sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Started by sj0er-D, January 28, 2007, 15:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: sj0er-D on June 30, 2011, 22:05:28
Vanaf morgen hoogstwaarschijnlijk de overdrachtsbelasting per direct verlaagd van zes naar twee procent! De timing kon niet beter :D :D
Heel goede timing dus. Gaat maar een jaar duren, maar voor jou komt dat precies op het juiste moment. En zoals denoontje aangeeft, kan je dat geld reserveren voor je HT :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Sinds mijn laatste post hebben we nog een aantal woningen bekeken. Vorige week was een woning in mijn oude buurt (sterker nog, tegenover mijn ouderlijk huis) aan de beurt. Het type huis is, op de plek van de schuur na, exact hetzelfde als mijn ouderlijk huis. Ik ken daarom de sterke en zwakke punten, waar oorspronkelijk de afvoeren en radiatoren e.d. zitten en waar ik op moet letten. Het huis had zijn plussen (o.a. enorme schuifdeuren over de hele breedte van de achterkant grenzend aan de tuin, tuin aan het water, schuur aan de voorkant etc.), maar ook zijn minnen (keuken en badkamer aan vervanging toe, trapstoffering en alle vloerbekleding aan vervanging toe, er is gerookt etc.).

Het huis is tevens door omstandigheden in de privésfeer van de huidige bewoonster (gescheiden, kan niet meer betaald worden) enorm in prijs gedaald (met ruim 35.000 euro) terwijl een ander huis in de straat nog voor veel meer te koop stond en deze woning dat ook dubbel en dwars waard is. Een soort van buitenkans dus. Om een lang verhaal kort te maken: Vandaag kregen we, na een inschrijving met meerdere gegadigden, te horen dat ons bod is geaccepteerd en ik samen met mijn vriendin binnenkort de gelukkige eigenaar ben van een mooie tussenwoning met een erg mooie zolder (  ;) ) waarschijnlijk wordt dit een kantoor/HT :D

Me happy! (binnenkort wanneer de aankoop wat verder gevorderd is post ik wat foto's)

sj0er-D

De laatste tijd hard gewerkt aan het nieuwe design en hosting van onze website. Wie nieuwsgierig is: http://www.6voor1.nl

sj0er-D

Ondertussen is het voorlopig koopcontract getekend, de notaris geselecteerd, de hypotheekofferte ondertekend en de taxatie uitgevoerd. Wat een berg werk zeg, een huis kopen :)

skyfox

Ik heb er vorig jaar ook van mogen 'genieten', die rompslomp. Maar uiteindelijk is het de moeite meer dan waard!

Al enig idee wanneer de overdracht ongeveer gaat plaatsvinden?

Have fun in ieder geval met de voorpret  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sj0er-D

Quote from: skyfox on September  1, 2011, 14:00:37
Ik heb er vorig jaar ook van mogen 'genieten', die rompslomp. Maar uiteindelijk is het de moeite meer dan waard!

Al enig idee wanneer de overdracht ongeveer gaat plaatsvinden?

Have fun in ieder geval met de voorpret  :pompom:
De overdracht gaat ergens tussen 1 oktober en 20 december plaatsvinden. Dat is zo ruim omdat de huidige bewoonster een urgentieverklaring voor het huren van een huis moet krijgen. Het kan dus snel gaan, of wat langer duren. Als het wat langer duurt, hebben we wat meer ruimte om nog wat geld op te potten voor badkamer en keuken e.d. :)

skyfox

Altijd handig, meer tijd om geld te potten. Zolang je zelf niet op een schopstoel zit, natuurlijk. Zodra je het huis hebt gaat het altijd harder met geld dan wat je van tevoren dacht.

Qua badkamer en keuken kan je het natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Wij hebben voor de uitbreiding van de keuken gekozen voor Ikea meuk. Nog geen.moment spijt van, de grote/bekende keukenmerken leveren feitelijk hetzelfde voor veel meer geld. Alleen moet je wel tijd hebben om het zelf in elkaar te schroeven ;)

Suc6!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sj0er-D

Dat zijn wij waarschijnlijk ook van plan. Het idee is bijvoorbeeld hoogglans witte kastjes van IKEA, maar er vervolgens zelf een betonnen aanrechtblad op storten. Hetzelfde geld voor de wasbak(ken) in de badkamer. Daarnaast zijn we zelf redelijk handig en zullen we (op leidingwerk na) alles zelf doen.

skyfox

Oe, beton, das wel apart, tikje industrieel. Nemen jullie dan ook een gietvloer (met vloerverwarming dan, mag ik hopen)?

En ga je dat blad en die bakken dan poleisten oid? Ik ken nog niemand die zoiets heeft gedaan namelijk, maar vind het wel interessant :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sj0er-D

We denken aan een blad gestort in een betonplex mal. Verstevigd met een metaalrooster in het midden. Op de plek van de wasbak een uitsparing maken van betonplex en storten maar. De luchtbelletjes er uit trillen door met een klopboor de zijkant van een schuurmachine tegen het betonplex aan te 'tikken'. De laatste laag is wat fijner en wordt afgewerkt door nat schuren, polijsten en een (transparantie) coating. Moet allemaal best goed lukken :)

Er kunnen overigens prima normale keukenkastjes onder hoor. Ik zie er bijvoorbeeld wel hoogglans witte kastjes onder staan. Daarnaast zal er waarschijnlijk gewoon een houten (gerookt eiken) vloer komen te liggen. voorbeeld:


sj0er-D

Nog precies een week tot de sleuteloverdracht! zin in :D

De vloer voor de begane grond is besteld. Een restpartij lamelparket eiken waar ze nog 4m2 bij maken. Gestopt met grijs stopsel en afgewerkt met naturel en witte hardwaxolie. Daarnaast is de keukenindeling bepaald:



en apparatuur gekozen. Het mooie is dat de onderkastjes altijd op voorraad zijn bij IKEA en het niet erg is als we een paar dagen/weken moeten wachten op de apparatuur (combi IKEA / Smeg).



Afgelopen zaterdag zes van deze opgehaald:



en drie van deze (9010):



Nu nog een keuze maken in gordijnen, behang (voor een wandje), hoogte van de witte plinten (waarschijnlijk 9cm) and more.

Iemand trouwens ervaring met kickspace plintverwarming voor in de keuken?



Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik aan de slag kan!

Valkyrie

Nog 1 weekje en dan is het zover, succes! De keuken gaat er zo te zien mooi uitzien!! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Op de valreep van het jaar nog in je nieuwe woning. Succes en veel plezier straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

A.s dinsdag is dag! Gaat best snel zo na een half jaar wachten :)

HTip

Morgen is de grote dag. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Zeker spannend! Vandaag nog wat zaken geregeld (wijziging in polis verzekering, maandtermijnen gas en elektriciteit etc.) Morgen (in de avond) waarschijnlijk wat foto's :)

sj0er-D

Vandaag aangeschaft:

Deze badkamerkranenset:



en deze dubbele wastafel:



Gewonnen via een veiling. Op beiden een hoop geld bespaard! die tweede wordt op dit moment verkocht voor 1300 euro bovenop de prijs waarvoor wij hem hebben gekocht :)

Daarnaast wat gereedschap:

Deze:

en deze:

Voor het klussen in huis (vloer e.d.) en de toekomst.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

Jeeez het gaat als een tierelier! Alle behang op de benedenverdieping is inmiddels verwijderd en vanavond heb ik samen met mijn schoonvader zo goed als de hele (oude) keuken verwijderd. Goor dat het was!

skyfox

Gaat lekker!! Mooie spullen op die veiling gewonnen ook! Heel chique ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WickedGame

Quote from: sj0er-D on December 21, 2011, 23:23:48
Jeeez het gaat als een tierelier! Alle behang op de benedenverdieping is inmiddels verwijderd en vanavond heb ik samen met mijn schoonvader zo goed als de hele (oude) keuken verwijderd. Goor dat het was!

Herkenbaar, zusje laatste ook verhuisd en ook de keuken onderhanden genomen. Nou die leek wel nooit schoon gemaakt te zijn.  :nopompom:

sj0er-D

Een paar fotootjes (al een eind op weg)







zijn foto's van gisteren. Op dit moment is de hele keuken al leeg. Het muurtje is er zelfs al bijna uit :)

sj0er-D

Lange dagen zeg! Bijna alles is gesloopt. Vandaag gaan we (schoonvader en ik) sleuven frezen voor gas/water/elektriciteit in de badkamer en de keuken. Daarna alles opbouwen. Zin in!

Foto's volgen :)



larzie

Koel een HT keuken hahaha  :tongue2: Zou wel weer iets nieuws zijn! haha
Vond die sfeerimpressie foto van die landelijke keuken met dat kookeiland wel erg mooi. Als ik de ruimte had had ik mooi ook zo'n kookeiland gedaan, maar zie dat je hebt gekozen voor een hoekkeuken? Op de plaatjes ziet dat er wel minder sfeervol uit vind ik, maar kan in de praktijk natuurlijk heel anders zijn.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Onne

Hey Sjoerd, zijn jullie al ver gevorderd met de verbouw? Ik zag in ieder geval een mooi upgrade voor de deur staan in het auto topic!
Wij gaan met pasen de gordijnen ophangen  ;D