the Monitor Audio Lounge. met Atmos 5.2.4. > De stekker er weer in

Started by yorkie13, September 27, 2006, 14:48:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yorkie13

Puur voor films de Monolith +

voor muziek en HT 2 x een xxls400

Staaled

#951
Identieke subs zijn makkelijker af te regelen
En als je pech hebt of de verkeerde keuze hebt gemaakt lukt het met verschillende systemen zelfs helemaal niet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

raindog

Quote from: Staaled on June  9, 2014, 22:32:23
Identieke subs zijn makkelijker af te regelen
En als je pech hebt of de verkeerde keuze hebt gemaakt lukt het met verschillende systemen zelfs helemaal niet.

Oké, dan denk ik dat ik liever bij één sub blijf. Wordt dan even sparen voor een Velo, JLAudio of zwaardere Rel.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Staaled

Quote from: raindog on June 10, 2014, 19:36:40
Oké, dan denk ik dat ik liever bij één sub blijf. Wordt dan even sparen voor een Velo, JLAudio of zwaardere Rel.
Dat is weer het andere uiterste. :)
Twee subs biedt grote voordelen mbt een betere verdeling van het laag in de ruimte.
Het valt alleen af te raden om te mixen en matchen tussen verschillende types ( gepoort en gesloten), meer niet.
Het kan evt wel maar de kans op problemen is groter dan met een identiek paartje.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

raindog

Oké, als je hetzelfde signaal beter wilt verdelen in de ruimte dan begrijp ik dat je dit kunt bereiken met twee identieke subs. Mijn oorspronkelijke idee was echter om een extra sub aan te schaffen, exclusief voor het LFE signaal, en dan mijn huidige Rel aanhouden voor de aanvulling van mijn Dynaudio's. Voor mijn gevoel doet de Rel dat namelijk erg goed.

Nu moet ik wel toegeven dat ik maar weinig vergelijkingsmateriaal heb als het om subwoofers gaat.  Wellicht dat een xxls400 qua integratie en muzikaliteit niet onder doet voor de rel. Daar kom ik eigenlijk alleen achter door het een keer uit te proberen..   ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

morca

Ik snap jullie vooroordelen tegen gepoort en gesloten mixen totaal niet.
Heb nog nooit problemen gehad de gepoorte te intregeren,mits de tuning laag genoeg is.18 of 16 hz.
Ik raad het juist aan bij film kijken,geeft veel mee punch en detail in bepaalde lage regionen.

Ligt wel enigsinds aan de ruimte en setup hoe het uiteindelijk uitpakt.
Maar bij goeie setup  :thumbs-up:

Staaled

Quote from: morca on June 11, 2014, 11:51:06
Ik snap jullie vooroordelen tegen gepoort en gesloten mixen totaal niet.
Heb nog nooit problemen gehad de gepoorte te intregeren,mits de tuning laag genoeg is.18 of 16 hz.
Ik raad het juist aan bij film kijken,geeft veel mee punch en detail in bepaalde lage regionen.

Ligt wel enigsinds aan de ruimte en setup hoe het uiteindelijk uitpakt.
Maar bij goeie setup  :thumbs-up:
Kijk, ;) ;D, maar de meesten zitten echt een stuk hoger en beginnen al bij 30.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Staaled on June 11, 2014, 13:44:06
Kijk, ;) ;D, maar de meesten zitten echt een stuk hoger en beginnen al bij 30.
Klopt ik heb het ook over de betere sub,s  ;)
Je hebt idd volkomen gelijk,de tuning moet geen 30 hz zijn  :crazy:  problemen met inregelen idd.
Het kan als de sub,s netjes samengesteld worden,of als je ze zelf naar deze spec,s bouwt.
30 hz is dat gangbaar voor een SVS of bk van rond de 700 euro........

Vind dat zelf niet laag genoeg,dan is DIY opeens veel beter dan een fabrieksmodel van dat budget.
Voor 700 aan onderdelen heb je een Hypex module met dsp en een 13,5 inch JL driver.
Die tune ik zelf op 16 hz,dan gaat het inregelen prima.
Heb je voor 100 euro voor het kistje erbij een heel wat beter systeem voor het geld.

yorkie13

#958
Gelukkig doet een ieder het op zijn eigen wijze  .

die kisten zijn denk ik het probleem bij veel mensen, ofwel netjes afgewerkt met de plate amp in de subwoofer
ipv ergens los in een kistje.

dan hebben we het nog niet eens over een net frontje en een kast strak in de lak.

700 euro wordt dan wel erg krap als budget.

Dat is voor mij de reden om nog zelden voor DIY te kiezen.

verder zit er voor die 700 euro ook nog geen dsp bij.

yorkie13

#959
En vergeet natuurlijk de benodigde gereeedschappen niet.

freesmachine en decoupeerzaag en lijmtangen om er een paar te noemen.

yorkie13

Maar deze mening is vaker verkondigt.

met en zonder imo, s  :D

worden we het toch niet over eens.

yorkie13

Voor 700 euro heb je een behringer dsp erbij.

morca

Jawel driver en Hypex met zeer mooie dsp aan boord zag ik pas met instellen.
Kosten 700 euro.
Sub presteert 2 keer zijn aankoopprijs imo.

Maar idd afwerking kost nog eens dik 100 extra,frontje kan wel maar dan heb je een meubelmaker nodig.
Heb je helemaal gelijk aan,dan lopen de kosten al weer iets op.

Bij gebruik van bv 2 gesloten drivers en 2 hypexen zal de prijs met afwerking 2000 zijn.
Ik weet heel zeker dat die sub net zo goed speelt als een echte JL of Velo DD 15+.
Dan is het wel weer wat geld en moeite waard imo.

Maar idd ieder moet op ze eigen manier werken en doen,heb je ook gelijk aan.

Neemt niet weg dat je weer lekker aan het testen bent zo  :popcorn:

yorkie13

Keep on dreaming zou ik zeggen  ^^

Ga eerst die test maar eens regelen, en kijken wat dat oplevert.

voor 2000 euro heb je ook een SVS pb13 Ultra DSP  subwoofer.


yorkie13

#965
Quote from: morca on June 14, 2014, 15:27:57
Jawel driver en Hypex met zeer mooie dsp aan boord zag ik pas met instellen.
Kosten 700 euro.
Sub presteert 2 keer zijn aankoopprijs imo.

Maar idd afwerking kost nog eens dik 100 extra,frontje kan wel maar dan heb je een meubelmaker nodig.
Heb je helemaal gelijk aan,dan lopen de kosten al weer iets op.

Bij gebruik van bv 2 gesloten drivers en 2 hypexen zal de prijs met afwerking 2000 zijn.
Ik weet heel zeker dat die sub net zo goed speelt als een echte JL of Velo DD 15+.
Dan is het wel weer wat geld en moeite waard imo.

Maar idd ieder moet op ze eigen manier werken en doen,heb je ook gelijk aan.

Neemt niet weg dat je weer lekker aan het testen bent zo  :popcorn:

heb je deze subwoofers dan wel eens naast elkaar gehoord ?

lijkt me toch serieuze concurrentie

morca

Quote from: RA SUBS on June 17, 2014, 17:39:19
heb je deze subwoofers dan wel eens naast elkaar gehoord ?

lijkt me toch serieuze concurrentie
Nee nog niet,dat weet je best  ;)
Het is wel feitelijk vastgesteld door iemand op het HTS forum dacht ik.
Die had een echte en bouwde er voor de gein 1 na om te testen.
Verschil,.....niet hoorbaar .

yorkie13

Voorlopig even stoeien met ARC en de sb2000 en sb12nsd.

Heb er lange kabels aan aangesloten en ben diverse posities aan het testen.

Meten met REW en dan kijken of ARC het nog kan verbeteren.

De 31 hz piek ben ik in elk geval kwijt  8)

komende week uitbreiden naar 4 subjes en kijken wat dat brengt.

yorkie13

En er is een 2de sb12 onderweg.

de sb2000 is in de verkoop.

yorkie13

Tot verdere plannen klaar zijn (4 gelijke subwoofers) blijven de sb2000 en  sb12nsd
voorlopig even staan.

voor stereo in 2.0 is er een xxl400 high level aangesloten.

plannen om de LS50 in 5.0 te vervangen zijn er voorlopig ook niet.

yorkie13

#970
edit

yorkie13

Om de 4G van de T te verbeteren vandaag maar eens de surrounds op 110 gr gezet .

De ls50 surrounds komen zo iets meer in de hoeken te staan en iets .

Eerst eens luisteren of dit een betere soundstage geeft.

De x-over blijft op 80 hz voor de 5 x LS50.

yorkie13

Set is na een langere tijd nog steeds zelfde , komende tijd volgt een grotere wijziging.

Over een aantal maanden zal RA Subs ermee gaan stoppen .

Andere prioriteiten, nieuwe baan en mindere verkoop zijn de voornaamste oorzaak.

Harry HT

Hi,
Quote from: RA SUBS on September 24, 2014, 17:53:14
Set is na een langere tijd nog steeds zelfde , komende tijd volgt een grotere wijziging.

Over een aantal maanden zal RA Subs ermee gaan stoppen .

Andere prioriteiten, nieuwe baan en mindere verkoop zijn de voornaamste oorzaak.
Jammer dat je stopt me RA Subs.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. 

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

knubbe

Jammer om te horen Ralf!

Succes met de andere prioriteiten :)

Waren er in NL eigenlijk nog meer verdelers van BK of was je de enige?
Heeft dit gevolgen op eventuele garantiekwesties?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase