Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

#7275
Quote from: Pjotr27 on October 21, 2018, 17:08:52
Leuk zo'n grafiek... je hoog ziet er goed uit, links en rechts redelijk hetzelfde... Alleen je laag....rechts heeft aardig wat laag meer en een lelijke dip bij 75 hz...
Kan je dat niet veranderen?

Een lelijke dip ? Verklaar je nader...

Maar je hebt wel een minpunt te pakken van de ARC in deze. Hij geeft niet het totaal weer. Pest is dat ik wanneer ik via REW ga meten, niet de correctie mee kan nemen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Het is een beetje lastig in te schatten, maar zo te zien wordt 75hz op je rechtse kanaal zo'n 3 db zachter weer gegeven. En daar zit best veel informatie. Ik neem wel aan dat je een monotrack hebt gebruikt?
Wellicht kan je iets schuiven met je rechterspeaker? Staan ze allebei even ver van de achter en of zijwand?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Als je dat een lelijke dip noemt... :D

Maar goed...ws tussen de 2 en 1,5 dB, dus ik maak me er niet heel druk over.

Geen monotrack.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on October 21, 2018, 17:24:41
Als je dat een lelijke dip noemt... :D

Maar goed...ws tussen de 2 en 1,5 dB, dus ik maak me er niet heel druk over.

Geen monotrack.

Gr. Hans

Geen mono track? Hoe kan je dan vergelijken? Daar snap ik echt niets van. Soms zit in het rechterkanaal hele andere informatie als links. En dus zal je grafiek ook heel anders zijn. Je hebt toch vast wel ergens een stukje mono muziek? Dan nog een keer de grafiek hier posten.... Ben ik benieuwd naar..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

De ARC meet links en rechts afzonderlijk. Dus alleen een signaal via links en dan via rechts. Dit doet hij 5 keer op verschillende posities. Pest is alleen dat ik niet kan zien wat het doet als alles gecorrigeerd is en hoe dit dan is op de luisterplek.

Hoe meet jij ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on October 21, 2018, 17:36:12
De ARC meet links en rechts afzonderlijk. Dus alleen een signaal via links en dan via rechts. Dit doet hij 5 keer op verschillende posities. Pest is alleen dat ik niet kan zien wat het doet als alles gecorrigeerd is en hoe dit dan is op de luisterplek.

Hoe meet jij ?

Gr. Hans

Helemaal niet.... Ik ben echt nog van akoestiek aanpassen, en lekker luisteren. Zodra er een apparaat tussen zit hoor ik dat weer en stoor ik me daar aan. Je ARC geeft een sweep van 20HZ tot 20KHZ en meet dat dan? Je zou eens moeten kijken of je een aantal testtonen kan afspelen en dan met een db meter (of microfoon met programma) op je luisterplaats meten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Ah oke...dus je wilt me ergens op wijzen ? Vertellen dat ik het niet helemaal goed aanpak ? Vertellen dat jij het wel goed aanpakt ? Boos/verdrietig/teleurgesteld omdat ik iets in een ander topic naar je schreef ?  Dus wat wil je ? Zijn dit je eerste posts in mijn topic ?

En niet vergeten: R2tm mogen worden genegeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on October 21, 2018, 17:46:24
Ah oke...dus je wilt me ergens op wijzen ? Vertellen dat ik het niet helemaal goed aanpak ? Vertellen dat jij het wel goed aanpakt ? Boos/verdrietig/teleurgesteld omdat ik iets in een ander topic naar je schreef ?  Dus wat wil je ? Zijn dit je eerste posts in mijn topic ?

En niet vergeten: R2tm mogen worden genegeerd.

Gr. Hans

Nee joh, zo ben ik niet. Geen enkele rancune tegen wie dan ook. Ik zat je topic te lezen en toen vielen mij de verschillen tussen links en rechts op. En aangezien het geen politiek is verbaasde mij dat. Ik heb altijd geleerd links en recht moeten zo goed mogelijk hetzelfde zijn. Ik heb verder geen idee of je het wel of niet goed hebt aangepakt. Ik heb daar verder geen verstand van...
Hier aan de andere kant van de wereld is er helemaal geen meetapparatuur.. dus ik hoef me daar ook niet druk over te maken. Ik ben gewoon benieuwd waar je verschillen vandaan komen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

op eigen verzoek verwijderd.

Laat Pjotr eventjes een curve zien zonder correctie, voor zijn beeldvorming.

Hij heeft weinig voeling met de materie, ben ik.bang...

chansig

Wordt woensdag op zijn vroegst.

Gr. Hans-
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ongehoord!

Ik twijfel of dit een RTM verdient..?

chansig

Gewoon doen wat je niet laten kan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Ongecorrigeerd....stond er al eerder. Ws is dit de eerste keer dat Pjotr dit topic, met enige aandacht, leest.

Woensdag verder.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#7288
Beide kanalen ongecorrigeerd veel te veel output bij 75 Hz, na correctie vlak zou dus mogelijk moeten zijn voor beide kanalen... kan je de correctie mogelijk niet beter met REW doen via de DSP in de 8M?

Groetjes Walter

morca

Quote from: RalphH on August 12, 2018, 15:21:18
Ah, daar issie weer, de set moet wel van goede kwaliteit zijn, anders hoor je het niet (voldoende).

Zet een gemiddelde, adiofielonwaardige dropveterset in Hans zijn contraptie neer en hij speelt een "echte" set in een doorzonwoonkamertje compleet naar de knoppen.
Maar dat willen we allemala niet toegeven, want dan is de hobby (geld doorspoelen) weg toch?
Geweldige opmerking hahaha.
En zo waar.

Ralf67

is dat scherm eigenlijk een soort van cabriodak ?

Dus kan het ook simpel weg gehaald worden .

DofN

#7291
Quote from: Pjotr27 on October 21, 2018, 17:21:45
Het is een beetje lastig in te schatten, maar zo te zien wordt 75hz op je rechtse kanaal zo'n 3 db zachter weer gegeven. En daar zit best veel informatie. Ik neem wel aan dat je een monotrack hebt gebruikt?
Wellicht kan je iets schuiven met je rechterspeaker? Staan ze allebei even ver van de achter en of zijwand?

Ten eerste is het een dip van slechts 3dB. Dat is zo goed als vlak en nadert de perfectie.
Ten tweede is het smalbandig.
Ten derde: het menselijk oor is minder gevoelig voor dipjes. Bultjes horen we beter. En als het een bultje van 3dB was geweest, dan was het nog uitermate keurig.

En je kan links en rechts zelfs anders filteren. Zonder problemen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tjeb

Ik meen mij te herrineren dat "slechts" 3 dB een verdubbeling of halvering was van geluidsdruk, dus klopt het woordje "slechts" dan nog?

DofN

Ja. Dat klopt precies.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Pjotr27

Het 2e plaatje ziet er een stuk beter uit. Maar zolang er zoveel verschil is tussen links en rechts snap ik het nut van een DSP niet zo erg. Maar misschien heb ik gewoon te weinig kennis van dit. Hans heeft veel plezier met zijn set en daar gaat het om.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

#7295
Tweede plaatje ziet er een stuk beter uit?

Oke. Jij ook veel plezier.

De dip is overigens 1,5 a 2 dB. Zeker niet meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on October 22, 2018, 07:39:44
Tweede plaatje ziet er een stuk beter uit?

Oke. Jij ook veel plezier.

Gr. Hans

Van 18:31:21, hierboven.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Snapte ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on October 22, 2018, 07:39:44
Tweede plaatje ziet er een stuk beter uit?

Oke. Jij ook veel plezier.

Gr. Hans
Die verontrustende dip is iig aardig opgevuld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.