ice age 3 : dawn of the dinosaurs

Started by squeek, March 16, 2008, 00:47:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: squeek on July  3, 2009, 22:24:52
zalige film! past perfect in het rijtje! ik vond zelf niet echt dat deel één beter was als twee, voor mij waren ze wel gelijik, zoals deze. ik eigenlijk niet zeggen welke van de drie ik het leukste vind. maar scrat is weer fantastisch, en het verveelt geen moment!

ik woon tussen antwerpen en gent, dus meestal ga ik naar metropolis in antwerpen omdat ik daar ben opgegroeid. maar dacht vanavond eens naar gent te gaan om de drukke antwerpse ring te mijden. wat heb ik een spijt zeg  :omg: gent is een leuke kinepolis, maar wat verouderd. en dan stap je met je 3D brilletje binnen in de zaal waar het maar 40 graden is of zo. ben gaan vragen of de airco op kon, blijkt die er niet te zijn in die zaal. nu ja, heel tof, want ik zweet voor het minste zuchtje warme lucht. ik draag dan nog een gewone bril ook, en dan die 3D bril erover. begon die aan te dampen van de warmte die ik afstraal. heel de film schoof de 3D bril van men neus van het zweten. ik ga nooit in de zomer nog naar kinepolis gent voor die 3D films. die pik absoluut enkel nog in antwerpen mee.

greetz
Zo zie je maar weer dat de ene Kinepolis de andere niet is. Jammer voor je. Maar dan ga je toch nog een keer naar Antwerpen... :P

Is de 3D in kleur zoals in het IMAX?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

Quote from: HTip on July  4, 2009, 09:18:12
Zo zie je maar weer dat de ene Kinepolis de andere niet is. Jammer voor je. Maar dan ga je toch nog een keer naar Antwerpen... :P

Is de 3D in kleur zoals in het IMAX?

kweet niet wat er anders aan zou zijn. kinepolis gebruikt Dolby 3D en dat vind ik wel erg goed. ik heb nog nooit RealD ge zien bijvoorbeeld.

en nog eens opnieuw kijken zal ik nu ni doen denk, ben al twee keer transformers gaan zien en ik kom nog naar amsterdam binnenkort voor de IMAX versie  ;D die film kost me al genoeg :tongue2:

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

#53
Zó, vanmiddag in Pathé Groningen gezien, met het Xpand shutterglasses systeem.
Ik had al eens eerder Digital 3D gezien met shutterglasses in Emmen, met Beowulf. (zelfde systeem, al waren dat andere brillen uit de periode dat het nog ''NuVision'' heette_

Allereerst even over het 3D gebeuren:
Het beeld was een tikje te donker in 3D. (in 2D is het beeld wel lekker fel en contrastrijk)
De brillen hadden een lichte kleurzweem, wat niet zo gek is met Liquid Crystal glazen.
De bril bleef niet goed zitten op je hoofd; na de film stond ik op en draaide m'n hoofd snel, waardoor de bril letterlijk werd gelanceerd naar de volgende rij, wat bij een kameraad ook gebeurde. (gelukkig kunnen die hippe brilletjes tegen een stootje, ze deden het allebei nog! ;D)
Het 3D effect in deze film was zeer duidelijk, in de zin van dat je veel afstandsverschil tussen objecten/personages zag, maar de ''pop-out'' effecten waren redelijk beperkt, op een prachtige scene na:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Het beperkte van de ''pop-out'' effecten komt ook grotendeels doordat wanneer objecten/karakters gedeeltelijk buiten het kader zijn, klopt het effect al niet meer, omdat iets niet uit het ''raam'' kan steken en tegelijkertijd afgesneden kan worden door het ''kozijn'', om het simpel uit te leggen.

De film zelf, allereerst:
Naar mijn mening had Scrat (en Scratte) wel wat vaker voor mogen in deze film, want de scenes waarin hij voorkomt zijn fantastisch met hele leuke verwijzingen naar het mensenleven anno 2009.
Verder:
Mooie actiescenes, (al lijken sommige shots rechtsteeks gekopieerd uit Dinosaur :D)
leuke dialogen, mooi geluid, mooi in beeld gebracht en er valt een hoop te lachen, ook in de scenes waarin Scrat en co. niet voorkomen.
De surroundbubble was bij Pathé niet denderend, het klonk wat te direct, maar de subwoofer klonk loeistrak en alles was duidelijk te horen/volgen, ondanks dat we achterin zaten.

Al met al is het erg mooi, dat 3D, al vind het ik wel wat afleidend voor het volgen van het verhaal, maar dat was bij deze film totaal geen issue, natuurlijk.
Als het beeld wat meer licht krijgt bij Pathé en de brillen betere pootjes krijgen, zou dat een goede stap vooruit zijn.
Ik zou graag eens een film in RealD of Dolby 3D zien, want na een snelle Google-actie zie ik brillen die mij stukken comfortabeler lijken. ;D

Leuk entertainment al met al! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Mooie review, zowel technisch als inhoudelijk :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ghosty J

#55
klein kritiekje...

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Quote from: Ghosty J on July  5, 2009, 23:53:44
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

ja maar dat is tekenfilm!

verwijzing naar deel 2 met de piranha's vond ik ook erg leuk! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Yepz, dat was erg leuk, vooral in 3D! :D
Mocht iemand nog technische 3D vragen hebben, stel ze gerust! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Mohr

ik las in de krant dat deze tegenvalt (verhaal/scenario) maar dat vinden jullie niet begrijp ik?
Get me addicted?

Marvin....

wordt je niet misselijk van 3D ...?
of ligt dat aan de versnaperingen.  :popcorn:

celerontje

In het begin is het even wennen omdat je opeens de diepteinformatie op een andere manier binnenkrijgt dan normaal, (om het even simpel te verklaren) maar na een tijdje went het wel bij de meeste mensen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

#61
ik heb een tijdje naar dat Philips scherm gekeken op de ice-beurs, 3-D via de PS3.
dat was zonder brilletje, ook de bioscoop schermen die er hingen had je zonder en met dacht ik.

hoe kijk je naar dit scherm, met of zonder bril.... ?

celerontje

#62
In de bios is 't uiteraard met een brilletje, want je kan nou eenmaal geen prisma voor een bioscoopscherm gaan plaatsen. ;)
Ik heb de film gezien met Xpand shutterglasses, dat systeem wordt het meest gebruikt in Nederland en veel andere landen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

opzich ook leuk voor thuis, al wil ik eerst die zwarte balken dumpen.
3D komt later wel.  :crazy:

celerontje

Quote from: Marvin.... on July  7, 2009, 20:06:15
opzich ook leuk voor thuis, al wil ik eerst die zwarte balken dumpen.
Pardon?
Dus jij kijk film liever niet in hun OAR? >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!


celerontje

Dan kom ik jou familiefoto's even bijknippen, het maakt je kennelijk toch niks uit, zolang het maar in de lijst past! :D

Moet ik je nou haten? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

don't hate the player, hate the game....  :blink:

ik kijk alles in het originele formaat, qua geluid en beeld. (op het geluid van de tv na, daar gooi ik pl2 oid overheen.)
maar dat betekend niet dat ik die balken fijn vind...  ;D

squeek

met ice age maakt het toch niets uit, dit komt in 16:9 op je scherm!


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Klopt!
De nieuwe Pixar film is verassend genoeg ook in 1:85:1, nu blij? :D
Quote from: Marvin.... on July  7, 2009, 21:36:55
don't hate the player, hate the game....  :blink:

ik kijk alles in het originele formaat, qua geluid en beeld. (op het geluid van de tv na, daar gooi ik pl2 oid overheen.)
maar dat betekend niet dat ik die balken fijn vind...  ;D
Gelukkig maar! :pompom:

Dan koop je lekker die 21:9 TV van Phlipsen? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

ik vind dat met de beamer ook zo irritant,
groot scherm met zo'n 35% zwarte balken, dat vind ik dus gewoon heel vervelend.
als dat nu niks van de lamp zou vragen had ik het minder erg gevonden, maar het is gewoon zwart-licht...!

maar, back on topic.... :o

leuke films, dat Ice Age...!
moet 3 nog zien, vond de eerste tot nog toe de leukste.

blue-eyes

Quote from: celerontje on July  5, 2009, 23:55:59
Yepz, dat was erg leuk, vooral in 3D! :D
Mocht iemand nog technische 3D vragen hebben, stel ze gerust! :pompom:

Zijn er twee versies van deze film, een 3D en een 2D?
Of kan je de 3D film ook volledig en goed zien zonder bril, je mist dan alleen de 3D effecten?

Dit is een vraag van een collega van me, die niet zeker weet of haar kinderen de hele film dat gaan uitzitten (bril).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

gebruiken ze niet zo'n bril waarbij je last krijgt van je ogen --> heb een dvd van shrek met een brilletje, het is net alsof er steeds iets voor je oog zit (blauwe glas) dat te weinig doorlaat.

(nee niet die flauwe opmerking "dat is de bril ;-) )

Richi

Quote from: Blue-Eyes on July 10, 2009, 09:11:40
Zijn er twee versies van deze film, een 3D en een 2D?
Of kan je de 3D film ook volledig en goed zien zonder bril, je mist dan alleen de 3D effecten?

Dit is een vraag van een collega van me, die niet zeker weet of haar kinderen de hele film dat gaan uitzitten (bril).
Ik ben in Arnhem naar de 2D versie geweest met de kids. Erg leuke film voor jong en oud.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

squeek

Quote from: denoontje on July 10, 2009, 10:33:42
gebruiken ze niet zo'n bril waarbij je last krijgt van je ogen --> heb een dvd van shrek met een brilletje, het is net alsof er steeds iets voor je oog zit (blauwe glas) dat te weinig doorlaat.

(nee niet die flauwe opmerking "dat is de bril ;-) )

hetgeen jij bedoelt is anaglyph systeem. dit wordt absoluut niet gebruikt in de bioscoop.

sommige mensen verwarren het 3D van tegenwoordig met iets wat ze ooit hebben gezien. het is nu kompleet anders en gewoon echt goed te noemen. je kijkt naar perfect dezelfde kwaliteit als een gewone digitale vertoning, maar nu zweeft het ene voor het andere. kleur, scherpte, lichtopbrengst etc blijft gewoon hetzelfde.geen narigheden meer.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |