ice age 3 : dawn of the dinosaurs

Started by squeek, March 16, 2008, 00:47:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hi,
Quote from: celerontje on July  5, 2009, 23:55:59
Mocht iemand nog technische 3D vragen hebben, stel ze gerust! :pompom:
Kun je misschien in jip en janneke taal uitleggen wat er technisch anders is aan deze film, b.v. projecteren ze met 2 projectoren?

gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

celerontje

Er is één bioscoopzaal in Nederland waar-ie met 2 projectoren geprojecteerd wordt; de XL zaal in CineMec Ede, i.c.m. met circulaire polarisatiefilters, zowel voor de projectorlenzen als in de brillen
In de andere bioscopen wordt het RealD, Dolby 3D of Xpand systeem gebruikt, allemaal met een enkele projector met 1 lens.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Harry HT

Hi,

Zaterdag naar pathe bios op zuid geweest, Ice Age 3d gekeken. Na een half uur kreeg ik hoofdpijn van die shutter bril, niet alleen omdat die knelde, maar vooral omdat constante geflits me teveel werd.
Het eerste halfuur was wel genieten, het 3d beeld deed me denken aan toen zo'n 30 jaar geleden de eerste 3d anzichkaarten op de markt kwamen  :) (sorry Celerontje voor het ouwe l.llen verhaal)
De film heeft geen ondertiteling nodig, maar is door het 3d effect wel dominant aanwezig.
Het 3d effect met de shutter bril vond ik beter dan met de bril met een rood/groen glas (Jaws :smile:). 

Quote from: celerontje on July 25, 2009, 13:19:33
Er is één bioscoopzaal in Nederland waar-ie met 2 projectoren geprojecteerd wordt; de XL zaal in CineMec Ede, i.c.m. met circulaire polarisatiefilters, zowel voor de projectorlenzen als in de brillen
In de andere bioscopen wordt het RealD, Dolby 3D of Xpand systeem gebruikt, allemaal met een enkele projector met 1 lens.
Naar de cinemec ga ik binnenkort, m'n zus en neef woont bijna naast deze bios en zij zijn enthousiast over de XL zaal, alleen al die natuurfilms trekken me niet zo, om alweer naar een haaienfilm te kijken... Voor natuurfilms ga ik liever naar het omniversum. Hopelijk hebben ze in Ede brillen met een betere pasvorm, ik wil het 3d verhaal ondanks de kans op hoofpijn nog een keer zien. Want het is echt leuk om te zien  8)

Gegroet,

Harry


De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

celerontje

Mmmm, ik heb 'm ook met shutterglasses gezien (Xpand, die rood/zwarte brillen) en had totaal geen last van het knipperen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

net gezien en draaiend op deze projector in theater de parade in Den Bosch

We hebben daar vorige week een rondleiding gehad, daar we en klaqcht hadden over de beeldkwaliteit in de grote zaal bij Harry Potter.
Harry (medewerker van de bios) heeft ons daarop 3 uur mee op sleeptouw genomen incl koffie en een frisje --> top geregeld.
We hebben alles gezien mbt analoge projectie, geluidsporen, een marix, en digi projectie

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

denoontje

kleintje maar

wel leuk voor thuis ;-)
Wordt geladen met een hardisk waarop de film staat.
Deze krijgen ze oegestuurd vande maatschappij

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Icarus314

Heb hem net op een dvd tje gezien en ga hem zeker nog eens in 3d kijken omdat het een hartstikke leuke film is. Top!

celerontje

Wel opschieten, hij draait al een tijdje!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Heb hem nog even snel in 3d gekeken was wel een leuke ervaring maar heb wel het idee dat de film een beetje tam is met de echte uit het beeld komende 3d maar dat was al genoemd. Maar heb ook de tweede keer me niet verveeld  :)

celerontje

#86
Maar die scene met
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
:pompom:

In welke bios heb je 'm gezien?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Quote from: celerontje on August 11, 2009, 22:23:27
Maar die scene met
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
:pompom:

In welke bios heb je 'm gezien?

In Pathe maar ik zat wel vrij ver achter en dan is het beeld niet zo groot meer. Je moet eigenlijk zo dicht bij mogelijk zitten denk ik.

KHunt-er

Gisteren in Pathe Arena gezien in 3D.
Weer een meesterlijke film. 8)

Blijf me verbazen hoe de makers zo inventief blijven.
Grafisch erg mooi gemaakt, details zijn echt om te smullen  :tongue2:
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Robbert54

woensdag gezien in 3D in Pathe scheveningen. toch wel erg leuk hoor! niet super veel 3D effect. maar het geeft wel een leuke kijkervaring. alleen jammer dat het geluid zo ontzettend zacht stond. sub, was wel lekker aanwezig daarintegen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#90
Dat het geluid zo zacht staat heeft maar één reden:
Een onzorgvuldige operateur! :(

Vond je de film heel anders in 3D, dan in 2D?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on August 22, 2009, 02:56:25
Dat het geluid zo zacht staat heeft maar één reden:
Een onzorgvuldige operateur! :(

Vond je de film heel anders in 3D, dan in 2D?
film word er niet anders van ;D wel iets meer beleving. en sommige dingen vallen meer op. mooiste vond ik de scene van scrat in de luchtbel en scratte in het begin, met de bladeren. en de aftiteling ;D en de overgangen waren in 3D ook veel mooier!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Was meer een slijmbel! ;)
Dat zag er inderdaad heel mooi uit, hij leek middenin de zaal te zweven! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

idd ja. en in het begin met scratte had ik ook echt het gevoel dat de bladeren recht op mij af kwamen. net als soms met sneeuw.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo