Welke top dvdspeler speelt dvd copyen het beste af ?

Started by addy, February 3, 2007, 11:10:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on March  7, 2007, 15:47:01
Owh, JIJ stemde ook tegen  ;D

Ja, maar niet vanwege de kopieën. Overigens download ik niet absurd veel, en als ik iets heel goed vind koop ik het ook gewoon.

Overigens een ander iets, in theorie betalen we voor de kopieën. Aangezien we op lege media een heffing hebben zitten. (CD's, TAPES, DVD's etc)

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Raphie

maar nog niet op HD's

Ik brand niks meer, sla alleen nog maar op op HD ;)
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Quote from: Raphie on March  7, 2007, 15:50:25
maar nog niet op HD's

Ik brand niks meer, sla alleen nog maar op op HD ;)

FOEI !  >:D Dus eigenlijk kan Attie beter vragen welke HTPC moet ik aanschaffen ?  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Nogmaals, ik zeg dat het een rand geval is.
Ik download voornamelijk TV series, als iemand dat als strafbaar bestempeld heb ik daar geen moeite mee en doe ik iets strafbaars.
Ik download ze trouwens alleen in HD, en aangezien daar nog geen medium voor is die dezelfde serie bevat zie ik geen andere mogelijkheid, zodra HD-DVD of BD met series begint dan koop ik ze natuurlijk origineel.

DVD's downloaden is echter zonder enkele twijfel strafbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MadEd

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  7, 2007, 16:35:23
Nogmaals, ik zeg dat het een rand geval is.
Ik download voornamelijk TV series, als iemand dat als strafbaar bestempeld heb ik daar geen moeite mee en doe ik iets strafbaars.
Ik download ze trouwens alleen in HD, en aangezien daar nog geen medium voor is die dezelfde serie bevat zie ik geen andere mogelijkheid, zodra HD-DVD of BD met series begint dan koop ik ze natuurlijk origineel.

DVD's downloaden is echter zonder enkele twijfel strafbaar.

Tv series downloaden is niet strafbaar, mits je ze niet uploadt. Sowieso pakken ze alleen grootverbruikers aan dus tsja  ;D

blue-eyes

Ik kan me er behoorlijk aan ergeren dat mensen zich vrij pleiten of de meest complete onzin verkopen om maar een argument te hebben dat het wel eerlijk is............


Geef gewoon toe dat je jat........ Ik heb al minder problemen met het jatten dan met het ge l u l erom heen!

>:( >:( >:(
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MadEd

Quote from: Blue-Eyes on March  7, 2007, 19:28:54
Ik kan me er behoorlijk aan ergeren dat mensen zich vrij pleiten of de meest complete onzin verkopen om maar een argument te hebben dat het wel eerlijk is............


Geef gewoon toe dat je jat........ Ik heb al minder problemen met het jatten dan met het ge l u l erom heen!

>:( >:( >:(

1: het is geen onzin
2: hoe kan je van jatten spreken als het niet verboden is  ::). Bovendien werkt het bij mij juist zo dat ik bepaalde dingen (albums, films, series) koop doordat ik ze heb gedownload. Kan je ze eerst testen zonder dat je je er een buil aan valt. Dit werkt bij meer mensen zo ... Veel dingen heb ik juist door veelvuldig te internetten leren kennen, en daar was ik nooit achtergekomen als ik niets had gedownload.

Edit: over jatten gesproken, bepaalde dingen zijn tegenwoordig van de zotte. Neem nou een serie als 24. Daarvan kost één seizoen 60 euro!!!! Als je daar telkens 1 seizoen van zou kopen en niet zou wachten op de boxen zou je dus 6x60 = 360 euro voor 6x24 = 144 uur tv kwijt zijn  ::) Ik vind dat ze er dan ook soms een beetje om vragen hoor. Series koop ik dan ook alleen in de aanbieding of als ze extreem goed zijn. En anders vraag ik ze gewoon voor m'n verjaardag  ;D

Teejoo

Quote from: WubboZ on February  3, 2007, 20:34:40
Was het origineel een enkellayer dan is het copy alleen psychologisch (geen officiele dvd, etc)
Er bestaan volgens mij zelfs geen enkellayer dvd's meer.

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  7, 2007, 16:35:23
Nogmaals, ik zeg dat het een rand geval is.
Ik download voornamelijk TV series, als iemand dat als strafbaar bestempeld heb ik daar geen moeite mee en doe ik iets strafbaars.
Ik download ze trouwens alleen in HD, en aangezien daar nog geen medium voor is die dezelfde serie bevat zie ik geen andere mogelijkheid, zodra HD-DVD of BD met series begint dan koop ik ze natuurlijk origineel.

DVD's downloaden is echter zonder enkele twijfel strafbaar.


Onzin, als je nu eens wat van de posts hierboven had gelezen dan had je inmiddels de conclusie kunnen trekken dat je standpunt ingehaald is door de juridische werkelijkheid.

Alleen delen/uploaden/sharen of mensen in de gelegenheid stellen om dit te doen (zie alle Torrent sites die afgesloten worden) is strafbaar maar het sec downloaden voor eigen gebruik dus NIET. Jij bent dus ook niet strafbaar bezig met je downloaden van nieuwsgroepen maar Attie ook niet als hij een DVD download.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

MadEd

Quote from: hanky panky on March  7, 2007, 19:56:02
Onzin, als je nu eens wat van de posts hierboven had gelezen dan had je inmiddels de conclusie kunnen trekken dat je standpunt ingehaald is door de juridische werkelijkheid.

Alleen delen/uploaden/sharen of mensen in de gelegenheid stellen om dit te doen (zie alle Torrent sites die afgesloten worden) is strafbaar maar het sec downloaden voor eigen gebruik dus NIET. Jij bent dus ook niet strafbaar bezig met je downloaden van nieuwsgroepen maar Attie ook niet als hij een DVD download.



Nou, dat betwijfel ik. Dvd's zijn wel copyrighted materiaal namelijk. Je mag ook niet, zelfs als het via nieuwsgroepen is, software downloaden (behalve shareware en freeware en bla bla maar je begrijpt wat ik bedoel).

blue-eyes

Quote from: MadEd on March  7, 2007, 19:41:37
1: het is geen onzin
2: hoe kan je van jatten spreken als het niet verboden is  ::). Bovendien werkt het bij mij juist zo dat ik bepaalde dingen (albums, films, series) koop doordat ik ze heb gedownload. Kan je ze eerst testen zonder dat je je er een buil aan valt. Dit werkt bij meer mensen zo ... Veel dingen heb ik juist door veelvuldig te internetten leren kennen, en daar was ik nooit achtergekomen als ik niets had gedownload.

Edit: over jatten gesproken, bepaalde dingen zijn tegenwoordig van de zotte. Neem nou een serie als 24. Daarvan kost één seizoen 60 euro!!!! Als je daar telkens 1 seizoen van zou kopen en niet zou wachten op de boxen zou je dus 6x60 = 360 euro voor 6x24 = 144 uur tv kwijt zijn  ::) Ik vind dat ze er dan ook soms een beetje om vragen hoor. Series koop ik dan ook alleen in de aanbieding of als ze extreem goed zijn. En anders vraag ik ze gewoon voor m'n verjaardag  ;D

Ik zie ook wel eens zaken die ik graag wil hebben maar ook te duur zijn. Moet ik ze dan maar op een andere manier bemachtigen? Nee, natuurlijk niet! Ik accepteer dan domweg dat ik die leuke spullen dan wellicht niet zal krijgen, iig niet op dit moment.

Dat geld argument van je is nu exact de reden waarom ik me daar zo aan erger.............
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Ik heb eens door het topic heen gelezen en volgens mij zijn er slechts 5 tot maximaal 10 relevante "on topic" reacties gegeven..  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

360 euro voor 144 uur plezier = 2,50 per uur.
De gemiddelde speelfilm kost 27,50 en duurt 90-120 minuten dus grofweg 14,00 per uur.

TV series is gewoon ERG VEEL waar voor je geld.

Daarnaast moet ik heel eerlijk zijn dat ik vooral het laatste jaar veel TV series VEEL beter vind dat de gemiddelde film.

Series als prison break, BSG, 24 zijn vele malen spannender dan welke speelfilm ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

redfox001

Quote from: jaco on February  3, 2007, 16:06:55
downloaden uit nieuwsgroepen is niet strafbaar.
Dus als de TS dat doet en ze op DVD brand en zelf kijken wil mag hij dat rustig doen.

Al kost op die manier een film geen 2 Euro natuurlijk. Eerder 20 cent.

Ik denk ook eerder dat het om een handeltje gaat van iemand die verdient an andermans auteursrechten. Alternatief is om dvd's te huren voor minder dan 2 euro per stuk bij een videotheek of voor 3 euro per stuk bij b.v. moviemiles online.

Ik ken iemand die ook verdiende aan de handel in dvd's en als brein je pakt (en dat doen ze) dan kom je er niet makkelijk af met een strafblad, dikke boete en de rest.

Daarom huur ik geen illegale dvd's, je brengt er de buurjongen in de straat enorm mee in de moeillijkheden.


MadEd

Quote from: Blue-Eyes on March  8, 2007, 00:05:06
Ik zie ook wel eens zaken die ik graag wil hebben maar ook te duur zijn. Moet ik ze dan maar op een andere manier bemachtigen? Nee, natuurlijk niet! Ik accepteer dan domweg dat ik die leuke spullen dan wellicht niet zal krijgen, iig niet op dit moment.

Dat geld argument van je is nu exact de reden waarom ik me daar zo aan erger.............

Kijk. Een mooie lamborghini is voor mij onbetaalbaar. De enige manier waarop ik die kan krijgen zonder te betalen = jatten = verboden. Een mooie serie mag je gewoon downloaden. Het is niet verboden, zolang je niet uploadt. Je mag hem immers ook gewoon in hdtv-kwaliteit opnemen zou je in de VS wonen. Verspreid je dat vervolgens, zodat wij het in Nederland kunnen downloaden, ben je wel strafbaar. Wij Nederlanders die downloaden echter niet  ;D

Bovendien is geld wel degelijk een argument. In Nederland zijn de prijzen voor dingen als cd's / dvd's / spellen gewoon absurd hoog. Afgelopen zomer was ik in Amerika en daar betaal je 30 dollar voor een nieuw spel! In Nederland betaal je omgerekend bijna 30 dollar voor een nieuwe dvd, terwijl je aan een spel echt wel wat meer uren kwijt bent  ::) Ben je dan ook fout bezig als je je games voortaan maar uit zo goedkoop mogelijke landen haalt? En met cd's: wie denk je dat er het meest mee verdient? De artiest zelf al lang niet meer. De platenmaatschappijen die a) slechtere opnamekwaliteiten leveren b) exorbitant hoge prijzen durven te vragen. Er zijn ook artiesten die gratis hun cd's verspreiden en alleen geld verdienen aan optredens (wat ook het meeste verdient). Er zijn artiesten die het downloaden promoten. Hoezo? Zo worden ook minder bekende artiesten bekend en JUIST daardoor verkopen ze meer albums. De minder bekende artiesten lijden juist niet onder het fenomeen downloaden. Bovendien heb je over mijn punt heen gelezen dat ik meestal dingen download om te kijken of het me bevalt, met de huidige prijzen wil ik me geen missers veroorloven ....

Quote360 euro voor 144 uur plezier = 2,50 per uur.
De gemiddelde speelfilm kost 27,50 en duurt 90-120 minuten dus grofweg 14,00 per uur.

TV series is gewoon ERG VEEL waar voor je geld.

Daarnaast moet ik heel eerlijk zijn dat ik vooral het laatste jaar veel TV series VEEL beter vind dat de gemiddelde film.

Series als prison break, BSG, 24 zijn vele malen spannender dan welke speelfilm ook.

Daar heb je een argument, maar ik vind het erg veel geld om in een keer te kopen. Als je een echte fan bent koop je alle 6 seizoenen van 24 en daar maken ze relatief meer winst op dan op een losse film (die hoogstens een trilogie is). Bovendien zijn tv-series veel goedkoper om te maken dan films.

QuoteIk ken iemand die ook verdiende aan de handel in dvd's en als brein je pakt (en dat doen ze) dan kom je er niet makkelijk af met een strafblad, dikke boete en de rest.

Brein is al helemaal zo'n club die niet moet janken. Ze weten dat op elke dvd-r en cd-r die je koopt al een provisie zit om de "verliezen" te compenseren (laatst uit een onderzoek is gebleken dat er helemaal geen verliezen zijn!), binnenkort komt die ook op harde schijven en hij zit ook al op mp3-spelers geloof ik.

redfox001

Quote from: MadEd on March  8, 2007, 09:20:23
Brein is al helemaal zo'n club die niet moet janken. Ze weten dat op elke dvd-r en cd-r die je koopt al een provisie zit om de "verliezen" te compenseren (laatst uit een onderzoek is gebleken dat er helemaal geen verliezen zijn!), binnenkort komt die ook op harde schijven en hij zit ook al op mp3-spelers geloof ik.

Brein is ook zeker geen jankers club, het zijn de body guards van een heel grote industrie die als belang heeft meer geld verdienen en de locale kopieerder wordt erg had aangepakt voor de grootte van de "misdaad".

Overigens zei mijn videotheek beheerder dat brein hen vraagt namen door te geven van huurders waarvan ze vermoeden dat ze copieren.....

MadEd

Quote from: Redfox001 on March  8, 2007, 09:29:45
Brein is ook zeker geen jankers club, het zijn de body guards van een heel grote industrie die als belang heeft meer geld verdienen en de locale kopieerder wordt erg had aangepakt voor de grootte van de "misdaad".

Overigens zei mijn videotheek beheerder dat brein hen vraagt namen door te geven van huurders waarvan ze vermoeden dat ze copieren.....

Klopt, het schijnt dat je zelfs geld kan verdienen door mensen aan te geven. Waar heb ik dat eerder gezien?

Joris1971

#69
Wat een GEZEIK allemaal  :(

Koop verdomme gewoon ipv alles maar klakkeloos te downloaden!!!
Dat hier een discussie over moet zijn wat er WETTELIJK wel en niet legaal is vind ik al triest!

We zitten hier op een forum waar het gemiddelde lid meer uitgeeft aan hifi/HT dan een gemiddelde Nederlander.
Dus wees dan ook niet te krenterig om gewoon je software/dvd's/cd's te kopen ipv te downloaden!!!

Moderator: sluit gewoon svp dit topic

Quote from: MadEd on March  7, 2007, 19:41:37
Edit: over jatten gesproken, bepaalde dingen zijn tegenwoordig van de zotte. Neem nou een serie als 24. Daarvan kost één seizoen 60 euro!!!! Als je daar telkens 1 seizoen van zou kopen en niet zou wachten op de boxen zou je dus 6x60 = 360 euro voor 6x24 = 144 uur tv kwijt zijn  ::) Ik vind dat ze er dan ook soms een beetje om vragen hoor.

Wat een BULLSHIT man, als je er geen 60 euro voor over hebt, koop ze dan niet en volg het lekker op tv!!!

Joris1971

#70
edit

MadEd

Quote from: Joris1971 on March  8, 2007, 10:01:44
Wat een GEZEIK allemaal  :(

Koop verdomme gewoon ipv alles maar klakkeloos te downloaden!!!
Dat hier een discussie over moet zijn wat er WETTELIJK wel en niet legaal is vind ik al triest!

We zitten hier op een forum waar het gemiddelde lid meer uitgeeft aan hifi/HT dan een gemiddelde Nederlander.
Dus wees dan ook niet te krenterig om gewoon je software/dvd's/cd's te kopen ipv te downloaden!!!

Moderator: sluit gewoon svp dit topic

Wat een BULLSHIT man, als je er geen 60 euro voor over hebt, koop ze dan niet en volg het lekker op tv!!!

Je leest over de rest van mijn punten heen. Ik zeg dat ik dingen download en als ik ze de moeite waard vind DAARNA koop. Bovendien is het geen gezeik. Ik heb geen zin om telkens zoveel geld voor een film te betalen omdat iedere acteur zonodig miljoenen per film moet opstrijken ...

QuoteWat een BULLSHIT man, als je er geen 60 euro voor over hebt, koop ze dan niet en volg het lekker op tv!!!

In die belabberde kwaliteit? Kan je ze beter in hdtv-kwaliteit vanuit de VS halen ;D

Joris1971

Quote from: MadEd on March  8, 2007, 10:18:31
Ik heb geen zin om telkens zoveel geld voor een film te betalen omdat iedere acteur zonodig miljoenen per film moet opstrijken ...

In die belabberde kwaliteit? Kan je ze beter in hdtv-kwaliteit vanuit de VS halen ;D

Wat een domme argumenten zeg! Over jouw salaris ga ik toch ook niet liggen zeiken.

Girlzdad

Mijn dvdspeler speelt copytjes prima af ( Oppo )  ;)

J.A.F._Doorhof

TV series zijn duurder om te maken dan een hollywood film.
Wat denk je voor de grap dat een seizoen 24 maken kost :D
Of bv een seizoen angel/buffy.
Laat staan een aflevering friends, op een gegeven moment werden er bedragen genoemd van een x aantal miljoen per aflevering PER hoofdrolspeler.

Daarnaast koop je TV seizoenen per jaar, dus 60,00 voor een jaar.
Dus dat houd geen stand bij mij sorry.

Ik ben iemand die sowieso zijn software (films) uit Amerika haalt omdat ik oerend gek word van de PAL speedup en dan is een gemiddelde bestelling rond de 350,00 dollar, en daar doe je dan weer een maandje of 3 mee.
Een box met 24 zorgt bij ons voor gemiddeld 2 weken continue plezier, 3 speelfilms (die 10,00 meer kosten) heb ik 2 avonden lol.

Het is allemaal praten zoals het jezelf uitkomt.

Ik geef regelmatig workshops en kom dan bv fotografen tegen die een bepaald filter heel graag willen hebben wat ik gebruik, echter dit filter is illegaal NIET te downloaden, om de simpele reden dat ze dat goed dicht gezet hebben.
Kosten van het filter, 135,00 euro.
het haalt gemiddeld 40 minuten van je workflow af PER foto.
In mijn optiek heb ik dat filter er dus in 2 dagen dubbel en dwars uit.
In de optiek van veel Nederlanders (en let wel dit is echt iets Nederlands) is het filter gewoon te duur...... tja.....

Tv series zijn te duur omdat je ineens 6 seizoenen moet kopen.
Ik vind dat klinkklare onzin en BS, ik kijk altijd naar de prijs vs tijd die ik er plezier van heb, of wat het me bespaart en dan koop ik het of niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"