Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Rob46

Quote from: i2Paq on January 26, 2020, 15:11:32
Zoals ik al vele malen heb aangegeven is het banbeleid hier echt extreem.

Een PM/DM is iets tussen 2 mensen, wat daarin gezegd wordt behoor je niet te delen, met wie dan ook.

Als iets dergelijks gelezen kan worden door Mods is dat kwalijk.

Als je als ontvanger gaat janken over een dergelijk bericht bij een Mod.... tja.
[/color]

Een bericht aan 10 mensen gestuurd kan 10 keer 'anders' binnenkomen. Een ieder heeft het recht hier dan iets van te vinden als dit zo wordt ervaren. De Mods bepalen. Ik vind het overigens niet 'janken'.............
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

beunky

Kunnen we het nu weer hebben over de set van Hans?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

chansig

Nee ajb niet gaat alleen maar gezeik opleveren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

Quote from: Contour on January 26, 2020, 13:09:21
Ik zit nog steeds te wachten op een foto van de nieuwe opstelling, en met name de theorie erachter, waarom de speakers slechts 50cm uit elkaar?

Gr. Walter

Oei, 50 cm uit elkaar is wel minimaal.....maar ik heb bij andere forumleden ook wel eens bij binnenkomst de gedachte gehad: 'dat komt nooit goed'. Totdat je gaat luisteren. Verbaas je niets, verwonder je slechts'....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Quote from: Rob46 on January 26, 2020, 16:10:26
Oei, 50 cm uit elkaar is wel minimaal.....maar ik heb bij andere forumleden ook wel eens bij binnenkomst de gedachte gehad: 'dat komt nooit goed'. Totdat je gaat luisteren. Verbaas je niets, verwonder je slechts'....

50 cm vanaf het paneel. Dus een meter uit elkaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on January 26, 2020, 16:13:05
50 cm vanaf het paneel. Dus een meter uit elkaar.

Gr. Hans
Kunt beter een hoofd telefoon kopen heb je ook geen akoestische aanpassing nodig ;)

chansig

Want een hoofdtelefoon zit een meter van je hoofd ?

Wel grappig want ik heb je paar weken terug verteld waarom ik geen HT wil gebruiken. Je leek dat gevoel toen te delen en mij dus te begrijpen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Was maar een grapje Hans zie smiley.
Denk inderdaad redelijk te weten waar je naar streeft.

Rob

chansig

Ah de wink..Sorry..daar kan ik echt heel weinig mee.  :D

Een ieder gebruikt die weer anders. Ik gebruik meestal de big smile.....

:D :D :D

Ik heb overigens niets met de house curve.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on January 26, 2020, 16:33:22
Ah de wink..Sorry..daar kan ik echt heel weinig mee.  :D

Een ieder gebruikt die weer anders. Ik gebruik meestal de big smile.....

:D :D :D

Ik heb overigens niets met de house curve.

Gr. Hans
Oke ik denk dat jij dat voor het meeste al gecorrigeerd hebt met veel demping dan krijg je ongeveer hetzelfde resultaat.

i2Paq

#9185
Quote from: Rob46 on January 26, 2020, 16:07:41

Een bericht aan 10 mensen gestuurd kan 10 keer 'anders' binnenkomen. Een ieder heeft het recht hier dan iets van te vinden als dit zo wordt ervaren. De Mods bepalen. Ik vind het overigens niet 'janken'.............

Precies. Maar ga je dan huilen bij een Mod? "Hij heeft iets lelijks over/tegen mij gezegd".

Dat is janken, man up en negeer het.

Vorige week een akkevietje met een agent in burger gehad. Zijn gedrag was onbehoorlijk en ik heb hem uitgemaakt voor l*l.

Nadat we ieder ons punt hadden kunnen maken in een goed gesprek accepteerde hij dat ik hem op dat moment een l*l noemde en ik accepteerde dat hij, vanuit zijn positie, zich als een l*l gedroeg in mijn ogen.

"zijn we goed?" vroeg ik? en hij zei "ja", we gaven elkaar een hand en dat alles scheelde me zo maar 600,- aan boetes.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Leeuwarden

Quote from: i2Paq on January 27, 2020, 11:24:41


Vorige week een akkevietje met een agent in burger gehad. Zijn gedrag was onbehoorlijk en ik heb hem uitgemaakt voor l*l.

Nadat we ieder ons punt hadden kunnen maken in een goed gesprek accepteerde hij dat ik hem op dat moment een l*l noemde en ik accepteerde dat hij, vanuit zijn positie, zich als een l*l gedroeg in mijn ogen.

"zijn we goed?" vroeg ik? en hij zei "ja", we gaven elkaar een hand en dat alles scheelde me zo maar 600,- aan boetes.

Kijk, zo doe je dat! Respect voor elkaars standpunt. M.i. Kunnen sommigen op dit forum, mods en leden, hier een voorbeeld aan nemen...

Dat gezegd hebbende, moet ik plotseling denken aan chocolade...  ;D ;D

VlisChris

Quote from: i2Paq on January 26, 2020, 15:11:32
Als iets dergelijks gelezen kan worden door Mods is dat kwalijk.

Onmogelijk.
Gr. Een voormalig admin hier.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Het/de Akotherm is onderweg. Komt ws vandaag aan. Morgen mdf halen. En dan ws zondag de boel in elkaar zetten. Nou ja...in elkaar zetten. Platen op het mdf lijmen, pootjes eronder en klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9189
Quote from: Contour on January 26, 2020, 13:09:21
Ik zit nog steeds te wachten op een foto van de nieuwe opstelling, en met name de theorie erachter, waarom de speakers slechts 50cm uit elkaar?

Gr. Walter

Ik zit nog steeds te wachten totdat je opdondert wegblijft uit mijn topic en niet meer reageert op mijn posts.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Even misschien de woord keuze wat aanpassen.
Dit roept namelijk weer reacties op waar wij ons dan weer mee bezig moeten houden.

(Gepost als mod)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Benco

Quote from: beunky on January 26, 2020, 16:08:16
Kunnen we het nu weer hebben over de set van Hans?

ik heb al geen idee meer wat die set van Hans is ...
Maar ik ben wel voorstander van een beetje meer ontopic .
Sorry voor het gemiep.

chansig

#9192
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2020, 08:59:10
Even misschien de woord keuze wat aanpassen.
Dit roept namelijk weer reacties op waar wij ons dan weer mee bezig moeten houden.

(Gepost als mod)

Wil het best aanpassen (heb het al verschillende keren op een normale manier gevraagd) mag ik jou dan vragen om mijn vraag aan Contour te ondersteunen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: Benco on January 28, 2020, 12:16:45
ik heb al geen idee meer wat die set van Hans is ...
Maar ik ben wel voorstander van een beetje meer ontopic .
Sorry voor het gemiep.
De set van Hans bestaat o.a. uit twee Dutch&Dutch 8M's en twee subwoofers die telkens van positie wisselen. Vind ik bijzonder leuk om te volgen :D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Benco

Quote from: TabCam on January 28, 2020, 13:14:57
De set van Hans bestaat o.a. uit twee Dutch&Dutch 8M's en twee subwoofers die telkens van positie wisselen. Vind ik bijzonder leuk om te volgen :D.

Die heb ik al een keer gehoord , een paar jaar geleden op een BBQ meeting bij hem thuis ...
Weliswaar in een andere opstelling als nu.

chansig

Mwahhh... :D

Set staat inmiddels op zolder. Inderdaad een periode met 4 subs aan de slag geweest met als doel om het laag zo min mogelijk te corrigeren. Dit zorgde voor teveel onrust bij mij (schuiven, schuiven, schuiven en dan niet alleen met de subs, maar ook met de set en de aanwezige akoestische panelen). Dus besloten om er 2 weg te doen.

de andere 2 subs staan op stands naast de luisterplek op ongeveer 40 cm van mijn hoofd. Nieuw project is het paneel tussen de speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Huub-13

Die nieuwe setup met de speakers op korte afstand van elkaar met een paneel ertussen lijkt erg veel op de zgn. "Jecklinschijf", een uitvinding van Jürg Jecklin, die ook de Jecklin Float hoofdtelefoon bedacht.
Alleen wordt het nu toegepast aan de weergavekant, terwijl de Jecklinschijf is gemaakt voor de opnamekant (2 microfoons met een schijf ertussen).

Jecklin
Deze nog niet zo oude, door de Zwitser Jecklin bedachte opnamemethode is nagenoeg faserein. Bij deze techniek wordt slechts gebruik gemaakt van 2 rondomgevoelige microfoons. Deze worden op een afstand van 17 cm van elkaar opgesteld. Het stereo effect wordt verkregen door een schijf van 30 cm rond ertussen te plaatsen. De schijf is bekleed met dempingsmateriaal en is verkrijgbaar bij Trans-Tec in Schiedam. De opstelling bij deze techniek is behoorlijk kritisch. De schijf moet recht voor de geluidsbron staan, maar ook de hoogte en afstand zijn belangrijk. Wordt hieraan niet de nodige zorg besteed, dan is het resultaat slecht. Wanneer het rechterkanaal sterker is dan het linker mag dit alleen verholpen worden door de schijf meer naar links te verplaatsen, want als we het linkerkanaal verder openschuiven wordt het stereobeeld verstoord.

Bij een goede opstelling geeft deze opnametechniek een schitterend resultaat.


Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Sirius666

Quote from: chansig on January 28, 2020, 12:40:41
Wil het best aanpassen (heb het al verschillende keren op een normale gevraagd) mag ik jou dan vragen om mijn vraag aan Contour te ondersteunen ?

Gr. Hans

Ignore knop! Dan krijg je de posts niet te zien (tenzij iemand quote). Weg van de minste weerstand heb je zelf in de hand...

Vind je dat er een 'groot' verschil zit tussen de BK en Rythmik subs? Wellicht ga ik weer de 2.1 (of 2.2) kant op. 2x een XLS200 zou dan zeker een optie zijn. De F12 is bij mij bekend.

morca

Quote from: chansig on January 28, 2020, 12:40:41
Wil het best aanpassen (heb het al verschillende keren op een normale gevraagd) mag ik jou dan vragen om mijn vraag aan Contour te ondersteunen ?

Gr. Hans
Dat zal Frank haast wel moeten nu,gezien andere topic.
Negeren kan zoals Sirius zegt.
Maar als iemand niet welkom is, blijf dan beter weg.
Negeren zou niet nodig moeten zijn imo,Als iemand mij vraagt zijn topic te verlaten dan ga ik.

chansig

#9199
Quote from: Sirius666 on January 28, 2020, 14:37:22
Ignore knop! Dan krijg je de posts niet te zien (tenzij iemand quote). Weg van de minste weerstand heb je zelf in de hand...

Vind je dat er een 'groot' verschil zit tussen de BK en Rythmik subs? Wellicht ga ik weer de 2.1 (of 2.2) kant op. 2x een XLS200 zou dan zeker een optie zijn. De F12 is bij mij bekend.

Ik Ignore hem ook. Met uitzondering van vandaag. Normaliter reageer ik ook niet op hem. Ik wil hem alleen niet meer in dit topic zien posten. Het is wat mij betreft te gek voor woorden dat ik op een knop moet gaan drukken omdat hij ervoor kiest om te blijven posten in dit (mijn) showcase topic.

De BK subs zijn stiller... :D Als ze op een meter afstand staan dan hoor je de ruis niet (zit in het ontwerp wat ik heb begrepen van Jossie en is niet te ondervangen door een of andere technische ingreep). Klanktechnisch heb ik geen verschil kunnen ontdekken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.