Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

advr

Quote from: Peerless Monster on September 29, 2013, 13:37:28
Oh kunnen we gelijk even de foto's van de complete setting neerzetten.

Daar waar de stereo in staat en de luisterhoek...

Ziet er weer strak uit!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

#776
Nieuwe DAC is al een tijdje in huis, maar HuubF geeft net de laatste spullen meegekregen van mijn inmiddels EX-NAD M51... (ik mis hem wel!!).
Maarrrrrr daar is tie dan... De lang versmachte PS Audio PerfectWave... Met bridge en in prachtige nieuwstaat. Met dank aan HuubF met 2 SD kaartjes.
Al wel problemen gehad bij de upgrade van de bridge waarbij deze niet meer werd gevonden.
Er was een stroom onderbreking, doordat mijn Telos IEC niet helemaal lekker zat en er per ongeluk tijdens de upgrade een duwtje werd gegeven tegen de kast....
en dus de Telos net geen contact meer maakte: ik heb heel even gevloekt en daarna snel aan de slag met Google.
Want die bridge kon toch niet nu al naar zijn gortje zijn.
Ik had hem echt nog maar een paar uur gehoord en/of beluisterd.
En ja hoor... Daar is het verlossende woord: een USB sticky creëren met 1 simpel filetje en na 20 minuten (zonder aanwijzingen op het scherm... je moet gewoon geduld hebben)
Jawel: de bridge is back!

Nu een tijdje gedraaid met de 2.43 software, maar ik zei het net nog tegen Huub dat ik sprankeling mistte na de verkoop van mijn MIT Oracle V3.1.
Gelukkig wist Huub te vertellen dat ik die Software maar snel moet terugdraaien naar 2.20 en dat die sprankeling weer terug zal zijn!! Top!

Hier wat linkjes voor de makkelijkheid, waarbij je veel gestelde vragen kan terugvinden (en ze gaan vrij ver in de techniek!).

http://www.psaudio.com/learn/faq6/

En natuurlijk het forum:
http://www.psaudio.com/vanilla/discussion/4682/how-to-recover-bridge/p1

En ja je kan Gapless spelen, maar dan moet je wel bij ieder nummer aanvinken dat deze Gapless gespeeld moet kunnen worden...

Foto's van het internet:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marino

Mooi speelgoed! Ik bespeur nog wel een lichte heimwee naar de M51, ligt dit aan de bediening of aan het geluid?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

JeroenGRT

Mooi apparaat, mooi dat je het probleem zo snel hebt kunnen verhelpen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Nahpets

Mooi hoor.

Waar trek je I2S vandaan? Of is het een stockfoto?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Prachtige DAC!

Overigens dat USb stickje goed bewaren, heb hetzelfde geintje gehad met de PWD toen ik ook een update deed. Dan schrik je je toch aardig de pleuris op zo'n moment. Helemaal omdat de PWD van mijn pa was en ik hem eerst mocht testen en kijken hoe die werkte. Maar ja zo nieuwsgierig als ik was ging ik natuurlijk weer met firmware kloten  ;D  :laugh:

had van mijn pa begrepen dat hij erover nadenkt het upgradepakket te overwegen om de PWD naar de "nieuwe" versie te gaan brengen. Vraag mij alleen af wat de meerwaarde is van de nieuwe vs de oude MK2.

Nahpets

Vnl DSD toch?
Zeer beperkte (praktische) toevoeging lijkt mij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HuubF

Quote from: WickedGame on April  9, 2014, 10:54:00
Prachtige DAC!

Overigens dat USb stickje goed bewaren, heb hetzelfde geintje gehad met de PWD toen ik ook een update deed. Dan schrik je je toch aardig de pleuris op zo'n moment. Helemaal omdat de PWD van mijn pa was en ik hem eerst mocht testen en kijken hoe die werkte. Maar ja zo nieuwsgierig als ik was ging ik natuurlijk weer met firmware kloten  ;D  :laugh:

had van mijn pa begrepen dat hij erover nadenkt het upgradepakket te overwegen om de PWD naar de "nieuwe" versie te gaan brengen. Vraag mij alleen af wat de meerwaarde is van de nieuwe vs de oude MK2.

Dat wordt een dure upgrade dan. Voor de nieuwe directstream versie vervangen ze bijna het hele binnenwerk, alleen de bridge blijft zitten. Ze hebben kennelijk ooit een enorme partij van die dozen ingekocht want die blijft hetzelfde, inclusief de display. Geen idee hoe dat klinkt. Ooit vond ik de upgrade naar MK2 wel behoorlijk groot.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April  8, 2014, 22:32:18
Mooi hoor.

Waar trek je I2S vandaan? Of is het een stockfoto?

I2S is het protocolletje wat PS Audio gebruikt voor de HDMI connecties. Handig voor een transport/DAC type.
Lage hoeveelheid jitter op HDMI input van de DAC ;D
Quote from: WickedGame on April  9, 2014, 10:54:00

Prachtige DAC!

Overigens dat USb stickje goed bewaren, heb hetzelfde geintje gehad met de PWD toen ik ook een update deed. Dan schrik je je toch aardig de pleuris op zo'n moment. Helemaal omdat de PWD van mijn pa was en ik hem eerst mocht testen en kijken hoe die werkte. Maar ja zo nieuwsgierig als ik was ging ik natuurlijk weer met firmware kloten  ;D  :laugh:

had van mijn pa begrepen dat hij erover nadenkt het upgradepakket te overwegen om de PWD naar de "nieuwe" versie te gaan brengen. Vraag mij alleen af wat de meerwaarde is van de nieuwe vs de oude MK2.

De MK2 is echt velen malen beter dan de eerste versie. Dat hoor en lees je overal op het internet.
De DSD versie weet ik niet, die is ook nog maar net uit. Maar die is nu nog niet interessant inderdaad.
Ik vraag me af of je dat wel zou willen upgraden. Kost nu 3K en dan hou je de doos zoals Huub al aangeeft.
Zo'n upgrade naar DSD is net zoveel als een nieuwe MKII met bridge momenteel...

Dus upgraden wanneer PS Audio weer met een andere DAC/Bridge aankomt. Wordt DSD flink goedkoper...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Quote from: Peerless Monster on April  9, 2014, 15:35:02
I2S is het protocolletje wat PS Audio gebruikt voor de HDMI connecties. Handig voor een transport/DAC type.
Lage hoeveelheid jitter op HDMI input van de DAC ;D



Maar welk apparaat/bron levert bij jou een I2S signaal (over HDMI dus) aan de PWD?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vieze freddie

geen, aangezien hij geen PWT heeft
bij zijn foto's stond al bij dat ze van het internet waren
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April  9, 2014, 15:38:34


Maar welk apparaat/bron levert bij jou een I2S signaal (over HDMI dus) aan de PWD?

;D ;D

Lijkt me duidelijk.

PS Audio besloot ooit om de I2S protocol over HDMI heen te gebruiken. Vandaar dat die interface zo wordt genoemd wellicht op de perfectwave.

Maar heb je per se een PWT nodig? Zijn er andere apparaten die native dit protocol uitsturen inmiddels over HDMI... Zou mij weer geld schelen wellicht voor een nieuw loopwerkje ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

Het is geen HDMI protocol maar alleen de vorm vd kabel (eigenlijk alleen de stekker).
Je kunt dus gewoon een verloopkabeltje maken tussen het ene type stekker en het andere.

i2s signaal kan je misschien wel aftappen uit een vintage Philips cd-speler?

Peerless Monster

Quote from: AbZ on April  9, 2014, 19:17:26
Het is geen HDMI protocol maar alleen de vorm vd kabel (eigenlijk alleen de stekker).
Je kunt dus gewoon een verloopkabeltje maken tussen het ene type stekker en het andere.

i2s signaal kan je misschien wel aftappen uit een vintage Philips cd-speler?

Daar heb ik ook over na lopen denken en volgens mij kan kan je dan wel leuke dingen voor elkaar krijgen.
Lijkt me wel gaaf zo'n vintage machine.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

Strak kastje Rens  :). Veel plezier ermee. Is het een vooruitgang, of meer een sidegrade?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Quote from: mark235 on April 10, 2014, 10:23:40
Strak kastje Rens  :). Veel plezier ermee. Is het een vooruitgang, of meer een sidegrade?

Ik ga nu van hifi maar High end Mark ;).
Je moet gewoon eens komen luisteren ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April 10, 2014, 10:47:59
Kan ik zeker aanraden.


Ha! En die nieuwe DAC heeft echt heel veel goed gedaan!
Dus geldt ook voor jou om weer eens af te spreken...
Ook jouw DCS DAC staat nog op mijn nominatie om te beluisteren. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#794
Quote from: AbZ on April  9, 2014, 19:17:26
Het is geen HDMI protocol maar alleen de vorm vd kabel (eigenlijk alleen de stekker).
Je kunt dus gewoon een verloopkabeltje maken tussen het ene type stekker en het andere.

i2s signaal kan je misschien wel aftappen uit een vintage Philips cd-speler?

Ik kreeg al een PMmetje van Onder013 voor een prachtige vintage machine, maar helaas was die van 1984 en dit protocol is pas in 1986 geintroduceerd.
Dit zegt wiki, dus wellicht kan ik daar wat mee:

There is no standard interconnecting cable for this application. Some manufacturers provide simply three BNC connectors, an 8P8C ("RJ45") socket or a DE-9 connector. Others like Audio Alchemy (now defunct) used DIN connectors.


Dus op zoek naar een Audio Alchemy? ;D Of een machine met een RJ45/BNC/DE-9 connecters...
Wie heeft er een lijstje? ;)

Er is best veel daaromtrent te koop...
Een leuke zou zijn deze: http://www.triplemaudioshop.nl/apparatuur/digitale-bron/item/pink-faun-i2s-bridge-mc-6-kanaals-uitvoering
Maar dat is enkel een kaartje voor in een PC... Ik heb een mac mini waar deze niet inpast... hmmmm ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

I²S is oorspronkelijk een interne interface en wordt dus vaker gebruikt dan je aan de externe aansluitingen kunt zien,
Vandaar mijn suggestie om het intern af te tappen.  Misschien niet zo moeilijk als je schema's kunt vinden?

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

AbZ

Quote from: vieze freddie on April 10, 2014, 19:36:21
"Gewoon" een pwt kopen?
Iets met die I²S doen is gewoon voor de fun, neem ik aan, want nergens voor nodig.

Peerless Monster

Quote from: AbZ on April 10, 2014, 19:45:51
Iets met die I²S doen is gewoon voor de fun, neem ik aan, want nergens voor nodig.

Tuurlijk. Always fun ;)

Quote from: vieze freddie on April 10, 2014, 19:36:21
"Gewoon" een pwt kopen?

Hmmm ik rij geen dikke BMW zoals jij ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.