Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: chansig on October 28, 2018, 16:38:34
Helemaal grootst zoals ze dat in R'dam zeggen. En inderdaad emotie zit niet in de drager. Tenminste qua bron..ik als dragert bent behoorlijk emotioneel. :D

Gr. Hans

Njoy, gozer.
Je kunt het altijd nog uit knallen en naar Max gaan kijken. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#7326
Quote from: doorofnight on October 28, 2018, 16:41:01
Waar blaft die vermaledijde hond bij jou?

Jij bent geen Rotterdammer.....Die verstoppen zich niet achter woordgrapjes ;)
.....maar wel oud voor je leeftijd. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#7327
Quote from: chansig on October 28, 2018, 16:42:02
Dierenliefhebber als ik ben heb ik hem in het bos geplaatst....zodat ik hem niet kan horen.

Gr. Hans
Woeeeeef!
Zo blijft het bij analyseren :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Damn...Barca 2-0 voor. Hoe beter kan een zondag worden ?

Hier overigens 2 honden die het bos altijd ingaan en ook altijd uitkomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#7329
Quote from: chansig on October 28, 2018, 16:53:10
Damn...Barca 2-0 voor. Hoe beter kan een zondag worden ?

Hier overigens 2 honden die het bos altijd ingaan en ook altijd uitkomen.

Gr. Hans

:D Honden kunnen dat
Njoy
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Weer een middagje heerlijke muziekjes gedraaid. Heather Nova, Dead can Dance, Bjork, Big Red Machine, Lais, Back to mine....wat een feest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Vind je van de nieuwe Dead can dance Hans?
Vind hem nogal tegen vallen.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Vandaag voor de 2e keer beluisterd. Begin hem wel mooi te vinden. Wel weer anders dan de vorige albums. Jammer dat hij zo kort duurt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat daar spieren zaten. Iedereen kent die uitdrukking wel. De afgelopen drie kwart week heb ik dat met snot gehad. Nooit geweten dat het op zoveel plaatsen vast kan zitten in je gezicht/hoofd.  :D

Sinds gister gaat het weer wat beter. Dank u.

Vorige week nog wat lopen klooien met de sub. Hem eens op een Ikea kastje gezet. Kijken wat dat doet. Doet zeker wat, maar negatief. Dus weer op de grond. Dan een dekbed tegen de deur aan. Doet zeker wat. Iets - in het laag en wat + in het mid/hoog. Vervolgens de rechter kant 3 dB extra gegeven in het laag. En daar zeker iets veel +. Dus daar weer een klein stapke verder.

En sinds vandaag weer zin om muziek te luisteren en het klinkt fijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En hoppa wederom ziek. Ws iets te snel begonnen. Nu wel koorts en spierpijn op plekken etc.

Wat een feest. Ga ik de 2e week in dat ik niet sport...is ook wel heftig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#7335
Quote from: chansig on November 23, 2018, 20:19:00
Wat een feest. Ga ik de 2e week in dat ik niet sport...is ook wel heftig.

Daar zou ik dan weer ziek van zijn  :D

Beterschap!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

Beterschap gewenst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Beterschap.
Januari al go?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Ach...helemaal niet meer naar gekeken. Volgens mij gaat dat wel lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

#7340
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Conspiracy theory  8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jumping Jack

Sinussen? Daar heb ik ook erg vaak last mee... Beterschap!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


Jean Sibelius

Quote from: chansig on November 26, 2018, 14:13:55
https://www.youtube.com/watch?v=3UQDTZcpsDE


Grappig gemaakt :D. Wel verontrustend, dan ik niets voorbij zie komen wat ik niet ken :-X
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Huub en Baard zijn vandaag even langsgekomen. Begonnen met een Lekkerbekje. Koffie en wachten op een update van de speakers.

Ik was mn nieuwsgierig van wat Huub nu van de zet zou vinden. Huub zelf ook, dus vol spanning twee trappen op en ons het hok ingewurmeld.. Huub mocht op de plek des onheils gaan zitten. Het Zeeuwsmeisje kapje heb ik voor het gemak even verwijderd. Kan me voorstellen dat het wat in de weg zit bij het luisteren. Mij stoort het in ieder geval niet meer.

Huub mocht aangeven hoe en wat: Anneke van wat (unaniem besloten dat ze een stem heeft die wat irritatie kan oproepen), Jeff Buckley (Grace), NiN (Hurt), Fink (Sort of revolution), Shostakovich (9e deel I), David Guetta (Bang, bang...) Tom Hodge, Floex (Inauguration of....), Tori Amos (Cornflake girl), De Kift (Hoofdkaas), Frank Sinatra (Fly me to the moon)...

Volgens mij was dit het ?

Uiteindelijk een beetje van Huub en een beetje van mij. Vervolgens naar beneden en een kupke koffie. Huub kan zelf wel aangeven hoe en wat.

Ik zat naast de hotspot en daar is het niet echt fijn luisteren. Een teveel aan laag was mijn deel. Maakt niet uit, ik kan toch maar op 1 plek zitten.

Was een kort bezoekje maar daardoor niet minder gezellig. We zien elkaar wel weer elders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

#7347
Het was weer eens tijd om bij Hans langs te gaan, samen met Baardmannetje. Op het forum zijn we het nooit eens maar in real life hebben we het grootste plezier. Veel gezelligheid en een overheerlijk lekkerbekje.

Ten opzichte van de vorige keer staat de set nu op zolder in een kamer met ontzettend veel dempend materiaal. De fraaie D&D speakers vallen daardoor extra op. Fascinerend. Toen de set nog in de huiskamer stond vond ik het geluid mooi 3-dimensionaal maar de instrumenten en stemmen wat magertjes. Nu klonk het compleet anders met de stem weliswaar exact in het midden maar voor de rest minder ruimtelijk. Warmte en gewicht van stemmen en instrumenten vond ik nu wel mooi. Het laag is perfect geïntegreerd en overheerst nooit. Het totaalgeluid luistert lekker weg, er is vaart en swing.

Als het geluid zo direct is, bijna als een koptelefoon, verwacht je bijna dat het geluid perfect is. Maar dat is het voor mij nog niet (bij mij ook niet, zie hieronder). De klank van instrumenten is dus prima maar ik blijf twijfelen aan de kwaliteit van de D-A omzetting en/of het Paradigm-doosje. Is de saxofoon in het nummer van De Kift een klarinet of doet iemand een instrument na? Stemmen klinken soms opvallend echt maar andere geluiden soms ineens minder. Kan natuurlijk de opname zijn geweest maar we hebben best veel gehoord.

Weer thuis gauw wat van die nummers gedraaid. Het verschil kan bijna niet groter zijn. Veel afstandelijker, je moet wel heel hard draaien voor dezelfde impact maar dat trekt de akoestiek dan niet. Wel geloof ik dat mijn set bepaalde geluiden geloofwaardiger weergeeft. Geloofwaardig voor mij uiteraard. De set van Hans zet me weer aan het denken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Thanks Huub. Mooi dat je de stemmen in het midden vond staan. Bevestigd mijn gedachte over mijn oren: Mijn rechteroor zit dicht. Bij mij trekt het beeld dus iets naar links. Gelukkig weet ik dit al wel langer, maar soms twijfel ik dan toch...er zal toch niet.

Zoals gezegd...is de ene opname inderdaad de andere niet. Soms hoor ik een rete strakke plaatsing/scheiding tussen alles en nog wat en het volgende nummer dan weer niet. Zelf denk ik nog steeds dat het laag beter kan. Maar dat kan ook gezeur van me zijn.

Veel plezier met denken...Leuk dat je er was en goed om te zien dat het steeds beter met je gaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Dat laatste, daar sluit ik me helemaal bij aan!

Wanneer zie ik jullie hier verschijnen, dit jaar nog of het volgende?