Re: VAD Show 2007

Started by kippekop, August 20, 2007, 16:28:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

boebla100

ik ben ook vandaag gaan kijken, en vond de jvc een goed plaatje geven alleen jammer dat de kamer niet volledig was verduistert. dan de hc 6000 vond ik er ook niet slecht uitzien zeker niet voor het geld. bij de epson 2000 vond ik het beeld te fel van kleur vooral rood en groen waren overheersent of licht dat aan de film ( gone in 60 seconts), wat ik er wel goed aan vond is het feit dat er een ps3 op aangesloten stond. nu vind ik dat er nog wel wat meer pj aanwezig mochten zijn om te kunnen vergelijken.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Jean Sibelius

#101
Ik ben óók weer terug van de VAD.

Het was weer een leuk dagje uit en zoals verwacht waren er hoop oude en nieuwe bekenden :). Even wat losse flodders:

Qua drukte vond ik het vandaag eigenlijk meevallen... het is wel eens gekker geweest.
Ik ben drie keer naar de nieuwe JVC DLA-HD100 wezen kijken. Recentelijk de JVC DLA-HD1 tweemaal gezien en weet niet of me het dit prijsverschil waard is, maar tjonge wat een mooi spul!
Persoonlijk vind ik het verschil tussen de nieuwe Epson en mijn huidige beamer niet de moeite om over te stappen naar een nieuwe projector.
Altijd leuk om een shooter te spelen op de VAD in HD ;).

Value for money:
AV-tunes: Oran 4301 voor €349 per set (tjonge wat een speakers voor dat geld!)
Joenit: Mooi aangekleed en persoonlijk vind ik de combinatie Rega en Totem erg mooi voor het geld
Indiana Line: Voor €200 per speaker erg verrassend.

Toppers:
Dynaudio: Sapphire. Natuurlijk een bekend geluid, maar ik vond dit in tegenstelling tot voorgaande jaren eindelijk weer een lust om naar te luisteren (à €6000 per stuk)
Daluso: Mooie demo. Je hoort de kwaliteit van de set-up, maar je ziet er niet aan af dat dit voor bijna €30000 aan apparatuur was.
Accuphase / Cabasse: na de blamage van vorig jaar een ijzersterkte terugkomer... Onwijs natuurgetrouwe weergave.
E-audio Benelux: eindelijk een keer PMC gehoord en dat klonk naar meer (meteen geprobeerd om een demo te regelen voor de audioclub!)

Misschien schiet me dadelijk nog wat te binnen!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

riwi

#102
Ik vond de Von Schweikert met Kronzilla buizen het mooiste van de dag. Kort gevolgd door de Accuphase/ Cabasse demo. Ook de JK acoustics demo was interessant en klonk erg goed.

Verder veel gehoord, maar niet veel onthouden ;)

Kwa projectoren heb ik de JVC hd100, de Epson tw2000, de Infocus IN82 en de Mitsubishi HC6000 gezien.

De JVC hd100 zag er goed uit, maar er was te veel licht in de kamer om hem goed te kunnen beoordelen. Zeker om een vergelijking met de HD1 te maken was de demo niet goed genoeg.
De Epson demo was perfect verduisterd maar de TW2000 mist detail in het donker en vond ik niet zo de moeite waard. De scherpte was vandaag wel OK (itt gisteren zoals ik las). De Infocus in82 werd bij TL licht gedemonstreerd, dan kan je hem net zo goed uitzetten vind ik.
De HC6000 verraste me. Na een teleurstellende ontmoeting met de HC5000 vorig jaar had ik er weinig van verwacht, maar ik vond de HC6000 gewoon beter dan de TW2000. Lekker blacklevel, vrij goed detail in het donker, mooie kleuren. Ietsje LCD hardheid zag ik wel maar niet storend. Voor 2995 inc. extra lamp een goede (tijdelijke) deal lijkt me.

Daklem

Ik vond de VAD erg tegenvallen. Misschien komt het ook omdat ik nu al 3 jaar achter elkaar geweest ben, en het nieuwe er ook vanaf is. Er komen te weinig nieuwe zaken op de VAD show die echt de moeite waard zijn. Ook vind ik het jammer dat o.a. Sonus Faber niet vertegenwoordigd is (en zo mis ik nog wel een aantal meer merken).


Al met al toch wel een vermakelijke middag gehad, waarvan ik de Marantz setup met de performance speakers het mooiste vond klinken.

De teleurstelling gaat naar Eurogram. Prachtige setup met geweldige speakers, maar helaas niet indrukwekkend te noemen.

DickVD

#104
Quote from: riwi on October 21, 2007, 18:52:58
De HC6000 verraste me. Na een teleurstellende ontmoeting met de HC5000 vorig jaar had ik er weinig van verwacht, maar ik vond de HC6000 gewoon beter dan de TW2000. Lekker blacklevel, vrij goed detail in het donker, mooie kleuren. Ietsje LCD hardheid zag ik wel maar niet storend. Voor 2995 inc. extra lamp een goede (tijdelijke) deal lijkt me.

Dat was mijn eerste indruk ook, ik vond de HC6000 ook beter overkomen dan de TW2000, terwijl de TW2000 toch o.a. een nieuwe generatie panelen heeft, had ik van Björn gehoord. ???

Ik denk dat de demo-omstandigheden + settings nog niet optimaal waren van de TW2000, ook wat betreft demo materiaal , de TW2000 was ook maar een voorlopig model, ik hoop dat de definitieve versie nog iets beter uitvalt ::)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

THX-UltraII

ben ook zojuist terug van de VAD show. Jammer genoeg was ik met een kameraad die zich niet echt interesseerde in dit soort spul dus vandaar dat ik niet al te lang ben geweest (2 uurtjes). Ik heb de JVC-100 en tw2000 uitgebreid bekeken. Jammer dat ik niet langs Mitsubishi ben geweest om de HC6000 te bekijken. Mijn Mitsh. HC3000 staat momenteel te koop in het te koop gedeelte hier op het HT-forum. Als ik er een leuke prijs voor krijg doe ik m wel weg, maar ik vind het verschil tov. bijv. de tw2000 niet zo groot als ik verwacht had. Tuurlijk zag deze er beter uit maar dit kwam ook omdat mijn pj 720p is en de tw2000 1080p. Zwartwaardes waren beter maar ook hier weer geen grote stappen vooruit. Als ik niet van mijn HC3000 af kom blijft deze nog lekker tot volgend najaar staan. Kijken hoe d8 panelen het dan doen  ;D

advr

Quote from: Jean Sibelius on October 21, 2007, 18:43:24
Qu


Toppers:
Dynaudio: Sapphire. Natuurlijk een bekend geluid, maar ik vond dit in tegenstelling tot voorgaande jaren eindelijk weer een lust om naar te luisteren (à €6000 per stuk)
Daluso: Mooie demo. Je hoort de kwaliteit van de set-up, maar je ziet er niet aan af dat dit voor bijna €30000 aan apparatuur was.
Accuphase / Cabasse: na de blamage van vorig jaar een ijzersterkte terugkomer... Onwijs natuurgetrouwe weergave.


De Sapphire vond ik juist enorm tegenvallen. Het midden en hoog waren erg herkenbaar maar het laag was gewoon slecht. Ze draaiden Ray Brown, Die kan ik dromen, het laag is bij mij  thuis zelfs nog beter en strakker. Het swingde totaal niet!! :o

Accuphase was super evenals JK Acoustics ;D

Daluso vond ik ook niet echt geweldig maar misschen was dat een slecht moment ;D

Zo blijkt het allemaal een kwestie van smaak ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Quote from: advr on October 21, 2007, 19:45:34
Zo blijkt het allemaal een kwestie van smaak ;D ;D
Daarom is het maar goed dat er zoveel keuze is! ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

advr

Quote from: Jean Sibelius on October 21, 2007, 19:47:57
Daarom is het maar goed dat er zoveel keuze is! ;D

helemaal mee eens!! 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dre73

voor mij was de von schweikerd de topper van de dag(65000 euro ::)) tevens heeft piega icm neukomm bij mij ook een zeer goede indruk achter gelaten,tevens vond ik het hoog van de monitor audio speakers echt geweldig(mijn voorkeur voor bandtweeters ;D)
de grootste aanfluiting was de b&w 803d,dit was echt erg matig:het laag vond ik echt bar slecht er was ook duidelijk een te kort aan dynamiek.
er was dit jaar eens een keer geen overvloed aan speakers met een irritant hoog gehalte.
het was in ieder geval niet zo druk als vorig jaar 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Danakin

Een paar uurtjes terug. Favoriet ook dit jaar weer de WLM luidsprekers. Smaken verschillen, ik weet het ;D. 'k Vind ze gewoon mooi klinken. Tegenvaller: de metsubsidie (a.k.a. mastrubitsu) projector. Ze lieten SWAT en dreamgirls zien, geloof ik. 't Beeld werd te veel beinvloed door het slechte (of vieze) scherm.
De wiskyluidsprekers van Pioneer vond ik verassend mooi. Ik miste Avalon, Audio Physic en Primare (in andere woorden More Music). Ook zou ik het weer eens leuk vinden om Wilson Audio te horen, maar ja, je kan niet alles hebben.
B&W, goed. Vooral die DVD van Seal kwam lekker uit de verf. Jammer dat Superman op meerdere stands werd gebruikt. Epson zag er goed uit. Garmt had hem gecalibreerd liet de standhouder weten. Volgend jaar weer, absoluut. Gezellig. Lekker bier trouwens ;D.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

kippekop

#111
Echt een heel verassende en leuke VAD gehad op zaterdag. Ik was er rond een uurtje of 10 zodat ik s'ochtends snel wat dingen kon bekijken, in beginsel de projectoren. De mitsubishi demo was erg leuk gedaan, gewoon een korte en goede demo, in vergelijking (als dat al mogelijk was in die ruimte) wel de mindere met de Infocus IN 82, wat een beeld zeg!! Jammer dat spendor elk jaar zo hard mogelijk probeert te draaien trouwens. De jvc zag er super uit, vooral de Victoria Secret's show in HD was echt geweldig (op meerdere vlakken ja....).

Daarna naar wat speakers gaan luisteren, als eerste beland bij de nieuwe Monitor Audio Platinum serie (icm met Leema), een erg leuke upgrade met onmiskenbaar het iets felle monitor audio soundje, echt heel bijzonder vond ik het niet. Daarna een aantal teleurstellingen na elkaar. Ten eerste het Engels/Schotse Linn, ik weet echt niet waar het aan ligt maar ik vind het jaar in jaar uit bar en boos hard, scherp en rommelig. Vervolgens één van de duurste kamers bij de VAD ooit, de MBL ruimte. Hier keek ik erg naar uit, werd bij de CES dit jaar meerdere malen als beste ruimte uitgekozen... het kwam hier echter totaal niet uit de verf, het laag was ongedefinieerd en brommerig, het hoog bleef aan de speaker plakken, het zal ongetwijfeld aan de ruimte hebben gelegen. Vervolgens af naar de Brabant zaal (ik liep van hot naar her :)) waar een leuke demo met MF en Castle werd gegeven (waarvan ik eigenlijk dacht dat ze failliet waren??) met monoblokken maar het stond echt een tandje te hard, jammer!

Van heel ander niveau was de ruimte van JKacoustics met de nieuwe Ultimate speakers, die terecht zo worden genoemd, wat een giganten zeg! Behoorlijk analytische speakers maar prachtig met klassiek (en dat terwijl ik helemaal geen fan van klassiek ben). Het laag was strak en diep in de ruimte, jammer dat er niet iets spectaculairders werd gespeeld. Een ander merk dat me goed beviel was Davis Acoustics uit Frankrijk waar in de te kleine ruimte eigen muziek gedraaid kon worden. Prima prijs kwaliteit speakers waarvan de units op het eerste gezicht er wat goedkoop uitzien, maar verassend goed klonken. Er zit een apart soort tweeter in die zijn werk goed deed... het geluid had wellicht iets losser gekund, maar een prima prestatie. Von Schweikert heb ik helaas maar één nummer kunnen meepakken want daar stond echt iets moois te spelen. Heerlijk warm laag, met veel emotie zonder te overdrijven... echt jammer dat ik zo laat in de demo binnen kwam. Tenslotte voor de lunch nog bij MM audio binnen geweest en dat beviel me erg goed. Merken als jmlab, daluso, cabasse en triangle wel even gehoord maar niet mijn sound.

Toen een broodje kroket gegeten en even bij de stands gekeken en daaropvolgend door de enorme drukte bij de luisterruimtes uiteindelijk lekker in de rustige abdij gaan zitten. Hier daarna een tweetal zeer gezellige uurtjes met een tweetal Rotterdammers onder het genot van een Kasteel Triple bier zitten "ouwehoeren" over alle koetjes en kalfjes die met audio te maken hebben.

Tegen het einde van de show als het altijd rustiger wordt eindelijk echt lekker af kunnen gaan wat ik nog wilde luisteren. Eerst een half uur weer bij MM audio uit Groningen gezeten. Hier werd een zelfbouwspeaker actief aangestuurd met classe D. Dit was wat mij betreft de best klinkende set op deze show, de prijs in ogenschouw genomen (speakers en voorverster waren 3650 euro). Een enorme rust, iets dat ik heel belangrijk vind, maar aan de andere kant heel veel lucht en speakers die echt totaal verdwenen ondanks dat ze in een hoek waren opgesteld. Nog even American Dream opgezet en dat klonkt heel erg goed, het laag was goed aanwezig, en in de tussentijd een gezellige babbel gehad met de mensen daar.

Daarna naar de Dynaudio ruimte gegaan (uiteraard!!) en een super privé voorstelling gehad door de Dynaudio Sapphire's. Het is duidelijk het dynaudio sausje maar dan nog een stuk beter van alles... naar wat ik vernam zijn er van de 1000 paren wereldwijd beschikbaar er al 680 verkocht, slechts enkele weken na de introductie.

Ten slotte voldaan terug naar de abdij om met de Rotterdammers en mensen van Dynaudio nog voldaan een biertje te drinken en de dag af te sluiten (dacht ik). Op de terugweg naar de uitgang kwam ik toevallig nog langs de mannen van Beta-Audio, die met WLM/Manley voor het 2e opeenvolgende jaar aanwezig waren. Ik kon het niet laten om toch nog even naar binnen te glippen (op uitnodiging) voor alweer een privé demo :) Ik kon weer spelen wat ik wilde en blijf het een erg mooie combinatie vinden, ze spelen vaak behoorlijk luid inderdaad maar deze speakers kunnen het gewoon erg goed! Ook nog in gesprek geraakt over het gebruik van de subwoofer bij de demo, waar vorig jaar nogal wat controverse over was. Ze gaven aan daar echt heel erg van gebaald te hebben omdat ze dit werk vooral als liefhebberij erbij doen, en gewoon het beste geluid wilden laten horen, en zeker geen "oplichterij". Ook de ophef over het gebruik van de hoeveelheid kabels en schakelkastjes kwam ter sprake. Ik vond het in ieder geval een zeer prettig gesprek, waarbij duidelijk naar buiten kwam dat het ten eerste enorme liefhebbers van muziek zijn. Ook nog even de Diva monitoren met en zonder subwoofer geluisterd en dat klonk allebei prima... erg goede subwoofer trouwens!! ;) Hierna toch weer met deze mannen de abdij in getrokken maar toen na een drietal biertje voldaan en afgetaaid op huis aangegaan!

Concluderend een heel mooie en leuke VAD gehad, voor het eerst in mijn uppie maar dat beviel me eerlijk gezegd wel prima. Op naar volgend jaar! (....en dan een setje van Dynaudio in Abdij zetten aub, hoef ik niet meer van mijn plek!!)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Stadium III

Vandaag geweest

Mooi spul gezien en de 45 min duurende demo van MR KI was wel zeer leuk en interesant !

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Peerless Monster

Ik ben voor de aardigheid ook maar eens naar zo'n beus gegaan.
Ik ben er normaal gesproken niet het type naar.
Maar allé.

Als ik nog tijd heb, dan ga ik nog wat typen, maar in het kort: ik heb er hoofdpijn van.
Laat ik het daar maar op houden...

Maar waar blijven de foto's?

Waar ik onder de indruk van was overigens de KEF demo.
Erg mooi. Wel Mcintosch (geen fan!!), maar wel mooi.
En ook Hepta was een leuke set voor weinig geld.
En Manley, ook wel verassend.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LexiconLogan

Quote from: Peerless Monster on October 21, 2007, 21:58:25
Ik ben voor de aardigheid ook maar eens naar zo'n beus gegaan.
Ik ben er normaal gesproken niet het type naar.
Maar allé.

Als ik nog tijd heb, dan ga ik nog wat typen, maar in het kort: ik heb er hoofdpijn van.
Laat ik het daar maar op houden...


Maar waar blijven de foto's?

Waar ik onder de indruk van was overigens de KEF demo.
Erg mooi. Wel Mcintosch (geen fan!!), maar wel mooi.
En ook Hepta was een leuke set voor weinig geld.
En Manley, ook wel verassend.

haha hoezo hoofdpijn?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Peerless Monster

#115
Quote from: Lexicon Logan on October 21, 2007, 22:00:28
haha hoezo hoofdpijn?

Veel stond veel te hard (ik draai zelf nooit hard) en vaak boemerige bassen.
Geen controle denk ik dan.
De set van MBL had overigens ook een leuke indruk achtergelaten.
Maar ik mistte aan het einde van de dag gewoon mijn set.

Ik was overigens met een vriend, die me altijd uitlachtte met de P500 powerplant.
Na een demo van Isotek, viel zijn mond open van verbazing...
Tsja in een direct vergelijk is het ook makkelijker te plaatsen, dan wanneer je een set 1 keer in de maand eens een keertje hoort en dan niet eens op de manier zoals ik altijd luister.

Oh enne, de muziekaliteit werd er echt flink van beter... De ziel was echt niet uit zoals Garmt dat kan zeggen.
Gewoon ervaren jongens...

Ik besef me nu ineens dat mijn set zo gek nog niet is in vergelijking met wat ik heb gehoord.
Vooral sinds mijn speakeropstelling écht heel goed is neergezet!
Wat een verbetering was dat... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Hehe, eindelijk weer terug. Wel wat gegeten achteraf, dus niet de hele tijd in de file gestaan ;D

allereerstgooi ik er maar de negatieve dingen uit...ben ik daar van af.
Ik voelde mij niet erg lekker. Maag en hoofd, maar met diclofenac geslikt ging het aardig.
En dan...Druk,druk, druk en idd veel praters tijdens demo's.
Daarnaast denk ik dat ik op stealth-mode stond, want 5 x achtereen stond ik te luisteren in een half lege ruimte, waarbij types het prettig vonden om werkelijk precies voor mijn neus (echt op 10cm afstand) positie te nemen. 1 zelf 2 x achtereen nadat ik opzij gestapt was. >:(
Blijkbaar stond ik op de ideale luisterpositie ofzo. :'( ;D

Zo, dat is er uit. Nu de positieve zaken.  :) :)
Voor het eerst heb ik op de beurs nog niet de helft gezien. Positief? Jazeker, dat betekende ik langer bleef bij de demo's waar ik wel kwam, omdat daar het geluid goed beviel. Dat overkomt mij niet vaak op de VAD.
De mooiste vond ik wel WLM en Manley. Absoluut klasse (de kleine set helemaal voor de prijs). Maar ook de audiofabriek was wel goed net als JK acoustics, Accentusaudio (Penaudio en Sonneteer), Crafty en hi-fine, importeur van Accuphase en Cabasse. De laatste had zelfs nog een live optreden op gitaar in petto en hield wel van een babbeltje.
Bij de importeur van Manley en Hi-fine was het ook wel prettig dat er niet constant mensen in en uit renden en iedereen ze mond hield. :)

Slechts 1 CD-tje aangeschaft, een record. Maar dat komt omdat ik de afgelopen dagen genoeg heb uitgegeven aan de HT-zolder en andere accessoires.
Jacintha heet de zangeres en echt een aanrader voor degen die van vocale Jazz/blues houden.

Uiteindelijk viel de meter vvoor de show toch wel positief uit en heb ik mij prima vermaakt.  8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Ik ben vandaag ook geweest en ben gezellig opgetrokken met Spacebass en HarryHT. :D
Daarnaast een hoop bekenden tegengekomen: reuzegezellig. 8)

Hierbij een korte foto-impressie van vandaag (Spacebass heeft nog meer en volgens mij ook mooiere foto's) ;)

Qua audio was voor mij het toppunt toch de Dynaudio Sapphire. De enige luidspreker in mijn oren die deze dag neutraal klonk, de rest vond ik toch meer 'gekleurd'.





Ook wel aardig vond ik deze twee reuzen uit Star Wars. Maar dan heb ik het niet over de prijs/kwaliteitsverhouding...



En wat stond er achter deze jongens? Juist, een PS Audio:



Interessant was ook de stand van Crafty. Vooral interessant vanwege de laaggesprijsde producten!
De buizenversterker rechts op de foto kost slechts 299 euro! :o



Ook Logitech was aanwezig met onder meer de Squeezebox. De Transporter gaat voorlopig nog onder de oude naam 'Slim Devices' over de toonbank:



De collega's van Sonos deden hun best hun product te promoten:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ook heel apart was de stand met de mbl set. Rondstralende middentoners en tweeters met carbon delen.



Een bekende Canon fotograaf heeft er waarschijnlijk een close-up van:



Ook Focal JM Lab was weer als vanouds vertegenwoordigd. Het deed mij eerlijk gezegd niet veel, het klonk een beetje gewoontjes:



Veel beter klonk het bij Penaudio met de Finse speakers die uit allerlei dunne latjes was gemaakt. Het klonk erg goed, zo lang het maar niet draadloos werd... ;D





Hepta heb ik maar heel kort gehoord (wat ik hoorde was niet leuk genoeg om te blijven hangen).

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ook wel apart waren de lijnbronnen van Sonore. Het rendement scheen hoog te zijn. Volgens degene die uitleg gaf waren enkel de middelste units op 100% aan het spelen en werden de units er boven en er onder steeds ietsje teruggenomen in output. Het klonk zeker niet onaardig, maar dat klinken lijnbronnen meestal.



De 'vitrage' (waar heb ik dat eerder gezien ;D) trilde heftig mee met de muziek:







Qua uiterlijk zeer opvallend was ook de Cabasse:



Dit was de stand van AMR. Er werd wat afgeflitst. Van de audiobeleving is me niets bijgebleven.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Meridian had een flirt met Ferrari wat een glimmende grote wekkerradio als baby opleverde:



Wat weer erg vingergevoelig is, dat glimmende zwart:



Erg leuk was de live-performance bij deze stand. Of eigenlijk is het meer meespelen met de begeleiding op CD. Een soort Sax Karaoke dus... Maar zo te zien is hget niet zonder gevaar:



Dan was er nog de Meridian versterker met ingebouwde actieve crossovers. Een soort dubbele tweeweg eindversterker (geschikt voor twee paar speakers):

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Tot slot de laatste serie foto's van mij. Uiteraard was er weer de nodige voodoo te koop. Zo kon je je minst favoriete nummer van je CD laten wegslijpen:



En dan was er de stand van FriMe. Een prima verhaal hadden ze over natuurlijke klanken, tijdcorrecties tussen laag en hoog en de verminderde luistermoeheid die dat oplevert. Helaas bleek de praktijk weerbarstiger: de actieve luidsprekers konden mij niet bekoren.



Bij de Epson stand gaf medeforummer Jean Sibelius (HarryHT kijkt linksonder toe) nog een performance op de Playstation met een soort 'shoot-em-up' in HD. Ondanks flink wat munitie werd Jan door de ongeloofwaardige monsters toch nog op zijn nummer gezet en afgemaakt. Het beeld was best mooi, maar ik werd er desondanks niet hebberig van... Ik denk dat ik nog even wacht voordat ik een Full HD projector koop.



Dan nog de stand met WLM speakers. Klonk niet verkeerd, maar zoals veel demo's vandaag wel VEEL te hard.



En dan eindig ik maar met een foto van het glas-in-lood. Was mij bij eerdere bezoeken nooit opgevallen:




<That's all folks>
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

Zeer mooie foto's hoor O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

denoontje


WickedGame

Ik ben gisteren naar de VAD Show geweest, en het was tevens mijn allereerste VAD Show. Was toch eens benieuwd hoe de show nu werkelijk was na al die verhalen. We vetrokken om half 9 vanuit Utrecht naar Veldhoven. Aangezien het nog lekker vroeg was kwamen we al om 9:35 aan. Mij ondertussen even buiten zitten te vergapen aan een Audi S5 (leuk bakkie) en de door VW beschikbare Touareg met Dynaudio Installatie.

10:00 de deuren gingen open en als eerst even de B&W/Classé hoek in gedoken waar ik qua presentatie het toch de 1 van de mooiste presentatie ruimtes vond. Ze lieten gewoon huiselijke sferen zien en dat bevalt mij wel zo'n presentatie. Vond de gebruikte meubels van Cliq ook erg mooi dus nog even met de meubelimporteur gebabbeld.

Mooi opstellingen en presentaties vond ik toch wel die van Cabasse/Accuphase, Pioneer, Marantz (Met meneer KI), Piega, B&W/Classé en de aparte speakers van Sonore. Heb in iedergeval mijn ogen uitgekeken.

Erg opvallend speakertje wat naar mijn mening best value for money is waren de speakers van Indian Line. Dit kon mij erg bekoren. Wat mij tegenviel was MBL, 150,000 euro voor een set die in mijn ogen ontiegelijk boemerig overkwam. Ik vond het in iedergeval naar mijn mening totaal geen 150.000 euro waard. Heb me helaas niet echt verdiept in de projectoren heb ze wel gezien... Zowel de Epson als de JVC konden mij wel bekoren. Maar er zal bij mij geen projector in huis komen.

Overigens heb ik mij wel groen en geel geergerd aan bepaalde mensen die of met hun handen er aan moesten zitten, of sets totaal afkraakte omdat ze zelf volgens eigen zeggen een wereldset hadden. Ik vind het prima als je het niet mooi vind maar ga niet dat door de hele zaal bleren. Slaat natuurlijk nergens op.

Was trouwens wel verliefd op de Marantz TT-15S1 van Meneer KI zelf. Wat een opgevoerde TT15 was dat, erg mooi. Ook de Transrotors kunnen mij blijven bekoren. En denk er zelfs over na om mijn Pro-Ject voor een Transrotor in te ruilen.

Overigens viel het mij enigzins op dat de aandacht het meeste lag op stereo en dat Home-Cinema toch wel terrein verliest. Ook Blu-Ray en HD-DVD werden naar mijn mening weinig aandacht aan gegeven. Terwijl dat soort dingen toch wel de toekomst zijn.

Waar ik toch wel voor geinteresseerd ben geraakt is de Squeezebox. Ik denk dat dit toch wel een van mijn eerste aanschaffingen gaan worden.

Bij Yamaha ben ik mijn oude baas tegen gekomen die als vertegenwoordiger voor Yamaha werkt en daar een babbeltje uiteraard mee gemaakt. Al met al een leuke dag die ik niet had willen missen, gelukkig was ik er erg vroeg met me vader en konden we sochtends al veel zien en horen. In de middag werd dit toch al lastiger. Maar om dit elk jaar te doen? Nee.