the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Heb nog wat op zolder staan, maar verder e.a. Verkocht.

Dagje extra wachten is ook niet erg, heb van het weekend pas tijd om de r115sw te plaatsen.

MLCinema

Quote from: RA SUBS on June 15, 2016, 15:51:59
En een 2de Klipsch R-115sw besteld  8)

Levering later deze week.
Gaaf! Ik overweeg het ook... Maar dan wat later dit jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |


yorkie13


RonG


kermit

#1430
Quote from: RA SUBS on June 16, 2016, 08:02:31
Gewoon omdat het kan .
Ik heb ook 2 x115 inch maar dan de voorganger van de R115. Ik zou er ook niet meer zonder kunnen .Die enorme druk die beide subwoofers neerzetten is niet normaal.Zowel bij laag en hoog volume. En de oude serie is dan ook 10 cm dieper dan de nieuwe R115. Past nog net in mijn HT van 15 m2. :D
Ik zat erover na te denken om naar de nieuwe 2 x112 inch te gaan maar straks ben ik die enorme druk kwijt dus hou ik het maar bij de oude 15 inch.

Raymond187

Vind je deze beter spelen dan de SVS doosjes?

kermit

#1432
Wat ik me kan herinneren is het langer als 10jaar geleden dat ik SVS heb gehad. Zowel cylinders als doosjes. De druk die de Klipsch 15inch geeft heb ik niet ervaren bij de Svsjes. Ik heb vaak SVS gewisseld ze hebben niet echt indruk op mij gemaakt. Sinds ik kennis heb gemaakt met Klipsch ben ik erg tevreden. De bassen zijn zeer strak en kunnen hard aankomen. Misschien dat het aan de amp ligt van de SVS ik weet het niet.

Laatst was ik ook in Belgie en zie je  veel opstellingen met Klipsch.Wat ik begrepen heb is dat de nieuwe serie  nog dieper gaat dan wat ik heb. En het klonk echt indrukwekkend. Volgens mij speelden Cine Mike ook met Klipsch. Dat zegt al genoeg. Als je naar een goede sub zoekt zou ik voor de Klipsch gaan. Ze zijn niet alleen mooi om te zien maar ook een joekel van een kast. ;)

yorkie13

Heb de R115sw naast een SVS PC2000 getest, en de Klipsch vult de ruimte makkelijker met laag.


Raymond187

Zal die de PB12 ook weg spelen?

Ik vind de SVS lelijk :)

RalphH

Dat denk ik wel als ie al beter is dan de pc2000
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Masterkale

Mijn SVS was eerst ook niet heel boeiend.. Hij ging wel hard maar geen maaggevoel. Nu afgesteld met dirac is het echt een andere woofer echt bizar wat een impact. De afstelling.plaatsing is wat een woofer maakt of breekt.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

yorkie13

Helaas net bericht gehad dat de Klipsch subwoofer vandaag niet geleverd kan worden.
Dit tot een eerdere toezegging, en daarom ook de bestelling geannuleerd.

Vraag me sterk af of ze dat ding wel op voorraad hebben ?

H&C Hifi

#1438
Quote from: RA SUBS on June 17, 2016, 16:47:15
Helaas net bericht gehad dat de Klipsch subwoofer vandaag niet geleverd kan worden.
Dit tot een eerdere toezegging, en daarom ook de bestelling geannuleerd.

Vraag me sterk af of ze dat ding wel op voorraad hebben ?

Nope, er is geen voorraad bij de leverancier.
Komen pas eind van volgende week weer binnen is de verwachting.
Ik heb mijn laatste 1u geleden mondeling ook verkocht.

yorkie13

#1439
Heb ook sterk het vermoeden dat ik aan het lijntje gehouden wordt.

Ze zitten zelf binnen 10 km van mijn woonplaats, dan zou je toch zeggen dat
het afleveren van een subwoofer geen probleem kan zijn .

H&C Hifi

Quote from: RA SUBS on June 17, 2016, 17:12:10
Heb ook sterk het vermoeden dat ik aan het lijntje gehouden wordt.

Ze zitten zelf binnen 10 km van mijn woonplaats, dan zou je toch zeggen dat
het afleveren van een subwoofer geen probleem kan zijn .

Tja... :(
Ik heb gister de laatste zending met 115SW geleverd gekregen, vandaag waren ze uitverkocht.
Dus Woensdag was er nog voorraad, wanneer had jij hem besteld ?

yorkie13

Woensdag en eerst laten checken of ze leverbaar zijn.

RalphH

De volgende keer maar gewoon meteen naar Marcel  ;)

Maar wel balen nu natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Stadium III

Quote from: HcHifi.nl on June 17, 2016, 18:26:22
Tja... :(
Ik heb gister de laatste zending met 115SW geleverd gekregen, vandaag waren ze uitverkocht.
Dus Woensdag was er nog voorraad, wanneer had jij hem besteld ?
had ik de laatste😂
5.2.4 Marantz Klipsch setup

yorkie13

#1444
gaat niet lukken een 2de R-115sw

Dan maar een tijdje draaien met 5.1.2. Ipv 5.2.2

H&C Hifi


yorkie13

Grapjas  :D

Overigens geeft  :google:  een webshop die ze wel zou hebben......

GPO

Quote from: kermit on June 16, 2016, 12:42:56
Ik heb ook 2 x115 inch maar dan de voorganger van de R115. Ik zou er ook niet meer zonder kunnen .Die enorme druk die beide subwoofers neerzetten is niet normaal.Zowel bij laag en hoog volume. En de oude serie is dan ook 10 cm dieper dan de nieuwe R115. Past nog net in mijn HT van 15 m2. :D
Ik zat erover na te denken om naar de nieuwe 2 x112 inch te gaan maar straks ben ik die enorme druk kwijt dus hou ik het maar bij de oude 15 inch.

Vraag me overigens wel af in hoeverre die oude sw-115 te vergelijken is met de nieuwe r-115sw. Dat vorige model is vrij weinig over geschreven/gereviewed/gemeten, terwijl die nieuwe juist helemaal over bejubeld wordt. Overigens is het oude model misschien wel 10 cm dieper, maar ook een stuk minder breed en hoog ... dus de kubieke inhoud zal wel hetzelfde zijn ... :)

Quote from: kermit on June 16, 2016, 13:59:25
Wat ik me kan herinneren is het langer als 10jaar geleden dat ik SVS heb gehad. Zowel cylinders als doosjes. De druk die de Klipsch 15inch geeft heb ik niet ervaren bij de Svsjes. Ik heb vaak SVS gewisseld ze hebben niet echt indruk op mij gemaakt. Sinds ik kennis heb gemaakt met Klipsch ben ik erg tevreden. De bassen zijn zeer strak en kunnen hard aankomen. Misschien dat het aan de amp ligt van de SVS ik weet het niet.

Laatst was ik ook in Belgie en zie je  veel opstellingen met Klipsch.Wat ik begrepen heb is dat de nieuwe serie  nog dieper gaat dan wat ik heb. En het klonk echt indrukwekkend. Volgens mij speelden Cine Mike ook met Klipsch. Dat zegt al genoeg. Als je naar een goede sub zoekt zou ik voor de Klipsch gaan. Ze zijn niet alleen mooi om te zien maar ook een joekel van een kast. ;)

Hier is ook al het een en ander over geschreven/gezegd op diverse fora. De Klipsch levert vooral veel SPL in het gebied 25 - 80 Hz, maar de grotere gepoorte SVS'en leveren meer druk < 25 Hz (maar zijn dan ook een stuk duurder). Overigens als je een gepoorte SVS cilinder of box vroeger hebt gehad en je miste druk, dan stond die niet goed opgesteld... zeker die oude SVS'en staan juist bekend om die enorme druk.

Ik zou zeggen neem eens een kijkje bij RalphH en ervaar pantflapping bass (PB12+ & PB13-ultra). Die echt hele diepe onderaardse druk, dat heb ik dan nog niet ervaren bij de Klipsch R-115sw die ik her en der al heb mogen aanhoren, ook niet in de dual opstelling... De Klipsch is vrij hard afgekapt op 18 Hz denk dat dat ook wat meespeelt, al is dat natuurlijk wel diep genoeg voor de meeste gebruikers ... :)

Desalniettemin is de Klipsch R-115SW nu al een tijd 1 vd meest prijs-gunstige subwoofers met de meeste woofer oppervlakte per euro  :headbanging:

Ik kan ze helaas niet kwijt in een dual opstelling, anders had ik het wel geweten.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

De Klipsch R115 is voor €549 niet te evenaren in druk , en vooral HT gemak waarmee dat gaat.

18 hz is over het algemeen bij films ruim voldoende , en zeker met 2 van deze subwoofers.

RalphH

Quote from: GPO on June 19, 2016, 13:39:30

Ik zou zeggen neem eens een kijkje bij RalphH en ervaar pantflapping bass (PB12+ & PB13-ultra).

Gaat best lekker inderdaad. Gister stonden de muren weer een paar keer te zuchten tijdens "13 hours"  :clapping:
Indrukwekkende film in zn geheel overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer