Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

In een aparte ruimte hoef je die concessies niet te doen. Volgens mij doet dat recht aan het geld wat ik bv heb betaald voor de speakers en de investeringen qua akoestiek.

En die paar keer per jaar dat er hier mensen komen (meestal voor de gezelligheid, nog niet eens specifiek voor de set)...tjsa...dat krijgt dan een ietwat andere invulling.

Jouw denken/mogelijkheden lijken beperkt te worden door de ruimte waarin je set staat.  :D

Aan de warmte moet inderdaad nog wat gedaan worden. Twee weken terug viel het mee. Zitten en luisteren kosten mij niet heel veel lichamelijke inspanning.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Met het zweet op de kop de vrouw niet meer zien is toch een soort consessie? O0
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

 :D

Mijn vrouw is blij dat de speakers boven staan. De tijd dat ik boven in het hok zit te zweten is te kort zodat ze me ook niet echt gaat missen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Ik heb ook wel eens gedacht over een aparte ruimte voor de muziek. Maar ik kom toch steeds tot de conclusie dat ik bang ben om mijn set dan gewoon veel minder te gebruiken. Als ik nu thuis aan de keukentafel aan t werk ben, speelt de muziek ook gewoon mee. Kijk ik op tv maar the passion ofzo, dan speelt de muziek ook over diezelfde set. Zou ik de set op een slaapkamer hebben staan dan doe ik dat dus niet en dat vond ik voor mezelf zonde.

Dat je in de woonkamer meer consessies moet doen qua akoestiek en een plantje voor de subwoofer neem ik dan dus maar voor lief.
:)

Markus2

Quote from: HuubF on April 30, 2018, 11:29:59
Ik bedoel het serieus. Het is begrijpelijk dat je het maximale eruit probeert te halen, dat herken ik natuurlijk zelf ook wel. Iedereen doet dat op zijn eigen manier.

En als je dat maximale dan hebt bereikt kun je altijd nog kijken of je een soort optimaal compromis kunt bereiken waarbij je ook nog een tafeltje voor een drankje kunt neerzetten. Of gezellig met anderen kunt luisteren. En misschien weet je door dit experiment iets beter waar de meest effectieve verbeteringen te halen zijn. Zodat je weet hoe het, met een tandje minder, ook nog mooi kan klinken.

Als dat niet de uiteindelijke bedoeling is maak ik me een beetje zorgen. Je vrouw wil de speakers niet meer beneden, als het zonnetje weer begint te schijnen wordt het erg warm.

Bij het luisteren naar muziek zijn wat consessies toch heel normaal?  :)

Tja, in de woonkamer zou ik dit zelf ook niet willen. Zodra er echter sprake zou zijn van een bijna separate bij-kamer, aanbouw of iets van dien aard; Wat houdt je dan tegen om het zo te doen? Mits overeenkomst met de consessie die zich vrouw laat noemen. Dat blijft.

En voor wat het waard is; Ik kan ook van muziek genieten in de woonkamer en daar heerst een niet al te beste akoestiek.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Dan noem je jezelf muziekliefhebber maar áls je dan muziek luistert dan wil je wel afleiding. Van internet, andere mensen....

:eh:

HuubF

#6806
Quote from: Baardmannetje on April 30, 2018, 14:39:57
Dan noem je jezelf muziekliefhebber maar áls je dan muziek luistert dan wil je wel afleiding. Van internet, andere mensen....

Zo zwart wit is het zoals altijd niet. Maar het af en toe gezellig samen naar muziek luisteren en een top-geluid voor TV/films en youtubefilmpjes van liveconcerten vind ik wel een onderdeel van het genot, ja. Bovendien is dat goed voor WAF-bonding en -priming.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik ken mijn vrouw al ruim 25 jaar en zo lang ben ik al bezig met deze hobby. Ze heeft hem inmiddels geaccepteerd en in deze 25 jaar veel toegestaan: Lelijke speakers die ongevraagd gekocht werden, het in beslag laten nemen van speakers van een groot gedeelte van de ruimte,  het kopen van een huis waarin mijn speakers beter tot zijn recht zouden komen, de aanschaf van een akoestisch spanplafond (omdat het ook gewoon veel mooier was en minder rotzooi zou geven bij plaatsing  :angel:), plaatsing van afzichtelijke zelfbouw subs....and the list goes on.

Nu kom ik mijn vrouw tegemoet..... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on April 30, 2018, 12:06:37
De tijd dat ik boven in het hok zit te zweten is te kort zodat ze me ook niet echt gaat missen.
Zorg voor een paar goede drama series en je wordt opeens niet meer gemist (persoonlijke ervaring).

HuubF

Quote from: chansig on April 30, 2018, 15:09:24
Ik ken mijn vrouw al ruim 25 jaar en zo lang ben ik al bezig met deze hobby. Ze heeft hem inmiddels geaccepteerd en in deze 25 jaar veel toegestaan: Lelijke speakers die ongevraagd gekocht werden, het in beslag laten nemen van speakers van een groot gedeelte van de ruimte,  het kopen van een huis waarin mijn speakers beter tot zijn recht zouden komen, de aanschaf van een akoestisch spanplafond (omdat het ook gewoon veel mooier was en minder rotzooi zou geven bij plaatsing  :angel:), plaatsing van afzichtelijke zelfbouw subs....and the list goes on.

Nu kom ik mijn vrouw tegemoet..... :D

Mooi gebaar! Erg romantisch.  :wub: :inlove: :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

 ^^

En zo herkenbaar  :D

op eigen verzoek verwijderd.

Het zou trouwens wel wat zijn, als Hans zijn vrouw haar hobby mee naar huis zou nemen...

:laugh:

HuubF

Quote from: Baardmannetje on April 30, 2018, 17:20:39
Het zou trouwens wel wat zijn, als Hans zijn vrouw haar hobby mee naar huis zou nemen...

:laugh:

OMG wat is die hobby dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#6813
Hallo?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on April 30, 2018, 17:34:07
OMG wat is die hobby dan?

Dat laat ik liever aan Hans zelf...

:nervous:

chansig

Nou lekker dan.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: Gemineye on April 30, 2018, 13:00:53
Ik heb ook wel eens gedacht over een aparte ruimte voor de muziek. Maar ik kom toch steeds tot de conclusie dat ik bang ben om mijn set dan gewoon veel minder te gebruiken. Als ik nu thuis aan de keukentafel aan t werk ben, speelt de muziek ook gewoon mee. Kijk ik op tv maar the passion ofzo, dan speelt de muziek ook over diezelfde set. Zou ik de set op een slaapkamer hebben staan dan doe ik dat dus niet en dat vond ik voor mezelf zonde.

Dat je in de woonkamer meer consessies moet doen qua akoestiek en een plantje voor de subwoofer neem ik dan dus maar voor lief.

Ik heb tegenwoordig een eigen huis voor de muziek (naast ons eigen huis), dat heeft ook wel wat. Maar ja de huur van huizen is ook wel erg laag hier... (1800 euro per jaar)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Hoe is het op zolder?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geen idee...zondag was het prima te doen. Vandaag was ik aan de noeste arbeid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Pjotr27 on May  1, 2018, 05:39:30
Ik heb tegenwoordig een eigen huis voor de muziek (naast ons eigen huis), dat heeft ook wel wat. Maar ja de huur van huizen is ook wel erg laag hier... (1800 euro per jaar)
2 huizen in het prachtige Indonesie .....wow :worship:

chansig

Quote from: HuubF on May  8, 2018, 16:40:43
Hoe is het op zolder?  ;)

Gister even gezeten. Warm...zeker als je opstaat.  :D

Maar zoals aangegeven moet er wat (warmte werende folie) op de ramen komen en ga ik nog een soort van dakcoating op het dak aanbrengen. Zou een fiks aantal graden moeten gaan schelen.

Nu vandaag is het direct heerlijk in de ruimte. Geluid is geweldig, de rust is prima. Dus nog steeds helemaal blij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 10, 2018, 12:30:09
... zou een fiks aantal graden moeten gaan schelen.

Nu vandaag is het direct heerlijk in de ruimte. Geluid is geweldig, de rust is prima. Dus nog steeds helemaal blij.

Zonnecellen een idee?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Hebben we al....zou wel win/win zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Schijnt dat een sedum dak ook aardig wat doet wat betreft klimaatbeheersing. Sommige gemeentes geven aardig wat subsidie!

Roksan

Hans is dit niet wat voor jou om uit te proberen  :angel:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO