the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

#1450
Hoofdstuk Klipsch R115 is afgesloten.

Morgen als het goed is de volgende subwoofers in huis :

SVS PB12nsd en BK Monolith + FF

Reden hiervoor is dat ik iets mis bij muziek, een bepaalde warmte in het geluid wat ik met de
BK wel had.

MLCinema

Quote from: RA SUBS on June 19, 2016, 22:06:25
Hoofdstuk Klipsch R115 is afgesloten.

Morgen als het goed is de volgende subwoofers in huis :

SVS PB12nsd en BK Monolith + FF
Niet tevreden over de performance?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

yorkie13

Voor HT zeker wel, maar voor muziek zeker niet.

Tevens niet High level aan te sluiten.

raindog

Quote from: RA SUBS on June 19, 2016, 22:06:25
Reden hiervoor is dat ik iets mis bij muziek, een bepaalde warmte in het geluid wat ik met de
BK wel had.

Als je warmte mist bij muziek, had je dan niet beter andere front speakers kunnen kiezen? Nu ga je een sub uitkiezen om dat gemis te repareren, dan zul je altijd een compromis sluiten.

Persoonlijk vond ik de Klipsch R115 met muziek beter dan de BK Monolith+. Droger maar ook accurater. Dat warme van de BK lijkt aanvankelijk heel prettig maar in een goede set hoor je ook dat die ten koste gaat van de snelheid en openheid van het laag. Qua timing en volgbaarheid van snelle bastonen ging ik er met de R115 duidelijk op vooruit tov de Mono+.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

morca

Tja voor bovenstaand probleem gebruik ik al 6 jaar 2 systemen.
Gepoort klinkt nou eenmaal anders als gesloten.


Waarom heeft me voorganger al zeer accuraat beschreven.

Quote from: raindog on June 19, 2016, 22:47:13


Dat warme van de BK lijkt aanvankelijk heel prettig maar in een goede set hoor je ook dat die ten koste gaat van de snelheid en openheid van het laag.

Maar goed dat moet je vrouw ook maar leuk vinden.

yorkie13

Is in bovenstaande ook het High level aansluiten van de subwoofer meegenomen ?

Niet dus, en daar ligt in mijn bevindingen dan ook nog e.a. aan winst te behalen.

Verder vind ik persoonlijk de Klipsch subwoofer niet echt mooi afgewerkt.

De BK en Peerless heb ik in het verleden goede resultaten in mijn ruimte mee gehaald.

Vandaar de wissel, en omdat het leuk is om mee te testen.


RonG

Quote from: RA SUBS on June 20, 2016, 06:48:39
Verder vind ik persoonlijk de Klipsch subwoofer niet echt mooi afgewerkt.

Nou nou, ga je ze nu bashen? :D.
Persoonlijk vind ik ze wel mooi afgewerkt, niks mis mee m.i. Ze in het geheel niet mooi vinden is natuurlijk wat anders en peroonlijk maar de met de afwerking is niks mis.

raindog

#1458
Op afwerking en materiaalgebruik legt een Klipsch het inderdaad af tegen een BK. De Klipsch is goed ontworpen maar daarna goedkoop geproduceerd. Bezuinigd waar het kan  ;).

Ik ben zelf ook een voorstander van de high-level aansluiting bij stereogebruik en dit had op mijn Rel bijna altijd mijn voorkeur. Het voordeel van high-level zit hem in het feit dat, door gebruik te maken van de luidsprekeruitgangen, je sub exact hetzelfde signaal krijgt als je luidsprekers waardoor je in het cross-over gebied een betere integratie krijgt. Veel eindversterkers hebben toch een eigen karakter, met name in het laag. Qua integratie is high-level dus al snel een pluspunt.
Maar je bent dan wel afhankelijk van een gedegen eindversterker. Want als die niet bijzonder strak/potent/linear is in het laag dan doe je het voordeel van de integratie mogelijk teniet. Een pre-out levert op zichzelf vaak een beter signaal, met minder vervorming, dan via de luidsprekeruitgangen, juist omdat de vervorming van je eindversterker er niet tussen zit.

In mijn beleving is het dus al snel een compromis. Ga je voor maximale controle en minimale vervorming van het laag, of voor de beste integratie met je fronts?

In geval van de gemiddelde Denon/Marantz/Onkyo HT-receiver ben ik eerlijk niet zo onder de indruk van de eindversterking. Zelf heb ik daarom met een HT-receiver niet vaak gebruik gemaakt van de high-level. Met een goede stereo-amp daarentegen weer wel. Blijft altijd een kwestie van uitproberen en luisteren  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

yorkie13

Ik gebruik voor de fronts een Hypex ucd400hg stereo eindversterker.

Dus dat is ruim voldoende lijkt me.


raindog

Dan zou ik het ook high-level aansluiten..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

yorkie13

Deze dus

Raymond187

"betaalbare" subs die er echt mooi uitzien, ben ik nog niet tegen gekomen. Of je moet erg handig en veel tijd hebben om er zelf 2 te bouwen.

De REL stentor vind ik voor zo,n kast er best mooi uit zien.

mijkie

zelfbouw is ook niet heel goedkoop meer, koop eens een dikke Hypex en een mooie driver

dan moet je nog gaan bouwen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

yorkie13

Hypex zit je op €350
Mooie driver 250 tot 350 €

Kast zeker 50 euro

Witalik

Mwa ik was toch wel zeker meer kwijt voor de mijne, in de kast gaan toch wel wat meer dingen zitten, ligt ook wel aan de afwerking natuurlijk. Maar ik schat dat ik zo rond de 800 kwijt was. Was ook wel de eerste die ik heb gebouwd. Misschien is de tweede simpeler en goedkoper.

Maar hoe bevalt het Atmos systeem met die RP140sa units ? Ik lees verschillende verhalen erover. Komt het echt van boven nu bijvoorbeeld wat daaruit komt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Cobraatje

Ik weet niet wat je  max is qua subs, maar waarom doe je niet mee aan de Rythmikbuy.
Klasse A/B of H met output en diepgang.
Line in, lfe in en high level aan te sluiten.

Lijkt me te voldoen aan alles wat je zoekt.

yorkie13

#1467
Zo de BK en SVS net opgehaald, 160 km op en neer.

Beide subwoofers naar binnen gesjouwd en basis ingesteld.

Het warmere laag is er weer  8)

Misschien toch de mosfet versterker van de BK of de Lab 12 woofer.

Morgen instellen met Audyssey XT32

GPO

Dus weer terug in het land van de 12 inchers.

Kan me niet voorstellen dat het geluid van de Klipsch r-115sw niet goed genoeg was, je hebt immers een jaar geleden exact datzelfde model gehad, toen was je ook heel lovend (was toen beter dan de PC2000 die je had) maar toch opeens weer weg.... geen rust?

Quote from: RA SUBS on June 20, 2016, 21:53:25
..
Morgen instellen met Audyssey XT32
..

Als je karakter en warmte in het geluid wil behouden, dan zou ik zeker geen XT32 gaan draaien. Wat dacht je van een miniDSP en alleen wat pieken wegregelen? Dat werkte voor mij veel beter en je behoud het karakter van je subs.

just my 2 cents ... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Quote from: GPO on June 21, 2016, 00:21:56
Dus weer terug in het land van de 12 inchers.

Kan me niet voorstellen dat het geluid van de Klipsch r-115sw niet goed genoeg was, je hebt immers een jaar geleden exact datzelfde model gehad, toen was je ook heel lovend (was toen beter dan de PC2000 die je had) maar toch opeens weer weg.... geen rust?

Als je karakter en warmte in het geluid wil behouden, dan zou ik zeker geen XT32 gaan draaien. Wat dacht je van een miniDSP en alleen wat pieken wegregelen? Dat werkte voor mij veel beter en je behoud het karakter van je subs.

just my 2 cents ... :)

GPO
^^

yorkie13

Ik ben voorlopig weer tevreden zo.

Minidisc heb ik eerder gehad, en is niet mijn ding.

Dan eventueel liever een Antimode 2.O

Maar XT32 doet juist wel goed zijn werk.

Heb nu grotere fronts en heb warmere geluid is er weer.

Dirk

Quote from: GPO on June 21, 2016, 00:21:56
...
Kan me niet voorstellen dat het geluid van de Klipsch r-115sw niet goed genoeg was, je hebt immers een jaar geleden exact datzelfde model gehad, toen was je ook heel lovend (was toen beter dan de PC2000 die je had) maar toch opeens weer weg.... geen rust?
...
ik denk dat we dat na +10000 posts die hoofdzakelijk gaan over het aankopen/verkopen/"testen"  ::) van subs idd wel kunnen besluiten, maar veel meer ook niet  ;)
en zo heeft ieder z'n hobby, toch?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

yorkie13


Raymond187

Ik vind het leuk om die hobby te lezen  :thumbs-up:

yorkie13

Eerst maar eens de 55 inch Panasonic LCD  aan de wandbeugel hangen
vanavond.