Western Digital 500GB WD5000AAKS is dit eigenlijk een goeie schijf?

Started by donaldk, January 26, 2007, 00:38:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Ik heb wel even gegoogled en de prijs lijkt inderdaad vrij scherp te zijn deze week bij een bekende computerzaak in de regio Rotterdam. Maar ik was hem nog niet tegengekomen in de rijtjes van Toms Hardware of Hardware.info.

3-platter 500 gig schijf.

Western Digital 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII   
Partnr: WD5000AAKS

Garantie: 36 maanden


AANBIEDING
€ 139,00




DVDGuy

Ik denk dat je met WD (en 3 jaar garantie  8)) weinig risico loopt.

Prijs is fantastisch (kocht ik een jaar geleden een 250 Gb voor)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

riwi

De WD's zijn prima schijven vooral de RE reeks.

Ik heb pas een tweetal Samsung 500G (HD501LJ) gekocht voor 129,- €149,- die zijn dus nog een paar tientjes goedkoper. Die aanbieding zie ik nu niet meer staan jammer genoeg.

<edit>
in de prijs vergist. Kostte dus 149, ook nu nog, bij alternate. Prima schijven in ieder geval.

JCL

Quote from: donaldk on January 26, 2007, 00:38:04
Ik heb wel even gegoogled en de prijs lijkt inderdaad vrij scherp te zijn deze week bij een bekende computerzaak in de regio Rotterdam. Maar ik was hem nog niet tegengekomen in de rijtjes van Toms Hardware of Hardware.info.

3-platter 500 gig schijf.

Western Digital 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII   
Partnr: WD5000AAKS

Garantie: 36 maanden


AANBIEDING
€ 139,00





Waar is dat precies? €140 is echt een schijntje!

WickedGame


TornadoGo

Wil geen sponsors tegen het zere been schoppen....dussss..

Het is een (web)winkel in Bergschenhoek. Tegenwoordig schijnen ze ook een vestiging in Berkel en Rodenrijs te hebben.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

mgizmo

Quote from: TornadoGo on January 26, 2007, 11:18:11
Wil geen sponsors tegen het zere been schoppen....dussss..

Het is een (web)winkel in Bergschenhoek. Tegenwoordig schijnen ze ook een vestiging in Berkel en Rodenrijs te hebben.

Informatie is toch wel unique  ;)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

donaldk

Tja ik wilde geen commerciele link plaatsen, maar ze hebben inderdaad twee vestigingen en versturen ook. En de advertenties hebben al jaren een blauwe steunkleur;-).

Ik heb daar als kerstkado ook de Belking surgeprotector gehaald die ik na veel zoeken opeens daar tegenkwam. Was netjes verpakt en na ontvangst van de via overschrijfformulier bij de rabo overgeschreven gelden ook direct verstuurd. Dus netjes op donderdag of vrijdag voor de kerst binnen.

Ik stond daar nog als klant geregistreerd, omdat ik daar ooit voor veel geld nog eens een Philips 107P10 had gekocht, dus online bestellen ging vrij makkelijk (ik ben niet zo'n webwinkelaar, maar hier in de buurt was niks te vinden/krijgen).

Mijn broer's mengpanel is overigens inmiddels gerepareert. Eerst had die al weken bij een reparatiezaakje in Amsterdam gelegen, maar die hadden er eigenlijk nog niet naar gekeken, maar het zou 125,- euro gaan kosten, maar een paar weken later hadden ze nog niks gedaan, dus toen heeft ie hem maar weer mee teruggenomen.

Hij is toen naar een kennis van hem gegaan, die had inmiddels een eigen bedrijfje dacht ik dat hij zei, nou een paar dagen later was hij al klaar. Moest flink wat vervangen worden, alles doorgebrand door de piekspanning, dus met 150,- euro had ie nog een schappelijk prijsje gekregen ook. Voor de mensen in de thread over reparatie adressen in/rond amsterdam had ik hem al gevraagd wie het was, maar nog geen antwoord gekregen.

Nadeel lijkt me wel dat ik de seagate barracuda's al flink vind ratelen, WD is meestal niet de stilste. Ach ja ik kan me nog veroorloven om te wachten, duurder worden ze toch niet echt hardeschijven.

gijsnoorlander

Quote from: DVDGuy on January 26, 2007, 10:29:00
Ik denk dat je met WD (en 3 jaar garantie  8)) weinig risico loopt.

Prijs is fantastisch (kocht ik een jaar geleden een 250 Gb voor)
Die prijs is inderdaad echt fantastisch. Maar let wel op, want er zijn de laatste tijd erg veel WD schijven in omloop die vanuit WD 0 (!!) garantie hebben.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op de WD-site bij check-warranty
Het serienummer van mijn WD320 GB schijf:    WCAMR2707371  Typenr: Model ID   WDC WD3200JD-22KLB0

Mijn 500 GB RE2 schijf heeft netjes 5 jaar garantie. (serienr: WCANU1083754)

Het antwoord van de WD-site:
QuoteWarranty Inquiry for NETHERLANDS
Serial No Model No Status Exp Date
WCAMR2707371 WD3200JD-22KLB0 No Limited Warranty Not Applicable 
WCANU1083754 WD5000YS-01MPB0 In Limited Warranty 11/2/2011† 

Zo heb ik nog 5 andere redelijk nieuwe WD-schijven (in beheer) die allemaal 0,0 garantie hebben vanuit WD. Uiteraard wel vanuit de winkel, maar daar heb je na een jaar weinig aan zeg maar.






jaco

Quote from: gijsnoorlander on January 26, 2007, 23:19:08
Die prijs is inderdaad echt fantastisch. Maar let wel op, want er zijn de laatste tijd erg veel WD schijven in omloop die vanuit WD 0 (!!) garantie hebben.
Grijze import van winkeliers dan ?

Een paar van deze 500 GB lijkt me wel wat voor deze prijs, maar geen WD ondersteuning na 1 jaar is wel minder natuurlijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

gijsnoorlander

Quote from: jaco on January 26, 2007, 23:35:38
Grijze import van winkeliers dan ?

Een paar van deze 500 GB lijkt me wel wat voor deze prijs, maar geen WD ondersteuning na 1 jaar is wel minder natuurlijk.
Als je bij een webshop koopt kun je binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug sturen, dus op die manier zou je het kunnen proberen natuurlijk.
Die 500 GB die ik heb gekocht, heb ik op een demo-pc in de betreffende winkel gewoon de RMA-duur opgezocht ;)
Diezelfde winkel had dus ook nog 320-ers en 500 GB schijven op voorraad die dus geen garantie had vanuit WD.
Aangezien dat die winkel bij een computerwinkel keten zit die best groot inkoopt voor meerdere winkel-ketens met landelijk verspreid filialen, heb je best kans dat het in meerdere winkels te krijgen is.

Driven2Shine

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) à 132,50 ex verzendkosten (verzenden is 7,95).
Dit is nog goedkoper en stiller mocht je de schijf gaan gebruiken in een htpc.

donaldk

Nou is het wel een lang bestaande en gerenomeerde zaak en volgens de website is het 36 maanden garantie, dus ik vertrouw het wel, maar ja je kunt altijd even contact met ze opnemen. PM terug gestuurt naar hen die me pm-den.

jaco

Ik heb er maar 2 besteld.

Ik heb 11 WD Harddisks, en nog maar 1 heeft problemen. Dat is een 36 GB raptor die eerst een paar jaar non-stop in een server heeft gezeten, en daarna bij mij als boot disk in de PC. 1x niet gestart en toen vervangen, maar nog steeds doet hij het goed in mijn upload PC.

De anderen zijn 74 GB raptors, en 400 GB RE-2 disks. Tot dusver geen problemen mee, en dat is wel fijn in een raid setup.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bart_nl

nadeel van de WD schijven is tot nu toe altijd de herrie geweest. Ik houd het voorlopig daarom maar op de Samsungs van 500Gb die bij diverse winkels voor vergelijkbare of iets lagere prijs te koop is.

donaldk

Eerst maar eens mijn gewone schijven opschonen en defraggen, die dingen worden toch alleen maar goedkoper.

JCL

Als we het dan toch over HDD's hebben...

Weet iemand of de Lacie 500 GB externe schijf een beetje goed is die nu bij de MM in de aanbieding is voor €160?

R

Dat is niet duur. Ik heb de 250 GB variant en ben erg tevreden.

Quote from: JCL on January 31, 2007, 10:40:05
Als we het dan toch over HDD's hebben...

Weet iemand of de Lacie 500 GB externe schijf een beetje goed is die nu bij de MM in de aanbieding is voor €160?

JCL

Nee, was zeker niet veel geld.

Het probleem wat ik heb: Mijn PC maakt teveel herrie! Ik heb nu al 2 HDD's en ik ben bang dat wanneer ik er nog een inzet het alleen maar meer kabaal gaat maken. Een externe schijf kun je dan nog uitzetten. Volgens mij werkt het verder ongeveer hetzelfde (neem aan dat je wel rechtstreeks kunt downloaden naar een externe HDD). Ik meen wel eens negatieve berichten te hebben gelezen over deze schijf, vandaar dat ik het vraag.

Driven2Shine

Quote from: JCL on January 31, 2007, 10:40:05
Als we het dan toch over HDD's hebben...

Weet iemand of de Lacie 500 GB externe schijf een beetje goed is die nu bij de MM in de aanbieding is voor €160?
Ik heb hem zelf laatst gehaald toen de schijf nog 179 was en heb er totaal geen problemen mee.
Ik had hem alleen iets sneller verwacht hij schrijft rond de 6~8mb/s bij mij, maar dat kan ook zijn omdat hij al bijna vol staat met HD films etc.
Ik gebruik hem vooral aan mijn HTPC.

Ik heb trouwens ook de 250GB variant en die is ook prima.
Alleen jammer dat de voedings aansluiting van beide niet gelijk is, anders was het lekker makkelijk swappen tussen de 2 schijven  :(

diceman

Quote from: JCL on January 31, 2007, 10:40:05
Als we het dan toch over HDD's hebben...

Weet iemand of de Lacie 500 GB externe schijf een beetje goed is die nu bij de MM in de aanbieding is voor €160?

Ik heb twee van die 500gb schijven en heb er veel plezier van.Zijn stil, vormgeving ziet er ook goed uit, evt nadeel, is persoonlijk, ze hebben een eigen voeding( dus niet gevoedt door je usb poort), hetgeen betekend dat sluit je je pc af, blijven de schijven gewoon actief(draaien).Je kan ze uiteraard met de hand uitzetten, maar verder prima schijven en one buttonbackup software.Dus al bij al zeer tevreden.Gebruik ze nu z`n jaar al naar volle tevredenheid.

Ik heb er een jaar geleden een stuk meer voor betaald >:(, maar ja, is de tendens valt me op,dat de prijzen per gb zeer snel zakken

donaldk



FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12