Wat is nou het mooiste a/v interieur dat je ooit hebt gezien ?

Started by Fatalfelix, November 14, 2006, 15:25:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fatalfelix

Beste forumgenoten,

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat het mooiste a/v interieur is die jullie ooit hebben gezien en of jullie deze ook als voorbeeld gebruiken voor je eigen ht.

De aftrap als voorbeeldje:
Dit is het a/v interieur die ikzelf erg mooi vind en die ik ook als inspiratie gebruik voor m'n eigen a/v ruimte:











wie volgt ?  :)

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

LittleNinja

Die is inderdaad heel erg strak... Los van het feit of ik de electronica zou willen hebben.  :P  >:D

Mijn inzet is iets eenvoudiger maar ik vind hem nog steeds erg mooi:


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dit hoort er nog bij.. Misschien niet de allermooiste, maar ik vind hem nog steeds mooi.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fatalfelix

Quote from: LittleNinja on November 14, 2006, 17:26:16
Dit hoort er nog bij..

Dat is ook 1 van mijn favorieten van het "mijn hifi" gedeelte van hifi.nl :) Hoop dat er nog meer mensen zijn die dit soort setups posten   8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

LittleNinja

Quote from: Felixdi on November 14, 2006, 17:31:57
Dat is ook 1 van mijn favorieten van het "mijn hifi" gedeelte van hifi.nl :) Hoop dat er nog meer mensen zijn die dit soort setups posten   8)

Ik heb getracht een enigzins lijkend concept te vertalen naar ons interieur. ( zie: IGA Gekijo ( iga theater ) )
Eerlijk toegegeven... Die van hem is strakker!!

Wel jammer dat hij niet om mijn berichtje reageerde toen ik hem een vraag wilde stellen. Maar misschien leest hij ze niet meer...  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fatalfelix

wat ik ook wel leuk vind om te zien is iets wat een klein beetje op die wand lijkt met dat licht erachter. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46104.msg772953#msg772953 de pc lcd's van het Atmoz studententheater. Dit soort dingen brengen mij ook altijd wel op ideeen.

@ LittleNinja

die wand in jouw ht is trouwens ook wel goed gelukt hoor als ik zo de foto's op de vorige pagina van je topic bekijk
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

HTR

ninja, dat is echt een top opstelling, ik wil nog es bij mensen zoiets maken (heb zelf simpelweg de ruimte er niet voor)

B.J.


Fatalfelix

Quote from: Bas Janssen on November 14, 2006, 18:18:59
Erg mooi die eerste en tweede!

als je nog een 3e weet You're Welcome  ;), want dit topic is eigenlijk een beetje bedoelt als inspiratiebron voor mijzelf en hopelijk ook anderen.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on November 14, 2006, 17:26:16
Dit hoort er nog bij.. Misschien niet de allermooiste, maar ik vind hem nog steeds mooi.

Mooi hoor. Sfeervol en strak

LittleNinja

Quote from: Felixdi on November 14, 2006, 17:58:18
wat ik ook wel leuk vind om te zien is iets wat een klein beetje op die wand lijkt met dat licht erachter. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46104.msg772953#msg772953 de pc lcd's van het Atmoz studententheater. Dit soort dingen brengen mij ook altijd wel op ideeen.

@ LittleNinja

die wand in jouw ht is trouwens ook wel goed gelukt hoor als ik zo de foto's op de vorige pagina van je topic bekijk

Atmoz is ook altijd leuk bezig inderdaad!!  :D

Thanks!! Het lukt me niet om direct de juiste pagina van mijn topic er in te zetten. Maar het valt ook eigenlijk buiten dit topic.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TornadoGo

Grappig! Afgelopen donderdag een B&O demo gehad in de ruimte zoals hij staat in de eerste post. Is dat een standaard B&O demo ruimte of is deze foto gemaakt bij van Peursum in Katwijk?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

B.J.

Quote from: Felixdi on November 14, 2006, 18:23:24
als je nog een 3e weet You're Welcome  ;), want dit topic is eigenlijk een beetje bedoelt als inspiratiebron voor mijzelf en hopelijk ook anderen.

Tuurlijk, die van mij  :D

Ik moet alleen nog een keer sfeer fotos maken. Degene die ik nu heb laten geen overzicht zien en zijn overdag vol in het licht genomen.

Fatalfelix

Quote from: TornadoGo on November 15, 2006, 12:33:56
Grappig! Afgelopen donderdag een B&O demo gehad in de ruimte zoals hij staat in de eerste post. Is dat een standaard B&O demo ruimte of is deze foto gemaakt bij van Peursum in Katwijk?

Volgens mij is dat een B&O Store in Denemarken tenminste zoiets stond erbij. Als ik een keer in de buurt van Katwijk ben ga ik zeker even kijken want ben wel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet  8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

LittleNinja

Quote from: Bas Janssen on November 15, 2006, 12:36:19
Tuurlijk, die van mij  :D

Ik moet alleen nog een keer sfeer fotos maken. Degene die ik nu heb laten geen overzicht zien en zijn overdag vol in het licht genomen.

Geen woorden maar fotos  ;D  ;D  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fatalfelix

Ik vind trouwens zo'n ophoginkje ook wel grappig



doordat je je hifi namelijk net 10cm hoger plaatst lijkt het net alsof het in het middenpunt staat  :)

Iemand mischien al ervaring met zoiets ?
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Kjelt

Als het om het interieur gaat vind ik de voorbeelden inderdaad wel mooi , als het om HT functionaliteit en beleving gaat dan zijn die kleine piepschermpjes op 4 meter afstand voor mij zeer beneden de maat. Zo kan ik geen geassocieerde film beleving (experience) krijgen, maar alleen een gedissocieerde.

Dus wat HT beleving betreft geef mij maar een dedicated HT ruimte die totaal verduisterd kan worden en waar het geluid en beeld op de eerste plaats komt (naast een zeer lekkere stoel/bank).

LittleNinja

Quote from: Kjelt on November 15, 2006, 16:35:46
Als het om het interieur gaat vind ik de voorbeelden inderdaad wel mooi , als het om HT functionaliteit en beleving gaat dan zijn die kleine piepschermpjes op 4 meter afstand voor mij zeer beneden de maat. Zo kan ik geen geassocieerde film beleving (experience) krijgen, maar alleen een gedissocieerde.

Dus wat HT beleving betreft geef mij maar een dedicated HT ruimte die totaal verduisterd kan worden en waar het geluid en beeld op de eerste plaats komt (naast een zeer lekkere stoel/bank).

Hmm.. is waar. Misschien twee aparte topics?  ;)  Mooiste huiskamer HT (WAF) en mooiste dedicated HT??

Quote from: Felixdi on November 15, 2006, 16:26:40
Ik vind trouwens zo'n ophoginkje ook wel grappig



doordat je je hifi namelijk net 10cm hoger plaatst lijkt het net alsof het in het middenpunt staat  :)

Iemand mischien al ervaring met zoiets ?

Wel mooi hoe die kabels van de speakers rechtstreeks de muur in verdwijnen..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

En jammer hoe slecht het geluid is dat er voor dat geld uit die Beolabjes komt.  ;)

Maar goed, daar gaat het hier niet om. Het design van B&O spreekt me nog steeds aan maar ik ben ook nog steeds heel blij dat ik alles er ooit uit gegooid heb.  :D

Fatalfelix

Quote from: Kjelt on November 15, 2006, 16:35:46
Als het om het interieur gaat vind ik de voorbeelden inderdaad wel mooi , als het om HT functionaliteit en beleving gaat dan zijn die kleine piepschermpjes op 4 meter afstand voor mij zeer beneden de maat. Zo kan ik geen geassocieerde film beleving (experience) krijgen, maar alleen een gedissocieerde.

Dus wat HT beleving betreft geef mij maar een dedicated HT ruimte die totaal verduisterd kan worden en waar het geluid en beeld op de eerste plaats komt (naast een zeer lekkere stoel/bank).

Het ging mij eigenlijk idd om het interieur verhoginkje. Vind het namelijk wel leuk om te zien dat als je het hifi hoekje wat verhoogt het gedeelte ook gelijk een soort middenpunt in de kamer wordt. Dus als je mischien nog meer van dit soort tweaks weet die je a/v wat meer laten stralen post ze dan gerust  ;)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Durk

gerestylde huiskamer van Bjorn zou ik mee kunnen leven.. Lekkere ruime opstelling, toch warme uitstraling, mooie rechthoekige, redelijk afgeschermde kamer me een centrale plaats voor de hifi..

Mijn huidige woonkamer is een beetje een ramp. Ik heb niet echt een centrale plaats voor hifi/tv. Mijn vrouw zet het liefst alles vol, ik heb een schuine wand, ik heb praktisch geen wand zonder ramen... kortom: een drama..In een mogelijk volgend huis ga ik daar toch echt aandacht aan schenken.. Maar zoals het er nu naar uit ziet, wordt dat een huis wat wij zelf gaan mee ontwerpen, dus dan kan ik 'los' gaan.

Plaatje met de Amati's is ook erg mooi.. Mooie vloer ook.. weet iemand wat voor hout dat is?





HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

ACQUA


Fatalfelix

Die is idd ook erg mooi. Vind vooral dat die lampjes het helemaal afmaken  8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

mikeske

Die B&O ruimte is echt wel  :o :o :o

De opstelling met de SF kende ik ook al van hifi en vind het ook zeer mooi  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TornadoGo

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX