Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

#19825
Vanmiddag een prachtige middag genoten op de wonen en co beurs bij de mensen van Audio Artistiek. Echte ear opener met versterking en speakers van anthem, Audiopysics, Primare burmester.dynaudio en martin Logan. En uiteraard Naim. En tsja...ik begin weer te twijfelen. Ze hadden het ook modulair,mooi opgebouwd met een stream die in elke set hetzelfde
was en daarmee was een zeer goed vergelijk mogelijk. Tsja eh...
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2018, 18:47:08
Vanmiddag een prachtige middag genoten op de wonen en co beurs bij de mensen van Audio Artistiek. Echte ear opener met versterking en speakers van anthem, Audiopysics, Primare burmester.dynavector en martin Lohan. En uiteraard Naim. En tsja...ik begin weer te twijfelen. Ze hadden het ook,modulair,mooi opgebouwd met een stream die in elke set hetzelfde
was en daarmee was een zeer goed vergelijk mogelijk. Tsja eh...

ja wat bedoel je nou?  Naim viel tegen?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19827
Nee...dat bedoel ik niet. Maar veel wat door Edwin was bested voor de beurs was er niet door de levertijden en waren niet op tijd binnen. Doorboor stond er een niet aangesloten atom en weliswaar in een hoekje een Nova maar die waren op speakers aangesloten die zo dood als een pier klonken. Een goede indruk kreeg je er dus niet van.jammer maar is niet anders.

Het viel mij op dat elke set anders klonk maar met een gemeenschappelijke noemer...geeuw. Ongeïnspireerd en vermoeid het hobbelde er een beetje achteraan.geen umpfhhh...
Behalve...de elektrostaten van ML. Die klonken werkelijk prachtig. Open en gedetailleerd. Ik dacht dat het aan de Anthem versterking lag maar Edwin wist mij te verhalen dat dat nu juist de sterke kant van de ML waren. Denk dat ik daar maar eens met Edwin over ga babbelen.

Enne stond ook nog een paar schellak draaiers van onder ander Brinkmann.
Quad vintage.

jpmoree

Fred, ben je weer "on speaking terms" met Edwin. Dat zou mooi zijn! Edwin heeft mij namelijk al aan aardig wat mooie spulletjes geholpen.

Dr.Bedlo

Citaat van: jpmoree op maart 16, 2018, 21:04:08
Fred, ben je weer "on speaking terms" met Edwin. Dat zou mooi zijn! Edwin heeft mij namelijk al aan aardig wat mooie spulletjes geholpen.

Yes...zand over de gehele geschiedenis.
Quad vintage.

jpmoree

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2018, 21:09:03
Yes...zand over de gehele geschiedenis.
Dat siert je Fred! Je bent toch niet (te?) mild aan het worden he, na al die jaren van al dan niet constructieve neteligheid, hahaha!
Mooi, man!

Dr.Bedlo

Citaat van: jpmoree op maart 16, 2018, 21:12:16
Dat siert je Fred! Je bent toch niet (te?) mild aan het worden he, na al die jaren van al dan niet constructieve neteligheid, hahaha!
Mooi, man!

Ach ik word ook een dagje ouder en wil eindelijk eens settelen. En ja ik ben milder geworden. Ga niet meer zo snel meer uit mijn dak.
Quad vintage.

Robiwan

#19832
Citaat van: fred19633 op maart 16, 2018, 21:00:34
Nee...dat bedoel ik niet. Maar veel wat door Edwin was bested voor de beurs was er niet door de levertijden en waren niet op tijd binnen. Doorboor stond er een niet aangesloten atom en weliswaar in een hoekje een Nova maar die waren op speakers aangesloten die zo dood als een pier klonken. Een goede indruk kreeg je er dus niet van.jammer maar is niet anders.

Het viel mij op dat elke set anders klonk maar met een gemeenschappelijke noemer...geeuw. Ongeïnspireerd en vermoeid het hobbelde er een beetje achteraan.geen umpfhhh...
Behalve...de elektrostaten van ML. Die klonken werkelijk prachtig. Open en gedetailleerd. Ik dacht dat het aan de Anthem versterking lag maar Edwin wist mij te verhalen dat dat nu juist de sterke kant van de ML waren. Denk dat ik daar maar eens met Edwin over ga babbelen.

Enne stond ook nog een paar schellak draaiers van onder ander Brinkmann.

electrostaten klinken altijd mooi open maar loopt het laag niet helemaal in de pas. De grote nieuwe Quad esl' type 2912 klonken overall zeer goed vorig jaar tijdens de veldhoven show, met ook een stevig en goed laag.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: fred19633 op maart 16, 2018, 21:18:49
Ach ik word ook een dagje ouder en wil eindelijk eens settelen. En ja ik ben milder geworden. Ga niet meer zo snel meer uit mijn dak.
Toch genoot ik altijd wel van je soms ongenuanceerde uitspraken op dit topic. Mag best nog af en toe, hoor!

Dr.Bedlo

Citaat van: Robiwan op maart 16, 2018, 21:22:01
electrostaten klinken altijd mooi open maar loopt het laag niet helemaal in de pas. De grote nieuwe Quad esl' type 2912 klonken overall zeer goed vorig jaar tijdens de veldhoven show, met ook een stevig en goed laag.

Ja...Vandaar ook dat er een Blaffer onder hing. Het was dan min of meer een Hybride. Maar klonk erg mooi en open. Maar ja....als ik het een en ander lees dan zijn er wel een paar issues die mij zorgen baren. Vocht daar kunnen ze niet over en dat kan bij mij wel eens een probleem vormen om nog maar niet te spreken van de stof. daar schijnen de elektrostaten ook niet vrolijker van te worden.En ja mijn luisterende buurman die wel eens op de koffie komt heeft een pacemaker...en ik weet niet of het een broodje aap is maar als je dan hoort "and now TUBELAR BELLS! En de buurman ligt met een hartaanval dood in de stoel.Tsja...nee dat moet dan ook maar niet.

Robin...heb je niet en audionote tt gehad, Kwa looks ongekend.
Quad vintage.

Robiwan

#19835
Citaat van: fred19633 op maart 17, 2018, 10:17:32
Ja...Vandaar ook dat er een Blaffer onder hing. Het was dan min of meer een Hybride. Maar klonk erg mooi en open. Maar ja....als ik het een en ander lees dan zijn er wel een paar issues die mij zorgen baren. Vocht daar kunnen ze niet over en dat kan bij mij wel eens een probleem vormen om nog maar niet te spreken van de stof. daar schijnen de elektrostaten ook niet vrolijker van te worden.En ja mijn luisterende buurman die wel eens op de koffie komt heeft een pacemaker...en ik weet niet of het een broodje aap is maar als je dan hoort "and now TUBELAR BELLS! En de buurman ligt met een hartaanval dood in de stoel.Tsja...nee dat moet dan ook maar niet.

Robin...heb je niet en audionote tt gehad, Kwa looks ongekend.

klopt de instapper 2e hands. Mwoa bleef kloten aan afstelling subchassis en arm/element, snel weer weggedaan. Koop in hemelsnaam een draaitafel die goed klinkt en waar je bijna niks aan kan instellen! Rega fono MM MKIII erbij en klaar is vinyl Fred. Speel nu met een el cheapo Pro-Ject en die doet precies wat ik ervan verwacht, maar plaatjes draaien op zich staat hier op een lager pitje dan digitaal.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19836
Citaat van: Robiwan op maart 17, 2018, 11:20:21
klopt de instapper 2e hands. Mwoa bleef kloten aan afstelling subchassis en arm/element, snel weer weggedaan. Koop in hemelsnaam een draaitafel die goed klinkt en waar je bijna niks aan kan instellen! Rega fono MM MKIII erbij en klaar is vinyl Fred. Speel nu met een el cheapo Pro-Ject en die doet precies wat ik ervan verwacht, maar plaatjes draaien op zich staat hier op een lager pitje dan digitaal.

2de hands ben ik huiverig voor en ben daar vaak de mist mee ingegaan. Dat doe ik dus niet en zeker niet met platenspelers. Ben het met je eens gewoon een instapper met weinig poeha. voordat je het weet ben ik weer jarenlang aan het klooien met elementjes, naadjes, pre tjes en wat dies mee zij. Heb ik gedaan en de meeste exoten wel gehad, om uiteindelijk weer terug te keren naar mijn eerste platenspeler een techniks DD. Zucht.

Denk aan een project of rega of misschien een aidio technika....de pre m van Naim heb ik weer terug en dat is dus al een begin.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Iemand die weet of Durk de Hey van Real fine audio nog Naim dealer is? Op zijn  website staat het nog wel, maar in de nieuwe dealerlijst van Latham, niet meer.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Nog geen Nova....als de inruilprijs met op voorraad en maandenlang wachten geen e 1800 scheelde dan wist ik het wel.
Quad vintage.

mikeclauw

geduld is een schone zaak ;)

RexManning

Binnenkort verhuizen, dus een nieuwe opstelling. Mijn dure witte naca5 ga ik niet upgraden naar 2x10 meter, daar had ik het budget niet meer voor. Witchhat kabels, van die ex Naim jongens, ik heb de gok maar genomen. Ben benieuwd, zal het laten weten hoe ze bevallen! Oh ja...binnenkort dus een set prachtige witte naca5 kabels met stekkers in de markt  ;)
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Dr.Bedlo

Wees gerust. Heerlijke kabels. Ik heb ze nu nog bij mij xs set. Maar hoor geen verschil met de naca5. Houd echter welmrekening met het minimale aantal meters.bij ikke 3.5 meter aan elke kant.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 23, 2018, 21:51:01
Wees gerust. Heerlijke kabels. Ik heb ze nu nog bij mij xs set. Maar hoor geen verschil met de naca5. Houd echter welmrekening met het minimale aantal meters.bij ikke 3.5 meter aan elke kant.

als je toch geen verschil hoort maakt het aantal meters niks uit ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: Robiwan op maart 23, 2018, 21:55:45
als je toch geen verschil hoort maakt het aantal meters niks uit ;)

Voor mij niet , maar iemand anders kan het verschil misschien wel horen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 23, 2018, 22:01:04
Voor mij niet , maar iemand anders kan het verschil misschien wel horen.

2x5 m is het optimum!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Zal best...maar daar zal,ik geen verschil mee horen. Ging mij voornamelijk om van dat stugge staaldraad van Naim af te komen.
Quad vintage.

RexManning

Minimaal 3,5 wist ik inderdaad, dat precies 5 optimaal zou zijn heb ik nooit eerder gehoord? We gaan het merken in ieder geval, over een weekje of 3. De parketteur is in ieder geval al blij met de flexibelere kabels  8)
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

HuubF

#19847
Citaat van: RexManning op maart 23, 2018, 14:23:11
... Witchhat kabels, van die ex Naim jongens...

Interessant. Ik kom steeds terug bij die $%&*-NACA5 terwijl ik weet dat het zoveel beter kan. Heb je gelijk die Phantom besteld of de goedkopere?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RexManning

De goedkopere uiteraard, want het is juist een budget keuze helaas.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Robiwan

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 10:48:38
Interessant. Ik kom steeds terug bij die $%&*-NACA5 terwijl ik weet dat het zoveel beter kan. Heb je gelijk die Phantom besteld of de goedkopere?

wat kan er beter dan?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2