Speakers gekocht (KEF IQ7) Nu reciever erop af stellen

Started by joostpolletje, October 1, 2006, 10:58:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joostpolletje

Zo,
Nu ik de speakers heb staan ben ik mij vast aan het orienteren op een nieuwe reciever.
Dit is de shortcut:
Marantz SR7100/8100
Denon 3805/3806
Arcam AVR350

Nog tips suggesties?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

daxie

NAD T-773, het ietwat analytischere van NAD compenseert het ietwat warme karakter van de Kef's, maar gezien je luisterverslagen is dat misschien je ding niet.

Rotel... Wat ik gehoord heb bij mikeske was, al was het maar een paar minuten, genoeg om mij te overtuigen dat dit een mooie match is, voor mij alleszins.

Rob Eric Blank

Rotel is zeker wel lekker. NAD, zelf geen fan van.
Budget is 1500 euro, anders de primare ;)

joostpolletje

de ROTEL zou ook een optie kunnen zijn, Welke ROTEL hebben we het dan over.
Budgert is rond de 1500 euro..
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

El Penumbra

Quote from: joostpolletje on November  8, 2006, 14:57:05
de ROTEL zou ook een optie kunnen zijn, Welke ROTEL hebben we het dan over.
Budgert is rond de 1500 euro..

1068 pre/pro
1075 eind

Zit je wel boven je budget.  ;)

Ik vind de receivers van Rotel minder.

mradem

De voorversterkers van rotel (1068 of de duurdere 1098) vind ik een stuk beter dan de receivers die ik hier voorbij zie komen. eindversterking is rotel wat minder in. Vooral bij speakers die moeilijker aan te sturen zijn. Dat zijn de IQ7 iedergeval niet.

mikeske

Quote from: daxie on November  8, 2006, 14:32:30
Rotel... Wat ik gehoord heb bij mikeske was, al was het maar een paar minuten, genoeg om mij te overtuigen dat dit een mooie match is, voor mij alleszins.

Dank je  :)

Ik vind de match ook heel mooi, maar dan wel enkel de bronnen en de verwerking.
De eindversterkers vond ik niet zo goed.

ik heb de stereo versterkers getest en ook de meerkanaals maar geen enkele kon me volledig bekoren.

Maar toen ik de Harman/kardon Signature tegenkwam was ik direct verkocht  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: mikeske on November  8, 2006, 17:03:46
Dank je  :)

Ik vind de match ook heel mooi, maar dan wel enkel de bronnen en de verwerking.
De eindversterkers vond ik niet zo goed.

ik heb de stereo versterkers getest en ook de meerkanaals maar geen enkele kon me volledig bekoren.

Maar toen ik de Harman/kardon Signature tegenkwam was ik direct verkocht  :)

juist, was vergeten dat je eind van h/k kwam...

WickedGame

Met een budget van 1500 euro is een SR8001 van Marantz dacht ik net buiten het budget. De SR7001 kan wel. Ik vind KEF met Marantz erg warm klinken. Soms zelfs een beetje wollig. Opzich niet verkeerd als je van een warm geluid houdt. De Denon zal wat frisser klinken met KEF, alleen ik zelf vind het dan ook gelijk wat kil worden.

Arcam AVR serie vind ik ook erg goed matchen. Gezien het budget is misschien de 2e handsmarkt ook nog een optie om wat exclusievere spullen te verkrijgen. Als ik voor de keus zou staan zou ik het gaan matchen met Marantz of Arcam, die bekoren mij het meest op KEF speakers.

Als geld geen rol speelt tja dan Primare.

joostpolletje

Ik zit ook te denken aan Marantz SR 7100/8100 ,  en dan later de PM7100.
Ik heb met Denon de 3805/06 in gedachten. Maar ik draai nu Pioneer ook Kil geluid, en zal dat moeten testen.

Arcam AVR is ook een optie en deze overweeg ik dan ook zeker.

Ook ga ik eens de Onkyo 804 beluisteren.

Ik heb een list van zo'n 4/5 merken, en wat type's daarvan.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX