the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

fluissie

Quote from: morca on November  6, 2014, 18:40:44
Ik heb al 9 speakers in de living staan  :headbanging:
Alleen geen Atmos  ;D

Ja maar zijn ze ook nog behoorlijk geplaatst marco?.,
Ik kan er ook nog wel een paar kwijt maar of ze dan ook lekker staan :nowink:

Die add on waar ralf t over heeft lijkt me dan wel weer wat :thumbs-up:

morca

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 18:52:39
Ja maar zijn ze ook nog behoorlijk geplaatst marco?.,
Ik kan er ook nog wel een paar kwijt maar of ze dan ook lekker staan :nowink:

Die add on waar ralf t over heeft lijkt me dan wel weer wat :thumbs-up:
Yep alleen nog niet allen aangesloten  ;D
Ik heb geen vrouw dus alles staat goed hier ,als het geluidstechnisch maar verbetering is  :clapping:

Crownfire

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 08:40:45
Pfff mensen ff kleine kanttekening;

Dit is toch gewoon niet te doen in een huiskamer :ohmy:???,
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.

Laat staan dat ik (en wellicht 75% vd anderen) dit überhaupt niet geplaatst krijg al heb ik t graag.

Ralf graag je bevindingen verder :thumbs-up:

Haha, ik ken het probleem. Auro 3D klinkt geweldig, maar ik krijg niet eens grotere rear speakers er doorheen thuis. Laat staan nog eens 5 boxen extra. Of ik moet ze kunnen wegwerken in het plafond. Iemand ideeen :p


Kjelt

Quote from: fluissie on November  6, 2014, 08:40:45
Pfff mensen ff kleine kanttekening;

Dit is toch gewoon niet te doen in een huiskamer :ohmy:???,
Volg het met grote interesse maar desondanks ik zeer veel mag van de waf kan ik me voorstellen dat dit m niet gaat worden.
Ik heb het gisteren ook even voorzichtig met mijn vriendin besproken want ik wil ook naar Atmos 7.2.4 over (van 7.2).
Moeten wel witte speakers worden en niet te groot en hoog genoeg hangen zodat ik mijn hoofd niet stoot dan kan ze er wel mee leven.  :blink: 
Ik heb al wat op het oog  ;D
Op zich is de auro setup makkelijker te realiseren dan de Atmos want dan hangen de speakers echt midden in de woonkamer maar goed ik zal wel kijken.

jaco

Witte G1 of G2 zijn qua maat wel te doen. Je zit wel met stroom en signaal kabel..
Maar er is natuurlijk wel witte stroom kabel, en waar ik de xlr kabels vandaan heb hadden ze ook witte kabel (van damme, custom lengte in wit, xlr of rca)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Dat is het probleem ook niet. En als je de goede sterker aluminium profielen gebruikt kun je de inkepingen daarvan als kabelgoot gebruiken. Als je de alu profiel dan aard ben je ook meteen van de instraling van de 230 op de XLR kabel af  ;)
Ik heb mijn huidige XLR kabels zelf op maat gemaakt, gewoon een rol hele goede kabel kopen, goede krimpkous en de beste vergulde connectoren van Neutrik gebruiken, stelt niet veel voor , goedkoop en het voordeel is dat je weet wat je hebt en het ook snel kunt repareren bij kabel breuk of andere problemen. Ik heb XLR kabels van 20 meter naar mijn Classe eindversterkers lopen en geen enkel ruisje.
Wat meer een probleem is als ik mijn huidige rear side speakers ook ga vervangen door monitoren dat ik ze dan ook het liefst aan het plafond monteer maar dan moeten ze op een of andere elektrische motorieke manier naar beneden zakken als het ht aan gaat. Leuk project kan ik me eens in gaan verdiepen de komende weken :)

jaco

Tja ik heb nu van damme starquad met neutrik gold xlr voor een prima prijs.
Elke speaker andere kleur ring op de connector, dus ik kan zo wegprikken op de voorversterker straks.

De tijd was voor mij belangrijker dan die paar euro meer. Ik heb lengtes van 10, 6 en 4 meter.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Crownfire

Quote from: morca on November  6, 2014, 22:34:11
Ik heb wel een idee hoe je gewoon die grote rears kan kopen  :clapping: .......  :-X

Briljante ideeen zijn altijd welkom haha.

yorkie13

Gisteren Transformers 4 gekekenn, en eerlijk gezegd viel Dolby Atmos in 5.1.2 tegen.

Ik vind de extra speakers weinig tot niets toevoegen.

Staaled

Die titel staat daar om bekend en is weinig representatief als je de berichtgeving volgt.
Budget Atmos is oa meegenomen in dit blinde vergelijk:
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1717346-archaea-s-auto-room-eq-avr-comparison-g2g-november-8-2014-kansas-city-7.html
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

had al iets dergelijks gelezen, maar een gewone 5.1 klinkt nu beter.

Dolby Atmos staat zonder enige normale releases nog erg in de kinderschoenen.

Voorlopig even afwachten wat er komende maande uit gaat komen.

fluissie

Ok helder, zoals ik ook al zij: qua plaatsing al lastig am sich.
laat staan om dit OPTIMAAL te doen in een huiskamer

Gr jeroen


master30

zit er ook nog verschil in de geluids effecten in de front en rear heights. (dus 4 onafhankelijke kanalen met 4 ceiling speakers)
Net als nu zeg meer met voor en achter etc
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

yorkie13

Vandaag alles opnieuw ingemeten met Audyssey XT32

hier een grafiekje welke duidelijk laat zien wat de fase van de subwoofers op 0 en 180 doet

Raphie

Fase moet je zien als een DJ die plaatjes in sync legt, volledig in sync dan klinkt het strak, niet volledig in sync werkt het elkaar alleen maar tegen
JBL PRX Power!

yorkie13

Plannen voor 2015 :

5xKef LS50 vervangen ?

3de SVS sb12nsd erbij

Verder laat ik Dolby Atmos even voor wat het is .

broodro0ster

Welke eindversterker gebruik je voor de LS50's? Of trekt de Denon X4100 dat perfect?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

jvanhambelgium

Quote from: RA SUBS on November 19, 2014, 15:59:28
Vandaag alles opnieuw ingemeten met Audyssey XT32

hier een grafiekje welke duidelijk laat zien wat de fase van de subwoofers op 0 en 180 doet

Heb je 180° ingesteld op de subwoofer(s) apart of in de menu van je receiver ? Daar kan je bij verschillende modellen ook kiezen 0° of 180°
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

yorkie13

#1069
 De Kef ls50 stuur ik met een Hypex ucd400HG eindversterker aan.

De SVS heb ik op diverse plaatsen getest, en een 3de sb12nsd is onderweg uit
Duitsland.

Ga dan met 3 subjes testen op diverse lokaties.

broodro0ster

Is dat een zelfbouw eindversterker? Ben wel benieuwd naar het afgewerkte product.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

yorkie13

En als upgrade de nieuwe SVS PC2000 besteld

Atmoz


Vet ding :headbanging:

Veel (luister)plezier ermee ;)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

yorkie13

moet helaas nog een weekje wachten

Raymond187