Richi's stereo set

Started by Richi, May 16, 2007, 09:39:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Sterkte, wat een beproeving!
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Nogmaals sterkte , wat sterk dat je dit hier deelt met ons.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Marco66

Nogmaals heel veel sterkte samen!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Heavie poep man.

Een van mijn broers heeft down. Is inmiddels ruim 50. Was toen hij geboren werd zo weinig van bekend, dat er werd aangegeven dat hij ws de 30 niet zou halen.

Ook een aantal keer op het randje gelegen (in de eerste jaren) en daar is hij goed doorgekomen. Sinds 2 jaar huidkanker en inmiddels een half jaar vrij hiervan. Hij begint wel oud te worden, dementie verschijnselen....

Moraal van het verhaal (volgens mij ouders...cq moeder): Knokken, knokken en knokken. En iets extra meer dan bij hun "gewone"kinderen. Mijn broer woont nog steeds bij mijn moeder....gaat gelukkig nog goed. Vrijdag weer een uitslag van een scan.

Jullie enorm veel sterkte en heel veel succes.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

 ^^

Top dat je dit deelt. Net aan mijn vrouw voorgelezen. Dat knokken, knokken en knokken herkennen we nu al. Er is gelukkig veel veranderd in 50 jaar. Nu is de insteek: investeren, investeren en investeren. Hoe meer je investeert in een kind met Down, hoe meer er uit komt. Dat zien we bij Niels al. Hij begrijpt veel, doet gebarentaal, begint te kletsen, maar dat alles met hulp van ouders die niet opgeven, fysio, logo en ambulante begeleiding.

En nu dus een nieuwe hobbel om te nemen. Ik hoop en bid dat de effecten van de chemo enigszins zullen meevallen voor hem. En vooral dat de uitkomst goed is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Oh, enne, nu begrijpen jullie het zinnetje in mijn profiel 'Het is maar geluid' misschien ook iets beter.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Quote from: Richi on June  3, 2018, 17:27:13
^^

Top dat je dit deelt. Net aan mijn vrouw voorgelezen. Dat knokken, knokken en knokken herkennen we nu al. Er is gelukkig veel veranderd in 50 jaar. Nu is de insteek: investeren, investeren en investeren. Hoe meer je investeert in een kind met Down, hoe meer er uit komt. Dat zien we bij Niels al. Hij begrijpt veel, doet gebarentaal, begint te kletsen, maar dat alles met hulp van ouders die niet opgeven, fysio, logo en ambulante begeleiding.

En nu dus een nieuwe hobbel om te nemen. Ik hoop en bid dat de effecten van de chemo enigszins zullen meevallen voor hem. En vooral dat de uitkomst goed is.

Mijn ouders hebben het eigenlijk allemaal zelf gedaan. Naast down zo autistisch als een looie deur. Voordeel is dat hij alle vlaggen van de wereld kent, incl landen en hoofdsteden. Al zie je er nu wat rare dingen in komen. Maar hij kan schrijven (al jaren is het top 2000) en dus ook een soort van Engels. Praten, verzorgen etc, allemaal dingen die hij kan (nogmaals..die wel achter uit gaan).

Fietsen doet mijn moeder niet meer en mijn broer dus ook niet.

Maar het lijkt er inderdaad op, dat je als ouders veel kunt bijdragen aan, emotioneel gezien zal mijn broer nooit ouder zijn dan 4 a 6 jaar. Maar goed, hij heeft een mooi leven..ik hoop dat het waardig afloopt. Zowel voor hem als mijn moeder. Die met haar bijna 80 jaar nog steeds knokt voor de dingen die belangrijk voor hem zijn.

Jullie staan aan het begin, men weet meer, maar of dat enig verschil maakt 50 jaar terug...geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sailor Jan

Poe he, heftig! Veel sterkte!
Wees lief voor jezelf

Magura

Heftig! Veel sterkte!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

diceman

 :unhappy:
Man, leven gaat niet altijd over rozen zeg. Heel veel sterkte de komende periode.

bmateijsen

Veel sterkte en kracht voor jullie en voor Niels in de komende tijd!

Richi

Bedankt allemaal. Zit nu aan zijn bed. Bijzonder om te zien hoe kwetsbaar het leven is en je dan te realiseren hoe achteloos er op veel plaatsen op deze wereld mee wordt omgegaan.

Het is toch maar een geluk als je in Nederland geboren wordt, al lijkt niet iedereen zich dat te realiseren tegenwoordig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: chansig on June  3, 2018, 17:34:15
Mijn ouders hebben het eigenlijk allemaal zelf gedaan. Naast down zo autistisch als een looie deur. Voordeel is dat hij alle vlaggen van de wereld kent, incl landen en hoofdsteden. Al zie je er nu wat rare dingen in komen. Maar hij kan schrijven (al jaren is het top 2000) en dus ook een soort van Engels. Praten, verzorgen etc, allemaal dingen die hij kan (nogmaals..die wel achter uit gaan).

Fietsen doet mijn moeder niet meer en mijn broer dus ook niet.

Maar het lijkt er inderdaad op, dat je als ouders veel kunt bijdragen aan, emotioneel gezien zal mijn broer nooit ouder zijn dan 4 a 6 jaar. Maar goed, hij heeft een mooi leven..ik hoop dat het waardig afloopt. Zowel voor hem als mijn moeder. Die met haar bijna 80 jaar nog steeds knokt voor de dingen die belangrijk voor hem zijn.

Jullie staan aan het begin, men weet meer, maar of dat enig verschil maakt 50 jaar terug...geen idee.

Gr. Hans
Respect voor je moeder Hans. De combinatie Down en autisme is ècht heel erg lastig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on June  3, 2018, 17:27:58
Oh, enne, nu begrijpen jullie het zinnetje in mijn profiel 'Het is maar geluid' misschien ook iets beter.  ;)

Herkenbaar, heb met mijn ex 18 jaar dag en nacht voor onze zwaar gehandicapte zoon gezorgd.
18 jaar een baby verzorgen die zelf niks kan maar wel steeds zwaarder en lastiger wordt.
Heeft fysiek en mentaal zn sporen achtergelaten.
Wil jullie wel 1 ding meegeven, schroom niet om hulp te vragen.
Soms kun je het even niet meer alleen oplossen!

Heeft er wel voor gezorgd dat ik nu extra mijn best doe om te genieten vh leven elke dag en dat niets vanzelfsprekend is!
Denk aan jullie, en stay positive!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

KillerbeeNL

Toevallig vandaag op NED1 een documentaire over het Prinses Maxima ziekenhuis in Utrecht.

Indrukwekkende artsen en personeel.

In ieder geval zijn jullie in goede handen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Pfff, heftige verhalen! Heel veel sterkte Richi.

@Hans: nu snap ik die fietstochtjes naar moeder beter, het gaat niet gewoon om het eitje en de koffie  ;):thumbs-up:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fietser

Wat een vervelende berichten. Toevallig gisteren een docu gezien over PMZ. Het lijkt mij dat je zoon daar in goede handen is. Veel sterkte.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een korte update: Niels is thuis, lekker in zijn eigen bedje. Net nog medicijnen toegediend via de sonde. Morgen weer terug naar Utrecht voor de eerste dagbehandeling, voor zijn eerste 'regulier chemo'. Spannend hoe dat zal verlopen. De komende vier weken gaan we twee keer per week naar Utrecht voor chemo, daarna vier weken elke dag en daarna start een ander programma wat afhangt van hoe hij reageert op de behandeling tijdens de eerste 79 dagen.

Zo trots op ons kleine mannetje.  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

KillerbeeNL

daar mogen jullie zeker trots op zijn , goed dat hij weer even thuis is.

Bedankt voor het delen
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Xander32

Quote from: KillerbeeNL on June  7, 2018, 23:46:16
daar mogen jullie zeker trots op zijn , goed dat hij weer even thuis is.

Bedankt voor het delen

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Graphtuner

take care Richi, ik mag er niet aan denken zoiets te moeten doorstaan...
Hopelijk is dat mooie mannetje snel weer beter  :smile:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

BJF

Heel veel sterkte! Moet er niet aan denken dat dit zou gebeuren met een van mijn (klein)kinderen.
NAD M10 V2
Elac FS247