the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

yorkie13

Eerst eens kijken wat het gaat kosten om een dergelijke subwoofer te verschepen.

Zelfde prijsklasse als de Rhytmik overigens

nieuw $899

yorkie13

#1126
moet shipping zelf gaan regelen

eens kijken wat dat gaat kosten in $$$

morca

Bestel een hele pallet en test ze allemaal.
Hebben die jongens hier zometeen ook weer wat in de markt te vinden.

Grapje kon het niet laten :D

Maar zonder gekheid dat zijn mooie sub,s,lijkt me leuk om het eens te testen na al die SVS woofers van je.
Ook omdat het de oude baas van SVS is.
Luisteren wat er beter is. :popcorn:

yorkie13

#1128
vergelijking

RvD

Ben zelf ook eens bezig geweest om een sub van PSA hier in NL te krijgen, dat is bijna onmogelijk om voor een goede prijs klaar te krijgen. Tom is wel bereid om een korting te geven als je shipping zelf regelt maar dat houd dan ook in dat je regelt dat het pakket bij hem opgehaald wordt. Toevallig dat het nu wel gelukt is om bij Rythmik wat te fixen maar het is puur toeval dat Bonvu.com bij hun om de hoek zit en dat de sub daar heen brengen geen probleem was. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten anders is het op dit moment niet leuk om een sub in te voeren met de hoge dollar. Deze kun je ook eens bekijken voor shippingkosten te vergelijken http://www.shipito.com/ een service als usa2you is veel te duur. Misschien is een Rythmik F12 iets voor je in het mat zwart zit die rond dezelfde prijs als je gewenste PSA en bij Rythmik krijg je er nog wel 15% vanaf.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

GPO

#1130
Bizar weer hoe snel mensen van spullen wisselen. Ook jij Ralph, je hebt die dual pc2k nog maar net in huis. Waarom zo snel wisselen? Er is altijd ff een gewenningsperiode, maar die is bij jou ongeveer een uur ofzo.
:tounge:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

Nog lastig om de PSA naar Nederland te krijgen.

Ga komend weekend eens gied testen met de 2 x PC2000 subwoofers.
En een paar goede films natuurlijk.

Staaled

Zeer lastig.
Ik ben ooit om die reden afgehaakt (en toen was de koers nog gunstig).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fluissie

Waarvoor zou je ook die zorgen op je hals halen???

1.8 × een pb2000.... nou en?, voor t geld dat je m in nederland heb kost ie t zelfde als een plus/ultra

Dag 1.8 x meer output :nowink:, en klinkt ie ook zo zuiver als de plus/ultra?

Deze zet snap ik niet echt?, (al zullen mensen dat ook over mij soms zeggen :D)


larsonator

Quote from: RvD on February 18, 2015, 23:00:38
Ben zelf ook eens bezig geweest om een sub van PSA hier in NL te krijgen, dat is bijna onmogelijk om voor een goede prijs klaar te krijgen. Tom is wel bereid om een korting te geven als je shipping zelf regelt maar dat houd dan ook in dat je regelt dat het pakket bij hem opgehaald wordt. Toevallig dat het nu wel gelukt is om bij Rythmik wat te fixen maar het is puur toeval dat Bonvu.com bij hun om de hoek zit en dat de sub daar heen brengen geen probleem was. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten anders is het op dit moment niet leuk om een sub in te voeren met de hoge dollar. Deze kun je ook eens bekijken voor shippingkosten te vergelijken http://www.shipito.com/ een service als usa2you is veel te duur. Misschien is een Rythmik F12 iets voor je in het mat zwart zit die rond dezelfde prijs als je gewenste PSA en bij Rythmik krijg je er nog wel 15% vanaf.  ;)
15%.... wat is je korting dan in €'s? Ik durf te stellen dat jullie je subs binnen 1 jaar weer ''afkraken'' waar je hem nou de hemel in prijst. Dit is precies waar je als consument voor moet oppassen, jezelf gek laten maken met 'paper-specs'. Dit gebeurd ook met b.v speakerkabels. In één topic worden kabels van duizend+ euries vergeleken met Canare en Belden (:zijn ook net zulke goede kabels!), waar ze in een later verkooptopic worden aangeprezen (voor veul geld) omdat ze verkocht moeten worden. Beetje raar als je het mij vraagt.

Er zijn heel veel auto's die tegenwoordig 1:25 rijden, maar in de praktijk word dit zelden gehaald  :google:

yorkie13

#1135
Dat is nu juist de hobby  8)

En de ontwerpers van de Power Sound Audio zijn vroegere oprichters van SVS(ound),
en hebben daarmee de nodige $$$$ wel verdiend.

larsonator

Dat begrijp/wet ik ook wel. Maar dat is ook het ''gevaarlijke''.
ik zie hier te vaak dat mensen iets kopen, en dan hier plaatsen om de ''oehs''- en ''aaahhs'' te ontvangen. zodra die niet meer gegeven worden, gaat men opnieuw op zoek naar nieuwe ''wow's''- en ''so hey's''....

Dit is een algemene opmerking van mij, en zeker geen opmerking naar dit topic toe!
ik ben ook gewoon benieuwd naar een-ieders bevinding ;)

RvD

Quote from: larsonator on February 19, 2015, 16:29:35
15%.... wat is je korting dan in €'s? Ik durf te stellen dat jullie je subs binnen 1 jaar weer ''afkraken'' waar je hem nou de hemel in prijst. Dit is precies waar je als consument voor moet oppassen, jezelf gek laten maken met 'paper-specs'. Dit gebeurd ook met b.v speakerkabels. In één topic worden kabels van duizend+ euries vergeleken met Canare en Belden (:zijn ook net zulke goede kabels!), waar ze in een later verkooptopic worden aangeprezen (voor veul geld) omdat ze verkocht moeten worden. Beetje raar als je het mij vraagt.

Er zijn heel veel auto's die tegenwoordig 1:25 rijden, maar in de praktijk word dit zelden gehaald  :google:

De sub die ik zelf krijg F15HP SE kost $1399,- normaal nu met 15% korting is $1189,- dus een korting van $210,- omgerekend is dat €184,60 op dit moment. Weet niet hoe je erbij komt dat ik elk jaar een nieuwe sub heb staan ? Mijn allereerste sub was een SVS in 2004 nog de goede tijd dat je ze zelf moest importeren en echt compleet in de USA gemaakt werden heb deze 4 jaar gehad. Toen kwam er een Velodyne SPL1500 maar liefst 6 jaar gehad. Toen maakte ik een fout en ging van 15 inch terug naar 12 inch wel gepoort maar dit geeft te weinig output. Overstappen naar de DD serie van Velodyne vind ik te duur zeker nu ze ook nog eens de prijs verhoogd hebben met €1000,- voor de DD15+ bijvoorbeeld. Na veel goede verhalen op AVS gelezen te hebben gewoon de gok genomen voor de Rythmik er zijn mensen die geswitched zijn het oude model Velodyne DD15 naar een Rythmik F15HP met volle tevredenheid. Volgende week zal ik het zelf testen zoals al aangehaald door Ralf dit is onderdeel van de hobby.  ;)

Sorry voor de topicvervuiling mocht je nog meer willen weten kijk dan eens naar het powerbuy topic.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

fluissie

#1138
Quote from: larsonator on February 19, 2015, 16:54:07
Dat begrijp/wet ik ook wel. Maar dat is ook het ''gevaarlijke''.
ik zie hier te vaak dat mensen iets kopen, en dan hier plaatsen om de ''oehs''- en ''aaahhs'' te ontvangen. zodra die niet meer gegeven worden, gaat men opnieuw op zoek naar nieuwe ''wow's''- en ''so hey's''....

Dit is een algemene opmerking van mij, en zeker geen opmerking naar dit topic toe!
ik ben ook gewoon benieuwd naar een-ieders bevinding ;)

Die so hey kwam ook bij mijn topic voor....,
Geloof me; aandacht komen we niet tekort hoor, gewoon hobby


@ralf; die credits verdienen ze zeker!, schijnen zeer fraaie subs te zijn
Maar snap nog steeds niet waarom...., vertel :clapping:

larsonator

#1139
Quote from: RvD on February 19, 2015, 18:45:13
De sub die ik zelf krijg F15HP SE kost $1399,- normaal nu met 15% korting is $1189,- dus een korting van $210,- omgerekend is dat €184,60 op dit moment. Weet niet hoe je erbij komt dat ik elk jaar een nieuwe sub heb staan ? Mijn allereerste sub was een SVS in 2004 nog de goede tijd dat je ze zelf moest importeren en echt compleet in de USA gemaakt werden heb deze 4 jaar gehad. Toen kwam er een Velodyne SPL1500 maar liefst 6 jaar gehad. Toen maakte ik een fout en ging van 15 inch terug naar 12 inch wel gepoort maar dit geeft te weinig output. Overstappen naar de DD serie van Velodyne vind ik te duur zeker nu ze ook nog eens de prijs verhoogd hebben met €1000,- voor de DD15+ bijvoorbeeld. Na veel goede verhalen op AVS gelezen te hebben gewoon de gok genomen voor de Rythmik er zijn mensen die geswitched zijn het oude model Velodyne DD15 naar een Rythmik F15HP met volle tevredenheid. Volgende week zal ik het zelf testen zoals al aangehaald door Ralf dit is onderdeel van de hobby.  ;)

Sorry voor de topicvervuiling mocht je nog meer willen weten kijk dan eens naar het powerbuy topic.
naar mijn bescheiden mening is €184 euro korting peanuts vergeleken met de gemiste service/garantie (in europa). Wat ga je doen bij DOA, schade- en kapot gaan binnen de garantie? dan ben je weer €'s kwijt voor shipping enz. Begrijp me niet verkeerd, Ik vind deze subs (SVS, VELODNE, RYTHMIK enz..) zeer bruut :) :) :P

RvD

DOA moet gek gaan de subs zijn voor verzending uitgebreid getest omdat ze internationaal gaan. Emotiva heb ik toen ook laten komen en dat ging ook goed. Gaat er iets kapot weet ik zeker dat ze support geven. De driver zal echt niet kapot gaan verwacht ik hoogstens de versterker die kunnen ze ook los opsturen. Dat er mensen zijn die zoiets niet aan durven begrijp ik, koop dan lekker Velodyne maar weet dan wel dat die veel te duur zijn voor wat ze bieden vergelijk de $ prijs eens met de prijs hier in NL is te gek gewoon naar mijn mening. Velodyne DD15+ €5500,- Rythmik F15HP €1600,- hmm dat geeft speling om nog twee reserve neer te zetten.  :P Voor meer over dit onderwerp graag naar het andere topic is wel zo netjes.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

yorkie13

#1141
Mag gewoon in dit topic hoor.

Ben zelf over PSA begonnen, en alle info van ervaren kopers in de US is welkom

Heb zelf diverse Emotiva versterkers gekocht enkele jaren terug.

yorkie13

Komende week eens een oplossing vinden om de 4 satellieten  voor Dolby Atmos op te hangen.

Eerst in een testopstelling.

Raphie

#1143
De NL importeurs vragen de hoofprijs
Zij krijgen van de meeste fabrikanten kortingen tussen de 30/40% op de amerikaanse adviesprijs
Natuurlijk betalen zij shipping en invoer, maar ze betalen geen BTW, Díe betaal jij bij aanschaf. ;) want deze wordt in NL één keer betaald
http://btwadviesgroep.nl/wie-betaalt-btw/

Iedereen mag van mij geld verdienen hoor, maar merken als VELODYNE zijn voor mij veels te duur in de NL markt gezet.
JBL PRX Power!

larsonator

Quote from: Raphie on February 21, 2015, 11:43:09
De NL importeurs vragen de hoofprijs
Zij krijgen van de meeste fabrikanten kortingen tussen de 30/40% op de amerikaanse adviesprijs
Natuurlijk betalen zij shipping en invoer, maar ze betalen geen BTW, Díe betaal jij bij aanschaf. ;) want deze wordt in NL één keer betaald
http://btwadviesgroep.nl/wie-betaalt-btw/

Iedereen mag van mij geld verdienen hoor, maar merken als VELODYNE zijn voor mij veels te duur in de NL markt gezet.
Ok, duidelijk. Dan snap ik idd dat even zelf ''importeren'' loont

yorkie13

#1145
1 x PC2000 verkocht

komt een PB2000 voor terug ivm plaatsing.

yorkie13

#1146
En plannen iets aangepast

1 x PC2000 blijft voor HT , en er komen 2 x xxls400 voor muziek.



yorkie13

Ja, en ik ga de 2 x xxls400 stapelen

PC2000 in de andere hoek.

yorkie13

deze 2 dus , toch wel erg mooi afgewerkt