Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Raymond187

En een keuken uit Duitsland kopen? Me neefjes hebben dat ook gedaan en waren een stuk goedkoper uit dan in NL. En de afwerking is TOP.

Crownfire

Quote from: Raymond187 on December 23, 2015, 08:20:38
En een keuken uit Duitsland kopen? Me neefjes hebben dat ook gedaan en waren een stuk goedkoper uit dan in NL. En de afwerking is TOP.

Ik ben er zelf geen voorstander van. Als er iets mis is of kapot moet ook alles via Duitsland geregeld worden.

WickedGame

Zo een weekje aan het inpakken geweest en de set "gedowngrade" naar:

Versterking: Anthem MRX710
Front: B&W805S
Sub: REL Stadium III
Bronnen: Apple TV, Squeezebox Touch

Apparatuur is in de opslag gegaan tot het nieuwe huis klaar is.

WickedGame

Inmiddels ben ik naar het tijdelijke onderkomen over gegaan en is de (temporary) set daar geinstalleerd. Helaas 1,5 week verstoten geweest van internet en tv door een foutje van Ziggo maar dat is nu inmiddels opgelost.

Maar nu toch wat troubles met TV van Ziggo. Heb geen ontvangst van SBS6 en Eurosport en een aantal andere zenders zijn alles behalve stabiel. Heb veel last van blokken of zelfs vastslaande beelden.

Heb vanaf de meterkast de opzetdoos van Ziggo gezet voor internet en tv. Qua internet een prima snelheid, TV had ik eerst aangesloten op de COAX kabel die er hing maar blijkbaar krijg ik dan nergens signaal. Heb om die redden een 5m coax direct van meterkast naar tv getrokken maar dit levert nu dus die blokken op. Heb al even gekeken naar signaalsterkte en die is zwakjes (fluctuerende tussen 45% en max 50%).

Ziggo geeft aan dat ik mijn coaxkabels moet vervangen door kabelkeur kabels, maar had in mijn vorige huis 0,0 issues. Iemand die dit herkenbaar in de oren klinkt?

patsijb

ik heb die smoes ook al vaker gehoord ja..
maar ik zie bij veel mensen blokjes op tv die digitale tv hebben
of zie ik zie verdomd scherp of het is echt zo maar sommige mensen zien t niet
(ik heb gewoon analoog tv by the way)

dvd-fan

bij mij was dat wel het euvel na fusie met upc. Kabel vervangen en alles werkt weer.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

knubbe

Bij mij was het een wifi apparaat (apple tv) wat een vergelijkbare storing gaf.
Heeft me toch ruim 3 maanden gekost voor ik daar achter was :)
Natuurlijk nadat ik allemaal nieuwe kabels had getrokken..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

eduard

Bekabeling en connectors kan zeker een probleem zijn. Niet afgeschermde kabels kunnen last hebben van instraling van oa 4G. Misschien woon je nu dichter bij een telefoon zend mast waardoor je nu problemen hebt met je bekabeling.

WickedGame

Quote from: eduard on January 29, 2016, 00:32:21
Bekabeling en connectors kan zeker een probleem zijn. Niet afgeschermde kabels kunnen last hebben van instraling van oa 4G. Misschien woon je nu dichter bij een telefoon zend mast waardoor je nu problemen hebt met je bekabeling.

Ben gisteren naar de Gamma gegaan en daar kabelkeur connectoren en een kabel gehaald. Eerst de connectoren eens geprobeerd en dit leverde al een aanzienlijke verbetering op. SBS6 en Eurosport ontvang ik nu weer, en de blokken zijn tot een minimum gekomen. Maar goed zoals dus te lezen, een minimum... dus het is nog steeds niet 100% opgelost.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on January 29, 2016, 10:49:38
Hirschmann halen!

Ha Eisse, normaliter zou ik hierin flink investeren. Maar dit huis is van tijdelijke aard, en ga ik er niet teveel aan besteden. Het is nu zo goed als verholpen, alleen sbs6 heft nog wat issues maar die zender kijken wij toch nauwelijks. Dus ik laat het lekker hierbij. In het nieuwe huis zorg ik wel weer voor een fatsoenlijke oplossing.

WickedGame

Nu de CDP-502 verkocht is, toch eens een beetje orienteren om het streamen wat meer body te geven.

De huidige setup voor streamen is:

- NAS Synology
- Squeezebox Touch en Squeezebox Radio
- Cambridge DAC
- Powersupply van CIAudio voor de Squeezebox Touch.

Stel je hebt een max. van 1500,- liever lager en je wil dit gaan vervangen door wat anders waarop zou jullie keus vallen? Belangrijk is dat de bediening eenvoudig is via o.a. ipad/iphone en de ondersteuning voor files (oa ook DSD) goed moet zijn. Uiteraard geluidskwaliteit/Dac kwaliteit is een punt. Maar ben nu nog heel orienterend dus alle suggesties welkom.

denoontje

2e hans linn en minimserver draaien op de symology

WickedGame

Quote from: denoontje on February  5, 2016, 15:13:32
2e hans linn en minimserver draaien op de symology

Linn is een optie uiteraard, maar zijn er nog meet alternatieven?

Heb zelf al ervaring met een PS Audio PWD Dac, en die beviel wel erg goed maar ligt qua prijs aanzienlijk boven budget helaas.

WickedGame

Een vraagje voor de kenners, in hoeverre zou een Naim UnitiQute 2 volstaan als streamer/DAC. Eigenlijk is het een all-in-one dat weet ik, maar is het dan zonde om de versterker niet te gebruiken?

Qua formaat en looks bevalt het apparaat mij wel. Zeker als je nagaat dat ik naar steeds minder devices wil.

Of zeggen jullie pak een andere streamer?

WickedGame


frank2

Vraag kingpin, die heeft zo n apparaat. Weet wel dat draadloos niet vlekkeloos werkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on February 19, 2016, 15:35:52
Vraag kingpin, die heeft zo n apparaat. Weet wel dat draadloos niet vlekkeloos werkt.

Opzich is draadloos geen directe must, in het nieuwe huis worden voorzieningen getroffen voor bedraad netwerk.

Eventuele streamer/dac combo's die mijn aandacht hebben:

- Marantz NA11S1 (Eventueel leuke actie?)
- Naim UnitiQute 2 (Prijs/kwaliteit spreekt mij aan)
- PS Audio PWD + Bridge (Prijzig!)

Nog andere alternatieven? Dacht nog aan Linn, maar ik kan afgezien van de Klimax het nou niet echt mooi vinden :(

R

Quote from: WickedGame on February 19, 2016, 16:17:16

Nog andere alternatieven? Dacht nog aan Linn, maar ik kan afgezien van de Klimax het nou niet echt mooi vinden :(

Optisch bedoel je?

WickedGame

Quote from: R on February 19, 2016, 16:46:30
Optisch bedoel je?

Klopt, ik vind de andere versie niet zo mooi qua uiterlijk. En tja het oog wilt ook wat.

WickedGame

En toen ging je router kapot (linksys wrt610n). Nu op zoek naar een andere router.

Maar nu!? Welke router? WiFi bereik is een must metname voor straks in het nieuwe pand erg belangrijk. Qua budget wil ik best wel iets uitgeven denk aan max 200,- euro als het bewezen een sterk signaal afgeeft.

Wie heeft ervaring met een router met groot WiFi bereik/sterk signaal? En wat raden jullie aan.

Sailor Jan

Ik kom van een WRT610N af en ben naar een Netgear Nighthawk R7100 gegaan en deze werkt fantastisch. Ik heb geen vergelijk met een nieuwe Asus of Linksys!!! Maar in vergelijk met de 610 is een vele malen sneller. Ik heb in een 130 m2 appartement overal(!!!) minimaal 122 Mbit snelheid(mijn internet snelheid). Met de Linksys zou ik blij zijn geweest met 20 Mbit.

Ik heb hem nu 3 weken en ik heb nog niet alle opties uitgeprobeerd. Alleen aangezet en even dmv WiFi test de attennes in de juiste richting gezet.
Wees lief voor jezelf

WickedGame

Quote from: Sailor Jan on February 21, 2016, 22:53:35
Ik kom van een WRT610N af en ben naar een Netgear Nighthawk R7100 gegaan en deze werkt fantastisch. Ik heb geen vergelijk met een nieuwe Asus of Linksys!!! Maar in vergelijk met de 610 is een vele malen sneller. Ik heb in een 130 m2 appartement overal(!!!) minimaal 122 Mbit snelheid(mijn internet snelheid). Met de Linksys zou ik blij zijn geweest met 20 Mbit.

Ik heb hem nu 3 weken en ik heb nog niet alle opties uitgeprobeerd. Alleen aangezet en even dmv WiFi test de attennes in de juiste richting gezet.

Kijk dat is wel een goed bericht. De NightHawk is een optie, andere optie is een Asus. En gezien budget zou een slag zwaarder ook nog kunnen (mits natuurlijk de performance nog beter gaat worden).

R

In je nieuwe huis moet je denk ik vooral meerdere accesspoints maken. Spreiding zorgt meestal voor betere dekking. Hier staat op elke verdieping een airport extreme. Werkt fantastisch

Sailor Jan

Quote from: WickedGame on February 22, 2016, 08:52:05
Kijk dat is wel een goed bericht. De NightHawk is een optie, andere optie is een Asus. En gezien budget zou een slag zwaarder ook nog kunnen (mits natuurlijk de performance nog beter gaat worden).

Ik heb juist geen slag groter genomen, deze is straks mogelijk al overkill. Want in mijn nieuwbouwhuis wil ik nog minimaal 1 acces point bijplaatsen op de 1ste verdieping. Eventueel later zelfs nog een extra acces point op de zolder als deze ook bewoond gaat worden.
Wees lief voor jezelf