LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Started by LittleNinja, August 20, 2006, 22:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Het gaat er nu endelijk van komen. Binnen enkele weken zullen wij ( mijn lieve & mooie vrouw, onze twee "LittleNinjas" en ik ) de sleutel krijgen van onze "nieuwe" woning.

We hebben niet een aparte ruimte om in te richten als HT, dus zal de woonkamer dienen als middelpunt voor deze hobby.

Inmiddels hebben we digitale TV aangevraagd bij Casema.. ( Nog geen HDTV aangezien het aanbod aan kanalen tot op heden om te huilen is ). Er zal uiteraard een aparte groep aangelegd worden voor de hele boel.

De zoektocht naar het juiste scherm is al in volle gang. Het scherm wordt straks gemonteerd op een voorzetwand, welke ongeveer 10 cm van de muur wordt geplaatst. Achter de wand zullen de kabels voor de energie en de signalen netjes worden weggewerkt. Achter de randen ( zijkant ) van de voorzetwand zal er dimbare verlichting geplaatst worden om sfeer te versterken. Dit wordt dus indirecte verlichting die naar de "buitenkant" schijnt, zodat het aan kan staan zonder te hinderen.

De apparatuur komt te staan in een reeds bestaand dressoir van 2,4 m lang en 60 cm hoog. De center komt hierop te staan. Naast het dressoir komen de hoofdluidsprekers. Achter de bank komen de rears. Rechts van de voorzetwand komt de sub ( dit is een schuin gedeelte waar de trap overheen loopt ).

Een tekeningetje moet enigzins duidelijk gaan maken wat de bedoeling is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#1
Hierbij ook meteen even het vooraanzicht van het idee.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#2
Ik zal zo veel mogelijk foto's plaatsen en jullie op de hoogte houden van de vorderingen..  ;)


EDIT ( 7 maart 2009 )

Voor diegenen die alvast wat willen zien van het  eindresultaat hierbij een foto.

Of in de showcase: SHOWCASE!!  8)

Foto impressie:



Panorama impressie:

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

ziet er goed uit! heb je al een idee hoe je die voorzet wand gaat maken?
ik wou t eerst ook doen, maar op mijn kamer ist niet heel erg mooi ( en ik ben nu lui ;D)
maar ik heb wel een boel tekeningen en ontwerpen, als je geinterreseerd bent laat maar horen

HTR

Quote from: LittleNinja on August 20, 2006, 22:31:21
Ik al zo veel mogelijk foto's plaatsen en jullie op de hoogte houden van de vorderingen..  ;)

doe dat maar en idd veeeel fotos maken!

mikeske

Ben benieuw hoe het er uit zal gaan zien.

Hoe meer foto's hoe beter  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy


Leuk ontwerp.

Heb je er al bij stilgestaan dat als je de voorzetwand, ietje meer dan 10 cm naar voor zet, je aan beide zijkanten van het paneel (tss muur en achter kant paneel) eventueel ( glazen) schapjes kan maken voor DVD's en Cd's?
Een beetje verzonken, en je kan daar nog altijd eventueel de indirecte verlichting bijplaatsen.

Geert

HTR

ah jij hebt mijn ontwerpje gezien gvy? ;D


LittleNinja

#8
Ik heb dit idee inderdaad in overweging gehad. Hometheaterrulezz had mij het idee al eens doorgestuurd. Het wordt bij ons echter een beetje lastig. Voor de voorzetwand komt een laag, maar redelijk diep dressoir te staan. Naast het dressoir komt slechts een beperkte vrije ruimte voor de hoofdluidsprekers. Het wordt in dat geval erg lastig om de zijkanten van de voorzetwand te bereiken.



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

ik snap wat je bedoeld. misschien is het wel een idee om de zeikanten ietsje dikker te laten lijken ( een cm of 5-10 maken) want hierdoor lijkt t een stuk steviger, en niet een iel muurtje, daarnaast is het misschien ook een idee, om een spleet te laten tussen de muur en het voorzet muurtje en daar een soort van verlichting achter te plaatsen, dat komt heel mooi sfeervol over.

LittleNinja

Hey Steef.

Mooie foto(?) heb je nu!!! Toch geen fotoshop, ofwel?  :o

De voorzetwand zal inderdaad "los" komen te staan van de wand en er zal inderdaad verlichting achter komen. ( zie introductieverhaaltje ).

Ik vind het wel een idee om er een stukje "omloop" op te zetten, zodat het wandje niet te iel over komt! Gaan we in het idee verwerken!! Thanks!!   ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

wil

Een voorzetwand blijft idd nog steeds een fraaie oplossing voor het wegwerken/ophangen van een plasma/LCD. Dat idee met die CD/DVD-kast is wel cool! Dan heb je een soort van apothekerskast naast je plasma  :-*.

Btw, dat dressoir, is dat van Pastoe?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

LittleNinja

#12
Quote from: wil on August 21, 2006, 14:12:47
Een voorzetwand blijft idd nog steeds een fraaie oplossing voor het wegwerken/ophangen van een plasma/LCD. Dat idee met die CD/DVD-kast is wel cool! Dan heb je een soort van apothekerskast naast je plasma  :-*.

Btw, dat dressoir, is dat van Pastoe?

wil

Ik vond het ook een mooi idee... Helaas in ons geval niet toepasbaar..  :'(

Ik weet het eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd. Het is een nederlands fabrikaat.

Nog even een "technische foto" van de wand.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

wil

Quote from: LittleNinja on August 21, 2006, 14:56:43
Ik weet het eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd. Het is een nederlands fabrikaat.
Pastoe is oer- en oernederlands  ;), iig zijn het Pastoe-handgrepen (of look-a-likes).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

LittleNinja

Hey Wil.

Ik heb het opgezocht. De fabriek heet Saba.

http://www.saba-exclusive.nl/

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Quote from: LittleNinja on August 21, 2006, 12:49:28
Hey Steef.

Mooie foto(?) heb je nu!!! Toch geen fotoshop, ofwel?  :o

De voorzetwand zal inderdaad "los" komen te staan van de wand en er zal inderdaad verlichting achter komen. ( zie introductieverhaaltje ).

Ik vind het wel een idee om er een stukje "omloop" op te zetten, zodat het wandje niet te iel over komt! Gaan we in het idee verwerken!! Thanks!!   ;)

Wel aan de achterkant van de plaat, toch... Heb je gelijk een mooi koofje voor je indirecte verlichting.

HTR

#16
Quote from: LittleNinja on August 21, 2006, 12:49:28
Hey Steef.

Mooie foto(?) heb je nu!!! Toch geen fotoshop, ofwel?  :o

De voorzetwand zal inderdaad "los" komen te staan van de wand en er zal inderdaad verlichting achter komen. ( zie introductieverhaaltje ).

Ik vind het wel een idee om er een stukje "omloop" op te zetten, zodat het wandje niet te iel over komt! Gaan we in het idee verwerken!! Thanks!!   ;)

ja is helaaas nog een photoshop! (gedeeltelijk heb alleen de plasma dr in geplakt ;D ) wel leuk gezicht toch ;D
en goed dat ie er los voor komt want dat is wel zo mooi. en idd die omloop want iel willen we niet ;)

HailStorm

Zoals velen die (opnieuw) beginnen ben ook ik bezig met een voorzetwand voor mijn TV.
Ik heb hem alleen in mijn ontwerp tegen de muur en vraag me af hoe je een wandje (van 10cm diep?) waar een TV aan hangt stabiel krijgt wanneer deze los van de muur staat ? (Of wordt het echt een soort "scheidingswand" met plafond en vloerbevestiging en al ?)
Bij mij zou het sowieso lastig worden aangezien mijn tv meubel zwevend moet worden :) (inclusief apparatuur kom je dan snel aan de 100kilo) Maar toch...

HTR

#18
nou t lijkt mij zoizohandig, zeker als hij wat dunner is hem boven en onder vast te maken. dat is stevig en mooi. mocht je hele zware appareatuur hebben, kan je t natuurlijk ook op van die hoekijzers zetten.
(op die manier zoals meestal planken aan de muur worden bevestigt)
en dit wegwerken in de muur. zo heb je maar een gedeelte vna de apparatuur wat uitsteekt, ook dit kan erg mooi zijn, en zorgt er dus voor dat t gewicht beter verdeeld word (door die hoek ijzers)

gvy

#19
Quote from: hometheatrerulezz on August 21, 2006, 07:54:52
ah jij hebt mijn ontwerpje gezien gvy? ;D



hoy daar,

Nee , alhoewel ik het eerlijk gezegt een heel leuk ontwerp vind.( soort apothekerkast, geeft inderdaad veel ruimte om dvd's weg te bergen, nice  :D
't was wel gebaseerd op iets wat ik onlangs voor iemand getekend heb, alhoewel de situatie hier enigszins anders is en het om een tussenmuur met inbouwhaard en TV/inbouw apparatuurkast gaat.




Geert

HTR

ah ook een mooi ding... maar wel groot ofniet? ik probeer t ook wat compact te houden ( zat in eerste instantie voor men slaapkamer te ontwerpen)

gvy

Quote from: hometheatrerulezz on August 22, 2006, 00:26:07
ah ook een mooi ding... maar wel groot ofniet? ik probeer t ook wat compact te houden ( zat in eerste instantie voor men slaapkamer te ontwerpen)

Inderdaad,
Dit was ontworpen als afwerking van de tussenmuur tussen keuken en zitplaats van de woning van mijn neef.
Er moest een inbouw gashaard (zo'n lange smalle), een apparatuurkast en de tV op en in.

Sorry voor de vervuiling van je topic little ninja  8)

geert

donaldk

Ik scrolde omhoog en zag alleen de onderste tweederde van dit plaatje en dat wow, mooi curved screen met een custom kast in het midden voor een echte projector ervoor, maar nee :(.


LittleNinja

Quote from: donaldk on August 21, 2006, 17:57:23
Wel aan de achterkant van de plaat, toch... Heb je gelijk een mooi koofje voor je indirecte verlichting.

Uiteraard!  ;) Je hebt mooie ideeën Steef! Thanks.

Quote from: HailStorm on August 21, 2006, 23:13:23
Zoals velen die (opnieuw) beginnen ben ook ik bezig met een voorzetwand voor mijn TV.
Ik heb hem alleen in mijn ontwerp tegen de muur en vraag me af hoe je een wandje (van 10cm diep?) waar een TV aan hangt stabiel krijgt wanneer deze los van de muur staat ? (Of wordt het echt een soort "scheidingswand" met plafond en vloerbevestiging en al ?)
Bij mij zou het sowieso lastig worden aangezien mijn tv meubel zwevend moet worden :) (inclusief apparatuur kom je dan snel aan de 100kilo) Maar toch...

In ons geval zal het alleen maar lijken alsof hij los staat. Ik zal een frame monteren op de buitenmuur. Dit frame zal ongeveer 10cm dik zijn ( een dubbele laag timmerhout, vurenhout ). Je verliest te veel ruimte wanneer je hem "x" cm van de muir verwijderd. Zeker als er nog een dressoir voor komt te staan ( welke diep genoeg is om een flinke amp in te zetten ).

Het framewerk zal zo geplaatst worden dat de montage bouten van de TV er in vallen, zodat niet alleen de wandplaten ( mulktiplex ) de TV hoeven te dragen. ( zie tekening onder ) 

Kijk bijvoorbeeld naar de HT van Sauron welke samen met Gé ( GT Design ) is gemaakt. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44322.0

Quote from: gvy on August 22, 2006, 00:57:59
Inderdaad,
Dit was ontworpen als afwerking van de tussenmuur tussen keuken en zitplaats van de woning van mijn neef.
Er moest een inbouw gashaard (zo'n lange smalle), een apparatuurkast en de tV op en in.

Sorry voor de vervuiling van je topic little ninja  8)

geert

Hi gvy. Dat is geen vervuiling, dat is een welkome aanvulling!  ;)  :D
Mooi gemaakt en een leuke ruimte zo te zien!! Welk programma heb je gebruikt?

Zijn de twee openingen boven in de muur voor inbouwspeakers of voor accessoires?
Tevens ben ik benieuwd wat de functie is van die ruimte boven de muur..

Als ik zoveel ruimte had, zou ik nog wel wat ideeën van jouw tekening gepikt!!  ;D

Thanks guys!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

Quote from: LittleNinja on August 22, 2006, 06:26:17

Hi gvy. Dat is geen vervuiling, dat is een welkome aanvulling!  ;)  :D
Mooi gemaakt en een leuke ruimte zo te zien!! Welk programma heb je gebruikt?

Zijn de twee openingen boven in de muur voor inbouwspeakers of voor accessoires?
Tevens ben ik benieuwd wat de functie is van die ruimte boven de muur..

Als ik zoveel ruimte had, zou ik nog wel wat ideeën van jouw tekening gepikt!!  ;D

Thanks guys!!


Programma is (net als bij ontwerp van d'ondergrondse) autocad 3D
De twee openingen zijn inderdaad voor inbouwspeakers.
Veel te hoog uiteraard  ::), maar de vrouw van mijn neef ziet "echte" speakers zo niet zitten  ::)

De sleuf bovenaan tegen het plafond en onderaan aan de vloer voorziet in aanzuig en doorblaas van lucht voor de gashaard.

Nu , het is nog niet uitgevoerd hoor.
Geert