Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HuubF

#19850
Citaat van: Robiwan op maart 26, 2018, 11:48:08
wat kan er beter dan?

De NACA5 klinkt lekker, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Mijn Audioquest Castle Rock gooit alle ramen en deuren open maar, nadat mijn nieuwe TeddyXP is ingespeeld, klinkt net iets te analytisch. Dus toch maar weer terug naar de NACA5.

Maar ik wil het beide. :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 14:00:12
De NACA5 klinkt lekker, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Mijn Audioquest Castle Rock gooit alle ramen en deuren open maar, nadat mijn nieuwe TeddyXP is ingespeeld, klinkt net iets te analytisch. Dus toch maar weer terug naar de NACA5.

Maar ik wil het beide. :(

Of de audioquest er op houden en teddy er af, heb je waarschijnlijk de match.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Martin!!!

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 14:00:12
De NACA5 klinkt lekker, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Mijn Audioquest Castle Rock gooit alle ramen en deuren open maar, nadat mijn nieuwe TeddyXP is ingespeeld, klinkt net iets te analytisch. Dus toch maar weer terug naar de NACA5.

Maar ik wil het beide. :(

Of de Castle Rock volgens de NAIM specs laten wiren (ik heb je hier al eerder op gewezen).

mainly British stuff

HuubF

Citaat van: Marco66 op maart 26, 2018, 16:02:53
Of de audioquest er op houden en teddy er af, heb je waarschijnlijk de match.

Nee die TeddyXP doet het  na een week inspelen prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Martin!!! op maart 26, 2018, 16:13:54
Of de Castle Rock volgens de NAIM specs laten wiren (ik heb je hier al eerder op gewezen).

Vind ik een groot risico; als het niet werkt is hij onverkoopbaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

solitaire

mmm, volgens mij is de markt voor een alternatief NACA5 best groot :-X
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Citaat van: solitaire op maart 26, 2018, 19:57:45
mmm, volgens mij is de markt voor een alternatief NACA5 best groot :-X

Ok goed punt. Waarom zou de Castle Rock trouwens met een kleine verandering in de draadjes anders klinken?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Met een zogenaamde voedingsupgrade (Naim of ander merk) klinkt in mijn oren bijna altijd wat dunner door de toegenomen resolutie. Ik ben ervan genezen dus die komt hier niet meer te staan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: Robiwan op maart 26, 2018, 20:51:14
Met een zogenaamde voedingsupgrade (Naim of ander merk) klinkt in mijn oren bijna altijd wat dunner door de toegenomen resolutie. Ik ben ervan genezen dus die komt hier niet meer te staan.

Klinkt inderdaad wat dunner. Maar met NACA5 weer in balans. Maar dan weer wel ten koste van wat resolutie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 21:21:50
Klinkt inderdaad wat dunner. Maar met NACA5 weer in balans. Maar dan weer wel ten koste van wat resolutie.

:D :D Staan de speakers zo optimaal mogelijk?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: Robiwan op maart 26, 2018, 22:16:28
:D :D Staan de speakers zo optimaal mogelijk?

Staan al tamelijk dicht tegen de achterwand maar daar kan ik inderdaad wel weer eens mee schuiven. De keuze tussen die 2 kabels is een raar dilemma dat kabel-ontkenners tot waanzin zou drijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 27, 2018, 09:02:54
Staan al tamelijk dicht tegen de achterwand maar daar kan ik inderdaad wel weer eens mee schuiven. De keuze tussen die 2 kabels is een raar dilemma dat kabel-ontkenners tot waanzin zou drijven.

De invloed van correcte plaatsing is groter dan die van het wisselen/upgraden van kabels, echter wel minder leuk om te doen ;) Simpel gezegd beoordeel je momenteel kabels terwijl de plaatsing niet optimaal is. Als je bijvoorbeeld teveel laag hebt door wat voor reden ook dan worden bepaalde frequenties (hoog) meer onderdrukt met een als gevolg een weergave die uit balans is. Dan kan je kabels ook niet geheel eerlijk beoordelen...

Dr.Bedlo

#19862
Er zijn nu eenmaal een hoop mensen die liever duizenden euro's aan kabels weggooien dan in plaats hiervan een paar simpele akoestische maatregelen te nemen die ook nog niets kosten.

Huub..plaats es een foto-van je opstelling.

En nee nog steeds geen Nova...nog even en ik annuleer de hele sjebang.
Quad vintage.

Dey

Afgelopen tijd gezocht naar de reden waarom mijn Naim apparatuur zo 2D, doods en vlak klonk. Na drie keer alle stekkers, kabels en polarisatie gecontroleerd te hebben vond ik de oorzaak: De NAP200 stond met de zijkant van z'n front tegen het audiomeubel aan. Toen de versterker weer keurig in het midden stond kwam er weer leven in de muziek  :headbanging:
Je denkt op een gegeven moment dat het aan je gesteldheid ligt zoals stress of verkoudheid, maar ik verbeelde mij dus niets. Wel bizar dat een contact met het front zoveel hoorbaar gevolg heeft, weer wat geleerd.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Rowdy

Citaat van: HuubF op maart 26, 2018, 20:21:30
Ok goed punt. Waarom zou de Castle Rock trouwens met een kleine verandering in de draadjes anders klinken?
Denk, omdat de kabel getwist is, de capaciteit bij de Naim kabel hoger is dan bij de standaard AudioQuest kabel.

Dr.Bedlo

Audioquest en Naim. Huub wie heeft je dat aangeraden? Lijkt mij een vreemde combi.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op maart 27, 2018, 17:57:51
Audioquest en Naim. Huub wie heeft je dat aangeraden? Lijkt mij een vreemde combi.

Want?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

#19867
Citaat van: Martin!!! op maart 27, 2018, 18:07:45
Want?

Ervaring. Nova weer uitgesteld tot begin april.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Dey op maart 27, 2018, 13:58:00
Afgelopen tijd gezocht naar de reden waarom mijn Naim apparatuur zo 2D, doods en vlak klonk. Na drie keer alle stekkers, kabels en polarisatie gecontroleerd te hebben vond ik de oorzaak: De NAP200 stond met de zijkant van z'n front tegen het audiomeubel aan. Toen de versterker weer keurig in het midden stond kwam er weer leven in de muziek  :headbanging:
Je denkt op een gegeven moment dat het aan je gesteldheid ligt zoals stress of verkoudheid, maar ik verbeelde mij dus niets. Wel bizar dat een contact met het front zoveel hoorbaar gevolg heeft, weer wat geleerd.

Eigenlijk te gek voor woorden natuurlijk >:( Heb ook gekke dingen met Naim meegemaakt, nu ook weer. Kon het bijna niet geloven maar de ND5XS is nogal gevoelig voor de ondergrond. Heb weer een Fraimlite base + level opgesteld en het klinkt echt stukken beter dan op het Ikea meubeltje. Ook nu met de CD5si direct op de ND5XS. De Cd5si en de SN klonken samen wel net zo goed op het Ikea meubel als op het Naim meubel. ND5XS kan gelukkig blijven :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Zucht...ben blij dat ik die twijfel niet heb. Zou allang op de psychiatrie zijn opgenomen,
Quad vintage.

bmateijsen

Dat is de lol van Naim... kan jij je hele muziekcollectie weer gaan ontdekken! Gratis upgrade 8)

Citaat van: Dey op maart 27, 2018, 13:58:00
Afgelopen tijd gezocht naar de reden waarom mijn Naim apparatuur zo 2D, doods en vlak klonk. Na drie keer alle stekkers, kabels en polarisatie gecontroleerd te hebben vond ik de oorzaak: De NAP200 stond met de zijkant van z'n front tegen het audiomeubel aan. Toen de versterker weer keurig in het midden stond kwam er weer leven in de muziek  :headbanging:
Je denkt op een gegeven moment dat het aan je gesteldheid ligt zoals stress of verkoudheid, maar ik verbeelde mij dus niets. Wel bizar dat een contact met het front zoveel hoorbaar gevolg heeft, weer wat geleerd.

Martin!!!

#19871
Citaat van: fred19633 op maart 27, 2018, 18:16:05
Ervaring.

Mijn ervaring is (gelukkig) totaal anders dan de jouwe, gelukkig maar anders zou ik allang op de psychiatrie zijn opgenomen  ;D ;D
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Robiwan op maart 27, 2018, 18:53:52
Eigenlijk te gek voor woorden natuurlijk >:( Heb ook gekke dingen met Naim meegemaakt, nu ook weer. Kon het bijna niet geloven maar de ND5XS is nogal gevoelig voor de ondergrond. Heb weer een Fraimlite base + level opgesteld en het klinkt echt stukken beter dan op het Ikea meubeltje. Ook nu met de CD5si direct op de ND5XS. De Cd5si en de SN klonken samen wel net zo goed op het Ikea meubel als op het Naim meubel. ND5XS kan gelukkig blijven :)

Zal morgen wel weer andersom zijn.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#19873
Citaat van: Martin!!! op maart 27, 2018, 19:29:58
Mijn ervaring is (gelukkig) totaal anders dan de jouwe, gelukkig maar anders zou ik allang op de psychiatrie zijn opgenomen  ;D ;D

Nou of je nou wel gelukkig word van om de dag weer een nieuwe aanschaf en de twijfel 24/7 zoals in jouw geval waag ik te betwijfelen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 27, 2018, 19:33:06
Zal morgen wel weer andersom zijn.

Het staat gelukkig goed aangesloten, altijd al zo geweest ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2