Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: INIURIA on April 26, 2018, 14:11:47
Zolang jij niet weet hoe het oorspronkelijke instrument klonk bij de opname, weet jij ook niet of je naar een natuurgetrouwe mix luistert. Elke viool klinkt anders en niet in de laatste plaats door diegene die hem bespeelt. Daarnaast kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat elke opname beïnvloed wordt door diegene die hem afmixt icm de artiest. De opname is zoveel als mogelijk natuurgetrouw, hetgeen dat op de geluidsdrager komt gelukkig vrijwel nooit. Kortom, gouden oortjes of niet...ieder zijn eigen 'waarheid'. Daar verandert een meting helemaal niks aan.

En jij wil dan vervolgens hetgeen op de opname staat aan gaan passen naar jouw smaak ? Omdat jij wel weet hoe die viool klonk en wat die afmixer heeft gedaan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: Staaled on April 26, 2018, 15:55:26
Ze hoort het wel degelijk (het vrouwelijk gehoor is gevoeliger) ,maar heeft geen referentiekader en beheerst de 'speak' niet.

En tussen apparaten hoor ik ook wel verschil , maar zeker geen 50/50.
Eerder 90/10 en dan eigenlijk pas goed als de ruimte niet overheerst.

Nou, ze hoort het echt niet. In tijden dat we verliefd waren heeft ze serieus geprobeerd om méé te luisteren, ze houdt namelijk wel van muziek. Maar nietsss.

Ik kan ook de smaak van wijn prima benoemen. En die klopt dan mooi met de omschrijving die vrienden geven. Zij niet maar ze houdt wel van wijn.

Zij is weer beter in andere dingen (die ik liever niet noem natuurlijk).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: RalphH on April 26, 2018, 16:09:37
Klap eens in je handen in Hans zijn creatie en doe datzelfde in een onbehandelde woonkamer. Als je dan nog kunt beweren dat akoestische aanpassingen marginaal iets met het waargenomen geluid uit een luidspreker doen, dan heb je wel heel bijzonder beoordelingsvermogen.
Als je echter wel het verschil hoort in diezelfde woonkamer als je net je nagels gelakt hebt, chapeau, je hebt een nieuwe markt aangeboord en je behoort weer tot de gouden oortjes-elite.

Gaaf project Hans, ik zou het graag eens beluisteren.

Je bent welkom...voor de rest helemaal met je eens.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on April 26, 2018, 16:09:55
Nou, ze hoort het echt niet. In tijden dat we verliefd waren heeft ze serieus geprobeerd om méé te luisteren, ze houdt namelijk wel van muziek. Maar nietsss.

Ik kan ook de smaak van wijn prima benoemen. En die klopt dan mooi met de omschrijving die vrienden geven. Zij niet maar ze houdt wel van wijn.

Zij is weer beter in andere dingen (die ik liever niet noem natuurlijk).

Huub...ze hoort toch wel als je de sub wel/niet aan hebt staan ? Of de panelen weghaalt achter de speaker ? Of 1 speaker uitzet ? Of als de boel uit fase zou staan ?

Je moet haar ook niet laten luisteren naar wel/geen lamp.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on April 26, 2018, 16:12:23
Huub...ze hoort toch wel als je de sub wel/niet aan hebt staan ? Of de panelen weghaalt achter de speaker ? Of 1 speaker uitzet ? Of als de boel uit fase zou staan ?

Je moet haar ook niet laten luisteren naar wel/geen lamp.  :D

Gr. Hans

Nope, hoort ze niet. Ze ziet wel dingen. En die wil ze dan liever weghebben. De lamp heeft het, vreemd genoeg, geschopt tot design-element in de woonkamer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RalphH

Versterker uit aan? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HuubF

Quote from: RalphH on April 26, 2018, 16:09:37
Klap eens in je handen in Hans zijn creatie en doe datzelfde in een onbehandelde woonkamer. Als je dan nog kunt beweren dat akoestische aanpassingen marginaal iets met het waargenomen geluid uit een luidspreker doen, dan heb je wel heel bijzonder beoordelingsvermogen.
Als je echter wel het verschil hoort in diezelfde woonkamer als je net je nagels gelakt hebt, chapeau, je hebt een nieuwe markt aangeboord en je behoort weer tot de gouden oortjes-elite.

Gaaf project Hans, ik zou het graag eens beluisteren.

Natuurlijk doen akoestische aanpassingen er toe. Maar als je niet ook apparatuur hebt van een béétje niveau luister je naar een krasserig ensemble, wel met gewéldige plaatsing in 4d.

Hans bezoeken kan, maar slechts 1 per keer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Tsja.....je mag ook beneden gewoon je beurt afwachten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow in mijn speakers zitten versterker units die ook in versterkers van 10.000 euro zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: HuubF on April 26, 2018, 16:09:55
Nou, ze hoort het echt niet. In tijden dat we verliefd waren heeft ze serieus geprobeerd om méé te luisteren, ze houdt namelijk wel van muziek. Maar nietsss.

Ik kan ook de smaak van wijn prima benoemen. En die klopt dan mooi met de omschrijving die vrienden geven. Zij niet maar ze houdt wel van wijn.

Zij is weer beter in andere dingen (die ik liever niet noem natuurlijk).

..het kwalificeren van de verschillen die jij meent waar te nemen..., mag je toch best benoemen.
Daarin is ze erg goed, lees ik zonet.

..ietd met; Flauwe bui, open deur...

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

#6660
Quote from: chansig on April 26, 2018, 16:42:32
Ow in mijn speakers zitten versterker units die ook in versterkers van 10.000 euro zitten.

Gr. Hans

Tuurlijk! Die Hypex modules gaat pas een beetje goed klinken na oneindig tweaken van alles wat er omheen moet worden gesoldeerd. Een goede voeding is bijvoorbeeld cruciaal.

Geloof je niet natuurlijk, geen probleem hoor!  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zit geen Hypex in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#6662
Hallo Hans,

Idee: laat de mannen van D&D horen hoeveel beter hun speaker nu klinkt in jouw getweakte ruimte, en vraag ze dan om de DSP zo in te stellen dat het in je woonkamer net zo zou klinken. Dan kun je lekker weer beneden gaan zitten...

Groetjes Walter

Markus2

Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder fysieke maatregelen?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

GOOS88

Quote from: Contour on April 26, 2018, 17:15:22
Hallo Hans,

Idee: laat de mannen van D&D horen hoeveel beter hun speaker nu klinkt in jouw getweakte ruimte, en vraag ze dan om de DSP zo in te stellen dat het in je woonkamer net zo zou klinken. Dan kun je lekker weer beneden gaan zitten...

Groetjes Walter

Nagalm/reflectie tijd eruit dsp'en...  :laugh:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Contour

Met DSP kan bijna alles toch als ik de meningen zo mag geloven hier op het forum? Dus ik zou dat eens aan Martijn M. voorleggen. Een speaker die alleen optimaal/veel beter klinkt in een kleine enorm gedempte ruimte is niet echt handig voor in een normale woonkamer, de DSP kan wellicht uitkomst bieden?

Groetjes Walter

Alex Groningen

Prachtig!

Wat een mooie, maar vooral sfeervolle ruimte ben je aan het bouwen, Hans!
Lijkt mij erg gezellig om daar naar een heerlijk stukje muziek te luisteren.

GOOS88

#6667
Quote from: Contour on April 26, 2018, 17:22:40
Met DSP kan bijna alles toch als ik de meningen zo mag geloven hier op het forum? Dus ik zou dat eens aan Martijn M. voorleggen. Een speaker die alleen optimaal/veel beter klinkt in een kleine enorm gedempte ruimte is niet echt handig voor in een normale woonkamer, de DSP kan wellicht uitkomst bieden?

Groetjes Walter

Ja dsp kan bijna alles, behalve toveren.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

chansig

Quote from: Contour on April 26, 2018, 17:22:40
Met DSP kan bijna alles toch als ik de meningen zo mag geloven hier op het forum? Dus ik zou dat eens aan Martijn M. voorleggen. Een speaker die alleen optimaal/veel beter klinkt in een kleine enorm gedempte ruimte is niet echt handig voor in een normale woonkamer, de DSP kan wellicht uitkomst bieden?

Groetjes Walter

Nope....alleen voor het laag. En dat is volgens mij wat er ook door diegene die in DSP geloven aangegeven wordt. Lees het allemaal maar eens terug.

Dus tussen de 2 a 300 Hz doet de DPS iets, daarboven niet. Ook al verschillende keren aangegeven.

En juist een goed metende speaker komt lekker tot zijn recht in een fijne akoestiek. Dat hij beneden ook al goed klonk doet daar toch helemaal niets aan af. Jouw speakers klinken ook ruk in een ruk akoestiek. Mijn speakers zijn erg goede speakers, dat verandert niet wanneer je ze in een ruk ruimte zet. Zelfde geldt voor jouw speakers.

Baard heeft speakers van 1200 euro pp staan en een Paradigm van 400 euro. Ik durf te beweren dat die set beter klinkt dan 90% van de sets hier op het forum.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#6669
Quote from: Baardmannetje on April 26, 2018, 09:39:01
Wat ik wel grappig vind eigenlijk, je ziet de scheiding nu duidelijk van de echte weergavefetishist en die van de jongetjes die eigenlijk op apparaatjes geilen maar verder eigenlijk niet opzoek zijn naar écht goede weergave.

Het scheidt zogezegd de jongetjes van de kerels.

O0

Jeetje wat is er toch met je gebeurd Baardmans? Van een zweefteef bezig met eierdopjes in combinatie met knikkers, tweakened met kabeltjes, dacs, buizenversterkers, kastjes het zwaard opheffend tegen een bepaald persoon met een naam gelijk een meeuwachtige zeevogel die pro meten was. Je verdedigte te vuur en te zwaard dat je eerst moest proberen en ieder in zijn waarde moest laten tegenover de metende horde, ook was je van mening dat je prima zaken kon uitsluiten op gehoor zonder te meten
naar een scinicus die vastgeroest zit een enkel idee  die zweven nu een beetje belachelijk maakt....

Wat is er in die jaren gebeurd??

chansig

#6670
Quote from: HuubF on April 26, 2018, 16:58:02
Een goede voeding is bijvoorbeeld cruciaal.

Geloof je niet natuurlijk, geen probleem hoor!  ;)

Tuurlijk wel, lijkt me redelijk logisch en is zelfs te duiden (technisch niet door mij). Niet alles is hocus pocus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: GOOS88 on April 26, 2018, 17:20:54
Nagalm/reflectie tijd eruit dsp'en...  :laugh:

In tegenfase :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on April 26, 2018, 17:15:22
Idee: laat de mannen van D&D horen hoeveel beter hun speaker nu klinkt in jouw getweakte ruimte, en vraag ze dan om de DSP zo in te stellen dat het in je woonkamer net zo zou klinken. Dan kun je lekker weer beneden gaan zitten...

Als je dit serieus neemt dan begrijp je er echt helemaal niets van.

:wacko:

op eigen verzoek verwijderd.


Dirk

Quote from: chansig on April 26, 2018, 17:02:19
Zit geen Hypex in.

Gr. Hans
wat voor type/merk gebruiken ze dan wel?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea