Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on October  2, 2011, 12:03:04
Klopt! Goed dat je het zegt, ik moet nog een PM sturen ;)

Hoe wil jij een PM sturen terwijl jij hem nog niet hebt  :D. Hij is nog niet leverbaar dat hebben ze je toch doorgegeven  ;) :D.
Geen fatamorgana's krijgen he ;)  :tongue2: :laugh:

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: high-q on October  2, 2011, 16:06:57
nav jouw laatste post in mijn topic, zie ik hier niet dat jij moeite hebt met beschrijven wat je hoort  ;)
Dank je! Dat is wel het voordeel als je met zijn 2-en bent, net zoals jij met Maurits. Dan kan je nog even discussiëren over wat je nu precies hoort.

Quote
Mooie discussie trouwens over speaker plaatsing. Ben net bezig met lezen over dit onderwerp in het boek Get Better Sound. Hierin staat precies aangegeven wat PM en Midcall hebben gepost. Hopelijk kom je met het verplaatsen van je speakers tot een ruimtelijker stereo weergave waar het geluid mooi los van de luidsprekers komt.
Verplaatsen van mijn speakers gaat echt niet lukken zonder de ruimte af te breken en opnieuw op te bouwen ;) En dat gaat me toch net 1 brug te ver :D

Quote
Wat je zegt over het laag en het nodig hebben van je sub icm de Marantz klinkt herkenbaar. Onlangs liep ik tegen hetzelfde aan met de AVR600. Bij stereoweergave met de Arcam miste ik de sub ook niet. Zo zie je dat het power gedeelte in opstelling een groot verschil kan maken. Op naar de PM15S2 ;D
Ja, misschien nog maar 4 weken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on October  2, 2011, 16:43:57
Hoe wil jij een PM sturen terwijl jij hem nog niet hebt  :D. Hij is nog niet leverbaar dat hebben ze je toch doorgegeven  ;) :D.
Geen fatamorgana's krijgen he ;)  :tongue2: :laugh:


:clapping: Het kan nog leuker. Ik kan PM een PM sturen met een vraag over de PM. Dan verwar ik waarschijnlijk nog meer mensen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on October  2, 2011, 20:16:11
:clapping: Het kan nog leuker. Ik kan PM een PM sturen met een vraag over de PM. Dan verwar ik waarschijnlijk nog meer mensen :D

:clapping: :clapping: :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Quote from: HTip on October  2, 2011, 20:16:11
:clapping: Het kan nog leuker. Ik kan PM een PM sturen met een vraag over de PM. Dan verwar ik waarschijnlijk nog meer mensen :D

Maar als je PM een PM hebt gestuurd met een vraag over de PM, dan antwoord PM waarschijnlijk ook terug met een PM met een antwoord over de PM......pfffffffffffffff  :wacko:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje


HTip

Quote from: Madhouse on October  2, 2011, 20:33:04
Maar als je PM een PM hebt gestuurd met een vraag over de PM, dan antwoord PM waarschijnlijk ook terug met een PM met een antwoord over de PM......pfffffffffffffff  :wacko:
:clapping: :clapping: :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

KIK

zo hele topic van je maar eens door gekeken!
dat was opzich al een klus..

maar wat een mooi project zeg:)
echt erg mooi...
Onkyo: TX-NR 809 Front: Jamo C809 Rear: C803 Center: C80Cen Subwoofer: TMA Twister 8000 TV: Samsung UE46D6500 Humax: 5200 Mac Mini 2014 late 2,8 Ghz NAS Synology DS3612 + 4GB Ram + 10x WDREDPRO 4TB

larzie

Ik heb maar even vluchtig de Donald Duck versie van het proces doorgelezen op het andere forum. Alleen zelfs dat wat met 19 gevulde pagina's bijna nog een groot donald duck vakantieboek. Wat een enorm proces je ruimte zo te maken als dat jij het hebt weten te realiseren. Mijn complimenten! :clapping: Het is echt waanzinnig geworden. Ben benieuwd hoe het straks bij een maat van me gaat worden ook. (High-q op dit forum) Die room wordt ook waanzinnig volgens mij.  Ik hou het voorlopig echter maar bij mijn livingroom hometheater ipv echt een dedicated room. Ook vanwege het niet aanwezig zijn van echt een dedicated room... of ik zou het op de zolder moeten doen, maar ga niet elke keer op zolder zitten om een film te kijken of muziek te luisteren :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Quote from: larzie on October  3, 2011, 21:01:31
Ik heb maar even vluchtig de Donald Duck versie van het proces doorgelezen op het andere forum. Alleen zelfs dat wat met 19 gevulde pagina's bijna nog een groot donald duck vakantieboek. Wat een enorm proces je ruimte zo te maken als dat jij het hebt weten te realiseren. Mijn complimenten! :clapping: Het is echt waanzinnig geworden. Ben benieuwd hoe het straks bij een maat van me gaat worden ook. (High-q op dit forum) Die room wordt ook waanzinnig volgens mij.  Ik hou het voorlopig echter maar bij mijn livingroom hometheater ipv echt een dedicated room. Ook vanwege het niet aanwezig zijn van echt een dedicated room... of ik zou het op de zolder moeten doen, maar ga niet elke keer op zolder zitten om een film te kijken of muziek te luisteren :)
Ach, of je nou naar de kelder gaat of naar zolder, gewoon doen joh!  :tongue2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: KIK on October  3, 2011, 10:13:20
zo hele topic van je maar eens door gekeken!
dat was opzich al een klus..

maar wat een mooi project zeg:)
echt erg mooi...
Bedankt voor het compliment! Het topic helemaal doorkijken is zeker een klus, maar nog altijd minder dan de realisatie ervan :D

Quote from: larzie on October  3, 2011, 21:01:31
Ik heb maar even vluchtig de Donald Duck versie van het proces doorgelezen op het andere forum. Alleen zelfs dat wat met 19 gevulde pagina's bijna nog een groot donald duck vakantieboek. Wat een enorm proces je ruimte zo te maken als dat jij het hebt weten te realiseren. Mijn complimenten! :clapping: Het is echt waanzinnig geworden. Ben benieuwd hoe het straks bij een maat van me gaat worden ook. (High-q op dit forum) Die room wordt ook waanzinnig volgens mij.  Ik hou het voorlopig echter maar bij mijn livingroom hometheater ipv echt een dedicated room. Ook vanwege het niet aanwezig zijn van echt een dedicated room... of ik zou het op de zolder moeten doen, maar ga niet elke keer op zolder zitten om een film te kijken of muziek te luisteren :)
LOL!! Jij ook bedankt voor de complimenten! Ik krijg het er warm van :wub: Ik had vanaf het begin het idee om het in 1 keer goed te doen. Dat doe ik met veel dingen, dus ook een bioscoop en daarom heeft het ook zo lang geduurd. Ben ook erg trots dat we dit hebben kunnen realiseren. Het verplaatsen naar een andere ruimte om te genieten van film, muziek of een spel zien wij echt niet als een nadeel. Je kan het een beetje vergelijken met als je naar de bioscoop of een concert gaat. Met als enige verschil dat wij alleen de trap af hoeven ;D Gaan we zometeen ook weer doen. Dit keer om verder te gaan met LA Noire...

High-Q krijgt zeker ook een prachtige ruimte. En met het tempo waarmee hij gaat is bewonderenswaardig!

Quote from: Martijn90 on October  3, 2011, 21:15:32
Ach, of je nou naar de kelder gaat of naar zolder, gewoon doen joh!  :tongue2:
Mee eens! Als je de kans krijgt, de ruimte en natuurlijk het budget ervoor hebt, dan zeker doen. Krijg je echt geen spijt van!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on October  4, 2011, 19:05:49
Bedankt voor het compliment! Het topic helemaal doorkijken is zeker een klus, maar nog altijd minder dan de realisatie ervan :D
LOL!! Jij ook bedankt voor de complimenten! Ik krijg het er warm van :wub: Ik had vanaf het begin het idee om het in 1 keer goed te doen. Dat doe ik met veel dingen, dus ook een bioscoop en daarom heeft het ook zo lang geduurd. Ben ook erg trots dat we dit hebben kunnen realiseren. Het verplaatsen naar een andere ruimte om te genieten van film, muziek of een spel zien wij echt niet als een nadeel. Je kan het een beetje vergelijken met als je naar de bioscoop of een concert gaat. Met als enige verschil dat wij alleen de trap af hoeven ;D Gaan we zometeen ook weer doen. Dit keer om verder te gaan met LA Noire...

High-Q krijgt zeker ook een prachtige ruimte. En met het tempo waarmee hij gaat is bewonderenswaardig!
Mee eens! Als je de kans krijgt, de ruimte en natuurlijk het budget ervoor hebt, dan zeker doen. Krijg je echt geen spijt van!
Ik begrijp dat jullie ook samen gamen?  :o ;D Denk dat je maar weinig vrouwen als Annet(?) vind! :) Overigens een erg leuke/mooie game.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on October  4, 2011, 19:48:36
Ik begrijp dat jullie ook samen gamen?  :o ;D Denk dat je maar weinig vrouwen als Annet(?) vind! :) Overigens een erg leuke/mooie game.
Klopt! Net een paar uur (met inderdaad Annet ;)) LA Noire gespeeld. Ik met de controller en samen denken we na over de verhoren. En ja, je hebt helemaal gelijk dat ik het erg geboft heb. Als het zo uitkomt dan zit zij ook wel eens achter het stuur om GT5 te spelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on October  4, 2011, 22:03:03
Klopt! Net een paar uur (met inderdaad Annet ;)) LA Noire gespeeld. Ik met de controller en samen denken we na over de verhoren. En ja, je hebt helemaal gelijk dat ik het erg geboft heb. Als het zo uitkomt dan zit zij ook wel eens achter het stuur om GT5 te spelen.
Geweldig  :clapping:

Ik heb net zelf de PS3 uit frustratie uit gezet, F1 op Monaco is niks voor mij, met die korte bochtjes en die uitnodigende vangrails ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Martijn90 on October  4, 2011, 22:24:04
Geweldig  :clapping:

Ik heb net zelf de PS3 uit frustratie uit gezet, F1 op Monaco is niks voor mij, met die korte bochtjes en die uitnodigende vangrails ;D
Zonder stuur bak ik er ook niets van. Ik kan gewoon niet met die controller overweg. F1 heb ik trouwens nog niet met mijn G27 gespeeld. Wordt eens tijd, lijkt me zo...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Quote from: denoontje on October  4, 2011, 23:05:32
Gaan we toch gamen ipv een M&G ;-)
Nee hoor, maar mag wel. Zoals gezegd, jullie bepalen het programma ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on October  4, 2011, 19:05:49
Ik had vanaf het begin het idee om het in 1 keer goed te doen. Dat doe ik met veel dingen, dus ook een bioscoop en daarom heeft het ook zo lang geduurd. Ben ook erg trots dat we dit hebben kunnen realiseren. Het verplaatsen naar een andere ruimte om te genieten van film, muziek of een spel zien wij echt niet als een nadeel. Je kan het een beetje vergelijken met als je naar de bioscoop of een concert gaat. Met als enige verschil dat wij alleen de trap af hoeven ;D

High-Q krijgt zeker ook een prachtige ruimte. En met het tempo waarmee hij gaat is bewonderenswaardig!
Mee eens! Als je de kans krijgt, de ruimte en natuurlijk het budget ervoor hebt, dan zeker doen. Krijg je echt geen spijt van!

Helemaal mijn gedachte: Als je iets doet, doe het dan gelijk (zo) goed (mogelijk). Ontzettend goede keuzes heb je gemaakt qua bouwmateriaal tav flexibiliteit. Mooi ook om te zien dat je er ook daadwerkelijk gebruik van hebt gemaakt met bijvoorbeeld de aanpassing van je projectiewand icm je basstraps.

Een dergelijke ruimte als jij hebt vraagt ook om in gegamed te worden. Ik zie al voor me dat binnenkort bij mij ook vrienden/familie voor de deur staan met een XboX of PS3 onder de arm  :hehe: Mooi ook dat je dat gamen samen met je vrouw doet. Ik ben bang dat als die van mij eenmaal begint, ze er niet meer achter weg komt. Series kijkt ze ook al fanatiek mee  ;D

De bouw van mijn ruimte gaat vrij hard, maar voor mij gaat het niet hard genoeg  :angel: Gelukkig is het in eerste instantie voor mij vrij recht toe recht aan. Geen ingewikkelde akoestische aanpassingen, das iets voor later  ;)

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

frank2

Vooral het verschil is groot, je gaat naar beneden, kale betonnen muren, galm, drempel over beetje donker, deur open en opeens is alle galm weg, zachte verlichting, uitnodigende rode stoelen, warmte.

en dan als het licht uitgaat, binnen 10 seconden zit je IN de film, giga, groots, adembenemend. Ik hoop dat er geen droevige films vertoond worden, want je zit dan meteen te janken....  kortom: het is een belevenis....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Quote from: high-q on October  5, 2011, 09:38:07
Helemaal mijn gedachte: Als je iets doet, doe het dan gelijk (zo) goed (mogelijk). Ontzettend goede keuzes heb je gemaakt qua bouwmateriaal tav flexibiliteit. Mooi ook om te zien dat je er ook daadwerkelijk gebruik van hebt gemaakt met bijvoorbeeld de aanpassing van je projectiewand icm je basstraps.
Thanks HQ! De onzichtbaarheid van de oplossing was 1 van de wensen. Dat dat zo mooi zou lukken (je ziet er nl. helemaal niets van) had ik niet kunnen denken. Het plafond is ook niet echt herkenbaar als akoestische aanpassing. Het enige wat (nu) in het ook springt is de witte basstrap op de achtermuur...

Quote
Een dergelijke ruimte als jij hebt vraagt ook om in gegamed te worden. Ik zie al voor me dat binnenkort bij mij ook vrienden/familie voor de deur staan met een XboX of PS3 onder de arm  :hehe: Mooi ook dat je dat gamen samen met je vrouw doet. Ik ben bang dat als die van mij eenmaal begint, ze er niet meer achter weg komt. Series kijkt ze ook al fanatiek mee  ;D
Is erg verslavend. Vanavond zijn we weer verder gegaan met LA Noire en dat is toch wel erg gaaf. Ik wist dat dat het risico was van een PS3, maar nu Annet gewoon meedoet is dat minder een issue.

Quote
De bouw van mijn ruimte gaat vrij hard, maar voor mij gaat het niet hard genoeg  :angel: Gelukkig is het in eerste instantie voor mij vrij recht toe recht aan. Geen ingewikkelde akoestische aanpassingen, das iets voor later  ;)
Het had voor ons ook sneller gemogen, maar zorgvuldigheid en afwerking kosten tijd en achteraf zijn we toch heel blij dat we het zo hebben kunnen doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive