sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Started by sj0er-D, January 28, 2007, 15:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

Quote from: Onne on April  6, 2012, 13:17:11
Hey Sjoerd, zijn jullie al ver gevorderd met de verbouw? Ik zag in ieder geval een mooi upgrade voor de deur staan in het auto topic!
Wij gaan met pasen de gordijnen ophangen  ;D   

Hey Onno, Ja gaat wel goed hoor! Het verbouwen is al klaar, nu nog de puntjes op de i. Veel puntjes op veel i's, en dat is niet zo heel goed te combineren met afstuderen en een full-time baan :P Maar de gordijnen hangen in ieder geval al! En afgelopen maand inderdaad een erg mooie upgrade voor de deur gekregen :)

Succes met het ophangen van de gordijnen! (en het afstruinen van meubelzaken? ;-) )

sj0er-D

Het is een heeeele lange tijd stil geweest weer hier, maar er is nieuws: Vanaf vandaag ben ik afgestudeerd Technisch bedrijfskundige! Vandaag mijn scriptie verdedigd, en het geheel is beoordeeld met een zeven, me happy!

Vanaf vandaag dus 'Bachelor of Engineering' en mag ik de 'Ing.' Titel voeren (wat ik waarschijnlijk niet ga doen).

Topdag dus!

WickedGame

Quote from: sj0er-D on August 30, 2012, 23:27:49
Het is een heeeele lange tijd stil geweest weer hier, maar er is nieuws: Vanaf vandaag ben ik afgestudeerd Technisch bedrijfskundige! Vandaag mijn scriptie verdedigd, en het geheel is beoordeeld met een zeven, me happy!

Vanaf vandaag dus 'Bachelor of Engineering' en mag ik de 'Ing.' Titel voeren (wat ik waarschijnlijk niet ga doen).

Topdag dus!

Gefeliciteerd!  :pompom:

Overigens titel dragen doe ik ook niet m.u.v. mijn hypotheek aanvraag dat was de enige en naar mijn mening laatste keer  ;D

was getekend Ing.

HTip

Quote from: sj0er-D on August 30, 2012, 23:27:49
Het is een heeeele lange tijd stil geweest weer hier, maar er is nieuws: Vanaf vandaag ben ik afgestudeerd Technisch bedrijfskundige! Vandaag mijn scriptie verdedigd, en het geheel is beoordeeld met een zeven, me happy!

Vanaf vandaag dus 'Bachelor of Engineering' en mag ik de 'Ing.' Titel voeren (wat ik waarschijnlijk niet ga doen).

Topdag dus!
Gefeliciteerd met je diploma! en titel :D :pompom: Heb je eindelijk weer vrije tijd om leuke dingen te doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Gefeliciteerd!

Ik heb de titel nooit gebruikt, hecht daar ook geen waarde aan. 1 Maal gebruikt, toen mijn moeder me feliciteerde ik haar zat te stangen dat ik nu anders aangesproken wilde worden :D :D.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sj0er-D

Quote from: Blue-Eyes on August 31, 2012, 14:17:12
Gefeliciteerd!

Ik heb de titel nooit gebruikt, hecht daar ook geen waarde aan. 1 Maal gebruikt, toen mijn moeder me feliciteerde ik haar zat te stangen dat ik nu anders aangesproken wilde worden :D :D.
Leuke tip ;) alleen jammer dat mn moeder ook titels heeft :P Maar ik ga hem wel met anderen uitproberen, gewoon niet luisteren en zeggen 'oh, had je het tegen mij?'

blue-eyes

Een Ing. spreek je aan met mijnheer.

Ir. spreek je aan met weledelgestrenge heer :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sj0er-D

dat is helemaal leuk idd!

Ik zat op mijn werk al te grappen.. 'Tja, nu moeten mijn visitekaartjes opnieuw gedrukt worden'. Die heb ik net opnieuw binnen gekregen :P

larzie

Quote from: Blue-Eyes on August 31, 2012, 21:55:05
Een Ing. spreek je aan met mijnheer.

Ir. spreek je aan met weledelgestrenge heer :P

Ik dacht dat het tegenwoordig gewoon altijd bachelor of master was. Ik vond ingenieur altijd leuker klinken :D
Had ik mijn HTS afgerond hadden ze er destijds bachelor van gemaakt... wat was dat een enorme teleurstelling zeg!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

blue-eyes

Formeel vanuit het verleden werd de titel ING aan landbouw en techniek studies uitgedeeld.

Voor landbouw (HAS) is dit nog steeds zo, voor de techniek (HTS) weet ik dit niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: larzie on September  1, 2012, 01:03:33
Ik dacht dat het tegenwoordig gewoon altijd bachelor of master was. Ik vond ingenieur altijd leuker klinken :D
Had ik mijn HTS afgerond hadden ze er destijds bachelor van gemaakt... wat was dat een enorme teleurstelling zeg!


Eenmaal een Ing. altijd een Ing.
Daar heeft die wisseling naar B en M. niets mee te maken.
Je bent wat op je diploma staat...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Quote from: Peerless Monster on September  1, 2012, 12:19:35
Eenmaal een Ing. altijd een Ing.
Daar heeft die wisseling naar B en M. niets mee te maken.
Je bent wat op je diploma staat...

Bachelor dus :( Officiële internationale titel.. B ICT, maar dat is niet leuk om voor je naam te schrijven :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Quote from: larzie on September  1, 2012, 15:00:50
Bachelor dus :( Officiële internationale titel.. B ICT, maar dat is niet leuk om voor je naam te schrijven :P

Bij mijn officiele Engels diploma ben ik ook bachelor (is dat niet een gestokt vrijgezel ;D), maar mijn Nederlands diploma geeft aan ingenieur...
Dat laatst hanteer ik dus. Niet dat ik veelvuldig gebruik, maar toch ;D
Maar gefeliciteerd met de titel hoor ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Quote from: Peerless Monster on September  3, 2012, 17:33:08
Bij mijn officiele Engels diploma ben ik ook bachelor (is dat niet een gestokt vrijgezel ;D), maar mijn Nederlands diploma geeft aan ingenieur...
Dat laatst hanteer ik dus. Niet dat ik veelvuldig gebruik, maar toch ;D
Maar gefeliciteerd met de titel hoor ;D

Thanx! Ik vind dat ik ook Ing. mag gebruiken :P Maar nu snap ik wel dat ik nog vrijgezel ben.... ik had nooit mijn hts moeten afronden :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Quote from: larzie on September  3, 2012, 20:44:17
Thanx! Ik vind dat ik ook Ing. mag gebruiken :P Maar nu snap ik wel dat ik nog vrijgezel ben.... ik had nooit mijn hts moeten afronden :P

;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sj0er-D

Pff, van die klusjes die je tijden laat wachten, maar eigenlijk maar een uurtje tijd kosten :)


sj0er-D

Zooo lang geleden!

Ondertussen zijn er twee dingen veranderd, afgelopen december een nieuwe poster aan de muur:



En de tuin voor de helft aangepakt :)




HTip

Zeker lang geleden! Maar wat een comeback zeg! Mooi allemaal. Eer van je werk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Thanks :)

Volgende HT-gerelateerde project heeft te maken met ongeveer 3,8 meter RGB ledstrip, een Raspberry pi en een beetje soldeertin :)

sj0er-D

Aangeschaft:



een RGB ledstrip om mijn raspberry pi / boblight project mee uit te voeren :D

sj0er-D


larzie

Cool. Hou je ook van (college) basketbal of stond hij toevallig op ESPN op dat moment?  :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

sj0er-D

Na ruim een jaar geen update in dit topic, ziet het er inmiddels zo uit:



De Klipschen zijn vervangen voor Skandyna Minipod speakers, en het meubel is uitgebreid met een unit, zodat deze de hele breedte van de muur vult (3,60m). Een van de kasten heeft een aangepast front met speakerdoek ten behoeve van een verborgen sub. Inmiddels zit daar een extra laag doek overheen, zodat het minimaal 'doorschijnt'. het rode of blauwe stipje van het ledje van de sub wat er dan doorheen schijnt ziet er dan wel weer top uit :D

MLCinema

Mooie ruimte! Geslaagde combinatie van kleuren. Geeft erg veel rust. En lekker minimalistische setup.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

sj0er-D

Inmiddels hooked aan domotica! Mijn raspberry pi uitgerust met Domoticz en een rfxtrx433e RF zender. Oude tablet aan de muur waarvoor ik een custom controlepaneel aan het maken ben (Camera voordeur, buienradar, weersvoorspelling domoticz sceneschakelaars):


(nog even een wit laadkabeltje scoren)

Op dit moment alleen nog maar een (beperkt) lichtplan en acties gekoppeld aan mijn deurbelknop (foto uit IPcamera trekken en per mail naar me sturen), maar komende weken ga ik uitbreiden.

- Automatische gordijen (arduino, steppermotor, wieltjes, draad)
- zonnescherm controller aanschaffen en koppelen
- twee zone irrigatiesysteem tuin (vochtmeters, arduino, wasmachine watersloten, irrigatiebuisjes lidl) > na verbouwing tweede deel tuin gepland.

I'm loving it!