Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

reza

Ik vind het niet storend..
Hoe jij het vind dat weet ik niet :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Wil daar wel eens graag en foto van zien hoe het eruit ziet netflix subs op een 21;9 scherm.

papaleo

Ik projecteer met mijn masking scherm ook mijn 'grijze kleur' subs gedeeltelijk (onderste regel) op de zwarte rand...
op het witte gedeelte/doek zijn de subs licht grijs op de zwarte rand zijn de subs donkerder grijs...mij stoort dit totaal niet het is dat dit nu hier aangekaart word anders had ik hier nooit over nagedacht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2603
Quote from: papaleo on December 18, 2019, 18:12:55
Ik projecteer met mijn masking scherm ook mijn 'grijze kleur' subs gedeeltelijk (onderste regel) op de zwarte rand...
op het witte gedeelte/doek zijn de subs licht grijs op de zwarte rand zijn de subs donkerder grijs...mij stoort dit totaal niet het is dat dit nu hier aangekaart word anders had ik hier nooit over nagedacht.
Dat zou bij mij niet werken omdat het velours bijna alles absorbeert. En door het profiel zouden de letters ook vervormen.

reza

Quote from: Teejoo on December 18, 2019, 18:21:53
Dat zou bij mij niet werken omdat het velours bijna alles absorbeert. En door het profiel zouden de letters ook vervormen.

Geen last van.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

En anders daar een strookje zwarte duck-tape plakken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: darkrunner on December 18, 2019, 18:06:14
Wil daar wel eens graag en foto van zien hoe het eruit ziet netflix subs op een 21;9 scherm.


maare..
''je ziet wel heel veel beren op de weg''.
Geloof mij nou echt maar. Als je eenmaal een cinescoop scherm hebt hangen denk je bij jezelf: waarom heb ik in vredesnaam ooit een 16.9 scherm gehad???
een 16.9 scherm voegt namelijk helemaal niks toe aan de filmbeleving, terwijl een cinescoop alles toevoegt!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: papaleo on December 18, 2019, 18:38:29
En anders daar een strookje zwarte duck-tape plakken...
Haha, echt niet!

denoontje

Quote from: reza on December 18, 2019, 18:38:54
maare..
''je ziet wel heel veel beren op de weg''.
Geloof mij nou echt maar. Als je eenmaal een cinescoop scherm hebt hangen denk je bij jezelf: waarom heb ik in vredesnaam ooit een 16.9 scherm gehad???
een 16.9 scherm voegt namelijk helemaal niks toe aan de filmbeleving, terwijl een cinescoop alles toevoegt!
Omdat je een 16-9 prima kunt masken.
Ik heb maximale breedte gekozen.
Dus maximaal voor 1:2.35 cienscoop.
En als bonus is 16/9 daarom ook groot (netflix docu's tv) [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

darkrunner

Dat is het hem net hier we kijken ongeveer 50% Netflix series en 50% films via kodi, dus we kijken hier toch vrij veel 16:9 materiaal, als ik dan zie hoeveel je in breedte inboet met een 21:9 scherm als je daar 16:9 wil in projecteren dan kom ik op een 85inch uit voor 16:9 wat ik te klein vind dan kan ik evengoed voor een 85inch tv gaan maar wil voor 16:9 beeld niet onder de 100inch gaan

xlr8

Quote from: Teejoo on December 18, 2019, 16:04:38
UHD duo. Blijft apart dat ze een ander typenr hebben terwijl het hetzelfde apparaat is. Bedankt Ron!

Graag gedaan! staat chique zo samen   :)

Voor zover begrepen is de 9000 BE, identiek aan de 9004.

Teejoo

Quote from: denoontje on December 18, 2019, 19:02:04
Omdat je een 16-9 prima kunt masken.
Ik heb maximale breedte gekozen.
Dus maximaal voor 1:2.35 cienscoop.
En als bonus is 16/9 daarom ook groot (netflix docu's tv) [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met masking is dit ook eigenlijk de beste oplossing. Alleen werd voor mij dan 16:9 te groot, en ik ben van mening dat je dan ook je center achter het scherm moet plaatsen als je het echt goed wilt doen.

21:9 is de mooiste oplossing als je het geen probleem vindt dat 16:9 idd iets kleiner is, hoewel klein natuurlijk relatief is. En daarbij is het merendeel van wat ik kijk 21:9.

Er is dus voor beide iets te zeggen met beide voor en tegens. Let wel, als je geen masking hebt vind ik 21:9 beter.

Teejoo

Quote from: xlr8 on December 18, 2019, 19:22:46
Graag gedaan! staat chique zo samen   :)

Voor zover begrepen is de 9000 BE, identiek aan de 9004.
Morgenavond gaat hij voor het eerst gebruikt worden. Moet de settings etc ook nog instellen.

skyfox

Ziet er strak uit, die twee machines zo. Nu beide een CM upgrade en het feest is compleet :wub:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on December 18, 2019, 19:34:28
Ziet er strak uit, die twee machines zo. Nu beide een CM upgrade en het feest is compleet :wub:
Nou, ik denk niet dat dat veel zin heeft omdat ik alleen HDMI gebruik. Maar daarnaast zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor een modificatie. Dan steek ik dat liever in andere leuke upgrades.

Marco66

Quote from: reza on December 18, 2019, 18:38:54
maare..
''je ziet wel heel veel beren op de weg''.
Geloof mij nou echt maar. Als je eenmaal een cinescoop scherm hebt hangen denk je bij jezelf: waarom heb ik in vredesnaam ooit een 16.9 scherm gehad???
een 16.9 scherm voegt namelijk helemaal niks toe aan de filmbeleving, terwijl een cinescoop alles toevoegt!

Helemaal niks vind ik wat kort door de bocht, vind de beleving in onze ht al enorm met het 16-9 scherm tov geen ht ruimte. Kan dit nog beter met ander scherm, denk het zeker.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

#2616
Quote from: denoontje on December 18, 2019, 19:02:04
Omdat je een 16-9 prima kunt masken.
Ik heb maximale breedte gekozen.
Dus maximaal voor 1:2.35 cienscoop.
En als bonus is 16/9 daarom ook groot (netflix docu's tv) [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jij hebt een 16.9 masking scherm, dat vind ik iets heel anders dan een "native 16.9 scherm"
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: Marco66 on December 18, 2019, 20:14:09
Helemaal niks vind ik wat kort door de bocht, vind de beleving in onze ht al enorm met het 16-9 scherm tov geen ht ruimte. Kan dit nog beter met ander scherm, denk het zeker.


Ik snap uiteraard wat je bedoeld. Ik hoop dat je ook snapt wat ik bedoel? Een film kijken op een 16.9 zonder masking is niet meer van deze tijd ( mijn bescheiden mening). Dit vind ik alleen maar storend en leid mij behoorlijk af.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Ik vind dat je in alle gevallen moet masken.
Geeft zoveel meer diepte  aan het beeld.
Dus of horizontaal of vertikaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Quote from: denoontje on December 18, 2019, 20:36:00
Ik vind dat je in alle gevallen moet masken.
Geeft zoveel meer diepte  aan het beeld.
Dus of horizontaal of vertikaal
Of beide, horizontaal en vertikaal :)

Ik ben het met je eens. Ik zou mijn maskbare scherm ook niet weg doen voor een 21x9 variant. Zeker ik niet omdat ik meer 16x9 en netflix formaat(2x1) kijk dan 21x9.
Ik haal het met mijn projector (afstand) net niet om 4x3 beeldvullend te maken. Maar ook dat is wel kicken. Star Trek met Captain Kirk in volle glorie.

Marco66

Quote from: denoontje on December 18, 2019, 20:36:00
Ik vind dat je in alle gevallen moet masken.
Geeft zoveel meer diepte  aan het beeld.
Dus of horizontaal of vertikaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kan helaas niet groter dan 92 inch in mijn ruimte, is er dan wel een scherm te krijgen in dit formaat met automasking evt?
Dit als evt upgrade in de nabije toekomst  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

#2621
2.25x1.45 zie ik zelfde scherm als ik in kleinste maat.
Is manual.

Auyo masking is prijs maal 2 denk kk.
Of zelfbouw op bestaand scherm[emoji51]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#2622
Quote from: denoontje on December 18, 2019, 20:36:00
Ik vind dat je in alle gevallen moet masken.
Geeft zoveel meer diepte  aan het beeld.
Dus of horizontaal of vertikaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Mijn huidige 21:9 scherm was ook een test om te lijken of het bevalt, maar tzt komt er denk ik wel een 21:9 scherm met masking. Tot die tijd ga ik wat experimenteren met 2 panelen.

Maar een zwarte balk links en rechts stoort me minder dan boven en onder merk ik.

Eerst maar eens een ander besluit maken qua upgrades.

riwi

Quote from: Marco66 on December 18, 2019, 20:45:31
Kan helaas niet groter dan 92 inch in mijn ruimte, is er dan wel een scherm te krijgen in dit formaat met automasking evt?
Dit als evt upgrade in de nabije toekomst  ;D

Als je het over een maskeerbaar scherm hebt heeft het geen zin om over de diagonaal te spreken (ik nam aan dat je 92inch diagonaal bedoelde). De breedte (of hoogte) is dan handiger.

https://wsspalluto.de/produkte/mehrformat.html

Automasking? of electrische masking? Of deze afhankelijk van de beeldinhoud automagisch verstellen? Dat denk ik niet, dat moet met een afstandbediening.
203cm breed is dat kleinste rolscherm met masking.

papaleo

#2624
Quote from: Teejoo on December 18, 2019, 21:47:07

Maar een zwarte balk links en rechts stoort me minder dan boven en onder merk ik.

Je bedoelt een 'grijze' balk... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels