The Return to Reza's Palace

Started by LittleNinja, May 30, 2007, 23:42:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Een aantal van jullie zal al gelezen hebben dat we ( Reza, een vriend van hem en ik ) naar Belgie zijn afgereisd om Molle en zijn Pitch Black te ontmoeten. Voor mij was het mijn eerste ontmoeting met de sympathieke belg en zijn prachtige opstellingen. Ik spreek van opstellingen want Molle heeft zichzelf getrakteerd op zowel een hoogwaardige stereo opstelling in zijn living als een dedicated HT ruimte!

Voor de mensen die dit nog niet gelezen hebben, neem even de tijd en loop ons verhaal even door!

Pitch Black: de duisternis in  8)

Mijn eerste Meet&Greet ervaring bij Reza is deze:

LittleNinja's eerste Meet & Greet at Reza's Palace!!


Op de terugweg vanuit Belgie hebben we natuurlijk veel gesproken over hetgeen we zojuist allemaal hebben beleefd. Ken je het nog uit jouw eigen jeugd? Je bent met je vriendjes naar een groot amusementspark geweest en je verteld alles uit puur enthousiasme nog eens na... Yep.. Wij HT'ers blijven gewoon kleine jongetjes met een amusementsparkje thuis.  8)

Op het moment dat we Zuid Holland naderen komt Reza met een ontzettend verleidelijk aanbod uit de hoek. "Als je nog even tijd hebt kan je nog even bij mij kijken naar de veranderingen..".  :-X OEF!!! Het is al ruim in de middag en thuis zit er toch een gezinnetje te wachten op papa's thuiskomst! Ik zeg tegen Reza dat het beter is als ik een ander keertje langs kom.  :'(

Ik krijg het idee van die 4 grote Kappa's ( voorheen stonden er Jamo's naast je ), de bijpassende Kappa center en een HD XBox360 niet uit mijn hoofd!!  8) Ongeveer 1000 meter voor de afslag bedenk ik mezelf en bel snel het thuisfront!!  :o Gelukkig heeft de lieve dame er geen problemen mee! De kids zijn lief aan het spelen en hebben dus te weinig tijd om me te missen.  :) Nog net op tijd kunnen we onze koers aanpassen en begeven we ons richting Reza's Palace!!! Mijn enthousiasme is niets minder dan mijn eerste bezoek aan de beruchte HT zolder! Al was het alleen al om het feit dat ik geen 37 kg zware REL naar boven hoefte te sjouwen dit keer.  ;D

We komen aan op de gewenste locatie. Reza toont me eerst de nieuwe TV in de woonkamer. Het apparaat lijkt het zonder twijfel prima te doen! De elders omschreven klachten denk ik makkelijk te kunnen weerleggen.  ;) Er zijn slechts een aantal zenders die er wat slechter uit zien, maar dat bewijst alleen maar dat het signaal van die zenders beperkter is en dat de TV het prima doet!  ^-^ Het digitale signaal geeft wel een beter plaatje dan het analoge signaal. Het enige waar we naar kunnen blijven zoeken is de knop om de Samsung geheel van zijn stroomvoorziening te beroven...  ??? ???

We besluiten voor goud te gaan en we verplaatsen ons naar de zolder. De reis is inderdaad een stuk simpeler zonder de REL in je handjes. De REL is niet extreem groot ( 40x40x40cm ) maar het is met mijn korte armpjes lastig vast te houden. Dit keer dus niet.  ::)

Boven aangekomen stap ik de verduisterde ruimte in en ik kijk meteen 1 van de forse Kappa's in het gezicht. Hij heet me welkom en beloofd me dat ik niet voor niets gekomen ben. De Kappa's zijn fors groter dan de Jamo's. Ze zien er een stuk beter, steviger en serieuzer uit.  8) Recht onder het scherm is de Kappa center opgesteld. De vorige center had een onverwachte indruk op me gemaakt. Die indruk werd niet opgewekt door het voorkomen van de speaker, maar door het geluid die hij voortbracht. De Kappa is anders. Hij ligt daar dreigend op de loer en neemt je meteen in zijn vizier! Klaar om je van de bioscoopstoel af te meppen!  :-\ Prachtige vorm van intimidatie.

