Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rovinggecko

Meeste deur bellen hebben een el cheapo trafo. Als je kans hebt die op een andere groep te zetten...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

chansig

Gaat in de toekomst ook nog wel gebeuren..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik hoop dat het je iets brengt Hans, heb je dan last van tikken of brommen in je geluid, of verwacht je een algehele opleving met een aparte groep?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

En wat voor kabel ga je gebruiken? Modelletje lampekap of iets audiofiel-waardigs?
Stereo-fan for life!

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: technative on October 31, 2014, 09:18:17
En wat voor kabel ga je gebruiken? Modelletje lampekap of iets audiofiel-waardigs?

Even serieus reageren: Welke kabel voldoet voor jouw aan het een en het ander?

Stel dat ik de eerste neem is het dan, wat jou betreft, een kansloze missie ?

Quote from: doorofnight on October 31, 2014, 09:04:02
Ik hoop dat het je iets brengt Hans, heb je dan last van tikken of brommen in je geluid, of verwacht je een algehele opleving met een aparte groep?

Het is meer dat het kan en ook een vrij simpele ingreep is zonder onder de vloer te moeten. Tikken had ik...met de Perreaux zijn die weg. Dus een goede voeding doet het halve werk.

Qua geluid laat ik me verrassen...gezien alle hosanna verhalen moet er een wereld open gaan. Wanneer dat niet het geval is ligt dit ws aan de gebruikte kabel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik heb een aparte groep voor de audio (zonder audiofiele zekering) en een heel mooie industriële stroomkabel naar een contactdoos, en van daar een zeer fraai stekkerblok met bijbehorend massieve stroomkabel, gewoon omdat ik aan het verbouwen was en dat makkelijk meegenomen kon worden. Heb ik toen je hier was niet even de stroomkabel op een andere contactdoos aangesloten zodat je zelf kon horen dat het geen verandering brengt?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Niet dat ik me kan herinneren...maar dat kunnen we altijd nog een keer doen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member



Quote from: chansig on October 31, 2014, 17:46:47
Even serieus reageren: Welke kabel voldoet voor jouw aan het een en het ander?

Stel dat ik de eerste neem is het dan, wat jou betreft, een kansloze missie ?


Je doet het toch voor jezelf? Je hoeft mij niet te overtuigen hoor! Ik behoor immers tot de club believers...
Stereo-fan for life!

chansig

Ik dacht jij stelt een vraag...aangezien je wat algemene termen gebruikte dacht ik:Ik vraag even om duidelijkheid dan kan ik ook een beter antwoord geven.

Ik ga echt geen andere kabel kopen omdat jij mogelijk zou vinden dat het een lampensnoet is oid. Ik ben een non believer die een aparte audio groep gaat aanleggen.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member



Quote from: chansig on October 31, 2014, 22:14:37
Ik dacht jij stelt een vraag...aangezien je wat algemene termen gebruikte dacht ik:Ik vraag even om duidelijkheid dan kan ik ook een beter antwoord geven.

Ik ga echt geen andere kabel kopen omdat jij mogelijk zou vinden dat het een lampensnoet is oid. Ik ben een non believer die een aparte audio groep gaat aanleggen.  :D

Gr Hans

Dat zeg ik ook. Je hoeft het voor mij niet te doen. Was een oprechte vraag.
Stereo-fan for life!

chansig

Die van mij ook...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Bel eruit, klopper op de deur. Ben je nog sneller klaar. 'Ik moest kloppen want de bel doet het niet.' 'Klopt, die zat op de groep van mijn stereoset'.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Meneer Spaghetti? [emoji1]
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Quote from: chansig on October 31, 2014, 17:46:47
Qua geluid laat ik me verrassen...gezien alle hosanna verhalen moet er een wereld open gaan. Wanneer dat niet het geval is ligt dit ws aan de gebruikte kabel.

Gr Hans

:D Interessant, dit ga ik volgen Hans  :popcorn:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... en daarbij ga jij maar zo voorbij aan het onvermogen van jouw set om de verschillen weer te kunnen geven, foei Hans!


8)

Quote from: chansig on October 31, 2014, 17:46:47
...
Qua geluid laat ik me verrassen...gezien alle hosanna verhalen moet er een wereld open gaan. Wanneer dat niet het geval is ligt dit ws aan de gebruikte kabel.

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: YamahaRXV on November  1, 2014, 00:17:11
:D Interessant, dit ga ik volgen Hans  :popcorn:

Ik heb inmiddels al weer eens duurdere kabels gebruikt, een speciale voeding voor bij de Touch en nu dus een aparte audio groep. Voor een non-believer best wel een afwijkend pad.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Xander32 on November  1, 2014, 07:47:36
... en daarbij ga jij maar zo voorbij aan het onvermogen van jouw set om de verschillen weer te kunnen geven, foei Hans!

8)

Klopt...en vergeet daarbij ook niet dat ik niet zo goed weet waar ik naar moet luisteren.

Gr Hns
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

 :D

Ik heb mezelf zonet ook ergens beschreven als een goedbedoelende amateur. Mooi die bescheidenheid!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Een audiogroep zal er zeker voor zorgen dat je geen tikken of ploffen hoort als de koelkast of iets anders aangaat.
Verder zal als je bijvoorbeeld een Belden kabel gebruikt ook het geluid/sound iets veranderen. Het wordt iets directer weergegeven, schoner, strakker. Dit zijn geen grote verschillen maar hoorbaar.
Met stroomkabels kun je vaak meer detaillering krijgen of meer of juist minder hoog, hetzelfde geldt voor de bas.

Met lampensnoer zul je waarschijnlijk geheel niets merken, alleen het tikken e.d. hoor je dan niet meer.

Dit zijn de ervaringen die IK heb opgedaan, het kan zijn dat jij andere ervaringen zult hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: chansig on November  1, 2014, 09:24:25
Ik heb inmiddels al weer eens duurdere kabels gebruikt, een speciale voeding voor bij de Touch en nu dus een aparte audio groep. Voor een non-believer best wel een afwijkend pad.

Gr Hans

Serieus: Er zijn ook hoorders en niet-hoorders

Gr
Henk

chansig

Dove en niet dove mensen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Quote from: frank2 on November  1, 2014, 11:01:46
Een audiogroep zal er zeker voor zorgen dat je geen tikken of ploffen hoort als de koelkast of iets anders aangaat.
Verder zal als je bijvoorbeeld een Belden kabel gebruikt ook het geluid/sound iets veranderen. Het wordt iets directer weergegeven, schoner, strakker. Dit zijn geen grote verschillen maar hoorbaar.
Met stroomkabels kun je vaak meer detaillering krijgen of meer of juist minder hoog, hetzelfde geldt voor de bas.

Met lampensnoer zul je waarschijnlijk geheel niets merken, alleen het tikken e.d. hoor je dan niet meer.

Dit zijn de ervaringen die IK heb opgedaan, het kan zijn dat jij andere ervaringen zult hebben.

Die tikken zijn al weg...de voeding van de Perreaux is schijnbaar beter dan die van de UcD. En net zo goed als die van de Kenwood. Ik zit nog te dubben of ik een Belden kabel neem of een gewoon een goede stroomkabel die binnen het pro circuit gebruik wordt. Om een hele nieuwe kabel te trekken van de meterkast naar het eindpunt gaat me net een stap te ver.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik doe wel flauw over een dedicated hifi stroomgroep, echter geloof ik zeker wel dat deze een positief verschil kan maken.

Maar hier thuis heb ik het geluk dat de vorige huiseigenaar juist alle vervuilers reeds op een compleet andere groep heeft gezet (apparatuur keuken, was- en droogmachine).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT