LAB12+ ICEpower

Started by knubbe, February 20, 2008, 10:46:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kuiperik

Mooi gemaakt, past goed bij de rest van het interieur.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

knubbe

Quote from: kuiperik on April 12, 2012, 17:31:50
Mooi gemaakt, past goed bij de rest van het interieur.

Dankdank :)

Quote from: wupsie on April 11, 2012, 18:59:31
Gadver: visueel is deze sub 100% geintergreerd met zijn omgeving :)
Mooi moakt kerel,  :pompom:
Klinkt het nu ook nog een beetje?

Thx, vooralsnog klinkt het prima. Ik geef hem even rustig de tijd om in te spelen alvorens ik kritischer ga luisteren :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MegaJ

Mooi gedaan!

Wat zijn dat precies voor metalen randjes die je gebruikt hebt? Wellicht heb ik er nog iets aan voor mijn DIY audio meubel  :P
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

knubbe

Quote from: MegaJ on April 23, 2012, 15:52:40
Mooi gedaan!

Wat zijn dat precies voor metalen randjes die je gebruikt hebt? Wellicht heb ik er nog iets aan voor mijn DIY audio meubel  :P

thx. De 'randjes' zijn van het meubel USM Haller. Even googlen en dat levert genoeg resultaten op. Modulair meubelsysteem wat ook in het MoMa staat, dus niet iets tijdelijks ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

wupsie

Quote from: knubbe on April 23, 2012, 15:57:09
thx. De 'randjes' zijn van het meubel USM Haller. Even googlen en dat levert genoeg resultaten op. Modulair meubelsysteem wat ook in het MoMa staat, dus niet iets tijdelijks ;)

:D patser  :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

knubbe

Quote from: wupsie on April 23, 2012, 17:49:58
:D patser  :D

Haha bedoel het meer als verantwoording voor mn keuze. Er zullen er vast bij zijn die het niet snappen, maar het bestaat dus al een halve eeuw ofzo dus het ziet er naar uit dat het over een paar jaar nog steeds wel mooi is ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: knubbe on April 24, 2012, 00:23:09
Haha bedoel het meer als verantwoording voor mn keuze. Er zullen er vast bij zijn die het niet snappen, maar het bestaat dus al een halve eeuw ofzo dus het ziet er naar uit dat het over een paar jaar nog steeds wel mooi is ;)
Ik snap dat Jij het mooi vind,daar gaat het toch uiteindelijk om bij zelfbouw.  ;)
Ik vind het trouwens ook niet misstaan .

wupsie

Heb je trouwens nog problemen gehad met de Xmax bij 30 Hz??
Zit er aan te denken om deze sub ook te bouwen, maar dan in een ruimere behuizing, ook gepoort, zeg 102 liter, komt dan nog wat bij voor de baspijpen, versterker behuizing en bracing natuurlijk.
Nu valt mij op dat in winisd beta andere waarders berekend worden dan in winisd alpha...............bv lengte van de baspijp.
Kortom, moet mij nog stevig inlezen.
Heb al wel de woofer in huis, en verwacht morgen de hypex DS4.0 plate amp.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

#158
Quote from: morca on December 15, 2011, 21:30:18
Gaat wel je Xmax ik dacht bij 30 hz 3mm over de max heen,even iets om in de gaten te houden als je hem op zijn flikker gaat geven  ;)

UUU even een vraagje morca : welke versie van winisd gebruik je??want als ik de eminence simuleer, gepoort, diferse afstemmingen, gaat ie ruim onder zijn xmax blijven.
Screenshotje mischien?

Printscreentje van mij, 92 liter gepoorte behuizing, pijp 43cm



Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Timvg

Quote from: wupsie on May  4, 2012, 00:49:40
UUU even een vraagje morca : welke versie van winisd gebruik je??want als ik de eminence simuleer, gepoort, diferse afstemmingen, gaat ie ruim onder zijn xmax blijven.
Screenshotje mischien?

Printscreentje van mij, 92 liter gepoorte behuizing, pijp 43cm





Je moet wel het wattage omhoog gooien, dan gaat de uitslag van de woofer ook omhoog.. maar geen nood, de LAB 12 heeft meer uitslag dan officieel op papier staat (18 a 20mm)

morca

Quote from: wupsie on May  4, 2012, 00:49:40
UUU even een vraagje morca : welke versie van winisd gebruik je??want als ik de eminence simuleer, gepoort, diferse afstemmingen, gaat ie ruim onder zijn xmax blijven.
Screenshotje mischien?

Printscreentje van mij, 92 liter gepoorte behuizing, pijp 43cm




Ik gebruik nu niks ,kreeg hem er niet op de comp vd week ,comp zeurt soms een beetje.
Idd er word vaker geklaagt over verschillende berekeningen vd diverse prog,welke het beste is voor bv ook je poortsnelheid
ZZBA hielp mij er toen mee met abakab ofzo heet dat prog.

Zelf ben ik door drukte er nog niet helemaal aan toegekomen er achter te komen met welk prog ik het beste zou werken,en jij ook dan misschien.

wupsie

Quote from: Timvg on May  4, 2012, 07:35:57
Je moet wel het wattage omhoog gooien, dan gaat de uitslag van de woofer ook omhoog.. maar geen nood, de LAB 12 heeft meer uitslag dan officieel op papier staat (18 a 20mm)

Ok, vond het al een beetje raar, dacht al dak de grafiek verkeerd interpreteerde  :D
Is dit dan de uitslag bij 1 watt ofzo??
Zal winisd even aanslingeren hiero :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on May  4, 2012, 19:07:15
Ok, vond het al een beetje raar, dacht al dak de grafiek verkeerd interpreteerde  :D
Is dit dan de uitslag bij 1 watt ofzo??
Zal winisd even aanslingeren hiero :)
Je moet in 1 vd dingen die je kan aanklikken/aanpassen het RMS vermogen van de amp die je wilt gebruiken invoeren  ;)

wupsie

Quote from: morca on May  4, 2012, 13:00:27
Ik gebruik nu niks ,kreeg hem er niet op de comp vd week ,comp zeurt soms een beetje.
Idd er word vaker geklaagt over verschillende berekeningen vd diverse prog,welke het beste is voor bv ook je poortsnelheid
ZZBA hielp mij er toen mee met abakab ofzo heet dat prog.

Zelf ben ik door drukte er nog niet helemaal aan toegekomen er achter te komen met welk prog ik het beste zou werken,en jij ook dan misschien.

Diagnose pc probleem>bugged, oplossing>format c> fresh install    :D

Vind winisd verder wel mooi intuitief voor een noob als ik, wil het wel leren gebruiken.
Dat progamma waar jij het over hebt is niet bepaald iets voor de beginnende spieker buildert, heb het geinstalleerd, bekeken, en na een schele migraine aanval weer gedeinstalleerd......lol
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on May  4, 2012, 19:10:38
Diagnose pc probleem>bugged, oplossing>format c> fresh install    :D

Vind winisd verder wel mooi intuitief voor een noob als ik, wil het wel leren gebruiken.
Dat progamma waar jij het over hebt is niet bepaald iets voor de beginnende spieker buildert, heb het geinstalleerd, bekeken, en na een schele migraine aanval weer gedeinstalleerd......lol
Ik weet het,na die migrane aanval heb ik ook maar niet verder gekeken  :clapping:   :D