De boel wordt opgestart en we beginnen met wat HD streams om mij er maar weer eens op te wijzen dat ik een leuk schermpje heb thuis, maar dat het gras bij de ( verre ) buren groener is!  ::) Daarnaast heb ik nog geen HD bron aangesloten. De Pana en de Snazio geven mij de indruk dat ik nog lichtjaren achter loop op de HD ontwikkelingen. Reza laat wat leuk HD materiaal voorbij komen waaronder een paar clips van Rihanna, en Jessica Simpson.  :-* Ook passeren er wat HD trailers om mij te imponeren. Vooral de trailer van Transformers doet het goed bij me.  8) We hadden heel even wat kleine probleempjes met het streamen van het materiaal, maar dit mocht de pret niet drukken! ( Dit lag, op 1 moment na, aan het materiaal zelf! )

We nemen even wat dvd's om vergelijkingen met de vorige ronde te maken. Even concentreren op het geluid en dus proberen het fantastische plaatje van de Panasonic te negeren. Heat gaat erin en we kijken de scène. Er staat geen sub in de ruimte dus de vier Kappa's moeten al het werk doen. Geloof me maar op mijn woord dat er geen SVS of REL nodig hier in het HT walhalla van Reza!! Wat hebben die Kappa's toch een kracht! Dit zijn echt full range speakers die geen frequentie lijken te missen! Elke klank uit elke hoek komt even sterk door de kamer heen denderen!! Heb je ooit in de ring gestaan?  ::) Die eerste keer dat je er stond werd je bedolven onder een regen van klappen.  :-\ Je had geen idee waar ze vandaan kwamen of wat je overkwam... Dit is waar de Kappa's toe in staat zijn!  :-X Eigenlijk moet je dus een beetje sado masochistisch ingesteld zijn om dit lekker te vinden... en wat vond ik dat lekker. En dit was al de tweede keer die dag! De tikken die ik heb ervaren bij Molle stonden natuurlijk nog vers in mijn geheugen!  ;D

Zoals ik al zei had de vorige center mij al verbaasd met zijn kwaliteiten. De Kappa is nog een stuk beter!! Voller, sneller, sterker en nog meer in controle. De nieuwe center komt geheel overeen met het geluidsbeeld van de vier mastodonten. 8) Deze mocht niet ontbreken en hoe goed de oude ook was.. Hij zou het niet gered hebben tussen de andere kanalen.

Als laatste zetten we de XBox 360 aan. Ik heb nooit eerder op een groot scherm in HD gegamed, dus ook dat is een nieuwe ervaring voor me. De 360 ziet er goed scherp uit op het beeld en ook het geluid is sterk en zuiver. We hebben drie spellen bekeken. Een rallyspel ( was het ColinMcRae?? ) dat zowel op beeld als op geluid indruk op me maakte. Het beeld verloopt soepel en is vele malen scherper dan bijvoorbeeld GT4 op de PS2 welke ik vaak speel.  8) Wat me akoestisch opvalt is dat er een realistisch geluid is gekozen voor de geluiden van grind en vuil dat in de wielkasten gesmeten wordt en de aandrijf- en schakelgeluiden.

Reza dropt me vervolgens midden in een oorlogszone in CallOfDuty2. Leuk..  :-X Zeker nadat we in het Pitch Black theater de ontnuchterende beginfase van Saving Private Ryan hebben gezien! Ook hier weer het gevoel dat je van alle kanten belaagd wordt!  >:D Het enige wat mist is de instinctieve angst om erbij neergeschoten te worden...  :o De surroundbeleving is hier sterker dan in een racespel. Je bent snel geneigd om achter je te kijken en te gaan zoeken naar de aanvaller achter die Kappa!  >:D

Het laatste kunstje dat de Xbox mag vertonen is MotoGP6. Iets wat ik Reza volgens mij niet verteld heb is dat ik hier serieus even aan moest wennen! Het grote scherm en de enorme bewegingen die je virtueel maakt zorgden ervoor dat ik even moest "positioneren"! Mijn hersenen zijn niet makkelijk van de wijs te brengen, maar hier werden ze toch overtuigd van beweging die er geenszins was!!  :-[ Een gevoel van duizeling nam controle over me. Even goed knipperen met de ogen en naast je kijken naar vaste objecten verhielpen dit euvel gelukkig al snel!!  :P

Helaas moest ook aan deze vervolg Meet&Greet een einde komen.  :'( Na MotoGP6 besloten we om er mee te nokken ( voor deze keer ). Ik ben bang dat Reza nog wel vaker last van deze kleine ninja zal krijgen..  >:D

Reza nam zelfs nog de moeite om me een eind de goede richting in te helpen door me op Rotterdam centraal te dumpen. Hier namen we afscheid en was mijn indrukwekkende HT dag tot een einde gekomen.

Reza het was wederom erg gezellig en ik ben je zeer dankbaar voor de hele dag HT plezier!!  O0


Sayonara,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fransvis

wederom leuk verhaal LittleNinja.... 8)

reza

 ;D ;D ;D

Erg leuk Dennis ;D maar zoals jij het schrijft durft straks niemand meer langs te komen bij mij met die Kappa,s op zolder ;D



Zoals eerder gezegd je bent welkom, en we zullen elkaar zeker weer opnieuw zien ;)


groetjes Reza
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het spel was indd de nieuwe Collin mc(crash ;D)  : DIRT
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

#4
Quote from: Fransvis on May 30, 2007, 23:49:07
wederom leuk verhaal LittleNinja.... 8)

Thanks Frans.  ;)  Je was er snel bij trouwens! Ik wilde de "links" er nog in zetten en jij had het verhaal al weer bijna af!  ;D   Ik hoop nog veel Meet&Greets te kunnen beleven en te beschrijven. Wanneer mag ik wegkwijlen in Kelmond???  :P   ;)  Of ben ik nu te brutaal?  :-[

Quote from: reza on May 30, 2007, 23:58:07
;D ;D ;D

Erg leuk Dennis ;D maar zoals jij het schrijft durft straks niemand meer langs te komen bij mij met die Kappa,s op zolder ;D



groetjes Reza

Dat zal wel meevallen Reza.  ;D  Ik denk dat ze er een diep respect voor de Infinity's aan over houden..  8)

Quote from: reza on May 30, 2007, 23:59:51
Het spel was indd de nieuwe Collin mc(crash ;D)  : DIRT

Ja... Met de controller in mijn handen werden beide racespellen omgetoverd in "crash" versies!!  ::) :D

Groet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

molle

Mooie tekst weer Dennis 8) Nooit aan gedacht om boeken te schrijven ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

LittleNinja

Quote from: molle on May 31, 2007, 13:34:03
Mooie tekst weer Dennis 8) Nooit aan gedacht om boeken te schrijven ;D

Ik vind het schrijven inderdaad erg leuk.. Helaas is mijn taalkundigheid niet voldoende.
In het verleden heb ik wel eens getracht de stap te maken.  ;)

Wie weet krijg ik door de Meet&Greets nog eens de mogelijkheid om een bijdrage te leveren richting www.hifi.nl of iets in die geest.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Dat zou indd erg cool zijn, om daar voor te mogen schrijven.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mikeske

Quote from: LittleNinja on May 31, 2007, 14:10:03
Ik vind het schrijven inderdaad erg leuk.. Helaas is mijn taalkundigheid niet voldoende.
In het verleden heb ik wel eens getracht de stap te maken.  ;)

Wie weet krijg ik door de Meet&Greets nog eens de mogelijkheid om een bijdrage te leveren richting www.hifi.nl of iets in die geest.  ;)

ga ervoor  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

donaldk

Quote from: LittleNinja on May 31, 2007, 14:10:03
Ik vind het schrijven inderdaad erg leuk.. Helaas is mijn taalkundigheid niet voldoende.
In het verleden heb ik wel eens getracht de stap te maken.  ;)


Hmm, daar zijn editors toch voor...

reza

Misschien wilt hij dat wel worden?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on June  2, 2007, 11:20:51
Misschien wilt hij dat wel worden?

Zoals ik al zei.. mijn taalkundigheid is niet sterk genoeg.  :-\

Daxie is er wel sterk in!! Vond het een mooi stukje!!  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

daxie

Thnx, ik vind het altijd leuk dergelijke uitgebreidere stukjes te lezen, en het is een plezier voor me om ze te schrijven. Vroeger in de school was dit ook al een van mijn favoriete onderdelen, zowel in het engels als het nederlands, frans lukte heel wat minder... Ik heb alleen de neiging nogal voluit te schrijven. Geef me de opdracht om 2 bladzijden vol te schrijven over pakweg een baksteen, en het lukt me wellicht wel. Soms is dat goed, soms wat minder goed. Je moet de vaart er voldoende inhouden om je publiek niet te verliezen, zeker in een internetcontext.

Dat maakt het allemaal wat minder droog, en zorgt voor een noot humor, wat emotie tussen al deze techniek staat niet mis, toch?

Mja, besprekingen en verslagen schrijven is altijd wel al iets geweest waarvan ik zei: "als iemand me vraagt om het te doen, onmiddellijk", maar een boek schrijven zoals hier gezegd wordt is een gans ander huzarenstukje hoor.

Nou, mooi stukje hoor LJ, en als wij belgen ooit eens het geluk mogen kennen bij Reza's terecht te komen...

groetjes,

Wouter

gvy

Quote from: daxie on June  2, 2007, 18:22:45
Ik heb alleen de neiging nogal voluit te schrijven. Geef me de opdracht om 2 bladzijden vol te schrijven over pakweg een baksteen, en het lukt me wellicht wel. Soms is dat goed, soms wat minder goed. Je moet de vaart er voldoende inhouden om je publiek niet te verliezen, zeker in een internetcontext.

groetjes,

Wouter

OK dan ,
2 bladzijden over mijn Navman  >:D >:D ;D

Geert

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

reza

Quote from: daxie on June  2, 2007, 18:22:45

Nou, mooi stukje hoor LJ, en als wij belgen ooit eens het geluk mogen kennen bij Reza's terecht te komen...



Jullie Belgen zijn welkom hoor ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

daxie

Quote from: gvy on June  2, 2007, 18:26:52
OK dan ,
2 bladzijden over mijn Navman  >:D >:D ;D

Geert

Komt eraan, navman icm320 was het he :-) (geef me wel even, als ik even een half uurtje vind :-)

reza

Ik heb ook de DVD van Kraftwerk ( minimum maximum ) gehaald en die klinkt echt SUPER O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

daxie

Quote from: reza on June  3, 2007, 20:48:55
Ik heb ook de DVD van Kraftwerk ( minimum maximum ) gehaald en die klinkt echt SUPER O0

ja, sinds ik hem gehoord heb bij Sven wil ik die ook wel even volledig beluisteren

reza

Je moet er wel van houden ;) Maar er staan zeker wel een paar nummers op die echt heel erg goed klinken!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Ik vond Kraftwerk bizar goed klinken, maar ik kan het niet kopen. Daarvoor doet het me verder te weinig en geef ik te weinig demo's.  ;D

Daarnaast verbaas ik me iedere keer weer hoe doods die lui staan te genieten van hun muzikaliteit... maar dat is misschien iets duits..  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

dat klopt ze staan er heel dood bij :-\ :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

#22
Quote from: reza on June  4, 2007, 13:55:16
dat klopt ze staan er heel dood bij :-\ :D

Feestbeesten.....  ;D





( Hoe komen blanken toch aan het imago dat ze niet kunnen dansen..  :P  ;D )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Ho ho dan moet je mij eens zien :P :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on June  4, 2007, 14:28:09
Ho ho dan moet je mij eens zien :P :D

NIet om het één of ander maar ik weet niet of ik dat wel wil zien...  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"