Parkview Stereo Journey

Started by WickedGame, February 22, 2007, 22:50:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Total Members Voted: 11

Raymond187

De vraag is dat of voor Wicked het verschil van €1000 het waard is. Stel de 710 wordt net zo duur als de MRX700 €2300. Dan moet Wicked zijn budget met  €800 oprekken. Dat is >50% meer.

Ik maak uit dat ook Wicked jaren wilt doen met zijn nieuwe aankoop. Welke zou dan het langst meegaan? En niet qua levensduur maar qua specs en features.

En wat nou als er andere speakers komen. Zou de Denon net zo goed integreren als de Anthem.

WickedGame

Quote from: frank2 on November  7, 2013, 11:02:54
Het testen van de Denon X4000 bij Snowmaster is klaar. De Denon is ingespeeld na 350 uur en hij heeft de X4000 vergeleken met zijn oude 4306 reciever.  De verbetering is wel aanwezig vlgs hem, handshake is er niet meer, en het geluid is commercieel en warm. De warmte is zeker net zo sterk als zijn oude Denon. (denon sound)
Eindconclusie van hem is dat de X4000 bassterk is, commercieel, warm, met meer hoog. Hij heeft ook meer controle. De4306 laat daar punten liggen, echter de beleving is bij zijn oude reciever beter. Hij is er wel zeker van dat een Anthem een echt andere klasse is, welke beter is. Voor 1300 euro is de Denon X4000 zeker goed, maar hij kan niet op tegen een "duurdere" Anthem van 2000 euro. Vlgs. hem dan.

Bedankt voor de uiteenzetting. De X4000 is een uitstekende receiver, dat lees ik overal. Denk ook wel dat die zou kunnen voldoen, om het iets beter te maken (zover het hoorbaar is) is de Marantz SR7008 de mogelijkheid om in te zetten. Die 2 blijven ook wel op mijn shortlist staan. Probeer eigenlijk nog een afspraak te maken bij of HifiKlubben (aka vroegere RAF) of Hobo om de Denon/Marantz op een set B&W 8xx als demo te beluisteren. Dan geeft dat wel inzicht, hobo zelfs iets meer voorkeur want dan kan ik Anthem ook aan de tand voelen.

Ik snap dat de Anthem een stapje verder is dan de Denon/Marantz als je het hebt over de X4000/SR7008 nu is er nog een 3e mogelijkheid en dat is de AVR4520 welke een flinke stap hoger ligt dan de X4000. En nu qua prijs in de range begint te komen van wat ik zoek. Hij is alleen wat groot :D

Quote from: Raymond187 on November  7, 2013, 12:18:04
De vraag is dat of voor Wicked het verschil van €1000 het waard is. Stel de 710 wordt net zo duur als de MRX700 €2300. Dan moet Wicked zijn budget met  €800 oprekken. Dat is >50% meer.

Ik maak uit dat ook Wicked jaren wilt doen met zijn nieuwe aankoop. Welke zou dan het langst meegaan? En niet qua levensduur maar qua specs en features.

En wat nou als er andere speakers komen. Zou de Denon net zo goed integreren als de Anthem.

Zeker de 710 is mogelijk te duur, en krijg dat gewoon lastig verkoopbaar nu. Daarnaast dient de receiver ter aansturing van achterkanalen en center en de fronts blijven via Classé lopen. Dus is de vraag of de stap echt nodig is, zal dit ook zelf moeten ervaren uiteraard.

Specs/Features zal de MRX710/X4000 en SR7008 vrijwel gelijk liggen. Stel 4K komt door dan zijn ze alle drie geschikt.


WickedGame

Volgende week vrijdag naar Raymond voor de Anthem, probeer de week erna een afspraak te maken met een dealer die zowel de B&W 8xx serie heeft staan als Denon & Marantz. Liefst de 4520/X4000 en SR7008.

Maar heb nog een 2e uitdaging waar ik even mee worstel. En ik even advies wil hebben wat wijsheid is ook gezien de toekomst.

De situatie is als volgt, ik heb een Synology NAS DS209+II met daarin 2x 1TB in RAID1 welke nu toch wel vol begint te raken. Dit is alleen maar audio opslag voor de Squeezebox. Nu met de komst van een AppleTV3 en de mogelijkheden tot films streamen wil ik de NAS ook gaan inzetten als videoopslag. Maar dan komt de vraag.

Is het wijsheid de DS209+II te voorzien van 2x3TB of 2x4TB WD RED schijven? Of is het meer wijsheid om een 4-bay NAS aan te schaffen die qua specs weer beter is dan de 209+II.

Om even aan te geven wat de DS209+II staan de specs hier: specs DS209+II

FeaR1986

#1328
Quote from: WickedGame on November 15, 2013, 10:47:59
Of is het meer wijsheid om een 4-bay NAS aan te schaffen die qua specs weer beter is dan de 209+II.

Gebruik je je NAS alleen om te streamen (dus eigenlijk puur als opslag) of ook als device om alles binnen te halen, uit te pakken en te repareren? In het eerste geval zou ik om de specs niet al te veel geven, als je meer met de NAS doet dan kan het zeker een upgrade zijn. Ik ben van een QNAP TS-219 naar een TS-469 Pro gegaan en dat scheelt met alles aanzienlijk. Zowel de downloadsnelheid als de tijd die het uitpakken/repareren van een NZB kost. Ook het scannen van mijn collectie muziek is met de TS-469 Pro zo gedaan terwijl mijn vorige QNAP daar letterlijk een werkdag op stond te brommen. Qua schijven heb ik er RED 3TB's inzitten, maar dat komt omdat de 4TB er nog niet was toen ik mijn NAS kocht. En met vier schijven in RAID 5 heb ik nog steeds zo'n 8TB over van de 12 die er fysiek in zitten.

Opslag is altijd lastig te bepalen voor een ander. Ik ken mensen die 20 TB hebben en ruimtegebrek kennen, maar ik ken ook mensen die hun laptop met 320GB HDD gebruiken als opslag en nooit in de problemen komen. Ligt natuurlijk ook aan of je genoegen neemt met een x264 van 8 - 10 GB of dat je alleen het echte werk wil en voor de volle 25-50 GB Blu-ray ISO's gaat. En wat als je klaar bent met kijken: alles bewaren of gooien we de film meteen weg...

Betreffende je receiver: lastige situatie en ben benieuwd waar je op uit gaat komen. Ikzelf vind de AVR-4520 een hele mooie machine, maar ik ben bevooroordeeld doordat ik geen ervaring heb met Anthem en de AVR-4520/AV8801 op mijn short-list staat  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WickedGame

Quote from: FeaR1986 on November 15, 2013, 11:51:14
Gebruik je je NAS alleen om te streamen (dus eigenlijk puur als opslag) of ook als device om alles binnen te halen, uit te pakken en te repareren? In het eerste geval zou ik om de specs niet al te veel geven, als je meer met de NAS doet dan kan het zeker een upgrade zijn. Ik ben van een QNAP TS-219 naar een TS-469 Pro gegaan en dat scheelt met alles aanzienlijk. Zowel de downloadsnelheid als de tijd die het uitpakken/repareren van een NZB kost. Ook het scannen van mijn collectie muziek is met de TS-469 Pro zo gedaan terwijl mijn vorige QNAP daar letterlijk een werkdag op stond te brommen. Qua schijven heb ik er RED 3TB's inzitten, maar dat komt omdat de 4TB er nog niet was toen ik mijn NAS kocht. En met vier schijven in RAID 5 heb ik nog steeds zo'n 8TB over van de 12 die er fysiek in zitten.

Opslag is altijd lastig te bepalen voor een ander. Ik ken mensen die 20 TB hebben en ruimtegebrek kennen, maar ik ken ook mensen die hun laptop met 320GB HDD gebruiken als opslag en nooit in de problemen komen. Ligt natuurlijk ook aan of je genoegen neemt met een x264 van 8 - 10 GB of dat je alleen het echte werk wil en voor de volle 25-50 GB Blu-ray ISO's gaat. En wat als je klaar bent met kijken: alles bewaren of gooien we de film meteen weg...

Betreffende je receiver: lastige situatie en ben benieuwd waar je op uit gaat komen. Ikzelf vind de AVR-4520 een hele mooie machine, maar ik ben bevooroordeeld doordat ik geen ervaring heb met Anthem en de AVR-4520/AV8801 op mijn short-list staat  :P

Op het ogenblik is de NAS puur een opslag voor mijn audiostreamer (SB Touch). Alleen zal ik dit in de toekomst gaan veranderen. Met het oog op video zal ik ook de NAS gaan gebruiken als download machine (NZB). De Synology kan dat wel, maar dan is wel de vraag of het wijsheid is.

In dat licht bezien is een upgrade naar een 4-Bay dan wel verstandig. Misschien moet ik daar dan wel naar toe gaan, enige puntje is nog dan de opslag. Want 4 x 3TB schijven WD RED is een flinke investering naast nog eens de aanschaf van een NAS. Toch maar eens over nadenken...

Wat betreft de receiver, tja erg lastig. Ben er opzich wel uit welke machine's ik aan de tand wil voelen. Qua specs is de 4520 zelfs een hele mooie. Maar met de Anthem en ARC blijkt dit ook een capabele machine te zijn. Dus dat gaat luisteren worden. Marantz SR7008 is uiteraard ook nog steeds een optie.

Alles valt en staat ook een beetje met de investering en de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. En daar is een AVR-4520 wel eens een goede kandidaat welke nu scherp(er) geprijst is.

Raymond187

4 bay NAS  :headbanging:

Ik heb er 3 * 3TB REDs in zitten. En 1 bay vrij. Beter wat overhead te hebben toch. Je hoeft niet meteen alle 4 de bay's te vullen RAID5 werkt ook met 3 BAY's.


WickedGame

Aangezien mijn vaders REL ter reparatie gaat hebben we direct ook maar een afspraak gepland voor een luistersessie.

Voor mij wordt klaar gezet:

- Marantz SR7008
- Denon AVR4520
- Anthem MRX700

Op een set 804D van B&W, en daarna in surround met een B&W set. Ben zeer benieuwd  :pompom:

Raymond187

Wanneer is de luister sessie?

Ben benieuwd wat voor verschil je hoort tussen de 7008 en de 700.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 27, 2013, 14:10:03
Wanneer is de luister sessie?

Ben benieuwd wat voor verschil je hoort tussen de 7008 en de 700.

Aankomende zaterdag

Valkyrie

Quote from: WickedGame on November 27, 2013, 14:05:53
Aangezien mijn vaders REL ter reparatie gaat hebben we direct ook maar een afspraak gepland voor een luistersessie.

Voor mij wordt klaar gezet:

- Marantz SR7008
- Denon AVR4520
- Anthem MRX700

Op een set 804D van B&W, en daarna in surround met een B&W set. Ben zeer benieuwd  :pompom:

Leuk! Veel plezier!!
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

LuPo

Ik ben ook benieuwd! Veel plezier. :pompom:

WickedGame

Quote from: Valkyrie on November 27, 2013, 14:59:27
Leuk! Veel plezier!!
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! ;)

Ik ben net zo benieuwd  ;D

Anthem heb ik al even bij Raymond gehoord, en dat klonk erg goed. Nu de match met B&W gaan horen of dat net zo goed klinkt. Puur op nieuwprijs kijkend krijg je de volgende volgorde:

- Denon AVR4520
- Anthem MRX700
- Marantz SR7008

Waarbij de Denon erg sterk is afgeprijst, de MRX700 voor nog een leuk bedrag te vinden is maar wel duurder is dan de Denon/Marantz. En de Marantz de goedkoopste is van het stel. Heb bewust de X4000 van Denon niet meegenomen omdat die vrijwel identiek is aan de Marantz.

Raymond187

Als de x4000 indentiek is als de 7008 dan zou ik zeker ff in de sponsor sectie kijken.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137338.msg2511402#msg2511402

Scheelt serieus geld.


WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 27, 2013, 15:53:31
Als de x4000 indentiek is als de 7008 dan zou ik zeker ff in de sponsor sectie kijken.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137338.msg2511402#msg2511402

Scheelt serieus geld.

X4000 is op heel veel fronten gelijk aan de SR7008, dat was al wel duidelijk. Enkele verschillen zit hem nog in het HDAM principe van Marantz. En ik dacht dat Marantz nog iets van een input extra had. Dus geen hele grote verschillen.

Zie in iedergeval dat Marcel de X4000 als de SR7008 wel belachelijk laag heeft staan. Mis alleen nog de AVR4520 in zijn lijst. Als je puur naar power gaat kijken is de 4520 krachtiger dan beiden. Maar laat ik eerst maar gaan luisteren, want straks zijn de Marantz en Denon beroerd en de Anthem veul beter   :happy:

Raymond187

Geloof niet dat ze beroerd zijn, maar wel dat de Anthem beter is  O0

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 27, 2013, 16:06:43
Geloof niet dat ze beroerd zijn, maar wel dat de Anthem beter is  O0

Jij predikt ook alleen maar voor eigen parochie  :D  :laugh:

Geef ze allemaal een eerlijke kans, en kan het nu op een speaker testen die ik zelf min of meer ook heb qua klank. Daarop ga ik het ook laten beslissen. Eventueel als ik er tussen 2 modellen niet uit ga komen nog een thuissessie, mits dat nodig is. Ben wel erg benieuwd.

Raymond187

 :angel: ben aangestoken  :angel:

Nahh gelijk heb je. En persoonlijk vind ik de keus uit 3 apparaten perfect. Als je er meer gaat doen dan is het bijna onbegonnen zaak, tenzij je geen haast hebt.

Hopelijk valt er 1 snel af. En dan keus uit 2.............. En dan blijft uiteindelijk de Anthem over PFPFPFWMWHAWHAHWHAHWHHA :D :D

Ga je naar Amersfoort of Hilversum.

RalphH

Gewoon de Anthem, dan ben je overal vanaf.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frank2

Gewoon met Snowmaster praten hij heeft de X 4000 en kent Anthem ook erg goed (van mij)
Zijn conclusie: Anthem is een betere klasse, maar voor 850 euro is de Denon wel goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Gewoon met de Anthem onder de arm naar Wicked.
Zal ik even langs komen Marc? ;D
(ik zal hem nog plaatsen in mijn eigen topic, maar heb er eentje aangeschaft!)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Raymond187 on November 27, 2013, 19:26:41
:angel: ben aangestoken  :angel:

Nahh gelijk heb je. En persoonlijk vind ik de keus uit 3 apparaten perfect. Als je er meer gaat doen dan is het bijna onbegonnen zaak, tenzij je geen haast hebt.

Hopelijk valt er 1 snel af. En dan keus uit 2.............. En dan blijft uiteindelijk de Anthem over PFPFPFWMWHAWHAHWHAHWHHA :D :D

Ga je naar Amersfoort of Hilversum.

3 Receivers vind ik voldoende, daarnaast bekoren mij merken als Onkyo en Pioneer mij totaal niet. Yamaha heeft mij wel eens doen verrassen maar op het ogenblik heb ik daar ook geen klik mee. Arcam etc. zijn te duur voor wat het biedt, en Classé surround opstelling is wanneer ik de staatsloterij win :D

Dus ik denk met deze 3 ik een goede keus maak om te vergelijken. Grappig is dat de Hobo medewerker ook al de Anthem als beste aanschreef, nopg boven de AVR4520.

Ik ga naar Zeist, ivm de retouractie van de Rel van mijn vader. Een voordeel ik zal er dus niet alleen zitten, mijn pa luistert mee :D. Ook hij is benieuwd naar de nieuwere receivers.

Quote from: RalphH on November 27, 2013, 19:35:01
Gewoon de Anthem, dan ben je overal vanaf.

;D  :laugh: Je zou het bijna denken ;)

Quote from: frank2 on November 27, 2013, 20:15:20
Gewoon met Snowmaster praten hij heeft de X 4000 en kent Anthem ook erg goed (van mij)
Zijn conclusie: Anthem is een betere klasse, maar voor 850 euro is de Denon wel goed.

Kijk je stipt inderdaad een goed punt aan. De Denon en Marantz zitten onder de 1000,- euro. De AVR4520 zalr ond de 1500 zitten (mijn max budget in eerste instantie) en de MRX700/MRX710 zijn 2000,- euro receivers. Okay de MRX700 is wat goedkoper te krijgen ivm opvolging. Budget technisch gezien zijn de Marantz en Denon (X4000/7008) hele capabele machines voor het geld.

De AVR4520 is een powerhouse! En flink afgeprijst.

Dat is iets wat ik niet uit het oog moet verliezen.

Quote from: Peerless Monster on November 27, 2013, 20:20:28
Gewoon met de Anthem onder de arm naar Wicked.
Zal ik even langs komen Marc? ;D
(ik zal hem nog plaatsen in mijn eigen topic, maar heb er eentje aangeschaft!)

Je bent altijd welkom Rens ;) Zag het in je topic! Wat waren voor jouw nu de redenen om je sunfire van de hand te doen en juist voor een Anthem te gaan ipv een ander merk?

denoontje

#1346
er staat in de marktsessie nog een Arcam avr 600 ...ook mooi

mbt nas...ik heb nu een 4 bay en heb lopen kijken naar een extra 2 bay:

bijv op de 2 bay je muziek en belangrijke foto's  en home video (1 backup schijf)
In de nieuwe snelle 4 bay filmgebeuren laten doen. Gelijk zo groot mogelijke schijf/schijven erin. Als de filmserver crashed lijkt mij niet zo erg...films echt verzamelen moet je willen, meeste is snel terug te vinden. Muziek is lastiger en foto's al helemaal niet.
of 1 schijf in de 2 bay en een back up naar de neiuwe 2e 4 bay server doen...ook een optie

snelheid nas bepaalt de prijs, wil je alles heel snel, of mag ie best 2 dagen ratelen voor een film?


frank2

Quote from: WickedGame on November 28, 2013, 08:48:03



Kijk je stipt inderdaad een goed punt aan. De Denon en Marantz zitten onder de 1000,- euro. De AVR4520 zalr ond de 1500 zitten (mijn max budget in eerste instantie) en de MRX700/MRX710 zijn 2000,- euro receivers. Okay de MRX700 is wat goedkoper te krijgen ivm opvolging. Budget technisch gezien zijn de Marantz en Denon (X4000/7008) hele capabele machines voor het geld.

De AVR4520 is een powerhouse! En flink afgeprijst.




Het nadeel van de 4520 is dat het een ouder type is, ouder dan de X4000. Bovendien zit er veel onnodig spul in, zoals 7 versterkers. De X4000 is wel een echte Denon, warme sound, wel controle en meer hoog.
Toch zal Snowmaster de reciever waarschijnlijk niet houden, hij is beter dan z'n oude van 7 jaar geleden maar haalt niet de kwaliteit van een Anthem. Maar kijk je naar prijs is het zeker geen slechte reciever.
Ik zou zeggen ga luisteren. Kijk ik wil binnen grenzen het beste, maar dat geld niet voor iedereen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: denoontje on November 28, 2013, 13:14:26
er staat in de marktsessie nog een Arcam avr 600 ...ook mooi

mbt nas...ik heb nu een 4 bay en heb lopen kijken naar een extra 2 bay:

bijv op de 2 bay je muziek en belangrijke foto's  en home video (1 backup schijf)
In de nieuwe snelle 4 bay filmgebeuren laten doen. Gelijk zo groot mogelijke schijf/schijven erin. Als de filmserver crashed lijkt mij niet zo erg...films echt verzamelen moet je willen, meeste is snel terug te vinden. Muziek is lastiger en foto's al helemaal niet.
of 1 schijf in de 2 bay en een back up naar de neiuwe 2e 4 bay server doen...ook een optie

snelheid nas bepaalt de prijs, wil je alles heel snel, of mag ie best 2 dagen ratelen voor een film?

AVR600 is een mooie machine maar way over budget. Dus totaal geen optie.

Heb min of meer al besloten mijn 2 bay te houden en er 2 4TB schijven in te doen. Daar heb ik voldoende aan.

Quote from: frank2 on November 28, 2013, 14:01:09
Het nadeel van de 4520 is dat het een ouder type is, ouder dan de X4000. Bovendien zit er veel onnodig spul in, zoals 7 versterkers. De X4000 is wel een echte Denon, warme sound, wel controle en meer hoog.
Toch zal Snowmaster de reciever waarschijnlijk niet houden, hij is beter dan z'n oude van 7 jaar geleden maar haalt niet de kwaliteit van een Anthem. Maar kijk je naar prijs is het zeker geen slechte reciever.
Ik zou zeggen ga luisteren. Kijk ik wil binnen grenzen het beste, maar dat geld niet voor iedereen.

Klopt 4520 is ouder, maar mag je zeker niet afschrijven lijkt mij. De X4000 is nieuwer samen met de SR7008, en heel wat goedkoper.

Bevindingen zal ik posten, en de Anthem gaat netjes mee in het vergelijk. Wat mij positief opviel bij Raymond dat ik er de sound van Classé in terug kon vinden bij de Anthem. En dat stemt mij wel positief.

vik

Frank jij hebt zeker je Plinius kunnen kopen door je aandeel bij Anthem?  :D  :P



Quote from: frank2 on November 28, 2013, 14:01:09
Het nadeel van de 4520 is dat het een ouder type is, ouder dan de X4000. Bovendien zit er veel onnodig spul in, zoals 7 versterkers. De X4000 is wel een echte Denon, warme sound, wel controle en meer hoog.
Toch zal Snowmaster de reciever waarschijnlijk niet houden, hij is beter dan z'n oude van 7 jaar geleden maar haalt niet de kwaliteit van een Anthem. Maar kijk je naar prijs is het zeker geen slechte reciever.
Ik zou zeggen ga luisteren. Kijk ik wil binnen grenzen het beste, maar dat geld niet voor iedereen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike