LittleNinja's eerste Meet & Greet at Reza palace!!

Started by LittleNinja, February 28, 2007, 13:34:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Het stond al een tijdje in de planning, maar Reza en zijn Ruth vonden het nodig om eerst te gaan trouwen en naar de US op huwelijksreis te gaan.

Inmiddels was het al weer februari en kreeg ik zelf eindelijk de tijd om een keer een afspraak te maken. Het was geen probleem. de deur lijkt altijd open te staan bij huize Reza.

Het zou een kort bezoek in de avonduren worden. Een tochtje van 40 km en ik arriveerde afgelopen maandag om 20.00 uur op de plek van bestemming. Handig genoeg had ik geen huisnummer opgeschreven, maar gelukkig wist Reza me naar de juiste voordeur te begeleiden.

De deur ging open en ik werd welkom geheten door de man des huizes. Even de REL uit de auto getild ( met 37 kg toch meer dan de helft van mijn eigen gewicht ) en mee naar binnen genomen. Leuk zo'n HT op zolder....

Even kennis gemaakt met de baas in huis en vervolgens gingen Reza en ik richting HT. We liepen naar binnen in de mooi donkere ruimte. Het geheel geeft een echte huiselijke HT sfeer! Ik kan me voorstellen dat Reza hier uren in door kan brengen!! Wat dat betreft had ik verwacht dat de computer ( i.v.m. het forum ) ook in zijn HT zou staan.. Waarschijnlijk om het contact met de rest van de wereld te behouden is ervoor gekozen om dit niet te doen.

Wat zijn die Infinity's toch imposante speakers!! Echte mooie zware kwaliteit, zoals Infinity vroeger maakte. Voor zover ik weet pakt Infinity het tegenwoordig niet meer zo aan... ( Correct me if I am wrong.. )

We keken even rond en ik kreeg wat uitleg. Reza is echt een gezellige en openhartige kerel die met gemak een gesprek met je aan gaat! Eerlijkheid ten top want hij geeft gewoon zijn mening zonder deze in te pakken in schuiltaal. Ik kon het in ieder geval goed met hem vinden!! Dat blijkt ook wel, want we hebben uiteindelijk meer zitten praten over van alles en nogwat dan dat we hebben zitten HT'en ( een werkwoord alleen gebruikt op deze site.. ).

Uiteraard heeft zijn HT wel de aandacht gekregen die het verdient!! Aangezien ik al verwachtte dat Reza een grote collectie films en muziek zou hebben, had ik zelf geen materiaal meegenomen.

Als eerste gaat Kane in de speler... Mijn eerste kennismaking met een projector van kwaliteit.. Ik vond het al een erg mooi plaatje, ondanks dat het gewoon SD betrof. Al helemaal vanwege het formaat en de afstand waarop je van het scherm verwijderd bent. Reza stelde me gerust en beloofde nog veel mooiere dingen te gaan tonen.

Dan nog het geluid!! Ooit was ik "verliefd" geworden op Infinity's toen ik de Kappa's had horen spelen.. Toen ik vervolgens een tijd erna zelf een set Overture's kocht, was ik eigenlijk telleurgesteld in het merk! Maar nu ik Reza's Kappa's weer hoorde spelen..... tjonge jonge wat een helderheid!!! Ik dacht meteen aan de B&W CDM NT9's die thuis staan en begon te twijfelen aan mijn keuze.. Gelukkig weet ik dat de B&W's ook ( veel ) beter kunnen klinken dan ze nu doen door o.a. een betere amp en bron erop te zetten.. dus die stap ga ik echt wel maken zodra de financiële ruimte dit toelaat!! Toch is er iets wat ik niet kan compenseren. Dat betreft de ruimte. Reza's ruimte klinkt erg goed en gecontroleerd. Er ligt dikke vloerbedekking met isolatie op de vloer en die zorgt voor de juiste demping van het geluid. Ik merk heel sterk dat het in onze "harde" ruimte erg rommelig is wat betreft de reflecties. Helaas kunnen wij geen vloerbedekking plaatsen vanwege de astma van mijn vrouw.. maar ik twijfel er wel sterk over om een dik kleed neer te gaan leggen. ( Meer adviezen zijn natuurlijk ook welkom! )

Terug naar de Infinity's en de Denon... Echt prachtig!! Wat heb ik toch een respect voor de Kappa's!! Uiteraard even wat verschillende dvd's erin en lekker genieten van het grote beeld dat de Panasonic weet neer te zetten. De beamer is (on)opvallend stil!! Weer een ouderwetse opvatting om zeep geholpen!

Dan komt Reza met hetgeen waarvoor we eigenlijk zouden afspreken...... HD!!
De Lacie en de Snazio beginnen hun spel en we starten met Christina's concert... WOW!!! Dat is ff gaaf!!! Wat een vreselijk strak en helder plaatje!!!! ( Ik heb het over het beeld maar Christina was trouwens ook erg goed.. ) Van zoveel beeldinformatie was ik me nooit bewust... haartjes op de armen, de tekening in de iris van de ogen, poriën... Wat is HD toch vreselijk mooi!!! En waarom heb ik het nog niet?!?!?!

Uiteraard had ik de REL niet voor de gein meegenomen, dus die moest ook nog even zijn kunstje doen. We begonnen er veel te laat mee, dus we moesten het allemaal even snel aansluiten en luisteren. Ik twijfelde of het überhaupt nodig zou zijn in combinatie met de Kappa's en deze ruimte. We hebben ( vanwege de tijd ) niet de moeite genomen om de REL goed in te stellen en dus gewoon laten spelen. De REL bood wel wat meer diepte maar overtuigde ons beide niet helemaal. We hebben afgesproken dat we het nog een keertje over doen en dat we dan echt gaan kijken of het meerwaarde geeft.

Op een gegeven moment zetten we een punt achter de luister- en kijksessie en verplaatsen ons naar de woonkamer. Daar hebben we nog ruim een uur zitten "afsluiten" met gezellige praat en mooie verhalen/belevenissen. Net na middernacht nemen we afscheid en begin ik aan de terugreis. Al met al een hele leuke ( voor mij eerste ) meet & greet!!

Bedankt Reza ( & Ruth ) voor de gastvrijheid en de gezellige avond!!

Groet,
LittleNinja


Het verhaal kreeg een staartje! Kijk bij The Return to Reza's Palace
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Leuk verslag, en zo te lezen kwamen jullie flink tijd tekort :D

reza

Hoi Dennis ;)

Erg leuk stuk heb je geschreven ;D Eigenlijk precies zoals het gegaan is. De volgende keer spreken we gewoon s,middags al af, dan kunnen we nog meer praten ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on February 28, 2007, 13:55:47
Hoi Dennis ;)

Erg leuk stuk heb je geschreven ;D Eigenlijk precies zoals het gegaan is. De volgende keer spreken we gewoon s,middags al af, dan kunnen we nog meer praten ;D

Reza!

Goed plan inderdaad.

( PM )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vieze freddie

DAMN!!!!
gaat weer geld kosten als ik jouw speakers heb gehoord  :-[
(als ze echt zó goed klinken)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Audiofiel

Leuk verslag Dennis! Ik vind het altijd leuk om te lezen dat anderen ook zo enthousiast met de hobby bezig zijn. Voor mij zijn de bezoekjes één van de leukste onderdelen van de hobby! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Fransvis


LittleNinja

Quote from: Audiofiel on February 28, 2007, 19:03:21
Leuk verslag Dennis! Ik vind het altijd leuk om te lezen dat anderen ook zo enthousiast met de hobby bezig zijn. Voor mij zijn de bezoekjes één van de leukste onderdelen van de hobby! :D

Thanks! Tja.. het is ook een super leuke hobby. Mijn enige frustratie is een tekort aan financien..  ::)
Maar goed, ookal zou je € 5000,- per maand netto overhouden, dan nog leef je er zodanig naar dat je ook dan weer tekort komt.. ( verwacht ik  ::) )
Mochten er mensen zijn met die ervaring maar een andere mening hebben... zegt u het maar.  ;)

Dit was mijn eerste bezoek aan een medeforummer en een tweede is onderweg ( even los van de waarschijnlijke herhalingsbezoeken aan Reza  ;D ).. Maar ik vind het moeilijk om over een bezoek te beginnen..  :-\  Daarnaast vind ik dat ik te weinig HT beleving kan terug bieden..  :-X  Maar dat komt echt wel goed met tijd.  ;)

Ik vind het vooral ook leuk om de persoon achter de "nick" te leren kennen.. Volgens mij leeft er een gigantische diversiteit aan personages op het forum. In veel gevallen zullen we door verschillen in karakter, levensstijl en opvattingen elkaar normaal gesproken niet eens leren kennen. Echter vanuit het forum lijken we elkaar hier wel een kans te willen geven en brengt het forum wel al deze verschillende mensen bij elkaar. Grappig.  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Quote from: LittleNinja on February 28, 2007, 20:26:39
Maar ik vind het moeilijk om over een bezoek te beginnen..


 
Gewoon vragen ;D Heb ik bij Fransvis ook gedaan, trouwens bij Pim,en Molle ook. Ik denk dat het wel heel gek moet lopen, als je ergens niet welkom bent. Ik heb het nog maar bij 1 iemand gehad die niet wil dat ik langskom ;)
Misschien maar beter ook.


We willen allemaal onze hobby met elkaar delen. niet alleen op het net, ook in het echt!!

@
Little Ninja,

Je kan ook kijken bij ''wie heeft welke projector'' Daar achter staan de smily,s en kan je zien of je ergens welkom bent ;)
Zo heb ik het ook bij Pim gedaan. mailtje gestuurd, en gevraagd of ik langs kon komen.

Meestal worden die bezoekjes heel gezellig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Pim

Was idd erg gezellig ;)
Maar zo te zien moet ik bij jouw nog eens komen luisteren naar al je upgrades.

Pim
denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

reza

Quote from: Pim on March  1, 2007, 13:20:21
Was idd erg gezellig ;)
Maar zo te zien moet ik bij jouw nog eens komen luisteren naar al je upgrades.

Pim


;D
Je bent wederom welkom ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rappie

#11
Quote from: reza on March  1, 2007, 15:23:07
;D
Je bent wederom welkom ;)
Ik hou me ook aanbevolen voor een meet en greet met de nieuwe aanwinsten erbij .... een keer een HTForum HT meet en greet dag houden ;D
Eigenaar van Paulthé

jowi

Quote from: reza on February 28, 2007, 21:26:31
Gewoon vragen ;D Heb ik bij Fransvis ook gedaan, trouwens bij Pim,en Molle ook. Ik denk dat het wel heel gek moet lopen, als je ergens niet welkom bent. Ik heb het nog maar bij 1 iemand gehad die niet wil dat ik langskom ;)
Misschien maar beter ook.
Kindertjes die vragen worden overgeslagen ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het wordt nog druk zo op dat kleine zoldertje ;D


ps Morgen weet ik of ik nog een paar 7.2i heb ;D ( waarschijnlijk wel )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on March  1, 2007, 15:34:08
Het wordt nog druk zo op dat kleine zoldertje ;D


ps Morgen weet ik of ik nog een paar 7.2i heb ;D ( waarschijnlijk wel )

Ik neem bizar weinig ruimte in, dat weet je..  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Rappie on March  1, 2007, 15:29:35
Ik hou me ook aanbevolen voor een meet en greet met de nieuwe aanwinsten erbij .... een keer een HTForum HT meet en greet dag houden ;D


goed plan  :)



Groet, Sjors

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Quote from: reza on March 30, 2007, 17:02:11
Vanavond maar eens kijken bij Little Ninja ;D

Is ie thuis vanavond dan??  ::)  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Wel een beetje tragisch dat de dvd speler geen CD-R pakte....  :-[
Maar misschien was het beter zo, anders hadden we nu nog zitten luisteren en kijken!!  ;D

Het was weer "ouderwets" gezellig!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"