Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: Pjotr27 on September 23, 2017, 03:28:21
Tja een goed afgestelde sub?
Zijn die er dan? Ik moet de eerste set nog tegenkomen waarbij een sub meerwaarde heeft voor stereo beluisteren.
Een sub is erg leuk voor film maar doet ook meteen wel heel veel consessies voor stereo.
Leuk wat extra laag voelen in je buik maar of het in werkelijkheid ook zo is?
Maar goed het is een aanschaf die niet veel geld kost, dus wie weet wordt het voor jou beter.....

Ik heb er al een aantal gehoord. Je weet niet wat je mist als het echt goed is gedaan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tinust

Leuk topic.
Speel zelf op minitoren en Nooit bij stil gestaan dat je voor zo weinig geld de muziekbeleving kan verbeteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

chansig

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2017, 07:44:21
Een sub voegt imo wel degelijk iets toe, maar beter niets dan slecht. En wat mis je? Een sub kan het onderste laag beter weergeven dan 99% van de speakers, maar hoeveel laag is er daadwerkelijk in het reguliere stereo werk?
Vragen om je zelf te stellen!

Eens. Niet heel veel. Het laag wat op dit moment weergegeven wordt is prima. Ik wil eigenlijk net iets meer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 08:18:55
Wat doet die hele dure sub anders dan die wat minder dure?

Meer cijfers voor de komma ?

Die BK is inderdaad voor het geld een goedkoop apparaat. Er zit een mooie unit in, versterking en inderdaad mooi afgewerkt. Mijn kistjes kosten toentertijd (incl versterking):

220 voor de unit
125 voor de versterking (mono)
30 voor het hout
10 voor klein materiaal

400 euro per woofer (was geen sub gingen volgens mij tot 30 Hz...wijze les van Ralph.. :D)

Nu voor 700 incl 2 prima afgewerkte subs die de 25 Hz zeker haalt.

Er zijn hier mensen geweest die er niet veel mee konden (zoals bv Huubf). Anderen hadden nog nooit een drum zo realistisch weergegeven horen worden. Dus ik realiseer me dat het eea ook smaakgebonden is. Maar een sub die goed is afgesteld zorgt er zeker niet voor dat de boel minder neutraal is of minder realistisch wordt.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

als de driver/kast & amp goed op elkaar zijn afgestemd is de prijs van een sub imo verder van geen enkel belang.
fysieke plaatsing en correcte inregeling (al dan niet geholpen door een stukje software) zijn echter noodzakelijk om tot een goed klinkend geheel te komen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on September 23, 2017, 08:44:47
Meer cijfers voor de komma ?

Dat vooral inderdaad.

Waar heppie ze eigenlijk gekocht?

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Dynky on September 23, 2017, 08:50:15
als de driver/kast & amp goed op elkaar zijn afgestemd is de prijs van een sub imo verder van geen enkel belang.
fysieke plaatsing en correcte inregeling (al dan niet geholpen door een stukje software) zijn echter noodzakelijk om tot een goed klinkend geheel te komen.

Yup!

En dat kan nog een heel gedoe zijn. Dat wel. Resumé, wanneer een sub slecht klinkt is de eigenaar een stumper.

;D

DofN

Ik denk dat Frank2 eerder in dit draadje de ultieme combinatie had gevonden om ultiem te zieken: het uitgebreid etaleren van een ontzagwekkend gebrek aan kennis opgesmukt met zelfverzekerde tegendraadse meningen. Ik kan wel lachen om dit (bewuste) gebrek aan zelfkennis.

Maar nu mag ik ook even: pas sinds ik overgestapt ben van SVS naar JL-Audio subs, ben ik tevreden over het laag. Bij de SVS vond ik het lastig om een balans te vinden tussen de volumes van de LS en de subs. Bij normale luistervolumes ging het wel, zette ik het wat harder dan gingen de subs in verhouding te hard meespelen. Die onbalans trad vrij snel op. Die is nu weg. Ik lees net dat ik een stumper was :) Beter toen dan nu, denk ik dan maar.

Daar staat tegenover dat ik setups heb gehoord met subs die vrijwel niets kostten en waar het prima toeven was. Ik heb zelfs eens bij iemand geluisterd die vijf subs had, alle 5 van een verschillend merk, in verschillende formaten en volgens mij ook zowat vintage. En dat klonk superstrak en geen van die subs waren volgens mij ooit duur. En daar staat weer tegenover dat ik die onbalans thuis pas hoorde nadat ik helemaal ingevoerd was. Soms duurt het ook even voor mij wat opvalt.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: doorofnight on September 23, 2017, 09:08:46
Maar nu mag ik ook even: pas sinds ik overgestapt ben van SVS naar JL-Audio subs, ben ik tevreden over het laag. Bij de SVS vond ik het lastig om een balans te vinden tussen de volumes van de LS en de subs. Bij normale luistervolumes ging het wel, zette ik het wat harder dan gingen de subs in verhouding te hard meespelen. Die onbalans trad vrij snel op. Die is nu weg. Ik lees net dat ik een stumper was :) Beter toen dan nu, denk ik dan maar.

Waar wijt je die 'onbalans' aan, toch niet aan het feit dat die JL's veel duurderderder zijn?

En troost je met de gedachte dat we allemaal stumpers zijn.

DofN


:)

Misschien toch een betere (en iets grotere) woofer,  versterker met meer controle, dikkere kast? Hoeft niet persé duurder te zijn. Had ook gekund voor het geld van de SVS.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Hallo Hans,

Als je normaal niet te hard speelt, dan kun je het diepe laag toch ook opkrikken met de DSP functie van de D&D speakers?

Groetjes Walter

blue-eyes

#5486
@ baardmannetje: zo als ik dat ervaar domweg meer kwaliteit en afstellingsmogelijkheden preciezer te maken. Hardere punch, minder na blubberen, etc. etc. Net zo goed als generiek gesteld een speaker van 100 euro ook mindere componenten heeft dan een speaker van 10.000 euro.

En ja, ik weet heel erg goed dat veel, duur niet automatisch betekent dat het goed is, etc. Ik stelde ook generiek.
Zelf heb ik veel betere ervaringen met het hogere segment, zeg subs van 4k en meer dan met subs van 400 euro. Ik zelf merk daar echt wel verschil. Ik ondervond na de overstap van goedkoop naar de huidige Velodyne DD een enorme verbetering. Ik denk zelf, ik heb de oudere series, dat met een huidige generatie subs ik weer een stap kan maken.


Maar we moeten het niet groter maken. Een Ferrari rijdt super, een Fiat 500 doet dat ook!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

yorkie13

Al bericht gehad, wat de levertijd is van BK ?

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Blue-Eyes on September 23, 2017, 10:03:44
@ baardmannetje: zo als ik dat ervaar domweg meer kwaliteit en afstellingsmogelijkheden preciezer te maken. Hardere punch, minder na blubberen, etc. etc. Net zo goed als generiek gesteld een speaker van 100 euro ook mindere componenten heeft dan een speaker van 10.000 euro.

En ja, ik weet heel erg goed dat veel, duur niet automatisch betekent dat het goed is, etc. Ik stelde ook generiek.

Ik zoek veel verschillen eerder in de psychologie.

Het is technisch gezien al vrij snel goed. De kun je van de meeste 'kennis' helaas niet zeggen....

op eigen verzoek verwijderd.

#5489
Quote from: doorofnight on September 23, 2017, 09:27:58
Misschien toch een betere (en iets grotere) woofer,  versterker met meer controle, dikkere kast? Hoeft niet persé duurder te zijn. Had ook gekund voor het geld van de SVS.

Niet iets met een uitgangs- dan wel ingangsspanning?  Een impedantie dingetje zeg maar...

chansig

Quote from: Ralf67 on September 23, 2017, 10:30:50
Al bericht gehad, wat de levertijd is van BK ?

Nee...ook niet via BK zelf maar via die ander. Maar ik heb geen haast.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on September 22, 2017, 16:45:37
Twee van deze besteld:



Nog even wat kabels scoren.

Gr. Hans
Mooi.
Mét blijft imo toch telkens meer brengen.
Op voorwaarde dat je goed opstelt en inregelt. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 10:42:07
Niet iets met een uitgangs- dan wel ingangsspanning?  Een impedantie dingetje zeg maar...

Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou kunnen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#5493
Quote from: Spijkie on September 23, 2017, 07:54:04
Ooit eens gehoord dat de sub minstens hetzelfde moet kosten als 1 luidspreker om het goed in balans afgesteld te krijgen.

Pas als een sub goed in geregeld staat hoor de voordelen, laat dit nou net het moeilijkste van het hele verhaal zijn. Plek waar de sub komt, vaak maar 1 of 2 opties ivm woonkamer inrichting.

Ben zeer benieuwd waar dit heen gaat  :smile:

Succes en plezier met de zoektocht !

Gr Spijkie
Met speakers is dat niet anders. ;)
Die staan juist vaak op een nare plek om goed het laag te kunnen weergeven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Die ander is niemand anders dan Barry Pearn, eigenaar van BK  8)

morca

#5495
Quote from: Baardmannetje on September 23, 2017, 09:25:18
Waar wijt je die 'onbalans' aan, toch niet aan het feit dat die JL's veel duurderderder zijn?

En troost je met de gedachte dat we allemaal stumpers zijn.
Ik wijt het er wel aan .
Na aankoop en inregeling was abel stuk beter te spreken.
Die nieuwe geven het laag over de hele range op elk volume detailrijker en met meer controle over de driver weer.

chansig

Quote from: doorofnight on September 23, 2017, 09:08:46
het uitgebreid etaleren van een ontzagwekkend gebrek aan kennis opgesmukt met zelfverzekerde tegendraadse meningen.

Ik ben eerder bang dat hij te goed luistert naar anderen die er ook geen verstand van blijken te hebben. Dus je kan Frank dan eigenlijk weinig kwalijk nemen. Snap dat wel....als Jerry iets tegen mij zegt neem ik dat ook voor waarheid aan. Jerry is overigens de eerste om aan te geven dat er bv verschillend over zaken gedacht kan worden.

Quote from: Contour on September 23, 2017, 09:46:12
Hallo Hans,

Als je normaal niet te hard speelt, dan kun je het diepe laag toch ook opkrikken met de DSP functie van de D&D speakers?

Groetjes Walter

Hebben we het toch al een keer over gehad ? Waarom zou ik bv iets gaan opvoeren wat erg veel kost van de versterker ? Als dat goed had gewerkt dan hadden ze het zelf denk ik al wel gedaan. Deze speakers gaan nu eenmaal niet tot 30 Hz. Het is niet anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#5497
Daarom zeg ik ook, als je maar niet te hard speelt, als de konus op normaal luister niveau weinig uitslaat, kun je best wat dB in het diepe laag erbij stoppen. Maar die BK subs zullen het prima doen, ik heb twee van dezelfde gehad, mooi spul.

Groetjes walter

chansig

Tsja wat is niet hard. Ik denk misschien te logisch: Als het niet aan de kwaliteit had afgedaan dan hadden ze dieper gekund.

Nu Prophets of Rage....lekkah. Maar dit is typisch zo'n album wat wat mij betreft wel iets meer body mag hebben.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: morca on September 23, 2017, 12:15:12
Ik wijt het er wel aan .
Na aankoop en inregeling was abel stuk beter te spreken.

Fijn.

Maar dat Abel beter te spreken is over zijn nieuwe subs is natuurlijk ook niet heel bijzonder en zegt tegelijkertijd dus erg weinig. Het verschil zou zo maar eens ergens anders door kunnen komen. Misschien zijn de nieuwe subs ook wel echt beter, zou zo maar kunnen, maar zelfs Abel geloof ik niet op zijn bruine (toch?) ogen in deze.