woonkamer setup (nieuwe foto's 17/12/2007)

Started by buddah, February 10, 2007, 13:34:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buddah

Nu we een nieuw huis hebben gebouwd was het tijd om de crt breedbeeld tv in te ruilen voor een plasma.  Het werd een philips van 107cm.
Het suroundsysteem en de dvd speler bleven behouden (sony) en werd enkele maandel geleden uitgebreid met een budget dvd recorder, die overigens uitstekend zijn werk verricht.

Cy'all lata playboys!!!!!!

teske

mooie woonkamer  :P
je plasma tv hangt daar mooi vind ik,alle kabeltjes netjes weg  :D

waar staan je rear's dan ?

buddah

de rears staan achter de zetels, ik neem er straks nog een paar foto's van
de woonkamer is feitelijk 1 open ruimte samen met de keuken die om de hoek is, de gang naar de slaapgedeeltes is ook volledig open en verbonden met dit stuk.  In totaal is de living 12m * 6m en loopt die over in de keuken van 6*4...soms geeft dit naar akoestiek wel een beetje galm, maar daar heb ik een open ruimte graag voor over.
de sub staat naast het tv meubel
Cy'all lata playboys!!!!!!

kobuzz

#3
*pssst* ze hebben je radiator gejat!  ;D

on-topic: nette set-up. Verbazingwekkend eigenlijk hoeveel verschil het maakt of je een kabelgootje/-bundel onder je plasma hebt of dat alles in de muur zit...*baalt nog steeds dat ie geen geld had om de muur opnieuw te stucen*  :(
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

buddah

de radiatoren heb ik preventief in de grond verwerkt zodat deze niet konden gejat worden  >:D
Inderdaad veel properder als alle kabels netjes weggewerkt zitten in de muur, bij nieuwbouw is dit natuurlijk mogelijk, bij verbouwingen ook, vergt alleen iets meer werk.
systeem: plastieken bakje van 25*25 op 5 diep juist boven de plint verbonden via een flexibele buis diam 10 met eenzelfde bakje bovenaan, deze bakjes hebben aan het frontpaneel een ronde uitsparing van diam 10.  Na pleisterwerken is alles mooi weggewerkt en zie je enkel de ronde gaten, perfect om alle kabels naar onder te trekken en aan te sluiten

fotootje van de sub en de rears....eigenlijk is de soundsetup redelijk basic, doch voldoende wat ons betreft.
Cy'all lata playboys!!!!!!

kobuzz

Mooi zeg, glas tot op de grond  8)
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

donaldk

Was het nou maar van Stewart;-).

buddah

donaldk: wat bedoel je daar mee??
Cy'all lata playboys!!!!!!


Sjors

Quote from: kobuzz on February 10, 2007, 18:18:27
Mooi zeg, glas tot op de grond  8)


Daar heb ik ook altijd een 'zwak' voor  8) dat geeft een zéér ruimtelijk effect en met zon een mooie lichtinval.




Groet, Sjors

kobuzz

Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

donaldk

Even gezien op ISE met een dikke Christie erachter en ja dan is het net een mooie grote plasmamuur;-).

buddah

enkele updates, al zijn ze dan vooral op interieur gebied gebeurd:

meubel werd vervangen door nieuw exemplaar met laden waarin de dvd's en cd's opgeborgen kunnen worden
dvd recorder werd naar slaapkamer verbannen, wegens lelijk uiterlijk :P
dvd speler werd vervangen door philips exemplaar met hdmi aansluiting

to do's:
in het bouwverlof wordt een muur geplaatst daar waar de leidingen uit de grond komen.  Het wordt een laag muurtje (130cm hoog) die als scheiding dient tussen de bureelruimte en living, in deze muur komt een lange gashaard.  De bureelruimte achter de muur wordt met 2 treden opgehoogd en dit stuk wordt uitgevoerd in eiken parket.
Aluminium plinten (geanodiseerd zodat deze meegaan met onze ramen, alles is in glas achter onze zetels) worden ook geplaatst.
Helaas dus geen updates op ht gebied.  Al zou ik toch ooit graag een deftige stereo set willen aanschaffen (cd speler, stereoversterker en 2 goede boxen....deze zou ik in de hoek in de bureelruimte willen plaatsen...toekomstmuziek)
Cy'all lata playboys!!!!!!

buddah

De surround set werd ingeruild voor een stereo opstelling.  We begonnen meer en meer naar muziek te luisteren en daarom hebben we de overstap gemaakt.
Versterker: yamaha RX-397, zeer degelijke versterker met maar 1 doel: muziek goed weergeven, verder geen poespas
cd speler: de philips dvd speler
speakers: Eltax concept 500, 3 weg luidsprekers in beukenfineer
draadloze koptelefoon: Sennheiser RS120

Geluidstechnisch  is dit een hele verbetering tov de vroegere situatie.  Muziek klinkt terug als muziek in de oren.  Je hoort dingen die je vroeger niet hoorde.
De speakers kunnen nog beter, maar momenteel is dit niet de enige prioriteit.  Architectuur en inrichting ligt me nauwer aan het hart.  Misschien dat de speakers later nog vervangen zullen worden door betere exemplaren, maar voorlopig zijn we hier meer dan tevreden mee.
Misschiend dat ik binnenkort nog een draadloze (wifi of bluetooth) zender voor mijn MP3's aankoop.  Iemand goede suggestie?
Cy'all lata playboys!!!!!!

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

ajbeefde

Wat doet die box naast de luidspreker?   :)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

buddah

#16
box naast de luidspreker is het trouwboeket van mijn vrouw, gevriesdroogd en in een glazen box opgezet.
Of bedoelde je het kinderparkje??  Dat is voor mijn lief dochtertje van 11 maand, een schatje!!!!

Er werd ook een nintendo WII aangekocht, het was vooral ik die hier achter verlangde........maar het is vooral mijn vrouw die hier graag mee speelt.
Cy'all lata playboys!!!!!!

Sjors

Mooie living zeg !! vooral de sfeer foto's 'savonds





Groet, Sjors

stoffels


denoontje

mooi hoor, wel effe plintje plakken naast de speaker ;-)

buddah

bedankt voor de leuke reacties
het zijn eigenlijk 2 meubels naast elkaar telkens met 2 schoven
de plintjes zijn inmiddels geplaatst hoor (die foto's zijn al van een maandje geleden) maar toen wisten we nog niet wat we zouden doen: een alu plintje of een witte plint die dan mee zal gaan met de witte muren eens die geschilderd zijn
Cy'all lata playboys!!!!!!