, de mk2 kan alleen maar beter zijn.  :clapping:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Momenteel wacht ik nog op de luidsprekerkabels voor de side surround. Deze gaan de valse muur in zodat ze niet zichtbaar zijn.

Maar ja, met kabels alleen ben ik er nog niet. Er zal ook versterking moeten komen, ik kom immers twee kanalen te kort.

Zoals eerder gesteld overweeg ik de IOTAVX AVPX1 als eindversterker voor de grondlaag. Dan kan de Marantz de hoogte kanalen blijven doen. Als ik hiervoor kies dan komt er op termijn een tweede IOTA voor de hoogte kanalen zodat alles gelijk versterkt is.

Zwakte punt van mijn set is dan de SR7011 qua voorversterking.

Alternatief is een nieuwe receiver met 11 versterkers aan boord:

Marantz SR8012
Marantz SR8015
Denon X8500
Denon 6700

Met een van bovenstaande opties ben ik in een keer klaar. Maar waar haal ik het meeste uit? Zit ook een groot prijsverschil in, 1300 voor de iota met interlinks vs 3000 voor de Denon X8500.

Als ik nu een eindversterker toevoeg koop ik op termijn wel een processor ook...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Martijnst1990

Citaat van: Kamidioblitz op december  8, 2020, 08:45:02
Momenteel wacht ik nog op de luidsprekerkabels voor de side surround. Deze gaan de valse muur in zodat ze niet zichtbaar zijn.

Maar ja, met kabels alleen ben ik er nog niet. Er zal ook versterking moeten komen, ik kom immers twee kanalen te kort.

Zoals eerder gesteld overweeg ik de IOTAVX AVPX1 als eindversterker voor de grondlaag. Dan kan de Marantz de hoogte kanalen blijven doen. Als ik hiervoor kies dan komt er op termijn een tweede IOTA voor de hoogte kanalen zodat alles gelijk versterkt is.

Zwakte punt van mijn set is dan de SR7011 qua voorversterking.

Alternatief is een nieuwe receiver met 11 versterkers aan boord:

Marantz SR8012
Marantz SR8015
Denon X8500
Denon 6700

Met een van bovenstaande opties ben ik in een keer klaar. Maar waar haal ik het meeste uit? Zit ook een groot prijsverschil in, 1300 voor de iota met interlinks vs 3000 voor de Denon X8500.

Als ik nu een eindversterker toevoeg koop ik op termijn wel een processor ook...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lijkt me ook een lastige keuze.. maar heb je al zo vaak gehoord over losse voor- en eindversterking dat ik denk dat je gewoon voor de Iota moet gaan  :angel:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Citaat van: Kamidioblitz op december  8, 2020, 08:45:02

Als ik nu een eindversterker toevoeg koop ik op termijn wel een processor ook...


Ik zeg doen ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Ik denk dat het volledig afhangt wat die laatste procenten geluidskwaliteit mogen kosten. De receiver optie kost je max zo'n 3000 euro. Als je gaat voor losse componenten, dan zit je op 2x iota plus bijv een AV40, kom je op 6500 euro. Ja, je betaalt het verspreid, maar je betaalt het.

Komt vervolgens de vraag hoeveel kwaliteit bubbel je ermee wint, i.c.m. je Klipschen. Hier kom je alleen achter door zaken te proberen, of dit te vragen aan mensen die beide opties side by side hebben geprobeerd en daar dan op te vertrouwen.

Geloof me, ik ken je onrust. Wanneer is goed, goed genoeg? Ik maakte een fout met m'n beamer, maar die fout kost niet zoveel als deze versterkeropties. Aan de andere kant, ik wéét ook dat ik geen VW790 nodig heb om heerlijk te genieten van een goede film. Ik weet niet of en hoeveel een dergelijke endgame receiver toevoegt aan de 7011. En hoeveel een losse processor en eindversterking daar weer aan toevoegt. Echter, een losse processor kost net zoveel als een endgame receiver, dus tsja...

M'n eigen relaas teruglezend denk ik dat de conclusie mag zijn dat er sowieso geen slechte keuze is. Een 8500 is gewoon goed, beter als de 7011. Met losse componenten loop je het risico om net zo goed te zijn als de receiver, of om nóg beter te krijgen. Waar trek jij de streep?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op december  8, 2020, 09:25:57
Ik denk dat het volledig afhangt wat die laatste procenten geluidskwaliteit mogen kosten. De receiver optie kost je max zo'n 3000 euro. Als je gaat voor losse componenten, dan zit je op 2x iota plus bijv een AV40, kom je op 6500 euro. Ja, je betaalt het verspreid, maar je betaalt het.

Komt vervolgens de vraag hoeveel kwaliteit bubbel je ermee wint, i.c.m. je Klipschen. Hier kom je alleen achter door zaken te proberen, of dit te vragen aan mensen die beide opties side by side hebben geprobeerd en daar dan op te vertrouwen.

Geloof me, ik ken je onrust. Wanneer is goed, goed genoeg? Ik maakte een fout met m'n beamer, maar die fout kost niet zoveel als deze versterkeropties. Aan de andere kant, ik wéét ook dat ik geen VW790 nodig heb om heerlijk te genieten van een goede film. Ik weet niet of en hoeveel een dergelijke endgame receiver toevoegt aan de 7011. En hoeveel een losse processor en eindversterking daar weer aan toevoegt. Echter, een losse processor kost net zoveel als een endgame receiver, dus tsja...

M'n eigen relaas teruglezend denk ik dat de conclusie mag zijn dat er sowieso geen slechte keuze is. Een 8500 is gewoon goed, beter als de 7011. Met losse componenten loop je het risico om net zo goed te zijn als de receiver, of om nóg beter te krijgen. Waar trek jij de streep?

Als ie al eindtrappen heeft straks is het natuurlijk makkelijk testen wat een dedicated pré doet ipv de AVR als pré.
Ik moet zeggen dat voor mij het verschil van de AVR550 (als pré) naar de AV40 niet zo grandioos was als ik gedacht/gehoopt had, pas echt met de Acurus merkte ik dat ik 3 stappen tegenlijk zette  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Even checken: die Acurus is ook 2x de prijs van een AV40, toch?   :tounge: Ik mag hopen dat je dan een flinke stap nog zet. De AV40/AVR550 kan ik me voorstellen dat daar minder verschil tussen zit. De signatuur blijft hetzelfde, je DSP systeem is hetzelfde. Krijg je hooguit ietsje detail en bubbel doordat de AV40 minder interferentie heeft intern en mogelijk iets betere dacs (wat met losse kabels naar de eindbakken weer teniet gedaan kan worden).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op december  8, 2020, 10:02:08
Even checken: die Acurus is ook 2x de prijs van een AV40, toch?   :tounge: Ik mag hopen dat je dan een flinke stap nog zet. De AV40/AVR550 kan ik me voorstellen dat daar minder verschil tussen zit. De signatuur blijft hetzelfde, je DSP systeem is hetzelfde. Krijg je hooguit ietsje detail en bubbel doordat de AV40 minder interferentie heeft intern en mogelijk iets betere dacs (wat met losse kabels naar de eindbakken weer teniet gedaan kan worden).

ja daar heb je wel een punt :P
Maar als je voor een all in one unit gaat is de Denon 8500 ook wel een dijk van een AVR lijkt me hoor.
Staan er momenteel genoeg te koop in het sponsorgedeelte van het forum :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

De keuze is reuze. Ergens trekt het pad naar gescheiden componenten ook. Doet het al jaren. Maar wat Skyfox ook zegt, ben ik bereid om over time 6,5K hierin te steken? De goede pre's beginnen nieuw bij 3999 advies.

Qua eindversterking spreekt IOTA enorm aan door de vele goede reviews en ook tevreden gebruikers op dit forum. Veel power/ballen per euro.

Wat mij aanspreekt in de Denon is het feit dat die machine prima capabel is voor het aansturen van mijn set up, one box solution. Geld overigens ook voor de twee Marantz en en lagere Denon.

Waar ik een beetje huiverig voor ben bij de Denon is de klank. Denon staat bekend als helderder wat in combinatie met de Klipsch teveel zou kunnen zijn. Winst op dynamiek staat weer daartegenover.

Ergens volgende week ga ik hierover een knoop doorhakken, wil graag de stap naar 7.2.4 maken, dan zijn die extra kanalen wel nodig.

Leuk om jullie deelgenoot te maken van mijn "knoop". Iets testen is in deze tijd namelijk wat lastiger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Wat ik lastig vind in je zoektocht is dat je op zoek bent naar een betere geluidsbubbel en, meer generiek, "het beste geluid voor je ruimte". De enige manier om daar écht achter te komen is testentestentesten. Reviews zijn leuk, geven richting, maar zeggen niks over hoe het bij jou thuis gaat klinken.

In deze tijden lastiger om te testen? Mogelijk. Maar onmogelijk? Nee. Ik snap dat je leveranciers niet "tot last" wil zijn door hun apparaten thuis te willen testen. Maar aan de andere kant: je hebt de intentie te kopen, je weet wat je zoekt (bubbel, detaillering, noem het maar op), en je gaat shoppen in een prijsklasse die thuisdemo's gewoon rechtvaardigen. Neem contact op met Stephan, met Marcel, met andere forumsponsoren, vraag eens naar de mogelijkheden. En als je keuze op een processor valt vs de Denon of Marantz, en je wilt de Iota's als eindbakken, dan vind een sponsor het vast niet erg om even op je aankoop te wachten. Of misschien weet een van hen te verrassen met betaalbare eindbakken uit eigen assortiment. Uiteindelijk weet ik dat jij die gunfactor dan wel geeft. En je tijdspad voor dit soort upgrades is gewoon duidelijk.

Uiteindelijk moet jij de keuze maken, maar ik zou niet over een week een knoop doorhakken voordat je de mogelijkheden voor demo's besproken hebt.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

#1140
Het voordeel is wel, dat wanneer je eenmaal goede eindversterkers hebt staan, je deze ook voor langere tijd hebt staan. Mijn Arcam P1000 is inmiddels ook al 12 jaar oud (en destijds overgenomen van een forumlid). ;D
Denoontje heeft nog een P1000 in de verkoop staan, helaas had ik al een Linn gekocht. :)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1141
edit dubbel
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jean Sibelius

Ben het eigenlijk wel met Richard eens :).

Maar het blijft uiteindelijk voor jou de vraag wat je momenteel mist en hoeveel geld je maximaal nog uit wilt geven. Het 'voordeel' van een losse processor en eindbak(ken) is dat het uiteindelijk mogelijk is om beter datgene te realiseren wat je uiteindelijk wilt ('tweaken'). Met een alles in '1 doos' oplossing ben je meteen klaar en heb je een bepaalde sound (maar dat is het dan ook wat ook prettig kan zijn), maar geeft dat dan uiteindelijk de voldoening waar je naar op zoek bent of blijft je dan altijd dat stemmetje horen, "als ik..."? >:D

Over het algemeen verouderen processoren sneller dan de eindversterkers. Dus met een losse processor en eindversterker combinatie kun je beter up-to-date blijven en ben je, zoals hierboven ook al geschreven, flexibeler en ga je normaal gesproken op een hoger niveau spelen. Dit komt (bijna) altijd en helaas wel met een extra prijskaartje.

Van de andere kant... de alles in 1 doos optie geeft misschien juist ook wel weer een hoop rust in je hoofd omdat je dan klaar bent (tenzij je elke twee maanden een nieuwe processor gaat kopen natuurlijk) :D.

Maar het begint met de eerste vraag, wat wil je, waarom en hoeveel mag het uiteindelijk kosten? (je kunt door het opsplitsen ook de kosten over een langere termijn uitsmeren, waardoor je uiteindelijk en weloverwogen op een hoger niveau gaat spelen)... allemaal overwegingen, maar ik kan niet in jouw/jullie portemonnee en in jouw hoofd kijken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Het is niet zozeer dat ik nu iets mis qua versterking perse. Ook omdat ik niet weet hoe het beter kan, dat scheelt natuurlijk.

De keuze om van 5.2.4 naar 7.2.4 maak ik wel omdat ik wat mis en dat is surround informatie. In eerste instantie los je die op met extra speakers.

Mijn speakers zijn niet de meest fancy/kostbare luidsprekers maar klinken gewoon lekker met film/games. Muziek luister ik er alleen als ik beneden ben weggejaagd.

Wat mij aanspreekt bij losse componenten is de mogelijkheid de investering over de tijd uit te smeren. Ik zou bijvoorbeeld prima kunnen leven met een 7.2 opstelling tijdelijk en later een tweede eindbak toevoegen. Of een andere route.

Ik ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit wat de upgrade mag kosten totaal...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Ik zou wel in een keer je hele Atmos laag inrichten. Ook omdat de plaatsing flink afwijkt tussen 2 of 4 speakers.

MLCinema

Citaat van: Teejoo op december  8, 2020, 19:03:21
Ik zou wel in een keer je hele Atmos laag inrichten. Ook omdat de plaatsing flink afwijkt tussen 2 of 4 speakers.
De speakers hangen al. Ik gebruik een Auro lay-out.

Denk overigens dat ik er uit ben... update volgt met een week of 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Citaat van: Valkyrie op december  8, 2020, 13:55:17
Het voordeel is wel, dat wanneer je eenmaal goede eindversterkers hebt staan, je deze ook voor langere tijd hebt staan. Mijn Arcam P1000 is inmiddels ook al 12 jaar oud (en destijds overgenomen van een forumlid). ;D
Denoontje heeft nog een P1000 in de verkoop staan, helaas had ik al een Linn gekocht. :)




Nog steeds stille verkoop, staat er nog 1 op het forum te koop.
Je zou dan direct 2 maal p1000 kunnen nemen.




MLCinema

#1147
Ik heb van de week even zitten spelen met de positie van de sides:



Nog niet aangesloten en tijdelijk even op de standaard van de andere rear speaker. Ze gaan nog iets omhoog en iets naar achteren zodat ze zowel in rechtop als ligstand goed afstralen naar de voorste zitrij.

Kabels zijn inmiddels binnen. Weer gekozen voor Canare 4s8, prima kabel voor het geld. Alle surround luidsprekers zijn daarmee bedraad.

Daarnaast is de keuze wat betreft aansturing gemaakt. Volgende week ga ik een Denon AVC-X8500 ophalen bij H&C Hifi! Zin in[emoji4]. Eerst komende week nog even de kabels trekken naar achteren.

Dan is er dit jaar best wel een hoop veranderd...

JVC N5
Adeo Plano 21:9 120"
Denon AVC-X8500
Klipsch RF82MK2
Klipsch RS62
Klipsch RC62
PS5
Hele berg 4K schijven

Volgend jaar maar alleen 4K schijven sparen[emoji13]. Laat dat dan maar mijn goede voornemen zijn, aangezien ik mijn eerdere voornemen al nagenoeg gerealiseerd heb. Ahum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Citaat van: denoontje op december  8, 2020, 19:52:18

Nog steeds stille verkoop, staat er nog 1 op het forum te koop.
Je zou dan direct 2 maal p1000 kunnen nemen.
Ongetwijfeld mooie bak, maar toch besloten voor een receiver te kiezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Een jaar is zo om maar er kan een hele boel veranderen :)

Erg mooie upgrades allemaal, ben benieuwd hoede AVC-X8500 gaat bevallen.